Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ja, tyvärr på KL1121 fanns inte first class. 

 

Tjänsteman som färdas å ämbetets vägnar på dragande kall kräfva dessa klasser. 

Förstod jag fel då du åkte firstclass skrev du, eller

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev Boa52:

Förstod jag fel då du åkte firstclass skrev du, eller

Ljuger du igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Ljuger du igen?

Läs norrbagge, förstod jag fel och du påstår ljuger du igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Läs norrbagge, förstod jag fel och du påstår ljuger du igen

Klart du ljuger då du påstår att han skrivit nått som han inte skrivit....

78B12064-6B2F-4D23-BD70-A292F95A152C.jpeg.c99b5985d09d7f12577f5e6543efccf0.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Klart du ljuger då du påstår att han skrivit nått som han inte skrivit....

78B12064-6B2F-4D23-BD70-A292F95A152C.jpeg.c99b5985d09d7f12577f5e6543efccf0.jpeg

Andrejs ljugr om så mycket så man vet aldrig vad som är sant Va fan är du uppe nu

vi går på sängen nu Godnatt samsongen

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Michael Schnedlitz (generalsekreterare för Österrikes frihetsparti) Coronatestar ett glas cocacola inför Österrikes nationella råd. Testet blev positivt !! Dela inte vidare, eftersom du kan skada någons förtroende för myndigheter.

 

https://s7kjct7pee46sq7g6svubbobvu-adwhj77lcyoafdy-www-t-online-de.translate.goog/nachrichten/panorama/id_89104164/oesterreich-abgeordneter-macht-corona-schnelltest-mit-cola-vermeintlich-positiv.html

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-12-10 at 15:26, skrev Bike:

Än du då , svammeljönsen nummer ! Allt som inte faller dig i smaken är fel, gäller ett flertal muppar här 👎

Men de flesta har ju redan tröttnat på dig och din grupp för inbördes beundran, samma skitgubbar på det andra forumet, + en kvinnlig dito, snart kan ni bara klappa varandra på axeln då ingen annan  har lust att skriva, Blir skoj va ? 

Har du samma fobier om influensan som kommer till oss varje år? Det verkar ju uppta hela din vakna tid på dygnet.

Måste vara extremt jobbigt.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Boa52:

vad frun gör vet jag inte, kör Porchen runt runt

Exakt, du vet men vet inte om det!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ungefär 50-60 läkare och forskare, som inte är köpta av läkemedelslobbyn varnar allihop för vaccinerna, i en och samma film. Dela inte den titta inte på den, eftersom du kan såra någon, som fortfarande har tilltro till Folkhälsomyndigheten.

 

 

https://www.bitchute.com/video/TlxWZHk5yhFM/?fbclid=IwAR22rpV08-QnZsTRp-uZbedhDcGb8l4WmBmfpAAh1knd1twLbPmOxEYMSPY

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

 

Ungefär 50-60 läkare och forskare, som inte är köpta av läkemedelslobbyn varnar allihop för vaccinerna, i en och samma film. Dela inte den titta inte på den, eftersom du kan såra någon, som fortfarande har tilltro till Folkhälsomyndigheten.

 

 

https://www.bitchute.com/video/TlxWZHk5yhFM/?fbclid=IwAR22rpV08-QnZsTRp-uZbedhDcGb8l4WmBmfpAAh1knd1twLbPmOxEYMSPY

Men vad ska sådana som @Bike göra? De som inte tror på FHM men vill att alla ska vaccineras. 

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som är lite intressant i den här soppan. Antalet döda har inte ökat även fast vi har pandemi. Är inte det märkligt. Covid har tagit död på alla andra sjukdomar eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

En sak som är lite intressant i den här soppan. Antalet döda har inte ökat även fast vi har pandemi. Är inte det märkligt. Covid har tagit död på alla andra sjukdomar eller? 

Många av dom som har dött med Covid har samtidigt haft andra sjukdomar.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev John Khonken:

En sak som är lite intressant i den här soppan. Antalet döda har inte ökat även fast vi har pandemi. Är inte det märkligt. Covid har tagit död på alla andra sjukdomar eller? 

