Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev samet:

Javisst, låt bli att testa. Gamla dör av ålder inte Covid. 60 eller 600, dey kvittar. Det är försumbart på en befolkning om 70 miljoner och med fler trafikdöda på en helg än vad Covid potentiellt kan ha dödat på ett år. 

 

Dödligheten på helåret kan visa om 2020 stod ut på något sett eller ej. Detta gäller likaväl i Thailand som i Sverige. 

 

Covidhysterin är en mediaprodukt i väst och ett maktmedel mot studenterna i Thailand. 

Många gamlingar i Thailand som avlidit med lungproblem... 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tror du nått är det?

Eftersom att de flesta smittade är asymtomatiska så har inget land rätta siffror.

Det vi ser nu är fruktansvärt överdrivet, många bla du verkar tro att det är en fruktansvärt farlig o dödlig sjukdom.

Visst vissa har otur, det är dem som exponeras i media för att sälja, och ja det är tydligen väldigt smittsamt.

Vården idag är överbelastad.

Är ju precis det jag säger, det existerar inga korrekta siffror så den populära sifferdiskussionen här är helt meningslös. 

 

Jag har heller aldrig påstått att det är en fruktansvärt farlig och dödlig sjukdom eller har du läst det? 

 

Däremot så är det en väldigt lurig sjukdom för den slår så olika och att vara ung och stark är inget garanterat skydd.

 

Finns unga som blivit jättesjuka sen finns det 90 åringar som knappt fått några symptom alls. 

 

Ingen vet på förhand hur hen kommer att drabbas, just det skrämmer mig, har fn ingen lust att åka på sk långtidscovid.

 

Med en vanlig influensa så vet man vad som väntar, det är den stora skillnaden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev LTD:

Finns unga som blivit jättesjuka

I princip inga i det stora hela, väldigt få.....de under 40 som blir väldigt sjuka är en försumbar siffra.

 

41 minuter sedan, skrev LTD:

Med en vanlig influensa så vet man vad som väntar

Nej det vet man inte, väldigt många dör av det, upp till 2000 per år i Sverige, trotts vaccin och flockimunitet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

 

Nej det vet man inte, väldigt många dör av det, upp till 2000 per år i Sverige, trotts vaccin och flockimunitet.

Var får du den siffran ifrån, alltså 2000 som dör av influensa varje år?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Esspe said:

Den frågan har jag ställt mig sen dag 1.

 

Det började väl med bilder från Wuhan där man påstods plocka upp döda från gatan, svetsa igen dörrar för att låsa in covidsmittade och tvångshämta sjuka. Sen kom bilderna från sjukhusen och lite andra utsmugglade rapporter.

 

Sen var mediacirkusen igång med att överträffa varandra. Professorer och självutnämnda experter såg en chans att få sina fem minuter i rampljuset om man bara drog till ordentligt. Politikerna greps av panik och kastade vett och sans överbord, här gällde det att "göra" nåt. Sen har det bara fortsatt. 

Även Sydamerika döda på gatan. 

 

Men i början i vissa länder kom inte ambulans och hämtade dig. 

 

Dom vägrade. 

Folk dog hemma och en del på gatan. 

En del lik blev utslängda av familjen. 

 

Ingen plockade upp dom. 

 

Krigs scener. 

Så tunn är gränsen till kollaps av civilt beteende. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta damp just nu ner i brevlådan

 

5B37BA08-30DC-48C8-881A-7F08342FB253.thumb.jpeg.ae79903becd579c324228cf15d6be297.jpeg

 

B10811BF-6971-42B4-AE49-BAE55C9AC74A.thumb.jpeg.60d30f388b75af594c0cb3e647f4ddce.jpeg

 

undrar hur många av Gävleborgs innevånare det är som kan svenska och ej tagit till sig av denna information på annat sätt?

 

samt hur många som inte kan svenska med hjälp av denna papperslapp hittar vidare till denna sida

 

A4064235-BA18-4395-B9D9-F5B20502E43E.thumb.jpeg.89b26cad311489ae44ac74b3f8f2c05e.jpeg

 

enis 

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

I princip inga i det stora hela, väldigt få.....de under 40 som blir väldigt sjuka är en försumbar siffra.

 

Nej det vet man inte, väldigt många dör av det, upp till 2000 per år i Sverige, trotts vaccin och flockimunitet.

Vill minnas att det är runt 1000 men 2018 var det fler?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Är betydligt fler som avlidit pga covid i Thailand än siffrorna säger och det existerar inga korrekta siffror överhuvudtaget. 

Betydligt fler är hur många då, officiellt är det 64 idag. Betydligt fler är det 100? 1000? eller 100 000?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ALDRIG tagit någon spruta mot influensa ligger du bra till mot just Corona, däremot de som regelbundet tagit influensasprutan de senaste 20 åren ligger verkligen i riskzonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Esspe:

Vill minnas att det är runt 1000 men 2018 var det fler?

Det beror säkert på hur man räknar, och vem som räknar....här nämns 3000.

Men inte mycket panik over detta....

Vad som är anmärkningsvärt är ju att vi har vaccin sen länge för såsongsinfluensa.

1565914603_Skarmavbild2021-01-04kl_13_18_21.thumb.png.6e6b74448edab3864e81f1688deb86da.png

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Var får du den siffran ifrån, alltså 2000 som dör av influensa varje år?

En avrundning från vad jag tidigare läste i DI, 3000 enl en Epidemiolog från FMH, känns som mer trovärdig än AB och MPR:s experter.

1186614895_Skarmavbild2021-01-04kl_13_18_21.thumb.png.d002e15a8680003071208d78de29cbf3.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

Javisst, låt bli att testa. Gamla dör av ålder inte Covid. 60 eller 600, dey kvittar. Det är försumbart på en befolkning om 70 miljoner och med fler trafikdöda på en helg än vad Covid potentiellt kan ha dödat på ett år. 

 

Dödligheten på helåret kan visa om 2020 stod ut på något sett eller ej. Detta gäller likaväl i Thailand som i Sverige. 

 

Covidhysterin är en mediaprodukt i väst och ett maktmedel mot studenterna i Thailand. 

Då kan man ju även slå fast att ingen dör av lungcancer heller - får du lungcancer så är det ju inte cancern som dödar utan det faktum att cellerna i dina lungor dör och inte kan producera det syre som du behöver för att överleva. Men du dör inte av lungcancern...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

En avrundning från vad jag tidigare läste i DI, 3000 enl en Epidemiolog från FMH, känns som mer trovärdig än AB och MPR:s experter.

1186614895_Skarmavbild2021-01-04kl_13_18_21.thumb.png.d002e15a8680003071208d78de29cbf3.png

Socialstyrelsen säger drygt 1100 men vad vet dom?

"Säsongen med flest drabbade var 2017−2018 då drygt 1 100 personer avled, se figur 3."

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/statistik/2020-4-6737.pdf

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

Socialstyrelsen säger drygt 1100 men vad vet dom?

"Säsongen med flest drabbade var 2017−2018 då drygt 1 100 personer avled, se figur 3."

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/statistik/2020-4-6737.pdf

Och vad vet en epidemiolog?......saken är att alla siffror är olika beroende på hur och vem som räknar, det är väl om inte rätt tydligt just nu.

Även 1100 tycker jag är rätt mycket för en sjukdom som vi har vaccin mot och flockimunitet mot, eller?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka j*vla plattskallar de är Thailändarna (förutom min fru förstås😉).....

 

Nu har paniken kommit till byn, och eftersom min fru är gift med en farang har hon blivit tillsagd att hålla sig hemma (hon kan ju ha corona). Inte av nån analfabet, utan av byhövdingen (fast han kanske är mest hjärntrött). J*vligt trist situation för sociala thaikvinnor. Många som hamnat på listan nu, frun är fett långsint. Hoppas corona-karma kommer och tar gubbj*veln...

 

Och nåt ännu tråkigare, igår hoppade en granne framför tåget. Ekonomin tog knäcken på honom. Men han slapp ju dö i corona iaf.....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
30 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det beror säkert på hur man räknar, och vem som räknar....här nämns 3000.

Men inte mycket panik over detta....

Vad som är anmärkningsvärt är ju att vi har vaccin sen länge för såsongsinfluensa.

