Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

29 minuter sedan, skrev Fritz:

Det räckte med en snabbkoll för att få mig att med bestämdhet säga nej tack !!

https://apnews.com/article/fact-checking-afs:Content:9768999400

Fritte du har såklart all rätt att neka även detta. Jag säger inte att det löser alla problem. Jag vill rädda liv. Dom två förslagen jag hade är testade under väldigt lång tid. Och bevisligen fungerar. Inte mot allt

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritte du har såklart all rätt att neka även detta. Jag säger inte att det löser alla problem. Jag vill rädda liv. Dom två förslagen jag hade är testade under väldigt lång tid. Och bevisligen fungerar. Inte mot allt

Är det inte bättre att du förmedlar din kunskap till sjukvården istället för ett gubbforum!?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Läkare anhållen för falska coronaintyg

 

En läkare som misstänks ha utfärdat falska coronaintyg på en privatklinik i Göteborg har nu anhållits. Mannen misstänks för bedrägeri och grovt osant intygande, rapporterar P4 Sjuhärad.

REDAN! släppt. Fick reseförbud 🤣🤣

https://www.dn.se/sverige/lakaren-bakom-falska-covidtesten-far-reseforbud/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Swift 4X4 said:

 

Reseförbud! Allt pack vill ju till Sverige, inte ifrån Sverige.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev wavis:

20210129_181916.jpg.38e1be1f66594f4aee59906a608e6aed.jpgj

 

Ja nu har man Antikroppar iaf ......

Kände du av det?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Wanchai:

Är det inte bättre att du förmedlar din kunskap till sjukvården istället för ett gubbforum!?

Är det inte bättre att du loggar ut. pappskalle

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Kände du av det?

 

Jodå rätt krasslig i två dygn, fortfarande dålig lukt o smak , En månad sen jag hade skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 hours ago, Wanchai said:

Är det inte bättre att du förmedlar din kunskap till sjukvården istället för ett gubbforum!?

Det verkar som att sjukvården skulle behöva det.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev wavis:

Jodå rätt krasslig i två dygn, fortfarande dålig lukt o smak , En månad sen jag hade skiten.

men ingen sjukhusvård? Som en vanlig flunsa? Jag vet ju inte hur gammal du är men har man kommit upp i ålder brukar man väldigt sällan bli förkyld men blir man så sitter det i länge. Så är det iaf för mig. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Esspe said:

men ingen sjukhusvård? Som en vanlig flunsa? Jag vet ju inte hur gammal du är men har man kommit upp i ålder brukar man väldigt sällan bli förkyld men blir man så sitter det i länge. Så är det iaf för mig. 

Alltid när vädret slog om på hösten och på våren så blev jag sjuk länge. Ville inte gå över. Men sedan jag började med starka d-vitaminer för en massa år sedan,så har jag ALDRIG mer varit sjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 hours ago, Tallviking said:

SD-ledarens vädjan till egna väljarna: Vaccinera er !!

 

SD-väljarna är mer skeptiska till att vaccinera sig mot covid-19 än andra, men nu kommer en skarp uppmaning från partiledaren Jimmie Åkesson. 

– Man ska vaccinera sig. Om inte för sin egen skull så för sina medmänniskors skull och för sin familjs skull. 

Han planerar nu att vaccinera sig offentligt för att påverka de egna väljarna. 

https://www.expressen.se/nyheter/sd-ledarens-vadjan-till-egna-valjarna-vaccinera-er/

Fas1, fas2, fas3,  5% på 3 månader. 

Fas 4,  95% på 3 månader. 

Givet att fas 4 får starta i April.

95% på 3 månader låter osannolikt. 

 

 

Vad jag försöker säga är att diskussionen om vilka som vill och inte vill vaccinera sig just nu är helt hypotetisk. 

 

Vi är inte framme vid fas 4,  och vi vet inte hur länge den kommer hålla på. 

 

Pfizer, moderna och Astra håller på att sälja sitt vaccin på auktion just nu. 

 

Dessutom är Astra skräp i vilket fall som helst, låt engelsmännen syssla med sitt mög. 

 

Dessutom spelad det ingen roll. 

Våren och värmen kommer. 

Flock-immuniteten är redan här. 

 

Folk kan pyssla med sina vaccinationer hur länge dom vill. 

 

Däremot om man ska ut och resa så vill man ju ha ett intyg från läkaren i Göteborg. 

 

Stämplar i guld. 

Winning. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Nicholas:

Flock-immuniteten är redan här.

Var har du hittat den glädjande nyheten ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Fritz said:

Var har du hittat den glädjande nyheten ?

Titta på kurvorna hos SVT eller kurvorna jag postat över läget från USA. 

 

Inte ens dom folkvalda med all sin klokskap är av en annan åsikt, så jag är förvånad att du ifrågasätter statligt godkändt data. 

 

Det har passerat censuren, det är ok Fritz. 

The war is over. 

 

 

Screenshot_20210130-124032_SVT Nyheter.jpg

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

Titta på kurvorna hos SVT eller kurvorna jag postat över läget från USA. 

