Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev janne_h:

Börjar du citera och gå i polemik med dig själv nu? Bike 1 och Bike 2 🤣🤣🤣🤣

Måste ju svara mig själv när andra inte förstår frågeställningen, slappskallar 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vad yrar du om? Helt obegripligt inlägg att bemöta. "fulrace" PK-trams, "fjantmöten" genuspredikanter, strängare straff från myndigheter, men ökat eget (familje) ansvar? 

 

Jösses.

Jaså , varför då ??

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Bike said:

Jaså , varför då ??

 

Jag vet faktiskt inte riktigt än hur jag ska bemöta dina svar. Du bemöter ju dessutom dina egna inlägg just nu, så någonting kanske har gått fel i ditt hjärnkontor just idag. Scrolla bakåt, reflektera över vad du skrivit idag och återkom när du rett ut det hela för egen del. På återhörande.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag vet faktiskt inte riktigt än hur jag ska bemöta dina svar. Du bemöter ju dessutom dina egna inlägg just nu, så någonting kanske har gått fel i ditt hjärnkontor just idag. Scrolla bakåt, reflektera över vad du skrivit idag och återkom när du rett ut det hela för egen del. På återhörande.

Inga som helst problem i min skalle , jag kommenterade de som ger pannslag, 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Bike:

jag kommenterade de som ger pannslag, 

Då börjar du få fullt upp nu då ..............

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag skiter i om det är min väg eller inte, kanske vore bra att i alla fall försöka hålla smittan under kontroll.

Om det så bara skyddar 20% med munskydd, varför då påstå det inte skyddar, 20% är just 20% och ett antal tusen färre smittade 

Men varför har inte snuten munskydd, smittar kanske inte han :angry:

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
19 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Sverige var väl ruskigt sena på bollen vad det gäller testning, var ju länge bara de som hamnade på intensiven som testades?

Jag trodde som dig ang. siffrorna i Thailand, idag tror jag mer på att skulle det finnas någon större spridning i samhället så kan ingen junta i världen stoppa den ryktesspridningen. Dock tror jag det troligen fanns mer spridning tidigare men det är ju bara mina spekulationer. Något verkar ju ha stoppat spridningen isf, vad är ju en annan spekulation men den borde ju annars fått fäste i Thailand med tanke på alla kineser från Wuhan, skytrain etc. 

 

/ SatanG 

Jag är enig med att Sverige var sena med testningen. 
Det var inte bara det att man var sena med testningen utan man testade fel folk. 
Det verkade vara svårt att testa sig om man inte var 95+ och i tillägg hade diabetes, njursvikt och minst två lungsjukdomar. 
Är man 95+ så är man inte direkt ute på nattklubbarna och sprider smitta. Man har ju fanimej suttit isolerade i 10 år, typ. 
En del andra konstigheter har sagts och gjorts. 
Det jag reagerade starkast på var faktiskt när AT tyckte att man inte skulle ha hemmakontor och ha någon fördel i förhållande till dom som inte kan ha hemmakontor. 
 

I övrigt så undrar jag om inte panikartade nedstängningar har gjort mer skada än nytta i de flesta länder. 
Dom har i alla fall inte lyckats bli av med coronan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag reagerade starkast på var faktiskt när AT tyckte att man inte skulle ha hemmakontor och ha någon fördel i förhållande till dom som inte kan ha hemmakontor. 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud..... Om jag jobbade med personer som 9 månader senare satt och gapade om att "du gjorde minsann en bugg i februari, du måste säga upp dig", skulle jag säga till chefen att välja. Antingen stannar jag, som löst de flesta problem det här året (trots en mindre lyckad patch i feb), eller gnällspiken som inte gjort nåt annat än gnällt över problemet i februari senaste 9 månaderna (medan vi andra jobbat hårt för att täcka upp). Jag VET vad han skulle göra. Gnällisen skulle antingen få gå i pension eller livnära sig på att bygga häststängsel på somrarna.....

 

Gnällspikar är det värsta som finns. Håller mig långt borta från såna, de sprider bara dåligt stämning och tillför 0. Dock är de snabba på att peka finger på andra (ofta utlänningar.....).

 

Bit ihop nu och kör framåt. Eller så kan ni (ni vet vilka ni är) fortsätta gnälla om februari🙉.

Link to comment
Dela på andra sajter

Storbritannien har infört inreseförbud för danskar efter utbrott av coronavirus på danska minkfarmar.

Personer som inte är brittiska medborgare, och som varit i eller rest genom Danmark de senaste 14 dagarna, kommer att nekas inträde i Storbritannien enligt transportminister Grant Shapps.

Men till Sverige är det, som tidigare, fritt fram för danskar att komma och handla, festa och sprida smitta.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev Bike:

Det jag reagerade starkast på var faktiskt när AT tyckte att man inte skulle ha hemmakontor och ha någon fördel i förhållande till dom som inte kan ha hemmakontor. 👍

Precis, jag ser inte hanteringen som någonting svart eller vitt som vissa andra gör. 
En del saker är gjort riktigt och en del saker är gjort fel. 
Jag är fortfarande för att man inte ska stänga ner samhället och munskydd är inte någon lösning på problemet. 
Med det sagt så är jag inte heller med på att förbjuda munskydd. Vill man använts full dykarutrustning och strålskyddsutrustning så är man välkommen att göra det. 
Man kan även köra med clownnäsa och clownskor om man känner för det. 
Mig veterligen så är det inte något förbud mot sådan utstyrsel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Precis, jag ser inte hanteringen som någonting svart eller vitt som vissa andra gör. 
En del saker är gjort riktigt och en del saker är gjort fel. 
Jag är fortfarande för att man inte ska stänga ner samhället och munskydd är inte någon lösning på problemet. 
Med det sagt så är jag inte heller med på att förbjuda munskydd. Vill man använts full dykarutrustning och strålskyddsutrustning så är man välkommen att göra det. 
Man kan även köra med clownnäsa och clownskor om man känner för det. 
Mig veterligen så är det inte något förbud mot sådan utstyrsel. 

