Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Just now, bambam said:

Nedslag på Syriansk fest i S-tälje, 250 pers med närkontakt. begåvat nej inte mycket.

Det var bara broschorna som festa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har redan muterat mer än 12000 ggr. Det är inte farligare, troligen tvärtom, men KANSKE mera smittsamt. Det fanns i England redan i september. Det är sannolikt till virusets nackdel.

 

Jamen då måste man ju naturligtvis stänga gränserna. Sicken cirkus.

 

https://www.sydsvenskan.se/2020-12-21/mutationen-en-miss-i-kopieringen-som-vacker-oro

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Här lite D vitamin nyheter. 

 

https://www.nutraingredients.com/Article/2020/12/21/Experts-send-Vitamin-D-and-Covid-19-open-letter-to-world-s-governments

 

Tyvärr inte en länk från det gudomliga Wikipedia, men ändå...

Det här kan ju förklara varför mörka nysvennar drabbats hårdare än vita svennar. Mörkhyade människor behöver mycket mer sol för att kroppen ska producera d vitamin och efter nåt år i Sverige har dom d vitamin brist eftersom dom inte ligger och pressar på sommaren. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Käka frukost och sen ut för dagens d vitamin dos. Bara 28 gr här nu så lite kyligt och d vitamin passet e rätt skönt 😎💥

Link to comment
Dela på andra sajter

800 baht på Boots för 200 x 200IU och calcium. Tror jag behöver fylla på immunförsvaret lite oavsett covid. Kroppen producerar tydligen inte lika mycket ju äldre man blir.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Soengsang:

Helt jäkla otroligt att vår odugliga regering inte snabbt kan stänga för inkommande från UK, de går från klarhet till klarhet i sin totala ineffektivitet.... 

Håller med och samtidigt får Svenskar inresande från GB komma tillbaka till Sverige utan någon kontroll eller andra krav.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/21/2020 at 3:22 PM, frogfish said:

Såhär sett utifrån kan man ju riktigt ta på paniken och rädslan från de som verkar hålla till i Thailand (där corona är förbjudet). Vi som sitter i världens smitthärd hemma i Svedala, verkar ta det lite lugnare.

Undrar vad som skulle ske i Thailand om det blev lite smittspridning att tala om? Min gissning är att paniken och rädslan skulle skulle göra större skada än det lilla viruset. Faranger skulle väl "termineras" på plats (eller åtminstone bli tvångsduschade...).

 

Sen en liten fundering över de ökande smittfallen i LOS, beror de på att de börjat använda testkiten?

 

Ja, den som (över)lever får se🙉

Paniken har nu helt tagit över i Thailand igen. I Sin City ställdes precis nyårsfirandet in. Ingen smittad finns ju förstås här, i alla inte konstaterat, och ingen  har ju dött i Thailand med covid19 på drygt ett halvår.

 

Chansen att vi är inlåsta här igen om ett par dagar, med lite otur redan innan julafton, bedömer jag just nu till 80 %. Ungefär lika många, 80 % alltså, är min bedömning av de faranger i stan som kommer att tycka att det är bra. Paniken är inte mindre bland dem än bland thailändarna har jag märkt,  de senaste dagarna särskilt. 

 

Imorgon blir det en shoppingrunda till livsmedelsbutiken och spritgrossisten. Ska strax kolla att vi har tilräckligt med dasspapper

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaccinsamordnare: Alla ska kunna ha vaccinerat sig till mitten av april

Alla svenskar som vill ska kunna ha vaccinerat sig till mitten av april, enligt Sveriges vaccinssamordnare Richard Bergström, skriver SvD.

Bergström tror att gruppdynamiken kommer att spela in och göra att många vill vaccinera sig, men förstår om vissa människor kan känna oro.

– Inget vaccin är hundraprocentigt säkert, men här har inga allvarliga biverkningar upptäckts, säger han.

Enligt Bergström testar man i vanliga fall influensavaccin på ungefär 3 000 personer. När det gäller vaccinet från Pfizer har man testat det på 44 000 personer och bara sett biverkningar som smärta i armen eller feber.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill givetvis ha vaccin så snart som möjligt. Undrar om man blir kallad eller om man måste höra av sig själv för att boka tid? 