 

Inte ens dom folkvalda med all sin klokskap är av en annan åsikt, så jag är förvånad att du ifrågasätter statligt godkändt data. 

 

Det har passerat censuren, det är ok Fritz. 

The war is over. 

Jag har letat och letat men inte sett någon annan än du som drar dom slutsatser som du gör. Däremot sett dom som varnar för att det kan komma en tredje våg.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har letat och letat men inte sett någon annan än du som drar dom slutsatser som du gör. Däremot sett dom som varnar för att det kan komma en tredje våg.

Vänta bara tills den sjunde är här.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att ta vaccinet. Det är troligtvis en mycket förhastad slutsats att vi har uppnått en flock immunitet bara för att antalet nya fall minskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Fritz said:

Jag har letat och letat men inte sett någon annan än du som drar dom slutsatser som du gör. Däremot sett dom som varnar för att det kan komma en tredje våg.

Kommer komma en tredje våg till höstens. 

 

Mera som en liten dyning än som en våg. 

 

Men du kan ju förklara då varför siffrorna sjunker nu?

Vad annat skulle det bero på om inte immunitet? 

Nothing else! 

 

Väldigt lätt att säga hela tiden att man är inapabel att tänka själv och efterlysa uttalanden från AT. 

 

AT kan inte gärna gå ut och knysta om att faran är över, inte med deras historik av att aldrig ha haft rätt tidigare. 

 

AT kan ju inte gärna lätta på restriktionerna eftersom förra gången dom gjorde det så fattade dom inte att det var sommaren dom hade att tacka för sjunkande siffror, så kom hösten och dom fick backa och dra åt svångremmen. 

 

Så nu sitter vi där vi sitter pga tidigare oförståelse för bakomliggande mekanismer. 

 

Tycker det kan vara dags att bedöma region för region att släppa på restriktioner nu. 

 

Dom flesta regioner pekar nedåt. 

Och Stockholm är den största i absoluta tal. 

 

Idrott. 

Kultur och restauranger. 

Utbildning. 

 

Dags att börja släppa. 

Dags att sluta betala ut ersättningar. 

Kostar pengar detta, bör om möjligt undvikas. 

Det var motiverat till 100%, men inte nu längre. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nicholas:

Men du kan ju förklara då varför siffrorna sjunker nu?

Vad annat skulle det bero på om inte immunitet? 

Nothing else!

Var det alltså även immunitet som plötsligt gick över när siffrorna gick ner förra gången? Jag fick inget svar på vilka folkvalda som stöder ditt påstående att vi nu uppnått flockimmunitet. Du är väl inte typen som slänger ur dig "fakta" utan att ha täckning ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minutes ago, Nicholas said:

Kommer komma en tredje våg till höstens. 

 

Mera som en liten dyning än som en våg. 

 

Men du kan ju förklara då varför siffrorna sjunker nu?

Vad annat skulle det bero på om inte immunitet? 

Nothing else! 

 

Väldigt lätt att säga hela tiden att man är inapabel att tänka själv och efterlysa uttalanden från AT. 

 

AT kan inte gärna gå ut och knysta om att faran är över, inte med deras historik av att aldrig ha haft rätt tidigare. 

 

AT kan ju inte gärna lätta på restriktionerna eftersom förra gången dom gjorde det så fattade dom inte att det var sommaren dom hade att tacka för sjunkande siffror, så kom hösten och dom fick backa och dra åt svångremmen. 

 

Så nu sitter vi där vi sitter pga tidigare oförståelse för bakomliggande mekanismer. 

 

Tycker det kan vara dags att bedöma region för region att släppa på restriktioner nu. 

 

Dom flesta regioner pekar nedåt. 

Och Stockholm är den största i absoluta tal. 

 

Idrott. 

Kultur och restauranger. 

Utbildning. 

 

Dags att börja släppa. 

Dags att sluta betala ut ersättningar. 

Kostar pengar detta, bör om möjligt undvikas. 

Det var motiverat till 100%, men inte nu längre. 

 

Kan inte påstå att jag följt den svenska Corona-diskussionen särskilt slaviskt men har för mig att det uppskattas att runt 30% har s.k. T-celler vilket gör att de inte kan få Covid-19. Uppskattningsvis 10% fick sedan Covid i våras och runt 10% nu i höst/vinter. Det gör att det nu finns runt 50% kvar som kan smittas medans det fanns runt 60% kvar i början på hösten; visst kan man säga att det tyder på ökad flockimmunitet men ingen jättestor skillnad.

 

Jag är bra nära 100% säker på att det värsta är över i Sverige och att nästa topp kommer vara betydligt mindre än den senaste. Tror dock vi kommer få en mindre topp redan i mars/april när Sverige släpper på restriktionerna och sedan en topp i höst, till stor del beroende på hur många som vaccinerats.

