Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

On 2022-01-23 at 20:17, skrev Surin P3:

Jag tror vi prioriterar olika saker, så här kommer en liten fråga.

Hur många av de som vaccinerat sig har dött pga de som inte vaccinerat sig?

 

Som en slutparentes vill jag bara säga att det är nog få som säger att vaccinen inte hjälpt mot sjukdom och död.

Utan de flesta som kallas antivaxare är väl egentligen emot "tvånget". Inte vaccinet i sig.

Det finns säkert några rabiata vaxare som kallar även de som just bara är emot tvånget för antivaxare men jag personligen har absolut inget emot de som är emot tvånget eller helt enkelt bara inte vill ha något vaccin då de tycker det är onödigt eller vilken annan logisk eller ologisk anledning de än har.

 

För mig är en antivaxare någon som JKK; alltså en person som är militant motståndare mot vaccin och inte drar sig för att rabbla direkta lögner dag ut och dag in. Lögner som, oftast, skapats av kinesiska och ryska underrättelsetjänster och sedan tvättats genom så kallade "högerextrema" amerikanska siter, med enda syfte att skapa splittring i väst.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-24 at 13:31, skrev John Khonken:

Du ljuger som vanligt. Jag har inget mot vacciner. Riktiga vacciner som skyddar mot naturliga epidemier. Jag hatar tillverkade biovapen som den i Wuhan. Förstår du skillnaden ärthjärna

Nu hänger jag, som vanligt, inte med i den logik. Jag tror absolut inte det var ett biovapen de tillverkade i Wuhan, däremot anser jag det högst sannolikt att ett insamlat, modifierat eller ej, virus läckte ut från Wuhan. Det var dock inte den logiken jag hängde upp mig på.

 

Du menar alltså att om det vore en "naturlig epidemi" så hade du utan tvekan tagit vaccinet men då du är säker på att det är ett "biovapen" så är du emot vaccinet? Med den logiken så skulle du alltså inte acceptera vård om någon avsiktligt bröt din arm utan bara om du bröt den naturligt genom att ramla ned från ett träd? Menar du att vaccinet fungerar sämre och/eller har fler biverkningar om det är framtagit mot ett tillverkat virus?  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Har klarat testet flertalet gånger 😉https://www.facebook.com/arlene.robinson.7/videos/578448406556362/

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu räcker det tydligen inte ens med mask, nu förordar man s.k. andningsmasker vad nu det är för påfund. Jag tycker att det borde införas tvång att bära cyklop och snorkel i stället så att vi är förberedda för dom klimatförändringar som snart kommer att drabba oss.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-25 at 14:03, skrev Surin P3:

Jag tycker det ser ut som läkemedelsindustrin lyckats omvända en hel hög människor på ett beundransvärt sätt på bara två år.

 

Innan covid var det ganska vanligt att misstro dem, medan det nu verkar vara som en stor del av befolkningen ser dem som hederliga och etiska företag.

 

Skickligt gjort...

Jag brukade tycka att du gjorde intressanta "spaningar" ute i spenaten men något hände ungefär samtidigt som Covid gjorde sin entré. Då jag är en part i målet så kan jag givetvis inte säga att det är du som ändrats, det kan vara jag. Om det ska vara någon mening med mitt inlägg så måste vi ändå utgå från att det är du som ändrat din syn på omgivningen.

 

Var ser du alla dessa människor som ändrat sig från att misstro läkemedelsindustrin till att nu se dem som hederliga och etiska företag? Jag känner inte igen den beskrivningen från några av mina olika bekantskapskretsar och ser det inte ens i den förhatliga kvällspressen. Om något så har väl kritiken aldrig varit större?

 

Människor är alltid tveksamma till det som berör deras vardag medans de sällan engagerar sig i det som ligger längre bort. Alltså är folk kritiska till läkemedelsbolag, livsmedelsproducenter, banker etc men kunde inte bry sig mindre om ståltillverkare, massaproducenter etc. På vilket sätt menar du att Covid ändrat på det? Är det kanske så att det är du som ändrat din mediakonsumtion och istället för MSM mestadels hämtar information från diverse bloggare som kanske ser världen på ett annat sätt?    