Det jag tycker är det mest fjantiga i detta med Covid 19, det är de människor som skämtar och försöker förnedra de som är kloka nog att skydda sig, tror även att sjukvården är tacksamma för att vi finns, dessutom så tror jag att vi är för kloka och verklighetsnära för att bry oss speciellt mycket i vad andra tycker. Trumphatare även i Sverige skriker sig hesa för att Mr Trump inte använde munskydd, vad är det för skillnad på covid i USA vs Sverige, tänk till ni som känner er träffade. Man kan ju undra hur vissa tänker, jag vet att det har bara med ett ohämmat Trumphat att göra, vore bättre att använda skallen till att skydda sig. Trump gjorde fel, men det gör även de i Sverige som förlöjligar munskydd   

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Bike:

Det jag tycker är det mest fjantiga i detta med Covid 19, det är de människor som skämtar och försöker förnedra de som är kloka nog att skydda sig, tror även att sjukvården är tacksamma för att vi finns, dessutom så tror jag att vi är för kloka och verklighetsnära för att bry oss speciellt mycket i vad andra tycker. Trumphatare även i Sverige skriker sig hesa för att Mr Trump inte använde munskydd, vad är det för skillnad på covid i USA vs Sverige, tänk till ni som känner er träffade. Man kan ju undra hur vissa tänker, jag vet att det har bara med ett ohämmat Trumphat att göra, vore bättre att använda skallen till att skydda sig. Trump gjorde fel, men det gör även de i Sverige som förlöjligar munskydd   

Vi förlöjligar inte munskydd. Vi förlöjligar folk som ska påtvinga andra deras religion.

Angående vad folk tyckte om Trump och hans munskydd, så tillhör jag gruppen som inte höjde ens en tiondel av mina ögonbryn.

 

Gänget du klagar på  är nog det gänget som tyckte att det var rätt åt DT att han fick Covid, för att både sekunden före och efter tycka att det var fejk och sedan så skulle han ha mask för att inte sprida sin covid som dom inte ansåg att han hade, fast då hade han den men ändå inte...

 

Ja, vi pratar om vänsterblivenhetens riddare.

 

Använd gärna din mask, men pracka inte på mask på folk som inte vill bära mask.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vi förlöjligar inte munskydd. Vi förlöjligar folk som ska påtvinga andra deras religion.

Angående vad folk tyckte om Trump och hans munskydd, så tillhör jag gruppen som inte höjde ens en tiondel av mina ögonbryn.

 

Gänget du klagar på  är nog det gänget som tyckte att det var rätt åt DT att han fick Covid, för att både sekunden före och efter tycka att det var fejk och sedan så skulle han ha mask för att inte sprida sin covid som dom inte ansåg att han hade, fast då hade han den men ändå inte...

 

Ja, vi pratar om vänsterblivenhetens riddare.

 

Använd gärna din mask, men pracka inte på mask på folk som inte vill bära mask.

Tack, jag sköter mitt, men snart kommer AT  att säga/påbjuda skall ni vistas i offentliga miljöer så blir det munskydd på

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Bike:

Tack, jag sköter mitt, men snart kommer AT  att säga/påbjuda skall ni vistas i offentliga miljöer så blir det munskydd på

Och då har du vunnit?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Esspe:

Och då har du vunnit?

Säger man att det snart kommer snöa varje dag hela året så kommer man till slut få rätt. Att det inte snöade de andra dagarna behöver vi inte lägga så stor vikt vid......

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Bike said:

Tack, jag sköter mitt, men snart kommer AT  att säga/påbjuda skall ni vistas i offentliga miljöer så blir det munskydd på

Jag visste det Bike, din våta dröm  är stark myndighetsutövning. Alla i samma fålla, inte ska vi tänka själva utan göra vad överhögheten säger till oss.  Kan det bli mer vänster än så? 😷😉

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Bike said:

Tack, jag sköter mitt, men snart kommer AT  att säga/påbjuda skall ni vistas i offentliga miljöer så blir det munskydd på

Använder du själv bindan eller bara t-shirt för ansiktet?

 

EYLHcezWsAAPEeL.jpg.4d402f42fae7cc254fe9d77b3e07e6b6.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollegan gjorde ett test igår och fick svar idag.  

 

096B2967-55A7-446E-AB85-895442AA481E.thumb.jpeg.6d40adfdc55964841ec758dbb428c879.jpeg

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev C-dude:

Kollegan gjorde ett test igår och fick svar idag.  

 

096B2967-55A7-446E-AB85-895442AA481E.thumb.jpeg.6d40adfdc55964841ec758dbb428c879.jpeg

 

C;D

Han är ju inte ensam om detta, inte farligt heller, som att gå över gatan samt  som en nysning enligt våra experter här på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Bike:

Han är ju inte ensam om detta, inte farligt heller, som att gå över gatan samt  som en nysning enligt våra experter här på MPR

Hur vet du att den personen inte tillhör en riskgrupp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...