Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

3 minutes ago, Nicholas said:

O3

 

Trippel bindning av syre. 

Du är så hopplöst ute på hal is. 

 

Dessutom är mängderna ozon som skapas vid cold plasma små och tas bort med aktivt kol till nivåer som är långt under gränsvärdet. 

 

Du har helt enkelt inte fattat hur detta går till. 

 

Säger och har inte sagt att du har tekniskt fel. Jag invänder bara om nyttan i arbetsområdet som du föreslår. 

Hade det varit en bra grej till rätt pris. Så kan jag garantera dig, att det skulle vara installerat på var och varannan sjukhus redan. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Nicholas:

Det är inte ytor som är problemet det är luftburen virus som åker ner i dina lungor som är problemet. 

 

Denna felaktiga uppfattning om hur viruset sprids är orsaken till att vi har så stor spridning. 

 

När man filtrerar ett rum så minskar koncentration av dig virus i rummet. 

Helt avgörande. 

Du kan givetvis vädra också med Enis och hans familj vill inte fira jul i ett iskallt rum. 

 

Återstår filtrera via aktiva filter och munskydd, passivt filter. 

 

 

Finns även smidiga engångsmasker med kolfilter i ett av skikten, Observera mask inte munskydd, Men behövs ju inte med filtrerande filtermask P3, den mängden virus du ev. får in via ögonen räcker normalt sett inte att infektera även om de är aktiva. Just denna morgon en kille på SVT (professor) som sakligt och utan omskrivningar förklarade detta med virusets smittovägar samt även livslängd, i vårt torra inomhusklimat handlar det om någon eller några timmar innan viruset blir inaktivt. man har inte kunnat mäta någon aktiv infektiös viruspartikel från ett virus i torr inhusmiljö. Man har hittat INAKTIVA viruskroppar i filter samt andra platser upp till 60 m från sjuka patienter i sjukhusmiljö, Tro inte allt tidningarna skriver, de ljuger konsekvent för att slippa nyhetstorka.

Enligt dessa nya rön,  Aerosoler finns ibland i sjukhusmiljöer, normalt sett inte i vårt dagliga vistelseområden , man har även mätt på helt symptomfria individer, dessa har en mycket liten mängd virus i utandningsluften, om är de utan hosta och nysningar samt snuva. 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, Nicholas said:

Det är inte ytor som är problemet det är luftburen virus som åker ner i dina lungor som är problemet. 

 

Denna felaktiga uppfattning om hur viruset sprids är orsaken till att vi har så stor spridning. 

 

När man filtrerar ett rum så minskar koncentration av dig virus i rummet. 

Helt avgörande. 

Du kan givetvis vädra också med Enis och hans familj vill inte fira jul i ett iskallt rum. 

 

Återstår filtrera via aktiva filter och munskydd, passivt filter. 

 

 

Jag förstår precis vad du menar. Men om du räknar på x antal kubikmeter luft som måste passera genom maskinen. Jämfört med en person som ständigt hostar ut i luften. Så lär det vara en jätte till maskin, för att den ska hinna göra någon skillnad. 

Ungefär som sandfilter och pump måste storleksanpsssas till storleken på poolen. För att göra tillräckligt många turn around för att göra nytta. 

Du har många teoretiska idéer som inte fungerar i verkligheten. 

Det du föreslår är inte realistisk utifrån det resultat det ger. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag förstår precis vad du menar. Men om du räknar på x antal kubikmeter luft som måste passera genom maskinen. Jämfört med en person som ständigt hostar ut i luften. Så lär det vara en jätte till maskin, för att den ska hinna göra någon skillnad. 

Ungefär som sandfilter och pump måste storleksanpsssas till storleken på poolen. För att göra tillräckligt många turn around för att göra nytta. 

Du har många teoretiska idéer som inte fungerar i verkligheten. 

Det du föreslår är inte realistisk utifrån det resultat det ger. 

Har du koll på hur stora ventilationsaggregaten är på sjukhusen? 

 

Hur ofta byts all luft i ett kontor på sjukhuset? Hur ofta byts all luft i patientrum? Hur ofta byta all luft i ett BSL3-labb? 

 

Ge dig inte in i sånt du inte kan!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, samet said:

Har du koll på hur stora ventilationsaggregaten är på sjukhusen? 

 

Hur ofta byts all luft i ett kontor på sjukhuset? Hur ofta byts all luft i patientrum? Hur ofta byta all luft i ett BSL3-labb? 

