Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Hur vet du att den personen inte tillhör en riskgrupp?

Ironi  vännen, ironi, finns inte den på Lördagskvällen? Självklart är det för många väldigt riskfyllt att bli smittad 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Bike said:

Det jag tycker är det mest fjantiga i detta med Covid 19, det är de människor som skämtar och försöker förnedra de som är kloka nog att skydda sig, tror även att sjukvården är tacksamma för att vi finns, dessutom så tror jag att vi är för kloka och verklighetsnära för att bry oss speciellt mycket i vad andra tycker. Trumphatare även i Sverige skriker sig hesa för att Mr Trump inte använde munskydd, vad är det för skillnad på covid i USA vs Sverige, tänk till ni som känner er träffade. Man kan ju undra hur vissa tänker, jag vet att det har bara med ett ohämmat Trumphat att göra, vore bättre att använda skallen till att skydda sig. Trump gjorde fel, men det gör även de i Sverige som förlöjligar munskydd   

Det är ju dessutom så att, dom som skriker om att Donald Trump bör använda munskydd. Dom vet inte vad dom pratar om. Donald Trump har nyligen haft Covid 19. Vad tror du oddsen är för att han blir smittad igen eller smittar andra? 

 

Vad många inklusive dig inte verkar förstå om munskydd. Vilket AT påpekat. Det är att munskydden i sig riskerar att bli rena smitthärdarna på utsidan. Vilket gör att när du tar på munskydden på utsidan och rör på det. Eftersom det kliar och är obekvämt. Det är att du får covid på händerna. Pillar du dig sen i ögon eller näsan. Så smittar viruset den vägen. 

Ska du använda munskydd. Så ska du ju då göra som i sjukvården. Byta och kassera det typ varannan timme. Annars är dom ju konyraproduktiva. Och den effekt på 20% som du anger. Käkas ju upp åt andra hållet med råge. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag irriterar mig lite över vissa personer som bär mask (munskydd)

De har tydligen fått den uppfattningen att de varken kan smitta eller bli smittade, m.a.o. att dessa munskydd är guds gåva till mänskligheten.

har nämligen sett personer som blivit (troligtvis) lite varma eller fuktiga under skyddet, torkat av med en hand för att sedan fortsätta med sin kundvagn.

Hur blir smittorisken när man håller på med att ta av och på SAMMA munskydd dag ut och dag in?

En del (de flesta) som bär munskydd håller också behöriga avstånd, men ändå långt från alla.

Nää, behåll avstånden och tänk på vad du gör med händerna tror jag vore en bra regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Bike:

Ironi  vännen, ironi, finns inte den på Lördagskvällen? Självklart är det för många väldigt riskfyllt att bli smittad 

Du borde använda den här :ironi:för med dina snurriga, allmänt svårtolkade, flummiga inlägg vet man aldrig när det är allvar eller inte. Eller - du vet det kanske inte själv heller. Dessutom byter du ju åsikt lika ofta som mask.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Du borde använda den här :ironi:för med dina snurriga, allmänt svårtolkade, flummiga inlägg vet man aldrig när det är allvar eller inte. Eller - du vet det kanske inte själv heller. Dessutom byter du ju åsikt lika ofta som mask.

Byta mask skall man ju göra, ni som vet hur ofta ?? :ironi:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

 

I varje inlägg. Alla dina inlägg verkar ju vara ironiska.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli jobbigt med detta ”dödsfarliga virus” nu.

Om det nu är så satans dödsfarligt, varför dör det inte fler än normalt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Börjar bli jobbigt med detta ”dödsfarliga virus” nu.

Om det nu är så satans dödsfarligt, varför dör det inte fler än normalt?

Det positiva är ju att det (coronaviruset) verkar ha utrotat influensavirus. Har inte hört om ett enda dödsfall i detta, eller ens nån influensasjuk i år.......

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Börjar bli jobbigt med detta ”dödsfarliga virus” nu.

Om det nu är så satans dödsfarligt, varför dör det inte fler än normalt?

Väntade på en input i detta, tack Soengsam

Funderar jag med, men om du har rätt eller till och med de som konspirerar om en agenda att detta har ett syfte, att skrämma skiten ur folk med en vanlig bonnförkylning måste ju då leda till någonting.  

Kan det vara en kupp från klimativrarna tro 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Så var man med i statistiken. Har gått fler än sju dagar sedan symtom och har haft fyra feberfria dagar. Mår bra i övrigt så imorgon blir det kontoret igen.

0DC3C509-389C-49A4-97A9-8492CD31D8DF.thumb.jpeg.b83adb43b305ea91bd1339ae36748abd.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev frogfish:

Det positiva är ju att det (coronaviruset) verkar ha utrotat influensavirus. Har inte hört om ett enda dödsfall i detta, eller ens nån influensasjuk i år.......

