Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Var försiktiga när ni jobbar...

 

122892730_10159052345918856_459823376115515120_n.thumb.jpg.95ba2f813836ef7af541a5bc30c3222d.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har nu 7 månader till Maj 2021, istället för 2 månader som det var från Mars till Maj 2020.

 

Ska vi se hur lång tid det tar nu innan munskyddens tid är kommen. 

En tidsfråga bara. 

 

Ännu några tvivlare på vädrets inverkan? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Ska vi se hur lång tid det tar nu innan munskyddens tid är kommen. 

En tidsfråga bara. 

Japp, tror detsamma, gissar på lokaltrafik och butiker. Riktigt tröttsamt det här🤮

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var ju som sagt var i Tyskland i större tiden mellan 25/9--21/10 och nu är det klippt där också.
image.png.b796a543390968df4cabe0f6410e9733.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir i alla fall mycket om Sverige, all reklam är ju bra reklam, eller??

aviary-image-1604112875191.jpeg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Blir i alla fall mycket om Sverige, all reklam är ju bra reklam, eller??

aviary-image-1604112875191.jpeg

Vad är problemet, hänger inte riktigt med?

Skapas det för lite panik, är det poängen med kommentaren i posten?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var försiktiga alla ni som är hemma i Sverige just nu.

Smittspridningen ökar nu kraftigt.

 

1409178423_Screenshot_2020-10-31CoronavirusetHrrdesenastesiffrorna.thumb.png.f528cd654f9d01c916f7c58077326d2f.png

 

Ni som befinner er i Region Uppsala, var extra försiktiga.

Samtliga intensivvårdsplatser är nu upptagna av Covid19 patienter

 

745961014_Screenshot_2020-10-30HomeTwitter(1).thumb.png.8565af6538604bb0990cf3a97fdb0d7b.png

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Var försiktiga alla ni som är hemma i Sverige just nu.

Smittspridningen ökar nu kraftigt. Sammanlagt mer än 275.000 har nu bekräftats Covid19.

 

1409178423_Screenshot_2020-10-31CoronavirusetHrrdesenastesiffrorna.thumb.png.f528cd654f9d01c916f7c58077326d2f.png

 

Ni som befinner er i Region Uppsala, var extra försiktiga.

Samtliga intensivvårdsplatser är nu upptagna av Covid19 patienter

 

745961014_Screenshot_2020-10-30HomeTwitter(1).thumb.png.8565af6538604bb0990cf3a97fdb0d7b.png

Kan väl inte stämma? 

Expertisen här säger ju att det inte finns någon andra våg, corona är ju slut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev LTD:

Kan väl inte stämma? 

Expertisen här säger ju att det inte finns någon andra våg, corona är ju slut. 

Helt rätt stämmer inte, känner ingen som har corona, många har testat sej men inte

jag har varit förkyld över en vecka, testade mej men icke, är nog för gammal kan 

inte ens få corona, livet är skit🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

Var försiktiga alla ni som är hemma i Sverige just nu.

Smittspridningen ökar nu kraftigt. Sammanlagt mer än 275.000 har nu bekräftats Covid19.

 

1409178423_Screenshot_2020-10-31CoronavirusetHrrdesenastesiffrorna.thumb.png.f528cd654f9d01c916f7c58077326d2f.png

 

Ni som befinner er i Region Uppsala, var extra försiktiga.

Samtliga intensivvårdsplatser är nu upptagna av Covid19 patienter

 

745961014_Screenshot_2020-10-30HomeTwitter(1).thumb.png.8565af6538604bb0990cf3a97fdb0d7b.png

Vill bara stillsamt påpeka att siffran 275.000 är antalet smittade - inte döda! Nu duger inte dödstalet längre för att fortsätta upprätthålla paniken. Igår 4 (FYRA) döda med covid. Say no more.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
14 minuter sedan, skrev Esspe:

Vill bara stillsamt påpeka att siffran 275.000 är antalet smittade - inte döda! Nu duger inte dödstalet längre för att fortsätta upprätthålla paniken. Igår 4 (FYRA) döda med covid. Say no more.