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Atom:

Nu hänger jag, som vanligt, inte med i den logik. Jag tror absolut inte det var ett biovapen de tillverkade i Wuhan, däremot anser jag det högst sannolikt att ett insamlat, modifierat eller ej, virus läckte ut från Wuhan. Det var dock inte den logiken jag hängde upp mig på.

 

Du menar alltså att om det vore en "naturlig epidemi" så hade du utan tvekan tagit vaccinet men då du är säker på att det är ett "biovapen" så är du emot vaccinet? Med den logiken så skulle du alltså inte acceptera vård om någon avsiktligt bröt din arm utan bara om du bröt den naturligt genom att ramla ned från ett träd? Menar du att vaccinet fungerar sämre och/eller har fler biverkningar om det är framtagit mot ett tillverkat virus?  

Om han faller ned från ett vildvuxet träd så är det givetvis ok med att få armen omhändertagen. 
Trillar man ner från en konstgjord plastgran så är det icke vård av arm. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Om han faller ned från ett vildvuxet träd så är det givetvis ok med att få armen omhändertagen. 
Trillar man ner från en konstgjord plastgran så är det icke vård av arm. 

Den bistra sanningen är att det är mer komplext än så. Trädet må vara vildvuxet men det kan fortfarande stå på en mark ägd av ett multinationellt företag typ SCA eller Stora; onda globalister där kända judiska familjer har inflytande. Alltså - inte naturligt träd och därför fungerar inte läkarvård; då är det HCQ, Ivermectin, D-vitamin och kollodialt silver som gäller. 

 

Om det är en plastgran som ägs av någon gammal KGB-agent, som givetvis älskar individens frihet, så är det dock naturligt och man kan söka riktig läkarvård; dock givetvis inte utan att klaga på lång väntetid etc, orsakad av globalisterna och homosexuella liberalfeminster.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-27 at 00:50, skrev Risifrutti:

Ok, då var övriga världen sena på pucken.. Stämmer säkert som du säger, men ingen regerade förrän februari 2020.  Var själv i Kina/Thailand december 2019 och märkte inte av någonting.  Det officiella larmet måste ha stannat inom det röda rikets gränser..

Nja, jag var i Kina första veckan i januari 2020 och det var masktvång på alla inrikesflyg. På Thai-flyget hem så hade alla flygvärdinnor mask och även de flesta passagerare. Vårt företag skickade ansiktsmasker till vår största kund i Kina redan i mitten av januari och när vi flög hem till min mors begravning i början av februari så hade 100% mask, vi blev oerhört förvånade när vi landade på Arlanda och ingen hade mask. Det var ingen stor grej i Europa förrän i mitten av februari (sportlovssmittan från Österike och fotbollssmittan i Italien) men det var absolut redan stort i Kina och även Thailand innan dess.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vette fan om jag har postat den här bilden tidigare. 
JK kommer att gilla den åtminstone. 
Fast lite sanning ligger det i det hela när man tänker på militanta pro-vaxxare 

 

 

EC24C4FB-23A4-4E9F-8DE4-96F2C1ADFAFC.jpeg.a4e9e1de0d91dde8b35682d3d71019bc.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vette fan om jag har postat den här bilden tidigare. 
JK kommer att gilla den åtminstone. 
Fast lite sanning ligger det i det hela när man tänker på militanta pro-vaxxare 

 

 

EC24C4FB-23A4-4E9F-8DE4-96F2C1ADFAFC.jpeg.a4e9e1de0d91dde8b35682d3d71019bc.jpeg

Vad jag förstått, vilket givetvis kan vara fel, så är det budskapet helt sant men samtidigt felaktigt. Det är sant då, mig veterligen, inget gjort det påståendet tidigare. Det är samtidigt felaktigt då även, exempelvis, det gamla beprövade vaccinet mot mässlingen bara ger 70% skydd men det fungerar bra så länge det inte finns någon smitta. Skulle folk börja vägra vaccin för sina barn så kommer snart mässling få fäste och då kommer folk inse att vaccinet inte ger något vidare skydd.

