Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

2 minutes ago, Boa52 said:

Nog är du en stenbords alltid, vi just för en timme sen pratat med vår släkt i byn

3 äldre döda den här veckan bara runt vårt hus. Tror du nån av dom blev testade

Det var som f-n,  dör det gamla människor i din by? Stoppa pressarna! Ska du eller jag ringa Bangkok Post?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Nog är du en stenbords alltid, vi just för en timme sen pratat med vår släkt i byn

3 äldre döda den här veckan bara runt vårt hus. Tror du nån av dom blev testade

4 äldre avlidna i "min" by dom senaste månaderna, ingen blev testade vad jag vet. Däremot var alla drabbade, sen lång tid tillbaka, av folksjukdommen här, cancer.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Khemmarat:

4 äldre avlidna i "min" by dom senaste månaderna, ingen blev testade vad jag vet. Däremot var alla drabbade, sen lång tid tillbaka, av folksjukdommen här, cancer.

Det är väl dom som torska, äldre med andra sjukdommar, här i Sverige och övriga världen

sen som du skriver ingen testas I Thailand när dom är död

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Atack atack...du läser och svarar ju som du vill ha konflikt istället för trevlig dialig...

Men ok, vad din amatörpsykoligi hör hemma behöver jagväl knappast skriva

Gör som jag, jag använder ignorera funktionen på några här som bara söker konflikt, då slipper man se inlägg och dumheter 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Khemmarat:

4 äldre avlidna i "min" by dom senaste månaderna, ingen blev testade vad jag vet. Däremot var alla drabbade, sen lång tid tillbaka, av folksjukdommen här, cancer.

Jag har ofta funderat på varför det är så vanligt med just cancer, är dettaskig sprit eller mat med parasiter eller är det matburen Hepatit som ev kan ge allvarligare leversjukdomar 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Jag tycker Thailändarna är ganska ambitiösa i sin coronahantering.

90-95 % bär munskydd, varje varuhus har feberkoll vid entrén, hos Big C extra i pattis måste man anteckna sitt namn och telefonnummer vid ingången för att bli insläppt, mm.

Dom har blivit slappare. Inte många som skriver in sig längre. Bara tempen och sen trava rakt in. Ingen dom bryr sig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Esspe:

Dom har blivit slappare. Inte många som skriver in sig längre. Bara tempen och sen trava rakt in. Ingen dom bryr sig.

Jag och frugan fick köa i förrgår på Big C för att skriva in oss innan vi blev insläppta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, frogfish said:

Ok. Jag tycker det vore intressant att veta hur mkt Thailand testar. Om du anser det vara "galet" må så vara.

 

För egen del vore en sån siffra intressant? Tror du själv att Thailands officiella siffror stämmer med verkligheten?

Vilket lands officiella siffror anser du stämmer med verkligheten?

Som jag förklarat tidigare så trodde jag inte thailands siffror stämde tidigare men desto längre tiden går så verkar det iaf ha avstannat om nu smittan tidigare var utbredd. 

Tror jag Thailand inte har någon smitta, nä, men om det vore en omfattande spridning så kan du ge dig fasen på att det skulle trummats ut fortare än kvickt på världsmästargrenen sociala medier.

 

Varför tror du inte att det pågår tester, precis alla som kommer in i landet blir testade och har för mig det var 250 personer om dagen men kan ha fel där. Frugans kollega blev testad när han hade symptom, det var i Maj.

Det var knappt en miljon som tilläggsförsäkrade sig i våras med en speciell Covidförsäkring, försäkringsbolagen fick stoppa försäljningen då så många tecknade sig. Den betalar sjukhusräkningen samt ersätter med 1 miljon baht om den försäkrade avlider, har den själv förresten :-) 

Många har sjukförsäkring i socialförsäkringssystemet, klart den skulle utnyttjas iaf vid många missstänkta fall med symptom.

Många har privata sjukförsäkringar som en del av anställningen, samma där skulle jag tro.

Personalen som flyger ut på rotation offshore testas, inget jag iaf hört därifrån, och de tar detta mycket seriöst. Det antalet grovuppskattar jag till 1500-3000/vecka.

Lägg på alla övriga misstänkta fall samt oroliga privatpersoner utöver ovanstående så kanske du kan göra en grovuppskattning.

WHO delade ut en herrans massa testkit, även till Thailand, i våras och gör det säkert fortfarande. Jag tvivlar på att de inte används med tanke på att thailändarna nästan står på tå av oro för viruset. Inte en chans att det går tysta all den sjukhuspersonal, glöm det. 

Att det skulle krävas en masstestning, utöver alla som kommer in och de extremt få fall som kommer till kännedom, vore väl ändå att satsa på fel häst i fel lopp, eller?

 

Vad bildar du din uppfattning på att, som du skrev, INGEN testas eller att ingen har råd?

Vore intressant att veta då du på något Gonggongliknade sätt trummar ut detta 😉

 

/ SatanG

 

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev SatanG:

Vilket lands officiella siffror anser du stämmer med verkligheten?

Som jag förklarat tidigare så trodde jag inte thailands siffror stämde tidigare men desto längre tiden går så verkar det iaf ha avstannat om nu smittan tidigare var utbredd. 

Tror jag Thailand inte har någon smitta, nä, men om det vore en omfattande spridning så kan du ge dig fasen på att det skulle trummats ut fortare än kvickt på världsmästargrenen sociala medier.

 

Varför tror du inte att det pågår tester, precis alla som kommer in i landet blir testade och har för mig det var 250 personer om dagen men kan ha fel där. Frugans kollega blev testad när han hade symptom, det var i Maj.

