Guest Fredman Inlagd Januari 30, 2022 Dela Inlagd Januari 30, 2022 22 minuter sedan, skrev John Khonken: Jag tror såklart på det som skrivs. Det märkliga är allt är skit. Vad är det som är skit. Lite exempel skulle vara tacksamt'. Det är en icke godkänd drog människor sprutar i sig'. Nödgodkänd. Är det skit??? Forskarna säger att Drogen spreds från Wuhan. Är det skit ????? Ivermectin om det tas i förebyggande syfte så skyddar det. Är det skit??? Kul att tog upp Trumpen, Spännande att se om du eller jag får rätt. TROR något kommer hända i närtid. Återkommer då Hur mycket studieskulder har du själv. Skillnaden mellan oss. Jag accepterar dina åsikter . Jag håller inte alltid med. Pröva själv att motivera varför du har dina åsikter istället för att skjuta budbäraren hela tiden Men då hamnar du i onåd hos klanen här. Det går ju inte Gång efter annan så drar ju någon ner byxorna på dig och smiskar dig duktigt. Du blir avslöjad med både fantasier och lögner. Det finns en gräns där man kan kalla det för lyteskomik och det försöker jag undvika. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 Jaha, då kom jag till Phuket 21 januari genom Sandbox-programmet. Fick ett par glada dagar i Patong innan jag testade positivt vid andra testet. Inte så kul och nu befinner jag mig på Hospitel med ca 150 andra fullt friska personer, som råkat ut för samma sak. Inte ett spår av infektion men i Thailändska ögon är vi pestsmittade och vi skall hållas undan och famförallt betala. Nåja, livet på Hospitel är inte särskilt hårt och alla tidningsuppgifter om parties etc är helt sanna. Spriten flödar, ingen har mask och i poolen leker folk som på vilken badort som helst. All information om vad vi drabbats av är obefintlig och jag undrar har jag haft Covid/Omikron utan att märka avdet eller har jag bara råkat ha lite Covid-bakterier i näsan vid testtillfället? Smittar jag och hur länge kommer jag i så fall vara smittsam? Tänker t.ex. på familjen man snart skall träffa igen, vågar jag krama dom? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 9 minuter sedan, skrev lasseiudon: Jaha, då kom jag till Phuket 21 januari genom Sandbox-programmet. Fick ett par glada dagar i Patong innan jag testade positivt vid andra testet. Inte så kul och nu befinner jag mig på Hospitel med ca 150 andra fullt friska personer, som råkat ut för samma sak. Inte ett spår av infektion men i Thailändska ögon är vi pestsmittade och vi skall hållas undan och famförallt betala. Nåja, livet på Hospitel är inte särskilt hårt och alla tidningsuppgifter om parties etc är helt sanna. Spriten flödar, ingen har mask och i poolen leker folk som på vilken badort som helst. All information om vad vi drabbats av är obefintlig och jag undrar har jag haft Covid/Omikron utan att märka avdet eller har jag bara råkat ha lite Covid-bakterier i näsan vid testtillfället? Smittar jag och hur länge kommer jag i så fall vara smittsam? Tänker t.ex. på familjen man snart skall träffa igen, vågar jag krama dom? Tråkigt. Låter som en vanlig dag i kollektivtrafiken i Sthlm. Alla klubbar/konserter, teatrar och större events ska stängas ner. Men varuhus och större shopping malls går bra. Läste på en skylt härom dagen i i en ICA butik att max 180 personer är tillåtna. Vem fan kollar och räknar det? Knappast tjejerna i kassorna och ägaren bryr sig inte ett skit. Ska vi ha ett event på 150 personer så krävs både coronapass och vakter som kontroller det. Kostnaden - ja på arrangören så klart. Tvärtom i ICA eller Willys butiken. IKEA och Ullared får väl släppa in mer människor på en timme en vi får göra på en månad. Klart som fan det suger och folk börjar ruttna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 Thai doctor Chalermchai Bunyalephan went online to warn of a new virus that can invade human cells. It is being dubbed "Corona 22". Dr Chalermchai said it was three times worse than SARS and like MERS. He claimed that scientists at the University of Wuhan had discovered it in bats in South Africa. He called it a new virus of the NeoCov variety. https://aseannow.com/topic/1248679-thai-doctor-warns-of-new-covid-22-virus Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 On 2022-01-30 at 09:10, skrev Fredman: Gång efter annan så drar ju någon ner byxorna på dig och smiskar dig duktigt. Du blir avslöjad med både fantasier och lögner. Det finns en gräns där man kan kalla det för lyteskomik och det försöker jag undvika. Snälla Fredman Tala nu om vad som jag skriver som är fel. Du vet att jag har rätt. Du är bara för feg att erkänna det. Allt för att vara på plus hos klanen. MVH John Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 (ändrad) 9 timmar sedan, skrev lasseiudon: Jaha, då