 

Jag tror inte det finns något vaccin som i realiteten kommer i närheten av 90%; det är minst lika mycket psykologi som medicin. Även ett vaccin som bara skyddar till 50% fyller sitt syfte; får man dessutom 5G så är det ju en bonus.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 minuter sedan, skrev Atom:

Vad jag förstått, vilket givetvis kan vara fel, så är det budskapet helt sant men samtidigt felaktigt. Det är sant då, mig veterligen, inget gjort det påståendet tidigare. Det är samtidigt felaktigt då även, exempelvis, det gamla beprövade vaccinet mot mässlingen bara ger 70% skydd men det fungerar bra så länge det inte finns någon smitta. Skulle folk börja vägra vaccin för sina barn så kommer snart mässling få fäste och då kommer folk inse att vaccinet inte ger något vidare skydd.

 

Jag tror inte det finns något vaccin som i realiteten kommer i närheten av 90%; det är minst lika mycket psykologi som medicin. Även ett vaccin som bara skyddar till 50% fyller sitt syfte; får man dessutom 5G så är det ju en bonus.  

Ja, fast idag kan man undra om det är någon mening med att ta vaccin mot delta och alfa då ett omicron vaccin är på gång. 
Sedan så räknas man som fullvaccinerad vid två doser…eller 3, fast Israel är inne på deras 4:e dos. 
Det kan bli ett helvete med vaccinpass. 
Jag personligen ser inte direkt nytta av en 3:e dos för egen del, men folk får gärna ta den då den knappast gör skada. 
Så länge inte två doser räknas som ”värdelösa” i regeringars ögon så håller jag mig till mina två doser. 
 

Jag får posta en annan bild som passar detta inlägg. 
 

2F8B523F-ED92-4843-9ADD-F552EF92F6F3.jpeg.53ce4d40f42f7123e223423fee428fb2.jpeg
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, fast idag kan man undra om det är någon mening med att ta vaccin mot delta och alfa då ett omicron vaccin är på gång. 
Sedan så räknas man som fullvaccinerad vid två doser…eller 3, fast Israel är inne på deras 4:e dos. 
Det kan bli ett helvete med vaccinpass. 
Jag personligen ser inte direkt nytta av en 3:e dos för egen del, men folk får gärna ta den då den knappast gör skada. 
Så länge inte två doser räknas som ”värdelösa” i regeringars ögon så håller jag mig till mina två doser. 
 

Jag får posta en annan bild som passar detta inlägg. 
 

2F8B523F-ED92-4843-9ADD-F552EF92F6F3.jpeg.53ce4d40f42f7123e223423fee428fb2.jpeg
 

 

Tveklöst så skulle jag aldrig komma på tanken att ta en vaccinspruta till; är man inte ovaccinerad och/eller gammal och svag så är omikron bara en förkylning. Öppna upp allt och de som är rädda får stanna hemma; alla andra alternativ känns korkade.

 

Jag tror de flesta västerländska länder kommer nå den insikten de närmaste veckorna men här borta kommer det ta längre tid; fick själv skit av en äldre tant jag ofta haft trevliga samtal med tidigare, då jag motionerade utan mask i gemensamma trädgården i morse. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev Atom:

Tveklöst så skulle jag aldrig komma på tanken att ta en vaccinspruta till; är man inte ovaccinerad och/eller gammal och svag så är omikron bara en förkylning. Öppna upp allt och de som är rädda får stanna hemma; alla andra alternativ känns korkade.

 

Jag tror de flesta västerländska länder kommer nå den insikten de närmaste veckorna men här borta kommer det ta längre tid; fick själv skit av en äldre tant jag ofta haft trevliga samtal med tidigare, då jag motionerade utan mask i gemensamma trädgården i morse. 

Ja, vad är poängen med trippla vaccin eller om man så har 15 doser om man ändå är livrädd för allt och alla. 
 

Självklart ska folk få ta hur många sprutor som vill, precis som med influensavaccin, men att tvinga folk genom indirekta hot om man inte tar vaccin eller att förbjuda folk att ta vaccin är ju helt absurt. 
Bägge två känns så kommunistiska och diktatoriska så vilken nordkoreansk ledare som helst hade blivit avundsjuk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
4 timmar sedan, skrev Atom:

Det finns säkert några rabiata vaxare som kallar även de som just bara är emot tvånget för antivaxare men jag personligen har absolut inget emot de som är emot tvånget eller helt enkelt bara inte vill ha något vaccin då de tycker det är onödigt eller vilken annan logisk eller ologisk anledning de än har.

