Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Bike:

Nää , det tror inte jag, jag tror att det är ett Chinese virus som de har klantat sig med, nu skyller de på Australien, de skulle enligt Chineserna ha fört in smittan med fryst matleverans till Wuhans matmarknad.. men inte är jag förvånad att du konspirerar, 

 

3 minuter sedan, skrev Surin P3:

Du ser inte risker med detta?

 

Ska det bara gälla flyg?

Vad är nästa steg?

Tåg, buss, båt eller bil?

 

Inresa i länder?

Får jag ta tåget mellan Europa och Asien?

Surin, det är just det jag gör. Jag vill ha tillbaka min valfrihet. Inte styras av vänster big brother politik. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

 

Surin, det är just det jag gör. Jag vill ha tillbaka min valfrihet. Inte styras av vänster big brother politik. 

Du har ju ditt val angående vaccination , ingen som kan tvinga dig att ta det 

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen föreslår att en tillfällig pandemilag för covid-19 ska gälla från den 15 mars 2021 till och med mars 2022. Syftet med lagen är att fler verksamheter än idag ska kunna omfattas av smittskyddsregler.

https://www.krisinformation.se/nyheter/2020/december/regeringen-foreslar-tillfallig-pandemilag?fbclid=IwAR2fYBURuAe9x8dbTPTik5A6oibZ4GwGbpORyF7pADXvJKCzvOED5aMUjt0

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Bike:

Du har ju ditt val angående vaccination , ingen som kan tvinga dig att ta det 

Får du och dina panikkompisar som ni vill blir det väl både mask- (med ventil) och vaccinationstvång.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Bike:

Du har ju ditt val angående vaccination , ingen som kan tvinga dig att ta det 

Det är riktigt, men att säga nej till vaccation får konsekvenser. Sådan ska det inte vara i ett öppet samhälle. Det är så vänsterfolket vill styra medborgarna. 

 

Här har faktiskt Trump, Breitbart, Infowars, Republikanska politiker m.fl. helt rätt åsikter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Får du och dina panikkompisar som ni vill blir det väl både mask- (med ventil) och vaccinationstvång.

Undrar om du skapar trådar ( detta är ju Din tråd )  i syfte att bara skriva inlägg där du angriper andras åsikter, kanske är du samma person som Grodan Boll här på forumet, verkar som att du inte kan eller förmodligen inte vill föra en normal diskussion, förvänta dig inga vidare svar från mig, du hamnar även du i arkivet 👎 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Det är riktigt, men att säga nej till vaccation får konsekvenser. Sådan ska det inte vara i ett öppet samhälle. Det är så vänsterfolket vill styra medborgarna. 

 

Här har faktiskt Trump, Breitbart, Infowars, Republikanska politiker m.fl. helt rätt åsikter. 

Förstår hur du tänker och håller även med dig till viss del, men svårt att få bukt med smittspridning om hälften av medborgarna som tillex i Frankrike kommer att vägra vaccinering. Hatar även jag storebrorsmentalitet, men här är det ju frågan om folk som blir allvarligt sjuka , Min granne nu ovan oss ligger på sjukan, springer runt på restauranger , träffar kompisar mm.  Så nu vart han smittad och ordentligt sjuk , 45 år:sad: 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Bike:

Det finns ju risker med att myndigheter går över gränsen, många gillar att styra och manipulera folket, som att en viss smartskalle påstod det är gratis vaccin för alla, de enda det är gratis för är de som inte betalar skatt och de som lever på bidrag, snacka om valfläsk i förtid. Denna pandemi får vi betala i årtionden 

Löfven: Vaccinet kommer att vara gratis för alla

 

https://www.svd.se/presstraff-med-statsminister-stefan-lofven

 

Och om vi inte vaccinerar får vi betala avsevärt mer för Corona-relaterade effekter

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

Jo , såg detta , men knappast gratis , detta kommer för oss skattebetalare att kosta skjortan under många år :sad:

Men avsevärt billigare för oss alla om vi vaccinerar oss för då minskar de ekonomiska effekterna av Corona för alla

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
57 minuter sedan, skrev Bike:

Det finns ju risker med att myndigheter går över gränsen, många gillar att styra och manipulera folket, som att en viss smartskalle påstod det är gratis vaccin för alla, de enda det är gratis för är de som inte betalar skatt och de som lever på bidrag, snacka om valfläsk i förtid. Denna pandemi får vi betala i årtionden 

Du är ju en av dom som vill att regeringen ska styra folket.

Vänsterdrägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

Jo , såg detta , men knappast gratis , detta kommer för oss skattebetalare att kosta skjortan under många år :sad:

Det finns redan ett gratis vaccationsprogram för barn. Så mycket extra pengar kommer det inte att kosta. En engångskostnad där läkemedelbolagen tjänar stora pengar, och en liten extra löpande kostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Det finns redan ett gratis vaccationsprogram för barn. Så mycket extra pengar kommer det inte att kosta. En engångskostnad där läkemedelbolagen tjänar stora pengar, och en liten extra löpande kostnad.

Någon betalar väl även "Gratis" vaccinationsprogram, misstänker att detta inte kommer att bli gratis på något sätt, i jämförelse för andra pandemikostnader så är det nog iofs småslantar, sjukskrivningar mm samt bidrag till enskilda firmor som nu kommer, det kommer bli bra grogrund för mygel och enorma kostnader för staten , dvs skattebetalarna 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du är ju en av dom som vill att regeringen ska styra folket.

