Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Ja då är det fullt på IVA igen, varför kan inte folk följa dom råd som utges . Tänker mest på folksamlingar typ black friday

och dom idi*terna som springer runt och hostar gamla i nyllet, dom gör det för dom vet att dom inte får några påföljder

av samhället.

Är det dags att börja välja ut vilka som får vård och dom som inte får igen, vilket jävla misslyckande för 2a gången men vi får ju inte

rucka på den personliga integriteten hos folk som vill ha en mobil en hundring billigare.

Bara att inse att solidaritet är ett dött ord i dagens Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, bambam said:

Ja då är det fullt på IVA igen, varför kan inte folk följa dom råd som utges . Tänker mest på folksamlingar typ black friday

och dom idi*terna som springer runt och hostar gamla i nyllet, dom gör det för dom vet att dom inte får några påföljder

av samhället.

Är det dags att börja välja ut vilka som får vård och dom som inte får igen, vilket jävla misslyckande för 2a gången men vi får ju inte

rucka på den personliga integriteten hos folk som vill ha en mobil en hundring billigare.

Bara att inse att solidaritet är ett dött ord i dagens Sverige.

Vill du också ha en total lockdown i Sverige, eller vad är din lösning på det problem du uppfattar? Kommando Löfven ska beordra alla svenskar att stanna inne 24/7 för att det ligger 262 personer på intensiven?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vill du också ha en total lockdown i Sverige, eller vad är din lösning på det problem du uppfattar? Kommando Löfven ska beordra alla svenskar att stanna inne 24/7 för att det ligger 262 personer på intensiven?

Allt är inte svart eller vitt, jag tycker dom borde förbjudit black friday på grund av vad vi ser i dag, ligger perfekt i tiden och det var smockfullt 

överallt.

Tror även att lokaltrafiken är en bra större bov än dom vill erkänna, vad ska dom säga ? ja det smittar men ni måste åka ändå hjulen måste

snurra och vi vill inte sätta in mer bussar eller t- banevagnar då det är oekonomiskt.

Jag är emot en total nedstängning men folk måste ta mer ansvar och se till att kurvan planas ut annars kommer folk att dö i onödan.

Sen är jag jävligt förvånad över att dom inte var mer förberedda än dom var, trodde dom inte att det skulle komma en 2a våg? eller var det

FHM som hade fel igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev bambam:

Ja då är det fullt på IVA igen, varför kan inte folk följa dom råd som utges . Tänker mest på folksamlingar typ black friday

och dom idi*terna som springer runt och hostar gamla i nyllet, dom gör det för dom vet att dom inte får några påföljder

av samhället.

Är det dags att börja välja ut vilka som får vård och dom som inte får igen, vilket jävla misslyckande för 2a gången men vi får ju inte

rucka på den personliga integriteten hos folk som vill ha en mobil en hundring billigare.

Bara att inse att solidaritet är ett dött ord i dagens Sverige.

99% beläggning på Stockholms akutsjukhus. Låter ju förfärligt men vad man ska ha i åtanke är att det bara finns ca 90 akutvårdplatser i Stockholm. Så istället för att gjuta eld på paniken kanske man borde ställa politikerna som är ansvariga för alla nedskärningar inom vården mot väggen.

Att det är fullt på akuten är ingen ny företeelse utan hände frekvent även innan covid.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, bambam said:

Allt är inte svart eller vitt, jag tycker dom borde förbjudit black friday på grund av vad vi ser i dag, ligger perfekt i tiden och det var smockfullt 

överallt.

Tror även att lokaltrafiken är en bra större bov än dom vill erkänna, vad ska dom säga ? ja det smittar men ni måste åka ändå hjulen måste

snurra och vi vill inte sätta in mer bussar eller t- banevagnar då det är oekonomiskt.

Jag är emot en total nedstängning men folk måste ta mer ansvar och se till att kurvan planas ut annars kommer folk att dö i onödan.

Sen är jag jävligt förvånad över att dom inte var mer förberedda än dom var, trodde dom inte att det skulle komma en 2a våg? eller var det

FHM som hade fel igen.

Jag tycker gemene man och kvinna i Sverige har tagit ett otroligt stort ansvar redan innan och även nu med tanke på hur många, eller snarare få, som blir livshotande sjuka av denna så kallade pandemi.  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Man kan vara vältränad med dåligt immunförsvar. Fråga honom hur mycket d-vitaminer han tar. Skulle också vara intressant att veta hans d-vitaminnivåer i kroppen.

