Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Går helt klart åt sidan varför stå och svammla med en gubbe som bara är ute efter det

Så en gubbe med mask svamlar och du är rädd? Låter som en fobi.

 

Du borde kontakta vårdcentralen för att hjälp med din rädsla för folk med mask, de s.k PMS-gubbarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Wanchai:

Så en gubbe med mask svamlar och du är rädd? Låter som en fobi.

 

Du borde kontakta vårdcentralen för att hjälp med din rädsla för folk med mask, de s.k PMS-gubbarna.

Skrev väl inte att jag är rädd , dina ord. Men varför stå och svammla med en som

söker svammel samma som några på forumet, PMS gubbar. Håll dej till vad som skrivs

för en gångs skull

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Skrev väl inte att jag är rädd , dina ord. Men varför stå och svammla med en som

söker svammel samma som några på forumet, PMS gubbar. Håll dej till vad som skrivs

för en gångs skull

Hur vet du att maskgubbarna, de s.k PMS-gubbarna, svamlar om du inte pratar med dem. Kan det vara du som skulle svamla? Troligtvis är det så, för du svamlar här varje dag.

 

Låter som att du har förutfattade meningar om dina med människor.

 

Jaja, inte lätt att vara ett skogstroll!

 

Huva, dubbelhuva Boa52.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wanchai:

Hur vet du att maskgubbarna, de s.k PMS-gubbarna, svamlar om du inte pratar med dem.

 

Låter som att du har förutfattade meningar om dina med människor.

 

Jaja, inte lätt att vara ett skogstroll!

Om du läst tidigare inlägg så skrev jag dom stirrade mej i ansikte och nästan tugga

väntade bara att jag skulle säga nåt så dom skulle köra en Bike, Wanchai om maskar

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Så vad var snurrigt, jag ställde en fråga och intelligensan svarade med snurrgubbe. Vet ni inte svaret ? Orsaken till frågan var detta inlägg på fb, så är dt korrekt eller blir det ytteligare snurrgubbar ?

FB_IMG_1606482143564.thumb.jpg.1058ad0507876be41e22506ecda49f3f.jpg

 

MAO sämst i klassen där med, Kan AT nu få proteser av Lövfen, jag menar han är ju sågad vid fotknölarna, han har ju inte haft rätt på en punkt den pajasgubben  🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Fixeringen vid antal döda med covid-19 är vilseledande

I februari–mars 2018 dog 17 774 personer i Sverige. Under samma period 2020 dog 1 687 färre, men med daglig rapportering av antal döda i covid-19. Rapporteringen har fortsatt, trots att Sverige sedan mitten av juni inte har någon överdödlighet jämfört med 2015–2019

Intressant artikel......av läkare och inget svammel av MPR:s stebordselit o covidtalibaner.

Faktum är att en läkare/professor i läkartidningen bör ha bättre koll än flanar på MPR....

 

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/2020/08/fixeringen-vid-antal-doda-med-covid-19-ar-vilseledande/comment-page-2/

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Fixeringen vid antal döda med covid-19 är vilseledande

I februari–mars 2018 dog 17 774 personer i Sverige. Under samma period 2020 dog 1 687 färre, men med daglig rapportering av antal döda i covid-19. Rapporteringen har fortsatt, trots att Sverige sedan mitten av juni inte har någon överdödlighet jämfört med 2015–2019

Intressant artikel......av läkare och inget svammel av MPR:s stebordselit o covidtalibaner.

OK , om vi då gör som då vissa anser är rätt , dvs lägger statistiken om avlidna åt sidan, då räknar vi antalet smittade per 100,000 invånare, hur ser det  då ut ? Eller vi gör så att vi lägger även ner den biten av statistiken, då blir antalet tester kvar.   Oj !! Även där är vi sämst. Hur vill dessa som vill ljuga bort FHMs samt regeringens återkommande klantighet att vi skall räkna, dvs vad skall vara med i statistiken ?.

Jag menar att det är ju FHM som själva sätter ihop detta, att sen ändra och dementera utslaget av sin egen statistik, huvudlöst !!

 Som någon skrev, Vad får vi skattebetalare för dessa summor som denna kadavermyndighet kostar. 