Det har tagits upp tidigare. 
Covid är ingen sjukdom, det är ett botemedel mot de flesta andra sjukdomar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är precis hemkommen från en julfest med 8 familjer. Vi var 8 män från 8 länder (men jävligt många hade Amerikanska pass, kanske ska kontakta Khonken) och alla var överens; inget ville ta vaccinet men alla kommer göra det om det underlättar resande. Inte så att någon tror på några konspirationer om att vaccinet gör oss till zombies utan ren tveksamhet baserat på sannolikhet; hur kan ett vaccin framtaget på ett halvår ge 95% skydd när normala influenzavaccin som det jobbats på i 20 år bara ger 60% skydd och varför ska vi ens vaccinera oss mot något med 0.2% dödlighet? 

 

Nåja, jag har alltid varit pragmatisk och kan ett vaccin hjälpa mig in i Kina eller Japan så flyger jag på dagen till Sverige, UK eller var jag nu kan få ett nålstick. Kräver länderna härborta fortfarande karantän får det dock kvitta; finns många hundra saker jag oroar mig mer över än Covid.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen känns det lite overkill att vaccinera mig. Då jag har covid just nu. 

Tillfrisknande dessutom väldigt fort. Fick symtom i tisdags. Och är idag sen ett dygn feberfri. 

Men skulle det underlätta inresa till Thailand. Så alla dagar i veckan. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

En sida från dagens Svt-text: 

 

"Två personer har avlidit efter att ha 
  vaccinerat sig mot covid-19 med vacci-
  net från Pfizer/Biontech. Båda fallen 
  handlar om äldre och sjuka personer.  
  Myndigheten kan inte fastställa att   
  dödsfallen kan kopplas till vaccinet." 

 

 109 SVT Text         Fredag 08 jan 2021
   INRIKES PUBLICERAD  7 JANUARI        
                                        
  40 000 vaccinerades första veckan     
                                        
  Cirka 40 000 personer har vaccinerats 
  mot covid-19 i Sverige under början av
  vecka 1, uppger Läkemedelsverket.     
                                        
  Hittills har myndigheten handlagt tio 
  rapporter om misstänkta biverkningar. 
  Framför allt rör det förväntade milda 
  lokala symptom vid injektionsstället  
  och vanliga reaktioner som uppkommer  
  när immunförsvaret aktiveras.         
                                        
  Två personer har avlidit efter att ha 
  vaccinerat sig mot covid-19 med vacci-
  net från Pfizer/Biontech. Båda fallen 
  handlar om äldre och sjuka personer.  
  Myndigheten kan inte fastställa att   
  dödsfallen kan kopplas till vaccinet. 
      Mer om pandemin på nästa sida       


https://www.svt.se/svttext/web/pages/109.html

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-12-12 at 16:28, skrev Atom:

Jag är precis hemkommen från en julfest med 8 familjer. Vi var 8 män från 8 länder (men jävligt många hade Amerikanska pass, kanske ska kontakta Khonken) och alla var överens; inget ville ta vaccinet men alla kommer göra det om det underlättar resande. Inte så att någon tror på några konspirationer om att vaccinet gör oss till zombies utan ren tveksamhet baserat på sannolikhet; hur kan ett vaccin framtaget på ett halvår ge 95% skydd när normala influenzavaccin som det jobbats på i 20 år bara ger 60% skydd och varför ska vi ens vaccinera oss mot något med 0.2% dödlighet? 

 

Nåja, jag har alltid varit pragmatisk och kan ett vaccin hjälpa mig in i Kina eller Japan så flyger jag på dagen till Sverige, UK eller var jag nu kan få ett nålstick. Kräver länderna härborta fortfarande karantän får det dock kvitta; finns många hundra saker jag oroar mig mer över än Covid.

