Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

37 minuter sedan, skrev Bike:

Jag funderar på detta med vaccineringen som startar snart i Sverige, kommer ju knappast att få ett vaccinationsintyg på vårdcentralen.  Kanske bättre att gå till privat inrättning där man kan få detta för tusenlapp, kan det ju vara värt att ev. få flyga, flygbolagen börjar ju redan flagga för att detta blir ett krav på åtminstone långflygningar  

Att dokumentera vaccineringarna måste väl ändå vara ett av de mindre problemen i sammanhanget.

Dessutom ligger väl vaccinering av den breda allmänheten långt i framtiden.

Bara för att ge uttryck för egna funderingar, det kommer garanterat bli flera bakslag i detta. Biverkningar som dyker upp.

Stopp, utredningar, fördröjningar..... 

I varje fall tänker jag inte hänga på låset i ett tidigt skede. Förhoppningsvis aldrig, om det inte stiftas tvångslagar.

Jag tror helt enkelt inte att vaccin som jagats fram av flera tillverkare på mindre än ett år är helt säkra.

Dessutom så är tillverkarna tydligen utan ansvar för oönskade bieffekter.

Detta med tanke på att normal utveckling av vaccin tar 3-10 år. Dessutom med riktigt dålig effekt. Omkring 60%

är vanligt.

Detta är de positiva tankarna omkring vaccin. 🙂

mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev biker:

Att dokumentera vaccineringarna måste väl ändå vara ett av de mindre problemen i sammanhanget.

Dessutom ligger väl vaccinering av den breda allmänheten långt i framtiden.

Bara för att ge uttryck för egna funderingar, det kommer garanterat bli flera bakslag i detta. Biverkningar som dyker upp.

Stopp, utredningar, fördröjningar..... 

I varje fall tänker jag inte hänga på låset i ett tidigt skede. Förhoppningsvis aldrig, om det inte stiftas tvångslagar.

Jag tror helt enkelt inte att vaccin som jagats fram av flera tillverkare på mindre än ett år är helt säkra.

Dessutom så är tillverkarna tydligen utan ansvar för oönskade bieffekter.

Detta med tanke på att normal utveckling av vaccin tar 3-10 år. Dessutom med riktigt dålig effekt. Omkring 60%

är vanligt.

Detta är de positiva tankarna omkring vaccin. 🙂

mvh

biker

Märkligt att du anger 60% när 93 % är angett för det ena samt inget vad jag vet så lågt som 60% Och den breda allmänheten skall vara vaccinerad innan juni slut. Om bakslag kommer vet knappast varken du eller någon annan här. 

Men alla får ju ha sina åsikter

MVH Bike  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Wanchai:

Vill inte vara elak men finns bokstavskombinationer som alternativ till det maniska i bipolär sjukdom.

Möjligt , har du fått  den diagnosen så finns det säkert , stackare  inte kul kan jag tänka  

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Bike:

Märkligt att du anger 60% när 93 % är angett för det ena samt inget vad jag vet så lågt som 60% Och den breda allmänheten skall vara vaccinerad innan juni slut. Om bakslag kommer vet knappast varken du eller någon annan här. 

Men alla får ju ha sina åsikter

MVH Bike  

Det är inte märklig att jag anger 60%. Jag menar här naturligtvis tidigare framtagna influensavaccin. 

Covid-vaccin vet ingen idag något om, annat än från begränsade prov.

Det visar väl sig senare, men att man plötsligt på kort tid får fram flera olika vaccin med över 90% skydd, det låter

för mig helt otroligt. 

För övrigt ska du ha tack för att jag får ha min åsikt. Det var överraskande.

 

Finns hur mycket som helst att läsa om detta. T.ex. på FHM.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/fragor-och-svar/influensa/

 

"Vaccinationseffekten varierar och påverkas bland annat av hur väl viruset i vaccinet överensstämmer med det virus man smittas med, immunsystemets förmåga att producera skydd hos den som vaccineras och hur lång tid som förflutit mellan vaccination och influensasmitta. I genomsnitt skyddas 60 procent av friska vuxna mot att insjukna i laboratoriebekräftad influensa, när vaccinet stämmer (matchar) med den cirkulerande stammen. Skyddet blir lägre vid dålig matchning och lägre bland äldre eftersom immunförsvaret försämras med stigande ålder."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Tror du på allvar att det kommer att skrivas ut ett intyg till alla som skall massvaccineras, det tror ju inte jag. 

Inte en chans att det finns tid eller personal till att hantera detta  

En covid vacc. stämpel med datum i passet vore ju det enklaste 

Behövs väl inte ett intyg till alla som blivit vaccinerade

det noteras ju  i journalerna.

Men varför skulle de som önskar få ett intyg inte få det?

Det går t ex att få intyg på nödvändiga mediciner, om det så önskas, inför en utlandsresa.

Och varför stämpel i passet?

Lämpligare är väl då att få en stämpel i ett International Certificate of Vaccination, tillsammans med övriga vaccinationer, där inte någon tidsbegränsning finns såsom vad gäller ett pass.

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev biker:

Det är inte märklig att jag anger 60%. Jag menar här naturligtvis tidigare framtagna influensavaccin. 

Covid-vaccin vet ingen idag något om, annat än från begränsade prov.

Det visar väl sig senare, men att man plötsligt på kort tid får fram flera olika vaccin med över 90% skydd, det låter

för mig helt otroligt. 

För övrigt ska du ha tack för att jag får ha min åsikt. Det var överraskande.