 

Ge dig inte in i sånt du inte kan!

Fast nu var det inte dessa aggregat som Nicholas åsyftade. 

Utan han menade att man ställer ut en maskin med ozon filter i rummet, som han menar ska lösa det hela. En typ av luftrenare således. 

Vanlig ventilation gör säkert en hel del. 

Men jag har då inte hört talas om att någon stoppat in ozon maskiner i dessa anläggningar? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
37 minuter sedan, skrev janne_h:

Ozon maskiner skapar en gas som kallas co3 

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/CO3

"Då co3 (ozon)".....

 

Ozon är O3 oavsett vad du önskar.

Att påstå att det är CO3 är samma som att dra fram någon kemisk formel för förorenat vatten

 

Då vi ändå leker med länkar så kan jag bjuda dig på en länk

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ozone

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minutes ago, janne_h said:

Säger och har inte sagt att du har tekniskt fel. Jag invänder bara om nyttan i arbetsområdet som du föreslår. 

Hade det varit en bra grej till rätt pris. Så kan jag garantera dig, att det skulle vara installerat på var och varannan sjukhus redan. 

På vissa labb där prover inte får smittas så är det det också. 

 

Det används i detta nu. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Nicholas:

På vissa labb där prover inte får smittas så är det det också. 

 

Det används i detta nu. 

 

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/28/thl-varnar-anvand-inte-ozonering-for-att-bekampa-coronaviruset

Jag har inte sett någon vetenskaplig utvärdering av att Ozon dödar virus , bara påståenden från de som marknadsför 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Nån som kan tipsa på nån site som säljer lite roligare/mönstrade munskydd?

I Sverige ?? Sök på internet, finns massor 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Nicholas:

På vissa labb där prover inte får smittas så är det det också. 

 

Det används i detta nu. 

 

Har använts länge ihop med UV ljus mot bakterier, Coronaviruset dör däremot väldigt snabbt av UV ljus men ingentig om att Ozon tar det 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Nicholas said:

På vissa labb där prover inte får smittas så är det det också. 

 

Det används i detta nu. 

 

Jo kan så vara. Men från det till allmän användning på sjukhus. Som du förespråkar. Så är vägen ganska lång. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, andrejsdenruskige said:

"Då co3 (ozon)".....

 

Ozon är O3 oavsett vad du önskar.

Att påstå att det är CO3 är samma som att dra fram någon kemisk formel för förorenat vatten

 

Då vi ändå leker med länkar så kan jag bjuda dig på en länk

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ozone

Det kan så vara. Men eftersom varken du eller jag är kemister. Tänker jag inte ta den diskussionen. 

Läser man på sig om just ozon maskiner. Så står det i klartext att den producerar co3. 

Personligen har jag varken kunskap eller intresse att ta reda på dess kemiska beståndsdelar. 

Men som vanligt vill du få till en diskussion, för att framstå smartare än vad du är. Även om det du diskuterar saknar substans och relevans för det som diskuteras i övrigt. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minutes ago, Bike said:

Har använts länge ihop med UV ljus mot bakterier, Coronaviruset dör däremot väldigt snabbt av UV ljus men ingentig om att Ozon tar det 

 

 

Högspänning. 

Cold plasma. 

Ozon kommer högst sannolikt också ta det. 

Uv är för långsamt och för energikrävande. 

 

Men ozonet är en biprodukt. 

Det tas bort innan luften återförs till människor. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, janne_h said:

Jo kan så vara. Men från det till allmän användning på sjukhus. Som du förespråkar. Så är vägen ganska lång. 

Jo, men vi har dock haft djävligt lång tid på oss nu och vi kan knappast skylla på att dom skulle vara dyra i inköp för det är dom inte om man jämför med vad samhällets kostnad har varit för corona. 

 

Dessutom ser inte jag sjukhus som första ställe för installation, snarare ålderdomshem,  kommunala färdmedel, skolor och affärer, även vanliga hem. 

 

Tiden har förslösats och pengarna likaså av en dåre som sjunger droppsmittans mantra. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jo, men vi har dock haft djävligt lång tid på oss nu och vi kan knappast skylla på att dom skulle vara dyra i inköp för det är dom inte om man jämför med vad samhällets kostnad har varit för corona. 

 

Dessutom ser inte jag sjukhus som första ställe för installation, snarare ålderdomshem,  kommunala färdmedel, skolor och affärer, även vanliga hem. 

 

Tiden har förslösats och pengarna likaså av en dåre som sjunger droppsmittans mantra. 