 

Personligen tycker jag det är uppenbart att de restriktioner som till slut kom, faktiskt har hjälpt till att få ned siffrorna. Om det sedan var värt det, allt inkluderat, är dock en helt annan fråga och där är jag inte lika säker. Detsamma gäller vaccineringen; helt klart kommer antalet sjuka och döda att gå ned men det är inte helt självklart, i längden, att det var värt det. På kort sikt är det dock en bra ide och förmodligen det enda som kan få livet att något så när gå tillbaka till det vi är vana vid. Personligen skulle jag dock bara vaccinera mig om det hjälper mig att få resa. Om resandet, trots vaccination, fortfarande kräver karantän låter jag gärna någon annan gå före.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Fritz said:

Var det alltså även immunitet som plötsligt gick över när siffrorna gick ner förra gången? Jag fick inget svar på vilka folkvalda som stöder ditt påstående att vi nu uppnått flockimmunitet. Du är väl inte typen som slänger ur dig "fakta" utan att ha täckning ?

Väder fick siffrorna att gå ner i somras. 

Nu är det inte sommar längre. 

 

Lyssna igenom alla studio ett corona special. 

Jag minns inte var jag snappat upp det med forskarvärlden är nog tämligen överens i den frågan. 

Det är ju ganska substansiella siffror smittade per capita nu. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Atom said:

Kan inte påstå att jag följt den svenska Corona-diskussionen särskilt slaviskt men har för mig att det uppskattas att runt 30% har s.k. T-celler vilket gör att de inte kan få Covid-19. Uppskattningsvis 10% fick sedan Covid i våras och runt 10% nu i höst/vinter. Det gör att det nu finns runt 50% kvar som kan smittas medans det fanns runt 60% kvar i början på hösten; visst kan man säga att det tyder på ökad flockimmunitet men ingen jättestor skillnad.

 

Jag är bra nära 100% säker på att det värsta är över i Sverige och att nästa topp kommer vara betydligt mindre än den senaste. Tror dock vi kommer få en mindre topp redan i mars/april när Sverige släpper på restriktionerna och sedan en topp i höst, till stor del beroende på hur många som vaccinerats.

 

Personligen tycker jag det är uppenbart att de restriktioner som till slut kom, faktiskt har hjälpt till att få ned siffrorna. Om det sedan var värt det, allt inkluderat, är dock en helt annan fråga och där är jag inte lika säker. Detsamma gäller vaccineringen; helt klart kommer antalet sjuka och döda att gå ned men det är inte helt självklart, i längden, att det var värt det. På kort sikt är det dock en bra ide och förmodligen det enda som kan få livet att något så när gå tillbaka till det vi är vana vid. Personligen skulle jag dock bara vaccinera mig om det hjälper mig att få resa. Om resandet, trots vaccination, fortfarande kräver karantän låter jag gärna någon annan gå före.

Jag kan inte säga att jag är speciellt kritisk till det som Sverige har gjort. 

Förutom på 1 punkt och det är vägran att befatta sig med munskydd. 

 

Man har aldrig kunnat förhindra smitta. 

Men man har fördröjt smitta. 

 

Nu när gamla virus-stammar börjar tappa tempo så blir det större utrymme för dom mer effektiva stammarna. 

Det är helt naturligt. 

Nya effektivare stammar är inget skäl till oro, tvärtom, det visar bara att slutet är nära. 

 

Vi kunde inte köra sjukhusen över sin kapacitet. 

Då hade dödstalen blivit som i Italien vintern 2020. 

 

Våra sjukhus är redan så hårt ekonomiskt optimerade (sängar i korridoren etc) att vi har ingen extra kapacitet. 

Nu har regionerna gått in i katastroflägen, det är bara ett annat ord för att betala övertid och extra ekonomisk ersättning till undersköterskor/sjuksystrar, läkare har alltid god ersättning oavsett. 

Så sjukhusen har klarat uppgiften med hjälp av en dämpad kurva och bättre terapi än tidigare. 

 

Enormt hårt arbete.

Solidaritet på riktigt. 

Därför röstades vården fram som hjältar och inte BLM i folkets val, till SVT/SR personalens stora förtret. 

Men Olof Palme fonden kom strax till undsättning. 

(ursäkta utvikningen) 

 

Men mycket vård har fått skjutas på framtiden. 

T. o. m cancer terapi har skjutits upp. 

Vi har en stor backlog på vård nu. 

 

Corona har kostat världen dyrt. 

USAs BNP var det lägsta sen 40talet hörde jag på SR P1. 

 

Om det nu kom från ett kinesiskt labb ( jag säger om) så undrar jag hur man kommer tänka om det.

 

Nu när vi kommer ur corona-krisen kommer det komma tid till eftertanke. 

Inget av det kommer bli Click-bait news. 

 

Nu återstår vaccineringen men rent tekniskt för smittspridningen i Sverige är det en icke fråga, vårt R tal är under 1.

Spelar ingen roll nu. 

Innan fas4 kommer igång är det redan sommar. 

 

 

Thailand däremot som förmodligen ligger under 1% smittade skulle vara betjänta av vaccin. 

 

Speciellt om man vill ha in turister vintertid. 

Även med krav på vaccineringen kommer det smita in myglare. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-29 at 18:23, skrev SatanG:

 

Reseförbud! Allt pack vill ju till Sverige, inte ifrån Sverige.

 

/ SatanG

Har man lyckats att skoja till sej några miljoner så kan det nog vara intressant att lämna Sverige.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...