Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

9 hours ago, Esspe said:

Go Tegnell go!!! Fattar lockdownarna och masktvångsmaffian ingenting?

 

https://www.sydsvenskan.se/2020-10-25/sa-forsoker-europas-lander-stoppa-viruset

 

Tjeckien 9,2 döda per 100 000 invånare

Belgien 4,1 döda per 100 000 invånare

Nederländerna 2,3 döda per 100 000 invånare

Frankrike 2,7 döda per 100 000 invånare

Storbritannien 2,7 döda per 100 000 invånare

Spanien 3,9 döda per 100 000 invånare

Irland 1,2 döda per 100 000 invånare

Italien 1,5 döda per 100 000 invånare

 

Sverige 0,14 döda per 100 000 invånare

0.14

10 miljoner innevånare 

6000 döda. 

 

Ehhhhh 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

0.14

10 miljoner innevånare 

6000 döda. 

 

Ehhhhh 

Utgår från att du inte läste länken? Alternativt för mkt sprit?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, frogfish said:

Utgår från att du inte läste länken? Alternativt för mkt sprit?

Betallänk? 

 

Men det är klart att man kan titta på antalet döda under sista timmen. 

 

Slipper man se helheten. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-24 at 17:57, skrev Bike:

Läs själv , nej det går inte idag att köpa en FF P3 mask, jag köpte de sista av Brider .se i februari. En P3 klassad mask tar Covid, samt naturligtvis en Sundström halvlask med ett P3 partikelfilter, själv har använder jag bara en mask inomhus i butiker och då en 3M FFP3, Varför skall jag bevisa nåt som redan är klart. Covid viruset är betydligt större än många andra virus som har testats, även bakterier. Läs på i stället om du tycker det är intressant att veta i stället för att säga andra som är pålästa har fel 

Vilken mask rekar du för luftföroreningarna?

O vad kör du mot kvalster?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Nicholas:

Betallänk? 

 

Men det är klart att man kan titta på antalet döda under sista timmen. 

 

Slipper man se helheten. 

 

Huvudsaken är väl att man räknar likadant för de länder man ska jämföra? Att som du räkna annorlunda för ett land och sen jämföra är ju ren lögn. Har du också en gonggong....?

 

Sen kan man tycka att jämförelsen är irrelevant, men det är en helt annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant och mycket underhållning, bara knappa in på MPR så är världen räddad, eller på utdöende.

Huruvida siffran över coronaoffer redvisas i antal smittade eller döda är ingen garanti för att den är mer relevant i Utanby, Grönköpings kommun än i Sakhon somewhere eftersom den inte mäts i MPR bekteriologisk vetenskap.

Jag kan med säkerhet  säga att Corona inte finns, hur vet jag det? Jo med MPR logik är det så eftersom i vår by om 315 hus är det ingen som drabbats, lika lite som i Utanby.

Det som sker i Stockholm eller Bangkok räknas inte eftersom jag inte sett det med egna ögon, dessutom behöver inga länkade artiklar eftersom grannens dotter är sjuksköterska på Wattana och vet minsan att de 8 smittade man upptäckte initialt där bara var förkylda.

Att det är runt en mille som rapporterats döda med Covid behöver man inte heller bry sig i eftersom det inte är bekräftat enligt MPR kunskap, alltså, ut o trängs, ingen fara bara ni inte bär munskydd, då är ni dödens lammungar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Bike said:

Har jag sagt vilka jag vill tillsätta ??  Inga politiker utan adekvat utbildning på ministerposter , svårt med läsförståelse 

Och vad tror du tegnell sysslat med i hela sitt liv? 

Någon mer meriterad i just detta tror jag du har svårt att hitta. Han har ju jobbat i båda laos och Afrika. Där han var, när dom hade ebola epedmi, till exempel. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev janne_h:

Och vad tror du tegnell sysslat med i hela sitt liv? 

Någon mer meriterad i just detta tror jag du har svårt att hitta. Han har ju jobbat i båda laos och Afrika. Där han var, när dom hade ebola epedmi, till exempel. 