 

Ljuger om droppsmitta vet jag inte, luftburet i ordets rätta bemärkning är det EJ, Mässling är ett luftburet, smittar på långt håll, Men luftburna droppar av kroppsvätska från nysning innehållande virus inom säg några meter och i sämsta något längre , det kan jag köpa, finns ingen anledning att överdriva och inte heller som AT att negligera faror elle skyddsåtgärder som han nu inte kan pudla om då hans självkänsla förbjuder detta, loose face ! Har han gått i Pruttens skola kanskle  🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
26 minuter sedan, skrev janne_h:

Det kan så vara. Men eftersom varken du eller jag är kemister. Tänker jag inte ta den diskussionen. 

Läser man på sig om just ozon maskiner. Så står det i klartext att den producerar co3. 

Personligen har jag varken kunskap eller intresse att ta reda på dess kemiska beståndsdelar. 

Men som vanligt vill du få till en diskussion, för att framstå smartare än vad du är. Även om det du diskuterar saknar substans och relevans för det som diskuteras i övrigt. 

Nja, det är väl snarare så att det är du som vill framstå som smart, men klantar till det med att skriva CO3 och kalla det för ozon. 
Jag tror de flesta med grundskola och ett godkänt betyg i kemi ryggar tillbaka.

Det är dumt att försöka komma dragandes med vetenskapliga grejer, för att sedan klistra in egen text eller egna åsikter som gör att hela inlägget raseras. 
 

Det är bättre att du drar ren och skär copy/paste från valfri sida utan att ändra i texten, då det bevisligen blir fel som fan. 
 

Nästa gång kan du väl klistra in något om undulater från Google och lägga till lite egna tolkningar som att undulaten är världens snabbaste fågel och överlägset snabbaste rovdjuret i hela världen, eller något liknande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Bike:

Självklart är det så, finns en milsvidd skillnad, detta om Biden är ju omskrivet sedan många år tillbaka, så kanske finns det mer än en misstanke om detta.  Iofs inte dömd och skall väl därför inte dömas ens här på MPR, men ett flertal filmer har under åren figurerat om denna man som ofta omtalas som "filthy Joe ".

DT har även han hängts ut för att vara en man med tveksam syn på kvinnor, vilket jag mycket väl kan tänka mig, gillar hans politik,  men avskyr hans personliga prägel , även där har det körts filmer,

Brukar väl sägas ingen rök utan eld.

Men kanske fel just med JB. Han är ju nu president och får inte omskrivas negativt. 

Ursäkta OT men vad f-n.

 

Året är 2020 och en 7-åring kan klippa ihop en film på lunchrasten som bevisar att jorden är platt och publicera den - det är väl för f-n inget bevis för något. 

 

Jag tror mer och mer på någon form av krav på grundläggande kunskap om källkritik innan man får tillgång till internet 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Österrike stänger ned totalt – utegångsförbud dygnet runt

Från och med tisdag väntar tre veckors isolering för Österrikes befolkning. För att stävja stigande smittotal går landet in i en total nedstängning.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Surin P3:

Fd moderator sedan i morse.

Med ett sånt här forum måste du hitta Mod som ligger i mitten av allt, inte på ena

eller den andra sidan och som kan varna, lägg av nu om inte blir du avstäng

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Med ett sånt här forum måste du hitta Mod som ligger i mitten av allt, inte på ena

eller den andra sidan och som kan varna, lägg av nu om inte blir du avstäng

Tack för tips.

 

Hur många års erfarenhet har du av att driva forum?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Bike said:

Ljuger om droppsmitta vet jag inte, luftburet i ordets rätta bemärkning är det EJ, Mässling är ett luftburet, smittar på långt håll, Men luftburna droppar av kroppsvätska från nysning innehållande virus inom säg några meter och i sämsta något längre , det kan jag köpa, finns ingen anledning att överdriva och inte heller som AT att negligera faror elle skyddsåtgärder som han nu inte kan pudla om då hans självkänsla förbjuder detta, loose face ! Har han gått i Pruttens skola kanskle  🤣

Mässling och covid kan vara luftburet exakt lika långt och i samma halter. 

 

Kanske är skillnaden till mässling bara hur smittsamt det är, dvs mängden som krävs för att smitta.

 

Men just nu är det ju tabu att ens tänka i dessa banor. 

 

Tegnell ignorerar en ganska stor mängd forskare vid många universitet etc just nu. Ingen dialog, ingen ödmjukhet. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...