Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

15 minuter sedan, skrev MaiChai:

Nej, men du kan inte insjukna i Covid och eftersom Thailand har för avsikt att vaccinera hela befolkningen och därefter bara kräva att vaccinerade kommer in så spelar det ju ingen roll.

Om hela befolkningen är vaccinerad, så spelar det väl ingen roll om både vaccinerade och ovaccinerade släpps in (båda grupperna kan vara smittspridare). Eller tänker jag fel?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Thailand to warmly welcome inoculated travellers

By Suchat Sritama

/ Posted on 26 January, 2021 17:08

Foreigners who have been vaccinated against Covid-19 will be welcomed with open arms by Thailand through a new campaign set to launch in 3Q2021.

Titled Welcome Back to Thailand Again, the campaign is the country’s bid to reclaim lost international arrivals throughout the pandemic. According to Chamnan Srisawat, president of Tourism Council of Thailand, Thai travel operators have started talks with agencies in potential markets, such as China, to restart destination marketing and prepare for future trips.

Vaccinated travellers will be welcomed in Thailand

More than one billion people across the world are expected to be vaccinated by the end of June 2021, which could bring about a return in travel demand.

If the campaign proves successful, it could save up to 400,000 hotel jobs and 400,000 in related businesses across Thailand.

In 2020, 6.9 million foreigners travelled to Thailand, down from 40 million in 2019. It is predicted that Thailand will only see 10 million footfalls this year.

 Så ja det ser onekligen ut som att det kommer krävas i framtiden. 

Precis, de som inte är vaccinerade kommer inte att kunna komma in iThailand längre - och många andra länder planerar liknande krav - så man få helt enkelt välja om man vill resa till Thailand eller Säffle...

 

Det kommer- eventuellt - att finnas en väg in i Thailand ändå om man nu inte vill vaccinera sig men då pratar vi ett antal covidtester, dyr försäkring och minst 15 dagars karantän som du får finansiera själv innan man släpps ut i ett samhälle där alla är vaccinerade och kan bära på smittan som kan infektera dig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Om hela befolkningen är vaccinerad, så spelar det väl ingen roll om både vaccinerade och ovaccinerade släpps in (båda grupperna kan vara smittspridare). Eller tänker jag fel?

Ovaccinerade kan ju bli sjuka i covid medan de är i Thailand med medföljande sjukhuskostander och liknande. Inget Thailand vill ha.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ovaccinerade kan ju bli sjuka i covid medan de är i Thailand med medföljande sjukhuskostander och liknande. Inget Thailand vill ha.

Där har du en poäng.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev MaiChai:

Precis, de som inte är vaccinerade kommer inte att kunna komma in iThailand längre - och många andra länder planerar liknande krav - så man få helt enkelt välja om man vill resa till Thailand eller Säffle...

 

Det kommer- eventuellt - att finnas en väg in i Thailand ändå om man nu inte vill vaccinera sig men då pratar vi ett antal covidtester, dyr försäkring och minst 15 dagars karantän som du får finansiera själv innan man släpps ut i ett samhälle där alla är vaccinerade och kan bära på smittan som kan infektera dig.

Inget fel på Säffle.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 hours ago, Tallviking said:

Hur ser du på att kungen tog den ?

Absolut ingenting.

Lika mycket som jag bryr mig om alla andra parasiter som är hans gelikar.

Det är ju bara små barn som läser sagor,gamla kärringar och äldre män med hög östrogen som bryr sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mr atm:

Absolut ingenting.

Lika mycket som jag bryr mig om alla andra parasiter som är hans gelikar.

Det är ju bara små barn som läser sagor,gamla kärringar och äldre män med hög östrogen som bryr sig.

Syftet med frågan var ju din förklaring på att de politiker som vaccinerar sig var okunniga "Knäckebröhultspolitiker" eller liknande. Klassar du då Kungen som Knäckbröhultare eller är han mer insatt i vad han stoppar i sin kropp tror du ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Syftet med frågan var ju din förklaring på att de politiker som vaccinerar sig var okunniga "Knäckebröhultspolitiker" eller liknande. Klassar du då Kungen som Knäckbröhultare eller är han mer insatt i vad han stoppar i sin kropp tror du ?

Hur vet du att kungen fick riktigt vaccin och inte tex lite sprit direkt in i blodet.

Ingen vet sanningen men i PR syftet säger man att han vaccinerades.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Hur vet du att kungen fick riktigt vaccin och inte tex lite sprit direkt in i blodet.

Ingen vet sanningen men i PR syftet säger man att han vaccinerades.

Jag tror inte kungen är kungen utan det är en av dom amerikanska cia-agenterna som flög planet 11/11 in i skrapan och överlevde. Sen tog dom död på vår kung för att kunna gömma honom här under skyddad identitet. Nu fick dom lite problem eftersom han är spruträdd men det fixade dom med en fjädrande spruta.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Jag tror inte kungen är kungen utan det är en av dom amerikanska cia-agenterna som flög planet 11/11 in i skrapan och överlevde. Sen tog dom död på vår kung för att kunna gömma honom här under skyddad identitet. Nu fick dom lite problem eftersom han är spruträdd men det fixade dom med en fjädrande spruta.

Din iq motsvarar storlek på barnsko.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Din iq motsvarar storlek på barnsko.