 

För mig är en antivaxare någon som JKK; alltså en person som är militant motståndare mot vaccin och inte drar sig för att rabbla direkta lögner dag ut och dag in. Lögner som, oftast, skapats av kinesiska och ryska underrättelsetjänster och sedan tvättats genom så kallade "högerextrema" amerikanska siter, med enda syfte att skapa splittring i väst.  

Jag har funderat på om människor som Kånken ljuger medvetet för att det passar deras agenda eller om de faktiskt tror på allt skit som de skriver. 
Det är det samma med Trumpanhängarna som faktiskt är övertygande om att valet stals från dem. Ironiskt nog så är Trump vad jag har förstått för vaccin medan hans anhängare är emot. 
Min gissning är att medlemmarna i dessa läger inte har studieskulder som största börda.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Fredman:

Jag har funderat på om människor som Kånken ljuger medvetet för att det passar deras agenda eller om de faktiskt tror på allt skit som de skriver. 
Det är det samma med Trumpanhängarna som faktiskt är övertygande om att valet stals från dem. Ironiskt nog så är Trump vad jag har förstått för vaccin medan hans anhängare är emot. 
Min gissning är att medlemmarna i dessa läger inte har studieskulder som största börda.
 

Jag tror såklart på det som skrivs. Det märkliga är allt är skit. Vad är det som är skit. Lite exempel skulle vara tacksamt'.

Det är en icke godkänd drog människor sprutar i sig'. Nödgodkänd. Är det skit???

Forskarna säger att Drogen spreds från Wuhan. Är det skit ?????

Ivermectin om det tas i förebyggande syfte så skyddar det. Är det skit???

 

Kul att tog upp Trumpen, Spännande att se om du eller jag får rätt. TROR något kommer hända i närtid. Återkommer då

 

Hur mycket studieskulder har du själv. 

Skillnaden mellan oss. Jag accepterar dina åsikter . Jag håller inte alltid med. Pröva själv att motivera varför du har dina åsikter istället för att skjuta budbäraren hela tiden

 

Men då hamnar du i onåd hos klanen här. Det går ju inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
22 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag tror såklart på det som skrivs. Det märkliga är allt är skit. Vad är det som är skit. Lite exempel skulle vara tacksamt'.

Det är en icke godkänd drog människor sprutar i sig'. Nödgodkänd. Är det skit???

Forskarna säger att Drogen spreds från Wuhan. Är det skit ?????

Ivermectin om det tas i förebyggande syfte så skyddar det. Är det skit???

 

Kul att tog upp Trumpen, Spännande att se om du eller jag får rätt. TROR något kommer hända i närtid. Återkommer då

 

Hur mycket studieskulder har du själv. 

Skillnaden mellan oss. Jag accepterar dina åsikter . Jag håller inte alltid med. Pröva själv att motivera varför du har dina åsikter istället för att skjuta budbäraren hela tiden

 

Men då hamnar du i onåd hos klanen här. Det går ju inte

Gång efter annan så drar ju någon ner byxorna på dig och smiskar dig duktigt. Du blir avslöjad med både fantasier och lögner. Det finns en gräns där man kan kalla det för lyteskomik och det försöker jag undvika. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då kom jag till Phuket 21 januari genom Sandbox-programmet. Fick ett par glada dagar i Patong innan jag testade positivt vid andra testet. Inte så kul och nu befinner jag mig på Hospitel med ca 150 andra fullt friska personer, som råkat ut för samma sak. Inte ett spår av infektion men i Thailändska ögon är vi pestsmittade och vi skall hållas undan och famförallt betala.
Nåja, livet på Hospitel är inte särskilt hårt och alla tidningsuppgifter om parties etc är helt sanna. Spriten flödar, ingen har mask och i poolen leker folk som på vilken badort som helst.
All information om vad vi drabbats av är obefintlig och jag undrar har jag haft Covid/Omikron utan att märka avdet eller har jag bara råkat ha lite Covid-bakterier i näsan vid testtillfället?
Smittar jag och hur länge kommer jag i så fall vara smittsam? Tänker t.ex. på familjen man snart skall träffa igen, vågar jag krama dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Jaha, då kom jag till Phuket 21 januari genom Sandbox-programmet. Fick ett par glada dagar i Patong innan jag testade positivt vid andra testet. Inte så kul och nu befinner jag mig på Hospitel med ca 150 andra fullt friska personer, som råkat ut för samma sak. Inte ett spår av infektion men i Thailändska ögon är vi pestsmittade och vi skall hållas undan och famförallt betala.
Nåja, livet på Hospitel är inte särskilt hårt och alla tidningsuppgifter om parties etc är helt sanna. Spriten flödar, ingen har mask och i poolen leker folk som på vilken badort som helst.
All information om vad vi drabbats av är obefintlig och jag undrar har jag haft Covid/Omikron utan att märka avdet eller har jag bara råkat ha lite Covid-bakterier i näsan vid testtillfället?
Smittar jag och hur länge kommer jag i så fall vara smittsam? Tänker t.ex. på familjen man snart skall träffa igen, vågar jag krama dom?