Vad jag har läst så tar man fram vaccinet till säsongsinfluensan i förtid baserat på en prognos över vilken influensagrupp som är mest sannolika att komma i fråga och det brukar vara 3-4 olika vaccin i denna cocktail.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det med vaccinet? Man kan fortfarande bli sjuk men inte lika mycket? Eller säger dom att man blir helt resistent. Man kan fortfarande bära smittan? Olika med olika vaccin?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

Hur var det med vaccinet? Man kan fortfarande bli sjuk men inte lika mycket? Eller säger dom att man blir helt resistent. Man kan fortfarande bära smittan? Olika med olika vaccin?

OM jag fattat rätt så fortsätter man smittas/smitta vidare men följderna av viruset blir lindriga om man smittas.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer sprutan min väg så är det bara att trycka på, måste ju hjälpa till och sponsra Bill Gates och andra stackare :-)

Tror knappast jag stryker med om jag missar den men är isf mer bekymrad över vissa följder som C19 verkar ge somliga.

Gömmer mig nog om det är det kinesiska vaccinet i nålen. Av en slump så köpte CP Thailand in sig i 15% av tillverkaren innan det blev vaccinköp av Thailändska staten, 7/11 och vaccin låter ju som en spännande combo annars.

 

/ SatanG 

 

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

20 hours ago, SatanG said:

Kommer sprutan min väg så är det bara att trycka på, måste ju hjälpa till och sponsra Bill Gates och andra stackare :-)

Tror knappast jag stryker med om jag missar den men är isf mer bekymrad över vissa följder som C19 verkar ge somliga.

Gömmer mig nog om det är det kinesiska vaccinet i nålen. Av en slump så köpte CP Thailand in sig i 15% av tillverkaren innan det blev vaccinköp av Thailändska staten, 7/11 och vaccin låter ju som en spännande combo annars.

 

/ SatanG 

 

 

Jag åker säkert på att ta Kinessprutan, annars kommer jag väl aldrig in där igen.

 

Jag vet inte hur utbredda konspirationsteorier är här men med tanke på att de har sina spöken och andar så kanske det räcker så. Skulle man vara konspiratoriskt lagd här så känns just CPs inblandning lite skum. Att de äger 7/11 kan ju vara rent praktiskt, kanske kan få sin shot där och sedan en av Broderns upphaussade burgare för halva priset. Att de dessutom närmast har monopol på hela jordbrukskedjan, med allt från hönsfoder till griskött, känns mer suspekt. Om man dessutom lägger till hela IT-koncernen runt True samt alla småinnehav av skolor, köpcentrum, försäkringar etc (samt att de givetvis äger Regeringen och i stort sett hela statsapparaten) så skulle man kunna konspirera fram både det ena och andra.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Atom said:

Jag åker säkert på att ta Kinessprutan, annars kommer jag väl aldrig in där igen.

 

Jag vet inte hur utbredda konspirationsteorier är här men med tanke på att de har sina spöken och andar så kanske det räcker så. Skulle man vara konspiratoriskt lagd här så känns just CPs inblandning lite skum. Att de äger 7/11 kan ju vara rent praktiskt, kanske kan få sin shot där och sedan en av Broderns upphaussade burgare för halva priset. Att de dessutom närmast har monopol på hela jordbrukskedjan, med allt från hönsfoder till griskött, känns mer suspekt. Om man dessutom lägger till hela IT-koncernen runt True samt alla småinnehav av skolor, köpcentrum, försäkringar etc (samt att de givetvis äger Regeringen och i stort sett hela statsapparaten) så skulle man kunna konspirera fram både det ena och andra.

 

En burgare på 7/11 kan ju halka ner ibland så ok det paketet kör vi på :-)

Ja den familjen går det väl ingen större nöd på, än iaf. Hörde att det kan bli lite kämpigare för dottern när farsan kastar in handduken. Bröderna är visst businesskillar ut i fingerspetsarna men inte dottern, hennes mans business backar visst 7-800 mille om året som dottern "lånar" från pappan men det kommer knappast bröderna köra vidare på.

Men bara rykten från en kompis som tidigare jobbat under henne, om jag dessutom minns rätt.   

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...