kom jag till Phuket 21 januari genom Sandbox-programmet. Fick ett par glada dagar i Patong innan jag testade positivt vid andra testet. Inte så kul och nu befinner jag mig på Hospitel med ca 150 andra fullt friska personer, som råkat ut för samma sak. Inte ett spår av infektion men i Thailändska ögon är vi pestsmittade och vi skall hållas undan och famförallt betala. Nåja, livet på Hospitel är inte särskilt hårt och alla tidningsuppgifter om parties etc är helt sanna. Spriten flödar, ingen har mask och i poolen leker folk som på vilken badort som helst. All information om vad vi drabbats av är obefintlig och jag undrar har jag haft Covid/Omikron utan att märka avdet eller har jag bara råkat ha lite Covid-bakterier i näsan vid testtillfället? Smittar jag och hur länge kommer jag i så fall vara smittsam? Tänker t.ex. på familjen man snart skall träffa igen, vågar jag krama dom? Trist. Den reseförsäkring man måste ha, som dessutom uttryckligen ska täcka upp till 50000 USD för Covid, gäller inte i detta fall? mvh biker Ändrades Februari 1, 2022 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 1 timme sedan, skrev biker: Trist. Den reseförsäkring man måste ha, som dessutom uttryckligen ska täcka upp till 50000 USD för Covid, gäller inte i detta fall? mvh biker Beror väl på vad som står i läkarutlåtandet? Om det bara står att man testats positivt för covid. Utan att tala om att det är asymtomt. Så kan ju inte försäkringsbolaget hävda någonting annat än att man är sjuk. Och om man sen dessutom blir tvingad till vård så är man ju sjuk. Men sen beror det väl på vilket bolag man har. Vissa bolag vill ju bara sälja försäkringar. Och undandrar sig när det gäller. Trygg Hansa är som till exempel kända för detta (i andra sammanhang). "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 3 timmar sedan, skrev janne_h: Trygg Hansa är som till exempel kända för detta (i andra sammanhang). Nu är du igång och påstår saker igen. Källa på det önskas. Lite bevisning alltså. För jag har Trygg-Hansa och är väldigt nöjd med dem. Funkat utmärkt i de tre ärenden jag haft med dem senaste åren. Klara och tydliga svar och inte det minsta tjafs om ersättning. Så upp till bevis om de nu är "kända" för det, då jag både hört och upplevt motsatsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 17 minuter sedan, skrev samet: Nu är du igång och påstår saker igen. Källa på det önskas. Lite bevisning alltså. För jag har Trygg-Hansa och är väldigt nöjd med dem. Funkat utmärkt i de tre ärenden jag haft med dem senaste åren. Klara och tydliga svar och inte det minsta tjafs om ersättning. Så upp till bevis om de nu är "kända" för det, då jag både hört och upplevt motsatsen. Jag har också bra erfarenhet av TH. //mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 10 minuter sedan, skrev mrco: Jag har också bra erfarenhet av TH. //mrco Samma här. Aldrig problem vid kontakt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 25 minuter sedan, skrev samet: Nu är du igång och påstår saker igen. Källa på det önskas. Lite bevisning alltså. För jag har Trygg-Hansa och är väldigt nöjd med dem. Funkat utmärkt i de tre ärenden jag haft med dem senaste åren. Klara och tydliga svar och inte det minsta tjafs om ersättning. Så upp till bevis om de nu är "kända" för det, då jag både hört och upplevt motsatsen. Ett flertal av mina kunder har haft problem med Trygg på en nivå som inte andra bolag ger. Det var därför jag skrev (i andra sammanhang). Trygg Hansa har gjort sig kända för att praktisera skadereglering med så kallad omvänd bevisföring. Där försäkringstagaren ska bevisa sin oskuld. Vilket förhållande du har till Trygg vet jag inte. Men jag har tillräckligt mycket att göra med försäkringsskador. För att veta vilka bolag som man bör akta sig för och inte. Trygg har visat sig att spela i en egen liga när det gäller byggskador i alla fall. Har väl varit uppe några fall i tidningarna sen tidigare där trygg vägrat betala sjukhusvård utomlands på ganska vaga grunder. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 2, 2022 Dela Inlagd Februari 2, 2022 On 2022-01-30 at 01:03, skrev Fredman: Jag har funderat på om människor som Kånken ljuger medvetet för att det passar deras agenda eller om de faktiskt tror på allt skit som de skriver. Det är det samma med Trumpanhängarna som faktiskt är övertygande om att valet stals från dem. Ironiskt nog så är Trump vad jag har förstått för vaccin medan hans anhängare är emot. Min gissning är att medlemmarna i dessa läger inte har studieskulder som största börda. Betalade av mina studieskulder tämligen raskt. Men uppenbarligen bör jag skaffa nya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 2, 2022 Dela Inlagd Februari 2, 2022 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Betalade av mina studieskulder tämligen raskt. Men uppenbarligen bör jag skaffa nya. Självklart. 