I Norge har det typ dött 300 av världens farligaste virus. 
Man borde stänga ner landet varje år då fler dör av influensan

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minutes ago, andrejsdenruskige said:

I Norge har det typ dött 300 av världens farligaste virus. 
Man borde stänga ner landet varje år då fler dör av influensan

Varför inte stänga ner 4 månader o sen öppna 2 månader. Köra så om o om igen som i vissa länder. Sen så blir det säkert bra. Eller vid dom öppna tiderna ha stängt mellan kl 20-06.00 när Corona är vaken. Dvs. massarresteringar i hemmen.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Mr atm:

Varför inte stänga ner 4 månader o sen öppna 2 månader. Köra så om o om igen som i vissa länder. Sen så blir det säkert bra. Eller vid dom öppna tiderna ha stängt mellan kl 20-06.00 när Corona är vaken.

Jag tror att man har bommat lite på coronans vakna tid. 
Det kan hända att problemet har uppstått då man ändrade till vintertid. 
Corona skiter i vintertid och då står vi där med byxorna nerdragna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett lynnigt virus det där!! jag har testat på det och jag var hängig i två dagar. Knappt feber över huvud taget. Nästa person som får skiten kan hamna på IVA och bli sjuk och sjukskriven i månader. Jag brukar bli sjukare av en vanlig förkylning och inte stänger de ner landet för den typen av virus..

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev fiskarn:

Det är ett lynnigt virus det där!! jag har testat på det och jag var hängig i två dagar. Knappt feber över huvud taget. Nästa person som får skiten kan hamna på IVA och bli sjuk och sjukskriven i månader. Jag brukar bli sjukare av en vanlig förkylning och inte stänger de ner landet för den typen av virus..

Problemet är ju just att det slår så olika

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev LTD:

Problemet är ju just att det slår så olika

Beroende på ålder och fysisk kondition, precis som en vanlig influensa. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Beroende på ålder och fysisk kondition, precis som en vanlig influensa. 

Nej där har du ju faktiskt helt fel, det är mycket svårare att förutspå hur det slår på olika folk, ex unga vältränade helt friska har blivit jättesjuka medans en del äldre knappt märkt nånting. Går inte att jämföra med vanlig influensa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minutes ago, LTD said:

Nej där har du ju faktiskt helt fel, det är mycket svårare att förutspå hur det slår på olika folk, ex unga vältränade helt friska har blivit jättesjuka medans en del äldre knappt märkt nånting. Går inte att jämföra med vanlig influensa. 

Ja har man dåligt eller inget immunförsvar då kan man dö av allt möjligt.

Genom rädsla kan man styra dom flesta människorna.

 

IMG-20200624-WA0000.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Nej där har du ju faktiskt helt fel, det är mycket svårare att förutspå hur det slår på olika folk, ex unga vältränade helt friska har blivit jättesjuka medans en del äldre knappt märkt nånting. Går inte att jämföra med vanlig influensa. 

Det är bara att titta på vilka som drabbats, det borde även du vara medveten om. Visst finns det undantag men dom är få och vad är det som säger att dom inte hade något annat problem som inte diagnosticerats än?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så farligt att man t.o.m bör testa sig för att se om man har det.

Testerna måste vara pålitliga när tex. Papaya, motorolja etc. Visats positiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Det är bara att titta på vilka som drabbats, det borde även du vara medveten om. Visst finns det undantag men dom är få och vad är det som säger att dom inte hade något annat problem som inte diagnosticerats än?

Känner personligen folk i Sverige som blivit rejält sjuka men som inte tillhör riskgrupp på något sätt, en av dom var sjuk i drygt 3 mån, noll andra  bakomliggande sjukdomar. 

Finns många såna här exempel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev LTD:

Känner personligen folk i Sverige som blivit rejält sjuka men som inte tillhör riskgrupp på något sätt, en av dom var sjuk i drygt 3 mån, noll andra  bakomliggande sjukdomar. 

Finns många såna här exempel. 

Min dotter är nu på ST Görans i Stockholm , Hon har varit på OP sedan i Juni, Nu tar det fart igen säger hon och nu många medelålders som är svårt sjuka, hon har klarat sig, inte varit sjuk och inga antikroppar, undrar om inte mask fungerar i alla fall trots expertisens påpekanden här  

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Bike:

Min dotter är nu på ST Görans i Stockholm , Hon har varit på OP sedan i Juni, Nu tar det fart igen säger hon och nu många medelålders som är svårt sjuka, hon har klarat sig, inte varit sjuk och inga antikroppar, undrar om inte mask fungerar i alla fall trots expertisens påpekanden här  

Vad är OP, jobbar hon på ett sjukhus helt klart skydd

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...