Dessutom är det viktigt att få ett intyg på att man har vaccinerats, hoppas att myndigheterna tänkt på det 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur länge Afrika klarar sig mot Covid?

chattade med en kompis ifrån Uganda idag enligt honom jagar personal ut misstänkta Covid patienter ifrån sjukhusen.

Tur är kanske att Afrikas medelålder är lägre än i Sverige så dödstalen kanske inte blir så höga.Smittotalen lär dock troligen bli höga även om dessa inte mäts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Morsan ska tydligen vaccineras nästa vecka. Fick samtal från hennes äldreboende idag som ville ha klartecken.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, 65Selander said:

33K / dag. 

66M innevånare. 

2000 dagar innan alla är smittade.

Om vi nöjer oss med 40% för flock-imunitet, så är det 500 dagar. 

Om vi räknar med stora mörkertal av smittade 250 dagar. 

Vi är snart där. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

33K / dag. 

66M innevånare. 

2000 dagar innan alla är smittade.

Om vi nöjer oss med 40% för flock-imunitet, så är det 500 dagar. 

Om vi räknar med stora mörkertal av smittade 250 dagar. 

Vi är snart där. 

 

Om 500 dagar har viruset muterat x antal ggr till och immuniteten är borta efter typ 8 mån så det här försvinner inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, LTD said:

Om 500 dagar har viruset muterat x antal ggr till och immuniteten är borta efter typ 8 mån så det här försvinner inte. 

Mycken spekulation där. 

Mycket felaktig dessutom. 

 

Immunitet är verksam även emot mutationer. 

 

Även nedsatt immunitet är effektiv nog för att hålla dig från iva. 

 

8 månader, ett click bait direkt från Aftonbladet. 

 

click bait gör att folk blir som krösa-Maja i Katthult med vissa inslag av rumpnissar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Mycken spekulation där. 

Mycket felaktig dessutom. 

 

Immunitet är verksam även emot mutationer. 

 

Även nedsatt immunitet är effektiv nog för att hålla dig från iva. 

 

8 månader, ett click bait direkt från Aftonbladet. 

 

click bait gör att folk blir som krösa-Maja i Katthult med vissa inslag av rumpnissar. 

 

Snacka om spekulationer... 😅😅😅😅😅

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kompis ska åka med TUI till Phuket i början av Februari. Två veckor. Det verkar ju helt kört med tanke på karantän osv. Men idag fick han mejl av TUI, hur ska man tolka det?

 

"Tja fick ett Mail från TUI att det är dax o betala resan ringde dit och tala med en kärring hur jag ska göra dom planerar att börja flyga i februari så jag ska betala resan hur ska man tolka detta? det finns ju ett datum om resan var innan 31-1-21 då skulle jag inte betala"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Min kompis ska åka med TUI till Phuket i början av Februari. Två veckor. Det verkar ju helt kört med tanke på karantän osv. Men idag fick han mejl av TUI, hur ska man tolka det?

 

"Tja fick ett Mail från TUI att det är dax o betala resan ringde dit och tala med en kärring hur jag ska göra dom planerar att börja flyga i februari så jag ska betala resan hur ska man tolka detta? det finns ju ett datum om resan var innan 31-1-21 då skulle jag inte betala"

Han ringde sedan en annan resebyrå och frågade:

"Ringde Ticke hon sa att jag losar handpenningen om jag inte slutbetalar eftersom i dagsläget är det 31-1som gäller just nu men blir det förlängd avrådan får jag tillbaks hela summan skönt med svenska så man förstår"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Min kompis ska åka med TUI till Phuket i början av Februari. Två veckor. Det verkar ju helt kört med tanke på karantän osv. Men idag fick han mejl av TUI, hur ska man tolka det?

 

"Tja fick ett Mail från TUI att det är dax o betala resan ringde dit och tala med en kärring hur jag ska göra dom planerar att börja flyga i februari så jag ska betala resan hur ska man tolka detta? det finns ju ett datum om resan var innan 31-1-21 då skulle jag inte betala"

TUI skiter väl i om din kompis sitter i karantän hela tiden, dom vill bara ha in pengarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...