 

 

Jag undrar hur det hade sett ut om man levererat siffror på döda med influensa varje år.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Esspe said:

Vill bara stillsamt påpeka att siffran 275.000 är antalet smittade - inte döda! Nu duger inte dödstalet längre för att fortsätta upprätthålla paniken. Igår 4 (FYRA) döda med covid. Say no more.

 

 

Den där skiftet i vilka siffror som media helst lyfter fram skedde väl ungefär samtidigt som dödstalen minskade och en vettig logistik för testning var på plats.

 

Att covid -19 är rätt smittsamt kan ju inte heller vara en nyhet för någon längre.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen är covid19 muteringarna nu mer smittsamma och mindre dödliga. 

Eller mer sannolikt så får även dom äldre ännu vård dom med, men det kan ju komma att upphöra när iva är fullt. 

Man rev ju hellre FältSjukhuset i Älvsjö än att vårda äldre. 

 

På text-tv sa dom 124355 smittade. 

3188 senaste dygnet. 

Om vi har 3200/dygn fram till maj.

7 * 30 * 3200 = 672000 + 124355 = 796355

Kanske får vi flockimmunitet denna vinter-runda då. 

Det är iallafall en siffra som kanske kommer märkas lite på en 10 miljoners befolkning. 

 

Tidigare trodde tengil att vi redan nått imunitet. 

Men det var bara sommaren som kom. 

 

Munskydd och vädra. 

Framförallt vädra verkar ju göra susen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Nicholas said:

Man rev ju hellre FältSjukhuset i Älvsjö än att vårda äldre. 

Nej, så var det inte....

Du som är så mån om vart dina skattepengar går, borde inte du istället orera över vad skattebetalarna fick pynta för ett sjukhus som aldrig behövde användas. Kunde ju om inte annat blivit mycket ansiktsmasker &  visir på Stockholms alla äldreboenden...😷😉

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns inte om debattartikeln nedan redan postats tidigare i veckan, men i så fall får vi inta perspektivet att repetition är kunskapens moder.

 

Läkarkåren är väl i viss mån delad i frågan, men jag kan tänka mig att många läkare inom äldrevården tycker som Erik Bertholds, hemsjukvårdsläkare med ansvar för bland annat fyra äldreboenden. Låst artikel på SVD, därför som bild.

 

"Medierapporteringen om covid-19 avslöjar den veritabla dödsskräck som finns i vårt land. Den skapar ett narrativ där sjukvård förvägrades alla på äldreboenden och att de därför dog. Väldigt ofta är det medicinska felaktigheter i artiklarna. Man påstår till exempel att med syrgas och dropp hade dödsfallen undvikits.

 

Äldreboendenas läkares perspektiv har utelämnats i debatten och det har blivit uppenbart att vi behöver kommunicera vårt arbete då det finns stora missuppfattningar bland befolkningen. Låt mig därför berätta:"

 

 

äreceived_1789815671170881.thumb.jpeg.6e5a310ba103187b14c18a40cd5100b9.jpeg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Var försiktiga alla ni som är hemma i Sverige just nu.

Smittspridningen ökar nu kraftigt. Sammanlagt mer än 275.000 har nu bekräftats Covid19.

 

1409178423_Screenshot_2020-10-31CoronavirusetHrrdesenastesiffrorna.thumb.png.f528cd654f9d01c916f7c58077326d2f.png

 

Ni som befinner er i Region Uppsala, var extra försiktiga.

Samtliga intensivvårdsplatser är nu upptagna av Covid19 patienter

 

745961014_Screenshot_2020-10-30HomeTwitter(1).thumb.png.8565af6538604bb0990cf3a97fdb0d7b.png

7st med Covid 19 vårdas på akuten i region Uppsala.

CIVA är en helt annan avdelning där svårt sjuka vårdas. Här har man även patienter från andra regioner och platserna är begränsade.