Vänsterdrägg!

👎

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Tallviking:

Men avsevärt billigare för oss alla om vi vaccinerar oss för då minskar de ekonomiska effekterna av Corona för alla

Absolut är det så 👍

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu dök dom första biverkningarna upp i England. Bara någon dag efter vaccinering och något så banalt som att allergiker kan få problem. Kommer säkert mera. Det har gått alldeles för fort.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

MR ATM är emot Vaccin tydligen, ok anser jag, var och en väljer ju själv , med en mycket liten del av befolkningen som vägrar så kommer viruset likförbannat att försvinna 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 hours ago, biker said:

Att dokumentera vaccineringarna måste väl ändå vara ett av de mindre problemen i sammanhanget.

Dessutom ligger väl vaccinering av den breda allmänheten långt i framtiden.

Bara för att ge uttryck för egna funderingar, det kommer garanterat bli flera bakslag i detta. Biverkningar som dyker upp.

Stopp, utredningar, fördröjningar..... 

I varje fall tänker jag inte hänga på låset i ett tidigt skede. Förhoppningsvis aldrig, om det inte stiftas tvångslagar.

Jag tror helt enkelt inte att vaccin som jagats fram av flera tillverkare på mindre än ett år är helt säkra.

Dessutom så är tillverkarna tydligen utan ansvar för oönskade bieffekter.

Detta med tanke på att normal utveckling av vaccin tar 3-10 år. Dessutom med riktigt dålig effekt. Omkring 60%

är vanligt.

Detta är de positiva tankarna omkring vaccin. 🙂

mvh

biker

Tvångslagar för vaccinationer har redan gjorts i grannländerna Danmark och Tyskland för (behov).

Pandemin är iscensatt.

Corona är ett biologiskt stridsmedel.

Tycker det t intressant att folk länkar till gammelmedia så ofta som är genomruttet och maktens megafon.

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mr atm:

Tvångslagar för vaccinationer har redan gjorts i grannländerna Danmark och Tyskland för (behov).

Pandemin är iscensatt.

 

 

Tror du är smartare än så Mr ATM.  Du tror nog inte på allvar att detta virus inte existerar, är det så ? Har en polare i UK som anser att allt är ett hittepå, han är normalt sett annars helt normal, men inte i detta fallet, hur man ens kan komma på tanken. 

Hur förklarar du alla yngre på intensivvårdsavdelningar runt omkring i världen ? 

Kan du inte förklara detta för oss troende på pandemins existens 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Bike said:

Tror du är smartare än så Mr ATM.  Du tror nog inte på allvar att detta virus inte existerar, är det så ? Har en polare i UK som anser att allt är ett hittepå, han är normalt sett annars helt normal, men inte i detta fallet, hur man ens kan komma på tanken. 

Hur förklarar du alla yngre på intensivvårdsavdelningar runt omkring i världen ? 

Kan du inte förklara detta för oss troende på pandemins existens 

Var har jag skrivit att plandemin inte existerar?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mr atm:

Var har jag skrivit att plandemin inte existerar?

Bra , då missförstod jag mao dig , Ursäkta mig 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mr atm:

Tvångslagar för vaccinationer har redan gjorts i grannländerna Danmark och Tyskland för (behov).

Pandemin är iscensatt.

Corona är ett biologiskt stridsmedel.

Tycker det t intressant att folk länkar till gammelmedia så ofta som är genomruttet och maktens megafon.

 

 

Där är vi helt överens, och det är Chineserna som medvetet eller omedvetet släppt ut detta. Ingen influensa pandemi i vanlig bemärkelse, har jag uppfattat dig rätt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, andrejsdenruskige said:

Du är ju en av dom som vill att regeringen ska styra folket.

Vänsterdrägg!

Jag håller som sagt på att samla ihop lite böcker till marxisten  @Bike  som han ska få i julklapp. Särskilt nöjd är jag med att hitta en väldigt välskriven biografi om Kim Jong Un och en om Hugo Chavez. Två mästare på den statliga kontroll som @Bike älskar och dessutom i närtid och nutid. De tror jag inte han har, och de kommer passa bra där bredvid Marx Kapitalet och Maos lilla röda i hans bokhylla. Däremot saknar jag fortfarande en av Janne Myrdals skildringar av det idylliska Albanien under Enver Hoxhas styre.  Kanske du kan vara behjälplig? Jag vet att han skulle uppskatta den mycket.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag håller som sagt på att samla ihop lite böcker till marxisten  @Bike  som han ska få i julklapp. Särskilt nöjd är jag med att hitta en väldigt välskriven biografi av Kim Jong Un och en om Hugo Chavez. Två mästare på den statliga kontroll som @Bike älskar och dessutom i närtid och nutid. De tror jag inte han har, och de kommer passa bra där bredvid Marx Kapitalet och Maos lilla röda i hans bokhylla. Däremot saknar jag fortfarande en Janne Myrdals skildringar av det idylliska Albanien under Enver Hoxhas styre.  Kanske du kan vara behjälplig? Jag vet att han skulle uppskatta den mycket.

Har du kollat på Lazada?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, kan man inte föra en vettig diskussion så kan man tydligen skriva en massa dravel, som man sen inte får den respons man förväntar sig av 👎

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...