Man behöver ha ungefär 1000 iu per 10 kg kroppsvikt eller 25 migrogram.

Jag är ledsen om du fortfarande tror på ansiktsblöjan för att den är inget annat än skadlig för dig.

Hur känns det att inhalera om dina gamla koldioxidutsläpp efter några timmar?

 

 

Trodde du var klokare, den av dig kallade blöjan har jag max 15 minuter någon  ggr i veckan om jag går inomhus där andra uppehåller sig, så knappast skadlig, det du skriver om andningsskydd är som jag ser det rent nonsens. 

 Dels är den killen ung , han har bra fysik , han har normalt sett ett riktigt bra immunförsvar, vilket de kollade på Sahlgrenska då han var sjuk lång tid efteråt, han vart riktigt testad på alla sätt.Bor sedan många år i Thailand där han få massor med sol och D vitamin, vore detta så enkelt som du vill ha det till så tror jag inte att vi skulle vara där vi är idag,

Du vet ju uppenbarligen tyvärr inte  om hur ett bra andningsskydd fungerar , dvs ingen larvigt munskydd. Viss skillnad som jag tror du mycket väl har koll på.

Han fick en riktig dos på en Metro i UK, folk som hostade honom rätt i ansiktet, 5 dagar tog det så var han sjuk, Många  här vet vem han är och kanske till och med känner honom som jag gör, finns inga brister där, utan helt enkelt en rejäl dos av det som du vill kalla biologiskt stridsmedel, vilket jag håller med dig om.   

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev bambam:

Allt är inte svart eller vitt, jag tycker dom borde förbjudit black friday på grund av vad vi ser i dag, ligger perfekt i tiden och det var smockfullt 

överallt.

Tror även att lokaltrafiken är en bra större bov än dom vill erkänna, vad ska dom säga ? ja det smittar men ni måste åka ändå hjulen måste

snurra och vi vill inte sätta in mer bussar eller t- banevagnar då det är oekonomiskt.

Jag är emot en total nedstängning men folk måste ta mer ansvar och se till att kurvan planas ut annars kommer folk att dö i onödan.

Sen är jag jävligt förvånad över att dom inte var mer förberedda än dom var, trodde dom inte att det skulle komma en 2a våg? eller var det

FHM som hade fel igen.

FHM har aldrig fel skall du veta, de lever efter det gamla ordspråket" Orsa kompani lovar inget bestämt " 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

Du kan få en seriös fråga med om du vill, men du brukar inte svara då. Du kan förresten få flera frågor när jag tänker efter:

 

Du föraktar staten och alla dess företrädare, men vill ändå ha mer statlig kontroll? Hur hänger det ihop?

Är inte mer statlig kontroll och mindre ansvar för individen en typiskt åsikt som ligger åt vänster?

Det du verkar velat ha i åtgärder under hela den tid vi diskuterat coronafrågan är mer av statligt införda lockdowns. Varför då? 

 

 

Fick du något svar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Taget! Billigt dessutom, precis som det ska vara när böckerna är skrivna av äkta kamrater. Beställer en extra till Kamrat Khonken.

Tyvärr så fanns det bara ett exemplar.

Varför inte samläsa. Ni samsas ju så förträffligt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, kycklingen said:

Fick du något svar? 

Inte än, men med tanke på den examen han har kan jag förstå att det tar några akademiska kvartar.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Bike said:

Trodde du var klokare, den av dig kallade blöjan har jag max 15 minuter någon  ggr i veckan om jag går inomhus där andra uppehåller sig, så knappast skadlig, det du skriver om andningsskydd är som jag ser det rent nonsens. 

 Dels är den killen ung , han har bra fysik , han har normalt sett ett riktigt bra immunförsvar, vilket de kollade på Sahlgrenska då han var sjuk lång tid efteråt, han vart riktigt testad på alla sätt.Bor sedan många år i Thailand där han få massor med sol och D vitamin, vore detta så enkelt som du vill ha det till så tror jag inte att vi skulle vara där vi är idag,

Du vet ju uppenbarligen tyvärr inte  om hur ett bra andningsskydd fungerar , dvs ingen larvigt munskydd. Viss skillnad som jag tror du mycket väl har koll på.

Han fick en riktig dos på en Metro i UK, folk som hostade honom rätt i ansiktet, 5 dagar tog det så var han sjuk, Många  här vet vem han är och kanske till och med känner honom som jag gör, finns inga brister där, utan helt enkelt en rejäl dos av det som du vill kalla biologiskt stridsmedel, vilket jag håller med dig om.   