En ren katastrof så illa det är skött  

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

OK , om vi då gör som då vissa anser är rätt , dvs lägger statistiken om avlidna åt sidan, då räknar vi antalet smittade per 100,000 invånare, hur ser det  då ut ? Eller vi gör så att vi lägger även ner den biten av statistiken, då blir antalet tester kvar.   Oj !! Även där är vi sämst. Hur vill dessa som vill ljuga bort FHMs samt regeringens återkommande klantighet att vi skall räkna, dvs vad skall vara med i statistiken ?.

Jag menar att det är ju FHM som själva sätter ihop detta, att sen ändra och dementera utslaget av sin egen statistik, huvudlöst !!

 Som någon skrev, Vad får vi skattebetalare för dessa summor som denna kadavermyndighet kostar. 

En ren katastrof så illa det är skött  

Tror inte du riktigt förstod artikeln i läkartidningen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Tror inte du riktigt förstod artikeln i läkartidningen?

Jag förstår nog en hel del vad som nu försiggår i den svenska politiken, "Rädda sitt eget arsele" heter det på Svenska 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

Jag förstår nog en hel del vad som nu försiggår i den svenska politiken, "Rädda sitt eget arsele" heter det på Svenska 

Tydligt du inte förstår, det jag länkar till har inget med politik att göra....

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Tydligt du inte förstår, det jag länkar till har inget med politik att göra....

 

Helt rätt, men FHM nu dagliga ursäkter är politik. Vad vissa läkare påstår gäller ju inte har jag förstått. Jag anser att hade de lyssnat mer på dessa så var vi inte i den situationen vi är idag 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

Helt rätt, men FHM nu dagliga ursäkter är politik. Vad vissa läkare påstår gäller ju inte har jag förstått. Jag anser att hade de lyssnat mer på dessa så var vi inte i den situationen vi är idag 

Varför svamlar du om FHM, jag har inte nämt eller länkat till något som berör de ovan i det du citerar???

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Varför svamlar du om FHM, jag har inte nämt eller länkat till något som berör de ovan i det du citerar???

Helt rätt skriver jag då, men jag avser inte att genom statistik om hur många som dör i cancer vs Covid negligera FHM s klantighet, Varför lägger du upp denna artikel i tråden om den inte har med detta att göra 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Helt rätt skriver jag då, men jag avser inte att genom statistik om hur många som dör i cancer vs Covid negligera FHM s klantighet, Varför lägger du upp denna artikel i tråden om den inte har med detta att göra 

Det enda rättvisande sättet är att titta på antalet döda i år kontra snittet för ett antal år bakåt. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ont som inte har något gott med sig. Sitter på finnair just nu på väg till Stockholm. Helt folktomt i planet. Som att flyga privat jet. Service på topp. Plats så man kan bre ut sig som man vill. 

Ca en timme och en kvart tills vi landar  i Helsingfors. 

 

20201128_174102.thumb.jpg.472fd71a787c0613afb56e436552b216.jpg

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Bike:

Flyger de år andra hållet också ?? Vad tog dessa för en enkelbiljett tro ?

 

Nej, de flyger bara åt ett håll... 🤪😱

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Nej, de flyger bara åt ett håll... 🤪😱

Är väl det som gäller i Sverige, båt in och flyg ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev samet:

Nej, de flyger bara åt ett håll... 🤪😱

Om dom bara flyger åt ett håll bör planen ta slut ganska fort, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Om dom bara flyger åt ett håll bör planen ta slut ganska fort, eller?

Jorden är rund..... :-)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Du har helt fel liksom Aftonbladet, Det beror nämligen  på hur man räkna.

Det kommer garanterat nu en smart förklaring till detta felsteg under dagen eller i alla fall mycket snart. Afton ho... kommer säkert att få pudla om de skall ha sina slantar från staten i fortsättningen 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jorden är rund..... :-)

Finns säkert en del här som inte instämmer.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev samet:

Nej, de flyger bara åt ett håll... 🤪😱

Jag utgick från att även andra här kan tänka och förstå lite ironi , men det var ju uppenbarligen ett felaktigt antagande 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...