Och din kunskap om skostorlekar lämnar mycket övrigt att önska. Finns väl ingen som har storlek 165 i skor? Inte ens i foppatofflor.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Tallviking said:

Syftet med frågan var ju din förklaring på att de politiker som vaccinerar sig var okunniga "Knäckebröhultspolitiker" eller liknande. Klassar du då Kungen som Knäckbröhultare eller är han mer insatt i vad han stoppar i sin kropp tror du ?

Du glömde att jag skrev att är du 100% säker vad som innehöll i hans spruta.

Fick så klart inget svar. Utan en ny fråga som vanligt från dig.

Jag har ingen aning om knugen vet vad han får eller inte får i sig. Kan bara anta saker om det.

Det jag däremot vet så ställer han sig i skaran om att klimatet går åt helvete.

Samma om att pusha på vaccinet etc.

Dvs. Likadant som övriga toppen och msm.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mr atm:

Du glömde att jag skrev att är du 100% säker vad som innehöll i hans spruta.

Fick så klart inget svar. Utan en ny fråga som vanligt från dig.

Jag har ingen aning om knugen vet vad han får eller inte får i sig. Kan bara anta saker om det.

Det jag däremot vet så ställer han sig i skaran om att klimatet går åt helvete.

Samma om att pusha på vaccinet etc.

Dvs. Likadant som övriga toppen och msm.

Så klimatet går åt helvete för at kungen (eventuellt) vaccinerades mot covid? 

 

Det är ju klart en allvarlig biverkning...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, MaiChai said:

Så klimatet går åt helvete för at kungen (eventuellt) vaccinerades mot covid? 

 

Det är ju klart en allvarlig biverkning...

Nej, men däremot så ställer han sig till samma skara som toppolitikerna och vad media pumpar.

Exempel på det var om klimathotet och om vaccinationer.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mr atm:

Nej, men däremot så ställer han sig till samma skara som toppolitikerna och vad media pumpar.

Exempel på det var om klimathotet och om vaccinationer.

 

Tror inte du kan komma dragande med globalister, klimathot och Soros när du blir nekad att resa in i Thailand framöver för att du inte har vaccinerat dig.

 

Vill du åka utanför Sveriges gränser är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera vaccinations kravet eller bli där du är.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Tror inte du kan komma dragande med globalister, klimathot och Soros när du blir nekad att resa in i Thailand framöver för att du inte har vaccinerat dig.

 

Vill du åka utanför Sveriges gränser är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera vaccinations kravet eller bli där du är.

Eller,, betala för å få ett intyg om vaccination ( vilket kommer o bli en lukrativ bransch kanske )

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, MaiChai said:

Tror inte du kan komma dragande med globalister, klimathot och Soros när du blir nekad att resa in i Thailand framöver för att du inte har vaccinerat dig.

 

Vill du åka utanför Sveriges gränser är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera vaccinations kravet eller bli där du är.

Nej, självklart inte. Det blir väl att man får stanna hemma och basta lite oftare då.

Men du kan också räkna med att det kommer fler sprutor folk måste ta i fortsättningen.

Ändå så kommer dom inte att sluta med nedstängningarna, ansiktsmaskerna och kontrollerna.

Jag som aldrig är sjuk eftersom jag har ett immunförsvar vill inte förstöra det.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, C-dude said:

Eller,, betala för å få ett intyg om vaccination ( vilket kommer o bli en lukrativ bransch kanske )

 

 

C;D

Nej, det tar man från skattebetalarna. Som dig och mig. 

Annars skulle färre ta den.

Sedan säger dom att det är gratis. 

Det är redan en extremt lukrativt bransch (läkemedelsindustrint).

Sedan när vi får fler och fler sjuka så tjänar dom ännu mera.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Mr atm:

Nej, självklart inte. Det blir väl att man får stanna hemma och basta lite oftare då.

Men du kan också räkna med att det kommer fler sprutor folk måste ta i fortsättningen.

Ändå så kommer dom inte att sluta med nedstängningarna, ansiktsmaskerna och kontrollerna.

Jag som aldrig är sjuk eftersom jag har ett immunförsvar vill inte förstöra det.

 

 

Har du intyg på att du är frisk?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, MickeN said:

Har du intyg på att du är frisk?

Och hur i hela fridens namn skulle det gå till

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Jive said:

Om hela befolkningen är vaccinerad, så spelar det väl ingen roll om både vaccinerade och ovaccinerade släpps in (båda grupperna kan vara smittspridare). Eller tänker jag fel?

Har också samma tanke.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, MaiChai said:

Ovaccinerade kan ju bli sjuka i covid medan de är i Thailand med medföljande sjukhuskostander och liknande. Inget Thailand vill ha.

 

Är inte lika säker på det, Thailand har ju länge snackat om att vilja bli en medical hub i asien och perfekt om utländska försäkringsbolag plockar upp saltade notor. Svårt att genomföra dock med en skräckslagen befolkning innan de själva blivit vaccinerade.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mr atm:

Nej, men däremot så ställer han sig till samma skara som toppolitikerna och vad media pumpar.

Exempel på det var om klimathotet och om vaccinationer.

 

Men de välinformerade toppolitikerna kommer ju inte ta vaccinet skrev du ju för ett tag sedan, eftersom de sitter på info som gemeneman inte har (förutom du då). 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...