Det var som när min mamma var inne och dom tog ALLA testerna. Läkaren undrade varför värdena var så bra.

Frågade om hon åt några vitaminer. Hon sade att hon tog d-vitaminer 5000iu dagligen. Varvid läkaren sa att det är livsfarligt. Fort in på laboratoriet. 

Men dom hade ju gjort alla testerna??

Kanske likadant för han på Sahlgrenska?

 

Efter att jag började med d-vitaminer för många år sedan har jag aldrig varit sjuk förutom 1 gång. Det var när jag hade åkt till Thailand och glömt dom.

 

Jag brukar vara 6-7 månader om året i varmare länder och då håller jag mig mer borta från solen. Tror att det är lite likadant för många som bor i Thailand, förutom 2 weeks millionairs.

Dom flesta antar att dom får tillräckligt med D-vitaminer eftersom dom har solbrända handleder och ansikte. Där borta står solen ofta i zen också. 

 

Många thailändare lider nog brist av den, speciellt i städerna.

Här i Sverige så säger dom ju öppet t.o.m, att dom som har dött och blivit mest påverkade är dom som har lidit brist på D.

Hörde att apoteken hade sålt slut på D nu.

 

Nu ska jag inte älta mer i detta. Men om du kan få fram hur mycket D han har tagit om dagen så jag blir övertygad.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det var som när min mamma var inne och dom tog ALLA testerna. Läkaren undrade varför värdena var så bra.

Frågade om hon åt några vitaminer. Hon sade att hon tog d-vitaminer 5000iu dagligen. Varvid läkaren sa att det är livsfarligt. Fort in på laboratoriet. 

Men dom hade ju gjort alla testerna??

Kanske likadant för han på Sahlgrenska?

 

Efter att jag började med d-vitaminer för många år sedan har jag aldrig varit sjuk förutom 1 gång. Det var när jag hade åkt till Thailand och glömt dom.

 

Jag brukar vara 6-7 månader om året i varmare länder och då håller jag mig mer borta från solen. Tror att det är lite likadant för många som bor i Thailand, förutom 2 weeks millionairs.

Dom flesta antar att dom får tillräckligt med D-vitaminer eftersom dom har solbrända handleder och ansikte. Där borta står solen ofta i zen också. 

 

Många thailändare lider nog brist av den, speciellt i städerna.

Här i Sverige så säger dom ju öppet t.o.m, att dom som har dött och blivit mest påverkade är dom som har lidit brist på D.

Hörde att apoteken hade sålt slut på D nu.

 

Nu ska jag inte älta mer i detta. Men om du kan få fram hur mycket D han har tagit om dagen så jag blir övertygad.

 

Jag har aldrig förr tagit en vaccination förutom de som man fick som barn, hade Hongkong influensa lindrigt  en gång som jag minns, annars aldrig riktigt sjuk.  Förkyld för mig är max en dag feber halsont två dagar, sen Ok. Har inga underliggande sjukdomar utan fullt frisk, men är ju i riskgrupp då jag är 70 år och fem månader 😃

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Bike said:

Jag har aldrig förr tagit en vaccination förutom de som man fick som barn, hade Hongkong influensa lindrigt  en gång som jag minns, annars aldrig riktigt sjuk.  Förkyld för mig är en max en dag feber halsont två dagar sen Ok. har inga underliggande sjukdomar utan fullt frisk, men är ju i riskgrupp då jag är 70 år och fem månader 😃

Snyggt, låter som om du brukar ha ett bra immunförsvar. Då tycker jag inte att du är i en riskgrupp fast dom räknar in dig där.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det var som när min mamma var inne och dom tog ALLA testerna. Läkaren undrade varför värdena var så bra.

Frågade om hon åt några vitaminer. Hon sade att hon tog d-vitaminer 5000iu dagligen. Varvid läkaren sa att det är livsfarligt. Fort in på laboratoriet. 

Men dom hade ju gjort alla testerna??

Kanske likadant för han på Sahlgrenska?

 

Efter att jag började med d-vitaminer för många år sedan har jag aldrig varit sjuk förutom 1 gång. Det var när jag hade åkt till Thailand och glömt dom.

 

Jag brukar vara 6-7 månader om året i varmare länder och då håller jag mig mer borta från solen. Tror att det är lite likadant för många som bor i Thailand, förutom 2 weeks millionairs.

Dom flesta antar att dom får tillräckligt med D-vitaminer eftersom dom har solbrända handleder och ansikte. Där borta står solen ofta i zen också. 

 

Många thailändare lider nog brist av den, speciellt i städerna.

Här i Sverige så säger dom ju öppet t.o.m, att dom som har dött och blivit mest påverkade är dom som har lidit brist på D.

Hörde att apoteken hade sålt slut på D nu.

 

Nu ska jag inte älta mer i detta. Men om du kan få fram hur mycket D han har tagit om dagen så jag blir övertygad.

 

Du skriver  att orsaken är brist på D hos de som dött, nu får du nog läsa en gång till om du sett detta. Jag har nog bättre förhandsinfo än de flesta här med daglig kontakt med min dotter på IVA SÖS dvs .  om inte någon här direkt jobbar på IVA. Min dotter säger att det finns vissa som är mer drabbade, de som har underliggande, de som är färgade (där kan D vitaminbrist ligga dem i fatet ) de som är kraftigt överviktiga vilket många av invandrarkvinnorna är, Men även friska unga vältränade 50 åringar avlider av en överreaktion av deras eget immunförsvar som mao reagerar för starkt. Går inte att att förutspå något , men man har vissa aningar. Du skriver som om du skulle sitta inne med info som inte ens IVA läkarna gör, de ger nu direkt blodförtunnande samt cortison för att häva inflammationen vilket har visat sig hjälpa mycket 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mr atm:

Snyggt, låter som om du brukar ha ett bra immunförsvar. Då tycker jag inte att du är i en riskgrupp fast dom räknar in dig där.

 

Möjligt att så är, tränar samt motionerar varje dag , minimum 6 km ofta en mil som det blev igår. Måste känna efter om kroppen säger vila, Har ett knä som inte gillar för mycket spring i skogen .men min dotter säger "Håll dig undan denna skit pappa " jag lyssnar på henne då hon ser eländet minimum 8 timmar varje dag , nu fullt på IVA SÖS idag, nu måste de börja prioritera vilka som skall få leva 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det var som när min mamma var inne och dom tog ALLA testerna. Läkaren undrade varför värdena var så bra.

Frågade om hon åt några vitaminer. Hon sade att hon tog d-vitaminer 5000iu dagligen. Varvid läkaren sa att det är livsfarligt. Fort in på laboratoriet. 

Men dom hade ju gjort alla testerna??

Kanske likadant för han på Sahlgrenska?

 

Efter att jag började med d-vitaminer för många år sedan har jag aldrig varit sjuk förutom 1 gång. Det var när jag hade åkt till Thailand och glömt dom.

 

Jag brukar vara 6-7 månader om året i varmare länder och då håller jag mig mer borta från solen. Tror att det är lite likadant för många som bor i Thailand, förutom 2 weeks millionairs.

Dom flesta antar att dom får tillräckligt med D-vitaminer eftersom dom har solbrända handleder och ansikte. Där borta står solen ofta i zen också. 

 

Många thailändare lider nog brist av den, speciellt i städerna.

Här i Sverige så säger dom ju öppet t.o.m, att dom som har dött och blivit mest påverkade är dom som har lidit brist på D.

Hörde att apoteken hade sålt slut på D nu.

 

Nu ska jag inte älta mer i detta. Men om du kan få fram hur mycket D han har tagit om dagen så jag blir övertygad.

 

Tonfisk samt makrill är det mycket D i ,samt även lax

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Japp, SUCCÈ direkt med vaccinering i England. Efter ett dygn får man nu försöka dämpa folks panik.

En stor grupp måste nu undantas från vaccinering. 7 miljoner människor bedöms ha allergiska problem

som  kräver sjukvård.

Det var en skarpsint MPR-medlem som skrev om detta i denna tråd igår.

Det kommer bli bakslag, utredningar, stopp för vaccinationer.....

Medans det finns de som tror att det går snabbt och smidigt att vaccinera hela befolkningar, sedan är skyddet 95%.....

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev biker:

Japp, SUCCÈ direkt med vaccinering i England. Efter ett dygn får man nu försöka dämpa folks panik.

En stor grupp måste nu undantas från vaccinering. 7 miljoner människor bedöms ha allergiska problem

som  kräver sjukvård.

Det var en skarpsint MPR-medlem som skrev om detta i denna tråd igår.

Det kommer bli bakslag, utredningar, stopp för vaccinationer.....