0% ränta året ut så låna på bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 2, 2022 Dela Inlagd Februari 2, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Betalade av mina studieskulder tämligen raskt. Men uppenbarligen bör jag skaffa nya. Det tycker jag du ska göra. Per-Albin, Tage Erlander och inte minst Palme kommer att applådera från andra sidan graven för att du nyttjar alla svenskars rätt utbilda sig även sent i livet. Ändrades Februari 2, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flebbe Inlagd Februari 2, 2022 Dela Inlagd Februari 2, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Känns bättre att som jag ha fått full lön under alla högskoleåren.... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Nu när restriktionerna ska släppas, och vi sakta ska återgå mot normalt liv, vore der på sin plats att sätta in en "sanningskomission" som verkligen är oberoende, för att nagelfars hela processen frå FHM, regeringen och sjukvården. Jag är övertygad om att så många människor som mist livet för att inte ha fått adekvat vård i andra sjukdomar hade levt idag, om man inte gått i läget där det mesta sköts i framtiden. Jag är inte ute efter att någon eller några ska hängas offentligt på torget, däremot att man ändrar rutiner och förfaranden, tar lärdom av det som varit. Annars är risken överhängande att det blir en diskussion som snabbt glöms av politikerna. Den delen som nu granskar, hur regeringen skött detta är bara en droppe i havet av helheten, i Sverige är det tyvärr för mycket tolkningsutrymme på det mesta, även lagarna. Detta har ju satt sjukvårdsdirektörer och administratörer på pottan, och gjort att man har tolkats direktiv på väldigt olika sätt. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Jag sänder en värmande tanke till alla vakter och Poliser som jobbar kväll och natt den nionde februari Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Nu finns det belagt vetenskapligt. Att nedstängningarnas inte hjälpte nånting. Utan tvärtom skadade samhället. Ny studie: Nedstängningar räddade nästan inga liv https://www.aftonbladet.se/a/XqOlj7 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 7 timmar sedan, skrev janne_h: Nu finns det belagt vetenskapligt. Att nedstängningarnas inte hjälpte nånting. Utan tvärtom skadade samhället. Ny studie: Nedstängningar räddade nästan inga liv https://www.aftonbladet.se/a/XqOlj7 Det var främst för att avlasta sjukvården som nedstäningningarna gjordes, Pandemin drabbar på så otroligt många sätt än bara död..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 11 minuter sedan, skrev Tallviking: Det var främst för att avlasta sjukvården som nedstäningningarna gjordes, Pandemin drabbar på så otroligt många sätt än bara död..... Ja stora grejen var ju att det drabbade dem som var sjuka och behövde vård för annat än covid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Det var främst för att avlasta sjukvården som nedstäningningarna gjordes, Pandemin drabbar på så otroligt många sätt än bara död..... Så din åsikt är att dom drakoniska åtgärder som Spanien Italien GB mm vidtog var befogade? Enligt rapporten så gjorde ju nedstängningarna i princip ingen skillnad för dödstalet. Och då faller ju argumentet att det skulle hjälpa spridningen och sjukhus inläggningen per automatik. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 11 minuter sedan, skrev janne_h: Så din åsikt är att dom drakoniska åtgärder som Spanien Italien GB mm vidtog var befogade? Enligt rapporten så gjorde ju nedstängningarna i princip ingen skillnad för dödstalet. Och då faller ju argumentet att det skulle hjälpa spridningen och sjukhus inläggningen per automatik. Du blandar ihop effekten med att minska antalet döda med effekten att skydda sjukvården från total överbelastning och kollaps. Det är två helt olika saker. Det var främst för att avlasta sjukvården så dom kunde fortsätta arbetet med att vårda sjuka som nedstängningar infördes, inte för att minska antalet döda primärt. Att folk blir sjuka men överlever innebär INTE att dom då inte belastar sjukvården enormt. I Italien fick dom dessutom problem med att ett stort antal läkare och sjuksköterskor, främst i primärvården, vid pandemins utbrott själva insjuknade. Många av dom så illa att dom dog t.o.m så inte undra på att Italien stängde ner i panik för dom visste ju inte då varthän det skulle barka vid tiden för beslutet. En sjuk person belastar sjukvården mycket mer än en död person... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu