Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Efraim Barkbit
9 minuter sedan, skrev janne_h:

Det är som en vanlig influensa! Hade corona själv nyligen.

Problemet är precis som influensa. Att dom som har omkringliggande sjukdomar. Kan bli svårt sjuka. Då kroppen redan innan är försvagad. Se det från den positiva sidan. När du blir frisk. Så måste du inte distansera dig längre. Då du varken kan bli sjuk. Eller sprida smittan. 

Ibland tänker man på det gamla ordspråket:

’tala är silver tiga är guld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Bibben:

Stackars lille Danne, klart han måste åka.

 

Nu har Dan Eliasson själv valt att bemöta frågorna.

– Jag har avstått väldigt många resor under den här pandemin, men den här tyckte jag var nödvändig, säger Dan Eliasson till tidningen.

Han motiverar den med att hans familj är bosatt i Spanien.

– Min dotter vistas här och jobbar, och jag ville fira jul med familjen.

Källa, AB

 

 

Julen skulle väl bara tillbringas med den del av familjen man delade bostad med?

Enligt svetsloppan och gänget.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Efraim Barkbit said:

Ibland tänker man på det gamla ordspråket:

’tala är silver tiga är guld

Kan så vara. Men jag och hela familjen plus min frus systerdotters familj gick igenom samma. Har man inga underliggande sjukdommar? Så är covid 19 inte farligare än en influensa. Om du sen har avvikande uppfattning får det stå för dig. Jag skriver utifrån personlig erfarenhet. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Det roliga i din skrift är att du får oss att tro att din erfarenhet är den vägen många av oss gå.

’ja har bevittnat dom som inte vet att dom hade underliggande sjukdomar gått hädan, när du skriver att inte värre än flunsan förstår ja va du menar, men samtidigt utger du dig själv som nån Messias, hur vet ni att ni inte har underliggande sjukdomar? Check up varje år? Inte ens dom har koll på det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm,, Ja vi  fick skiten förr 10-12 dagar sen ,, Första fem dagarna två nära dödenupplevelser tryck över bröstet, satt på trappan med mobilen o var nära o ringa 112. Min feber fick jag ner  med alvedon ganska skapligt,, tjejens  feber 40,2 i över ett dygn var svårare att få ner...Så ja ingen gävla vanlig influensa i mitt tycke iaf .....Ett råd skaffa en febertermometer o kolla vad ni har för morgon o kvälls temp när ni är friska 

Även bra att kolla hele tiden när man e sjuk , Många gånger jag trodde jag hade hög feber när jag inte hade det o då slapp man pumpa i sig alvedon i onödan ...

Fick svaret via telefon via en doktor o följde råden. Så jag tog det lugnt o inte något ansträngande på över 7-9 dagar även om man kände sig frisk....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Enis:

133812351_196806125492868_4095110598125032228_n.jpg.31baf92ee6806296662a103ac5f650a2.jpg

 

 

 

Enis

1/1 2021 Traffic - Covid 80-1

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minutes ago, Esspe said:

Börjar dra ihop sig för vissa provinser. Dom andra kommer väl lite efter.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2044551/lockdown-called-for-3-provinces

Verkar bli precis som det förutsågs dagarna innan Nyår; regeringen säger att det inte blir någon lock-down och de lyckas tömma Bangkok på alla som jobbar inom serviceindustrin och enkel produktion. Så fort de åkt hem så kommer dekreten en efter en, alla serviceinrättningar stängs ned och vägspärrarna åker upp så daglönarna blir kvar hemma i Isaan. Även vår provins har nu vägspärrar där en temperatur på över 37.5 innebär obligatorisk sjukhusvistelse i 2 veckor.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Tommy:

Tror jag åkt på Covid 19...

 

Var lite krasslig på Nyårsafton, och när det var dags för fyrverkerier, så tänkte jag "Hmm de verkar köra med luktfritt krut" Då sa grabben "väldigt vad det luktar, är det krutet?"