Medans det finns de som tror att det går snabbt och smidigt att vaccinera hela befolkningar, sedan är skyddet 95%.....

mvh

biker

 

Det som sades nu i nyheterna var att ett fåtal (två personer ) hade fått lindriga allergireaktioner, precis som man kan få av alla vaccinationer, det brukar ställas frågor om allergi mot ägg mm vid all vaccination, då det är vanligt med reaktioner . Märkligt att vissa måste överdriva allt, Det var över en natt inga reaktioner kvar . Självklart måste man inte ta denna spruta , bara att ge fn i det som jag ser det 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-12-09 at 19:20, skrev Bike:

Det sade nu i nyheterna var att ett fåtal (två personer ) hade fått lindriga allergireaktioner, precis som man kan få av alla vaccinationer, det brukar ställas frågor om allergi mot ägg mm. Märkligt att vissa måste överdriva allt, Det var över en natt inga reaktioner kvar . Självklart måste man inte ta denna spruta , bara att ge fn i det som jag ser det 

Ja, precis som det står i artikeln fick 2 personer allergiska reaktioner.

Därmed undantas de med allergiska problem från vaccineringen. Vilket

enligt artikeln rör sig om 7 miljoner människor. Du har vad jag förstår inte läst

artikeln. Vad är det du menar är en överdrift?

mvh biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Bike:

Trodde du var klokare, den av dig kallade blöjan har jag max 15 minuter någon  ggr i veckan om jag går inomhus där andra uppehåller sig, så knappast skadlig, det du skriver om andningsskydd är som jag ser det rent nonsens. 

 Dels är den killen ung , han har bra fysik , han har normalt sett ett riktigt bra immunförsvar, vilket de kollade på Sahlgrenska då han var sjuk lång tid efteråt, han vart riktigt testad på alla sätt.Bor sedan många år i Thailand där han få massor med sol och D vitamin, vore detta så enkelt som du vill ha det till så tror jag inte att vi skulle vara där vi är idag,

Du vet ju uppenbarligen tyvärr inte  om hur ett bra andningsskydd fungerar , dvs ingen larvigt munskydd. Viss skillnad som jag tror du mycket väl har koll på.

Han fick en riktig dos på en Metro i UK, folk som hostade honom rätt i ansiktet, 5 dagar tog det så var han sjuk, Många  här vet vem han är och kanske till och med känner honom som jag gör, finns inga brister där, utan helt enkelt en rejäl dos av det som du vill kalla biologiskt stridsmedel, vilket jag håller med dig om.   

Hade han haft mask så hade virus dosen blivit betydligt mindre och troligtvis inte lika sjuk. 

Men det går inte in hos en del, just det där att när nån hostar dig i ansiktet så gör masken skillnad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev LTD:

Hade han haft mask så hade virus dosen blivit betydligt mindre och troligtvis inte lika sjuk. 

Men det går inte in hos en del, just det där att när nån hostar dig i ansiktet så gör masken skillnad. 

Exakt vad han skrev till mig dagen innan han blev sjuk, fn om jag hade haft en mask, nu blir jag väl sjuk förstås , och det blev han med råge dessutom, detta har Björn Olsen pratat om sedan allt startade, men han var ju inte i "värmen " bland FHMs ryggdunkargäng så ingen har lyssnat på honom , men tydligen har du LTD 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Exakt vad han skrev till mig dagen innan han blev sjuk, fn om jag hade haft en mask, nu blir jag väl sjuk förstås , och det blev han med råge dessutom, detta har Björn Olsen pratat om sedan allt startade, men han var ju inte i "värmen " bland FHMs ryggdunkargäng så ingen har lyssnat på honom , men tydligen har du LTD 👍

han har även sagt att de som är symptomfria eventuellt har fått en mycket liten mängd virus inhalerad, det som är otäckt är att har han rätt så är det kanske inget vanligt fladdermusvirus utan en framställd variant  som är avsedd för biologisk krigföring.

Precis som Mr ATM skrev i tidigare inlägg  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

#snillenspekulerar

 

Bara veckor kvar innan den enorma underdödligheten i grannländerna kommer fram. Dör det ens folk där längre?

 

Ang Iva så är det väl ett jävla underbetyg att de få vårdplatserna inte utökades inför vad vi ser nu.

 

Det kunde väl lövet o co fnulat ut under sin ”exil”, stänga krogen kl22 o trängre i lokaltrafiken är ju två otroligt lyckade drag, är allmänt känt att det smittar mer i trängsel på krogen än i bussen🥳

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...