 

Skitsnack. Han är en svamlare och lögnare som fått sitt jobb pga. partiboken. Det har jag hört av en maskgubbe i utanför Norrköping, så det är fan sant!

 

Kryp tillbaka under din jävla sten med dina faktapåståenden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Covidtalibanerna kan resa nu....

Pattaya börjar snart bli som vanligt.

1B024C4A-3797-467A-8290-356F083972B5.jpeg.9f61e7bc2560c01ada1c4f076ac3103b.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Bike:

Sverige skall drivas av kompetent folk, som fått jobbet pga av utbildning eller erfarenhet

Precis, som Tegnell.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev LTD:

Resonemanget är så dumt så det finns inte, bara för att det inte skyddar 100% så är det värdelöst eller? 

Man tar sig för pannan när man läser er som skriver att mask inte skyddar.

Tro fn att det hjälper om alla har mask, även om det inte skyddar 100% så gör det nytta, spec när dem som är smittade har mask. 

Liten illustration om ni inte begriper. 

 

 

FB_IMG_1588775509337.jpg

Det enda jag håller med om är att Corona är piss.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

Betallänk? 

 

Men det är klart att man kan titta på antalet döda under sista timmen. 

 

Slipper man se helheten. 

 

När innehållet inte passar innebär det inte automatiskt att det är en betallänk. Läs innan du kommenterar.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Covidtalibanerna kan resa nu....

Pattaya börjar snart bli som vanligt.

1B024C4A-3797-467A-8290-356F083972B5.jpeg.9f61e7bc2560c01ada1c4f076ac3103b.jpeg

Undrar vilket hotel som ska hand om den karantänen?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev frogfish:

Huvudsaken är väl att man räknar likadant för de länder man ska jämföra? Att som du räkna annorlunda för ett land och sen jämföra är ju ren lögn. Har du också en gonggong....?

 

Sen kan man tycka att jämförelsen är irrelevant, men det är en helt annan sak.

Det ger en lägesrapport för hur det ser ut dom senaste 2 veckorna. Inte helt irrelevant för andravågarna.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev samet:

Skitsnack. Han är en svamlare och lögnare som fått sitt jobb pga. partiboken. Det har jag hört av en maskgubbe i utanför Norrköping, så det är fan sant!

 

Kryp tillbaka under din jävla sten med dina faktapåståenden!

Jag har hört att han polar med Greta och har partibok hos FI. Tänker inte länka, leta själv.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Det ger en lägesrapport för hur det ser ut dom senaste 2 veckorna. Inte helt irrelevant för andravågarna.

Tycker personligen att jämförelsen var intressant, dock inte på det "riggade" sättet som N gjorde.

 

Historien kommer nog inte gonggongsekten släppa, men för tillfället är det viktigare (för mig) hur hela situationen hanteras nu.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Och vad tror du tegnell sysslat med i hela sitt liv? 

Någon mer meriterad i just detta tror jag du har svårt att hitta. Han har ju jobbat i båda laos och Afrika. Där han var, när dom hade ebola epedmi, till exempel. 

 

Om du läser vad jag skrev i ett inlägg så har han säkert meriter samt utbildning, om man sen väljer att använda skallen eller lyssna på trams från PK folket är en annan sak , snart begränsar de publika arrangemang igen då smittan nu ökar ordentligt. AT är en som man ställer som slagpåse i frontlinjen , han kommer att få pudla i mycket innan detta är över 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, janne_h said:

Och vad tror du tegnell sysslat med i hela sitt liv? 

Någon mer meriterad i just detta tror jag du har svårt att hitta. Han har ju jobbat i båda laos och Afrika. Där han var, när dom hade ebola epedmi, till exempel. 

 

Auktoritets-dyrkan. 

Hack i häl på tallen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, frogfish said:

Tycker personligen att jämförelsen var intressant, dock inte på det "riggade" sättet som N gjorde.

 

Historien kommer nog inte gonggongsekten släppa, men för tillfället är det viktigare (för mig) hur hela situationen hanteras nu.

Om du redan låtit en stora del av dom som blev sjuka dö tidigare är det såklart färre som kan dö nu.

Hur svårt är det att förstå? 