 

Finns hur mycket som helst att läsa om detta. T.ex. på FHM.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/fragor-och-svar/influensa/

 

"Vaccinationseffekten varierar och påverkas bland annat av hur väl viruset i vaccinet överensstämmer med det virus man smittas med, immunsystemets förmåga att producera skydd hos den som vaccineras och hur lång tid som förflutit mellan vaccination och influensasmitta. I genomsnitt skyddas 60 procent av friska vuxna mot att insjukna i laboratoriebekräftad influensa, när vaccinet stämmer (matchar) med den cirkulerande stammen. Skyddet blir lägre vid dålig matchning och lägre bland äldre eftersom immunförsvaret försämras med stigande ålder."

Akta dig, läser du för mycket av FHM info så blir du klassad som paranoid av vissa Covidförnekare här:big_smile:, visst gör ålder och förmågan till att bilda antikroppar skillnad, men att som du gör dvs förutspår sånt ingen ännu vet vill jag inte göra, självklart har du dina åsikter, Inte vill jag ändra på dem 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Alarik:

Behövs väl inte ett intyg till alla som blivit vaccinerade

det noteras ju  i journalerna.

Men varför skulle de som önskar få ett intyg inte få det.

Det går t ex att få intyg på nödvändiga mediciner om det önskas så inför en utlandsresa.

Och varför stämpel i passet?

Lämpligare är väl då att få en stämpel i ett International Certificate of Vaccination, tillsammans med övriga vaccinationer, där inte någon tidsbegränsning finns såsom vad gäller ett pass.

Inte fel alls  , men då skall man ju ha ett dyligt, vilket kanske vore vettigt att fixa då. Alla som skall flyga lär behöva det i framtiden om man redan ser hur flygbolagen flaggar för detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev biker:

Covid-vaccin vet ingen idag något om, annat än från begränsade prov

För tusan, läs mpr.....här är de experter, slår professorer o forskare på fingrarna😂😂😂

 

Tex din namne, han vet ju bättre än de flesta 😉

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bike:

Inte fel alls  , men då skall man ju ha ett dyligt, vilket kanske vore vettigt att fixa då. Alla som skall flyga lär behöva det i framtiden om man redan ser hur flygbolagen flaggar för detta 

Har du inte ett sådant sedan tidigare så rekommenderar jag dig att skaffa ett sådant.

Bra att ha alla "vaccinationsstämplar" samlade.

Sedan gäller det naturligtvis att ta reda på om ett sådant "häfte" är till fylles för de thailändska myndigheterna eller det krävs ett särskilt intyg vilket inte heller skall vara något problem att fixa.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Värre är kanske om det krävs ett chips i nacken.

Men det skall väl också gå att fixa hos veterinären.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par frågor...

 

Om PCR test används och antikroppar hittas, hur mycket hjälper en vaccinspruta? 

Blir man ändå tvingad att ta vaccinet om antikroppar hittas?

Kan man få "rese-stämpel" utan vaccin, men med antikroppar? 

 

Blir djupt orolig över våra framtida mänskliga rättigheter när man möjligt måste injiceras med främmande ämnen för att ett fåtal ansett att det är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev apknug:

Ja Australien med Qantas blir svårt i alla fall.

Blir nog krav på samtliga flyg inom kort, så fort som alla har en möjlighet att ta vaccinet , de som som inte vill ta får väl stanna hemma , deras eget val 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Bike:

Blir nog krav på samtliga flyg inom kort, så fort som alla har en möjlighet att ta vaccinet , de som som inte vill ta får väl stanna hemma , deras eget val 

Å nästa steg blir att man inte får vistas på offentliga platser utan att ha vaccinerat sig? Ja, man får stanna i skogen då. Eget val.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Blir nog krav på samtliga flyg inom kort, så fort som alla har en möjlighet att ta vaccinet , de som som inte vill ta får väl stanna hemma , deras eget val 

 

34 minuter sedan, skrev Surin P3:

Å nästa steg blir att man inte får vistas på offentliga platser utan att ha vaccinerat sig? Ja, man får stanna i skogen då. Eget val.

Det är helt säkert en vänsterkonspiration för att hålla koll på befolkningen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

 

Det är helt säkert en vänsterkonspiration för att hålla koll på befolkningen. 

Soros ligger bakom allt.......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

 

Det är helt säkert en vänsterkonspiration för att hålla koll på befolkningen. 

Nää , det tror inte jag, jag tror att det är ett Chinese virus som de har klantat sig med, nu skyller de på Australien, de skulle enligt Chineserna ha fört in smittan med fryst matleverans till Wuhans matmarknad.. men inte är jag förvånad att du konspirerar, 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Soros ligger bakom allt.......

Så även du har förstått detta, bra att du vaknade nån gång 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

 

Det är helt säkert en vänsterkonspiration för att hålla koll på befolkningen. 

Du ser inte risker med detta?

 

Ska det bara gälla flyg?

Vad är nästa steg?

Tåg, buss, båt eller bil?

 

Inresa i länder?

Får jag ta tåget mellan Europa och Asien?

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Surin P3:

Å nästa steg blir att man inte får vistas på offentliga platser utan att ha vaccinerat sig? Ja, man får stanna i skogen då. Eget val.

Är merparten av befolkningen vaccinerad så bör ju viruset försvinna då det inte kan infektera och sprida sig, så är nog lugnt för de som inte tar vacc. men Thai lär nog kräva vaccination 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

Du ser inte risker med detta?

 

Ska det bara gälla flyg?

Vad är nästa steg?

Tåg, buss, båt eller bil?

 

Inresa i länder?

Får jag ta tåget mellan Europa och Asien?

Det finns ju risker med att myndigheter går över gränsen, många gillar att styra och manipulera folket, som att en viss smartskalle påstod det är gratis vaccin för alla, de enda det är gratis för är de som inte betalar skatt och de som lever på bidrag, snacka om valfläsk i förtid. Denna pandemi får vi betala i årtionden 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...