 

https://www.akademiska.se/for-patient-och-besokare/hitta-pa-sjukhuset/a-till-o/centrala-intensivvardsavdelningen-70-g/

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Soengsang said:

Vad är problemet, hänger inte riktigt med?

Skapas det för lite panik, är det poängen med kommentaren i posten?

Tråkigt att du inte förstår, ser inga problem, bara att omvärlden uppmärksammar Sverige, allt är inte svart o vitt, lite går det att ha en grå nyans av humor. 

Vi kommwr aldrig att ha samma åslikter,  men jag respekterar dina.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Baa:

Tråkigt att du inte förstår, ser inga problem, bara att omvärlden uppmärksammar Sverige, allt är inte svart o vitt, lite går det att ha en grå nyans av humor. 

Vi kommwr aldrig att ha samma åslikter,  men jag respekterar dina.

 

Men ser man inte att det är ovidkommande vinklade nyheter?

Dör väl ca 4-6 per dygn nu MED och inte nödvändigtvis AV Covid i Sverige?

Iofs så är det otroligt sorgligt, men det är ju inte direkt någon massdöd?

Det har dött en bit över 1 miljon, kanske 1,5 miljoner i världen av covid.

Det dör årligen ca 6-7 miljoner av svält, och det har vi ”medicin”/botmedel för, men det tycks inte uppröra så många?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, spooncreek said:

Nej, så var det inte....

Du som är så mån om vart dina skattepengar går, borde inte du istället orera över vad skattebetalarna fick pynta för ett sjukhus som aldrig behövde användas. Kunde ju om inte annat blivit mycket ansiktsmasker &  visir på Stockholms alla äldreboenden...😷😉

Nej det kunde det inte eftersom ansiktsmasker var tabu så var det enklare att elda upp pengarna än att använda dom till just det. 

 

Aldrig backa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minutes ago, Soengsang said:

Men ser man inte att det är ovidkommande vinklade nyheter?

Dör väl ca 4-6 per dygn nu MED och inte nödvändigtvis AV Covid i Sverige?

Iofs så är det otroligt sorgligt, men det är ju inte direkt någon massdöd?

Det har dött en bit över 1 miljon, kanske 1,5 miljoner i världen av covid.

Det dör årligen ca 6-7 miljoner av svält, och det har vi ”medicin”/botmedel för, men det tycks inte uppröra så många?

Se där, återigen flyttar du fokus från huvudfrågan,snart kommerväl trafiken oxå.

 

Nej det är inte frågan om  huruvida asiaten, gula febern eller digerdöden ärvärst.

Konstaterar att utländska medier, bloggare och sociala plattformar uppmärksammar sverige.. got it ???

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Se där, återigen flyttar du fokus från huvudfrågan,snart kommerväl trafiken oxå.

 

Nej det är inte frågan om  huruvida asiaten, gula febern eller digerdöden ärvärst.

Konstaterar att utländska medier, bloggare och sociala plattformar uppmärksammar sverige.. got it ???

Vad är huvudfrågan, en total hysteri för något som i praktiken är ofarligt för större delen av jordens befolkning?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad är huvudfrågan, en total hysteri för något som i praktiken är ofarligt för större delen av jordens befolkning?

 

Nja, skulle gissa på att det viktiga för en del är att minsann visa att Sverige inte är världsmästare i allt. Jag kallar dem medlemmar i gonggongsekten.

Och det viktigaste är tydligen att dammsuga nätet efter dåliga nyheter och återge dem här...

 

Jag ser det som rena definitionen av jante, de som sitter i Sve ska f*n inte tro att det är så bra där...🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, frogfish said:

Nja, skulle gissa på att det viktiga för en del är att minsann visa att Sverige inte är världsmästare i allt. Jag kallar dem medlemmar i gonggongsekten.

Och det viktigaste är tydligen att dammsuga nätet efter dåliga nyheter och återge dem här...

 

Jag ser det som rena definitionen av jante, de som sitter i Sve ska f*n inte tro att det är så bra där...🙉

Jante klanen sitter inuti bubblan, inte utanför den. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...