Jag fattar att ni får sitta storögda framför tv och lapa i er varje ord som Tegnell yttrar för ni är ju inkapabla att tänka själva. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Nicholas:

Om du redan låtit en stora del av dom som blev sjuka dö tidigare är det såklart färre som kan dö nu.

Hur svårt är det att förstå? 

Jag fattar att ni får sitta storögda framför tv och lapa i er varje ord som Tegnell yttrar för ni är ju inkapabla att tänka själva. 

 

Men är du ens läskunnig? Jag ansåg att du var oärlig när du räknade Sveriges siffror med totalen antal döda, men de andra ländernas de senaste 14 dagarna (vilket var jämförelsen från början). Ärligt talat så skiter jag i hur du räknar, bara du räknar likadant för alla länder du jämför. Är det tydligt nog för dig?

 

Och var f*n får du ifrån att jag lapar i mig allt Tegnell säger? Källa på det.

 

Och att jag skulle vara inkapabel att tänka själv? Är inte du mod? Får du skriva vad f*n som helst? Att hitta på och ljuga kanske är ok för dig. Men skit på dig, som Loffe skulle sagt.

 

Hade jag varit mod hade jag stängt av dig på livstid. Att använda sin makt som mod för att kunna ljuga och förolämpa folk som du gör är j*vligt fult, hoppas du är stolt över din korrumperade framtoning.

 

Du är ju mod, gör det du ska nu. Ta bort de som drar ner brallorna på dig. Fult av dig, fult som f*n....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Nicholas said:

Auktoritets-dyrkan. 

Hack i häl på tallen. 

 

Nice input.....

Om du vill kalla mig Aktoritets dyrkare, så får du göra det. Kunde inte bry mig mindre.

Personligen anser jag att du tillhör den konspiratoriska skaran, som troligen trivs i foliehattar.😀

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Men är du ens läskunnig? Jag ansåg att du var oärlig när du räknade Sveriges siffror med totalen antal döda, men de andra ländernas de senaste 14 dagarna (vilket var jämförelsen från början). Ärligt talat så skiter jag i hur du räknar, bara du räknar likadant för alla länder du jämför. Är det tydligt nog för dig?

 

Och var f*n får du ifrån att jag lapar i mig allt Tegnell säger? Källa på det.

 

Och att jag skulle vara inkapabel att tänka själv? Är inte du mod? Får du skriva vad f*n som helst? Att hitta på och ljuga kanske är ok för dig. Men skit på dig, som Loffe skulle sagt.

 

Hade jag varit mod hade jag stängt av dig på livstid. Att använda sin makt som mod för att kunna ljuga och förolämpa folk som du gör är j*vligt fult, hoppas du är stolt över din korrumperade framtoning.

 

Du är ju mod, gör det du ska nu. Ta bort de som drar ner brallorna på dig. Fult av dig, fult som f*n....

Ett dj bra inlägg förstår inte att han kan va mod, helt sjukt men Surin och han har ju

samma åsikter, synd tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Ett dj bra inlägg förstår inte att han kan va mod, helt sjukt men Surin och han har ju

samma åsikter, synd tycker jag

För mig får han gärna vara mod, dock tycker jag han har svårt att skilja på sina roller på forumet.

 

Det som störde mig mest (här) var att istället för att erkänna att han inte läste innan han kommenterade, och därmed hamnade i korvkön, så blev han otrevlig och började med att slänga epitet och otrevligheter omkring sig. Väntat av en 13-åring, men en mod har jag högre krav på.

 

Men det är skit samma. Jag har sagt mitt. Får väl se om han kan skilja på mod och bm i detta fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev frogfish:

För mig får han gärna vara mod, dock tycker jag han har svårt att skilja på sina roller på forumet.

 

Det som störde mig mest (här) var att istället för att erkänna att han inte läste innan han kommenterade, och därmed hamnade i korvkön, så blev han otrevlig och började med att slänga epitet och otrevligheter omkring sig. Väntat av en 13-åring, men en mod har jag högre krav på.

 

Men det är skit samma. Jag har sagt mitt. Får väl se om han kan skilja på mod och bm i detta fallet.

Du åker förmodligen ut om dom läser detta som vanligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...