Jag gick in och luktade på lite olika saker, snus tex, luktar ingenting alls började hosta och fick ledvärk.

 

Igår orkade jag knappt kliva upp, idag är jag fortfarande skettrött med lite Feber och Hosta.

 

Blir det inte värre än så här, så är det som en normal influensa.

 

 

MVH

 

Har du registrerat dig så du kommer med i siffrorna eller hamnar du bland mörkertalet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Soengsang:

Haft samma, reagerade då vår Jansson inte smakade det minsta trots 3 burkar ansjovis, snus o kaffe inte smakat nått.

Hade några dagar före jul med extrem trötthet(värre än vanligt) o huvudvärk.

Vår maskinist låg ett par dagar med upptill 40gr feber.

Så fan vet....

Är du officiellt registrerad som covid smittad? 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev janne_h:

Kan så vara. Men jag och hela familjen plus min frus systerdotters familj gick igenom samma. Har man inga underliggande sjukdommar? Så är covid 19 inte farligare än en influensa. Om du sen har avvikande uppfattning får det stå för dig. Jag skriver utifrån personlig erfarenhet. 

Finns många fullt friska unga å starka som drabbats jättehårt, inbillar du dig att du skulle vara nån mall som gäller för alla? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev LTD:

Är du officiellt registrerad som covid smittad? 

Nej....

 

Ingen aning om hur det skulle gå till...om nu vi var det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nej....

 

Ingen aning om hur det skulle gå till...om nu vi var det?

Tydligt exempel på hur meningslöst det är att diskutera covid siffror, mörkertalet är enormt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev LTD:

Finns många fullt friska unga å starka som drabbats jättehårt

Stämmer dåligt. Det är bara att titta på statistiken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev LTD:

Tydligt exempel på hur meningslöst det är att diskutera covid siffror, mörkertalet är enormt. 

Ja, men man bör ju registrera.

För mig inte helt enkelt, kan tänka mig att jag gör det efter ev antikropptest...

Frågan är var jag registrerar, Tyskland, Letland, Estland, Danmark eller Sverige?

Troligen Tyskland då jag befinner mig på en Tysk arbetsplats.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev LTD:

Tydligt exempel på hur meningslöst det är att diskutera covid siffror, mörkertalet är enormt. 

Varför skulle man belasta vården om man inte har behov av det? För att bli en siffra i statistiken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Stämmer dåligt. Det är bara att titta på statistiken.

Ja, det är ytterst ovanligt att dem under 40 år drabbas hårt, enl statistiken.....

Så man kan säga att det är ofarligt för dem under 40, eller typ lika farligt som en vanlig influensa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Stämmer dåligt. Det är bara att titta på statistiken.

Vilken statistik menar du stämmer? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Varför skulle man belasta vården om man inte har behov av det? För att bli en siffra i statistiken.

Ville bara visa hur dåligt siffrorna  som ni så gärna tjötar om stämmer. 

Helt meningslösa siffror eftersom så många inte testas eller själva registrerar sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LTD:

Vilken statistik menar du stämmer? 

Åldersfördelningen. Lär väl finnas mörkertal men då i paritet med angivna tal.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Åldersfördelningen. Lär väl finnas mörkertal men då i paritet med angivna tal.

Siffrorna är helt meningslösa, mörkertalet är gigantiskt och givetvis helt olika i länder, kommuner mm. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev LTD:

Ville bara visa hur dåligt siffrorna  som ni så gärna tjötar om stämmer. 

Helt meningslösa siffror eftersom så många inte testas eller själva registrerar sig. 

Antalet smittade är ju ointressant. Bara du och media som bryr er om det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Antalet smittade är ju ointressant. Bara du och media som bryr er om det.

Jag bryr mig inte ett dugg om statistiken men du tjatar ju om den varje dag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev LTD:

Vilken statistik menar du stämmer? 

 

Precis nyss, skrev LTD:

Jag bryr mig inte ett dugg om statistiken men du tjatar ju om den varje dag. 

??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...