1565914603_Skarmavbild2021-01-04kl_13_18_21.thumb.png.6e6b74448edab3864e81f1688deb86da.png

Och då gör man inte ens influensatest på folk, skulle jag tro. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Betydligt fler är hur många då, officiellt är det 64 idag. Betydligt fler är det 100? 1000? eller 100 000?

Vem tror du vet det? 

Ställ frågan där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Då kan man ju även slå fast att ingen dör av lungcancer heller - får du lungcancer så är det ju inte cancern som dödar utan det faktum att cellerna i dina lungor dör och inte kan producera det syre som du behöver för att överleva. Men du dör inte av lungcancern...

Så är det. Nu gällde detta att gamla i Thailand som inte blev testade för Covid, helt enkelt i folks uppfattning dog av hög ålder och inte av Covid. 

 

Men samtidigt är ju Covid ett fenomenalt bra läkemedel. För så få avlidna cancer, hjärt/kärlsjukdomar som vi har nu har det aldrig förr varit. Alla dödsfall tillskrivs Covid. 

 

Ubdersökningen i Östergötland visade väl på att 85% av de Coviddöda egentligen dog av något annat. Men statistik blir som den blir beroende på vilka parametrar man sätter upp. 

 

Sverige räknar alla som avlider inom 30 dagar av ett positivt Covidtest.

 

Långtradaren som körde över dig hade inget med saken att göra, men Covidförkylningen för 3 veckor sedan fick bära hundhuvudet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev LTD:

Vem tror du vet det? 

Ställ frågan där. 

Ställde den till dig eftersom du tidigare i tråden slog fast att betydligt fler avlidit i Corona i Thailand än den officiella statistiken säger. Men du killgissade alltså utan att ha något som helst faktaunderlag som stödjer ditt påstående?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett av många länder som drabbats rätt hårt av smittan och som genomgående haft hårda åtgärder är som bekant Storbritannien.

 

Det funkar inte där heller. Hur faktaresistent och panikslagen man än må vara, är det helt uppenbart; viruset går inte att låsa in.

 

Vad väljer man då för fortsatt åtgärd? Ännu tuffare restriktioner. Masspykosen når verkligen nya höjder varje dag som går.

 

IMG_20210104_211408.thumb.jpg.cbb0f134e668f17578b876ed4c6c5e6d.jpg

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev samet:

Så är det. Nu gällde detta att gamla i Thailand som inte blev testade för Covid, helt enkelt i folks uppfattning dog av hög ålder och inte av Covid. 

 

Men samtidigt är ju Covid ett fenomenalt bra läkemedel. För så få avlidna cancer, hjärt/kärlsjukdomar som vi har nu har det aldrig förr varit. Alla dödsfall tillskrivs Covid. 

 

Ubdersökningen i Östergötland visade väl på att 85% av de Coviddöda egentligen dog av något annat. Men statistik blir som den blir beroende på vilka parametrar man sätter upp. 

 

Sverige räknar alla som avlider inom 30 dagar av ett positivt Covidtest.

 

Långtradaren som körde över dig hade inget med saken att göra, men Covidförkylningen för 3 veckor sedan fick bära hundhuvudet. 

Du ska nog ta av dig foliehatten när rör dig utomhus, solens strålar kan vara förödande om de förstärks under en foliehatt.

 

Är du med om en trafikolycka så räknas du INTE in i statistiken för coronavlidna - oavsett om du bär på viruset eller inte - har du något med ett uns trovärdighet som påstår att det du hävdar stämmer får du gärna posta en länk till det här, vi är nog många som skulle vilja se det...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Soengsang said:

En avrundning från vad jag tidigare läste i DI, 3000 enl en Epidemiolog från FMH, känns som mer trovärdig än AB och MPR:s experter.

1186614895_Skarmavbild2021-01-04kl_13_18_21.thumb.png.d002e15a8680003071208d78de29cbf3.png

Mindre trovärdig

Sluta knarka myndigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
4 hours ago, LTD said:

Många gamlingar i Thailand som avlidit med lungproblem... 

Det kommer att bli många som får problem med lungorna framöver när dom går runt med ansiktstyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...