Tråkigt. Låter som en vanlig dag i kollektivtrafiken i Sthlm. Alla klubbar/konserter, teatrar och större events ska stängas ner. Men varuhus och större shopping malls går bra. Läste på en skylt härom dagen i i en ICA butik att max 180 personer är tillåtna. Vem fan kollar och räknar det? Knappast tjejerna i kassorna och ägaren bryr sig inte ett skit.

 

Ska vi ha ett event på 150 personer så krävs både coronapass och vakter som kontroller det. Kostnaden - ja på arrangören så klart. Tvärtom i ICA eller Willys butiken. IKEA och Ullared får väl släppa in mer människor på en timme en vi får göra på en månad.

 

Klart som fan det suger och folk börjar ruttna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai doctor Chalermchai Bunyalephan went online to warn of a new virus that can invade human cells.

 

It is being dubbed "Corona 22".

 

Dr Chalermchai said it was three times worse than SARS and like MERS. 

 

He claimed that scientists at the University of Wuhan had discovered it in bats in South Africa. 

 

He called it a new virus of the NeoCov variety. 

 

https://aseannow.com/topic/1248679-thai-doctor-warns-of-new-covid-22-virus

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-30 at 09:10, skrev Fredman:

Gång efter annan så drar ju någon ner byxorna på dig och smiskar dig duktigt. Du blir avslöjad med både fantasier och lögner. Det finns en gräns där man kan kalla det för lyteskomik och det försöker jag undvika. 

Snälla Fredman 

Tala nu om vad som jag skriver som är fel. Du vet att jag har rätt. Du är bara för feg att erkänna det.

Allt för att vara på plus hos klanen. 

MVH

John

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Jaha, då kom jag till Phuket 21 januari genom Sandbox-programmet. Fick ett par glada dagar i Patong innan jag testade positivt vid andra testet. Inte så kul och nu befinner jag mig på Hospitel med ca 150 andra fullt friska personer, som råkat ut för samma sak. Inte ett spår av infektion men i Thailändska ögon är vi pestsmittade och vi skall hållas undan och famförallt betala.
Nåja, livet på Hospitel är inte särskilt hårt och alla tidningsuppgifter om parties etc är helt sanna. Spriten flödar, ingen har mask och i poolen leker folk som på vilken badort som helst.
All information om vad vi drabbats av är obefintlig och jag undrar har jag haft Covid/Omikron utan att märka avdet eller har jag bara råkat ha lite Covid-bakterier i näsan vid testtillfället?
Smittar jag och hur länge kommer jag i så fall vara smittsam? Tänker t.ex. på familjen man snart skall träffa igen, vågar jag krama dom?

Trist. Den reseförsäkring man måste ha, som dessutom uttryckligen ska täcka upp till 50000 USD för Covid, gäller inte

i detta fall?

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev biker:

Trist. Den reseförsäkring man måste ha, som dessutom uttryckligen ska täcka upp till 50000 USD för Covid, gäller inte

i detta fall?

mvh

biker

 

Beror väl på vad som står i läkarutlåtandet? Om det bara står att man testats positivt för covid. Utan att tala om att det är asymtomt. Så kan ju inte försäkringsbolaget hävda någonting annat än att man är sjuk. Och om man sen dessutom blir tvingad till vård så är man ju sjuk.

Men sen beror det väl på vilket bolag man har. Vissa bolag vill ju bara sälja försäkringar. Och undandrar sig när det gäller. Trygg Hansa är som till exempel kända för detta (i andra sammanhang).

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...