Det var närmare en miljon som tilläggsförsäkrade sig i våras med en speciell Covidförsäkring, försäkringsbolagen fick stoppa försäljningen då så många tecknade sig. Den betalar sjukhusräkningen samt ersätter med 1 miljon baht om den försäkrade avlider, har den själv förresten :-) 

Många har sjukförsäkring i socialförsäkringssystemet, klart den skulle utnyttjas iaf vid de flesta fall med symptom.

Många har privata sjukförsäkringar som en del av anställningen, samma där skulle jag tro.

Personalen som flyger ut på rotation offshore testas, inget jag iaf hört därifrån, och de tar detta mycket seriöst. Det antalet grovuppskattar jag till 1500-3000/vecka.

Lägg på alla övriga misstänkta fall samt oroliga privatpersoner utöver ovanstående så kanske du kan göra en grovuppskattning.

WHO delade ut en herrans massa testkit, även till Thailand, i våras och gör det säkert fortfarande. Jag tvivlar på att de inte används med tanke på att thailändarna nästan står på tå av oro för viruset. Inte en chans att det går tysta all den sjukhuspersonal, glöm det. 

Att det skulle krävas en masstestning, utöver alla som kommer in och de extremt få fall som kommer till kännedom, vore väl ändå att satsa på fel häst i fel lopp, eller?

 

Vad bildar du din uppfattning på att, som du skrev, INGEN testas eller att ingen har råd?

Vore intressant att veta då du på något Gonggongliknade sätt trummar ut detta 😉

 

/ SatanG

 

 

Bra svar, info som jag efterfrågat och tyckte var intressant. Som svar har jag ju tidigare bara fått att andra inte får tycka saker och att mina frågor är foliehatt (ditt eget svar). Det här svaret tyckte jag var mer konstruktivt, tycker du inte det själv?

Frun och barnen har också covidförsäkringar, så de är ingen nyhet.

 

Varför du anser att det är foliehatt att fråga sånt får stå för dig. Jag undrade om antal tester då det i tråden basuners ut att det är 0 smittade (inhemska, var väl Läderstövelns ord) senaste 4 månaderna, jag tycker det låter konstigt. Men det kanske är så.

 

Men jag kan sluta diskutera. Då blir både du, Nisse-gonggong och gubben i norr glada. Ingen dq-kommentar, känns bara meningslöst.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Boa52 said:

Nog är du en stenbords alltid, vi just för en timme sen pratat med vår släkt i byn

3 äldre döda den här veckan bara runt vårt hus. Tror du nån av dom blev testade

Borde dom ha testats eller antyder du att det är något mystiskt som händer vid ert hus?

Hur många brukar det vara som dör runt huset?

Skojar med dig Boa 😉

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

trycket ökar

 

https://www.expressen.se/ledare/slapp-motstandet-mot-munskydden-tegnell/?fbclid=IwAR3w3-u7W2tj5WX3S9thy8KcerqPCPxwVJKBQAI_FkR2t-H4jVRgfU2w7r4

 

"Sverige lider av en ”strutsmentaliet”, menar Mikael Dolsten, forskningschef på läkemedelsföretaget Pfizer. I stället för att lära av andra länder har en enda person tillåtits att vara alltför dominerande, det vill säga statsepidemiolog Anders Tegnell (SvD 15/11).

Allt talar för att Tegnell har lika fel om munskydden som han har haft i många andra bedömningar av smittspridningen. "

 

@frogfish verkar som om pfizers forskningschef är medlem av gong-gong sekten, och förra statsepededimologen är medlem av foliehattarna ?!

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Jive:

Jag och frugan fick köa i förrgår på Big C för att skriva in oss innan vi blev insläppta.

Jag är där 2-3 ggr i veckan å här aldrig skrivit in mig iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Jive:

Jag och frugan fick köa i förrgår på Big C för att skriva in oss innan vi blev insläppta.

Samma för oss idag på central och Big C

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

Borde dom ha testats eller antyder du att det är något mystiskt som händer vid ert hus?

Hur många brukar det vara som dör runt huset?

Skojar med dig Boa 😉

 

/ SatanG

Skoja på du, ha ha men hur vet nån om dom hade corona också så det blir ingen

statistik på dödsorsaken

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Bike:

Jag har ofta funderat på varför det är så vanligt med just cancer, är dettaskig sprit eller mat med parasiter eller är det matburen Hepatit som ev kan ge allvarligare leversjukdomar 

Utan att vara lökarutbildat så tror jag på lao kao och parasiter i bland annat " plaa ra".

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev berlitz:

Jag är där 2-3 ggr i veckan å här aldrig skrivit in mig iaf.

Big C extra?

Mycket märkligt i så fall.

Där sitter två tjejer med var sin bok att skriva in sig i.

En vakt har ordning på kön.

Samma har de på Makro, Nua road - skriva sitt namn och tel.nr.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Jag ska försöka uttrycka mig så att ingen tror att jag försöker censurera dem, det hände tydligen tidigare. Annars får du säga till.

 

Du kan säkert betala för dig själv, din inkomst påverkas väl inte av dagens situation.

Men tror du verkligen en daglönare kommer betala en tredjedels månadslön (eller liknande) för att testa sig? Eller en arbetslös?

 

Men iom att corona inte finns i Thailand, så finns det ju ingen anledning att testa. Och jag hoppas det fortsätter så, så att landet kan öppna upp vartefter.

Varför ska Thailand öppna upp när man inte har covid19 men omvärlden har det? Thailand har lyckats ganska väl och varför ska man öppna upp för smittan och förstöra det man lyckats med?

 

Grattis Thailand säger jag men priset är högt, framförallt de fattiga som blivit av med jobbet i turistsektorn.

 

Jag uppskattar att vara i Thailand och slippa de restriktioner som nu drabbar Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, frogfish said:

Bra svar, info som jag efterfrågat och tyckte var intressant. Som svar har jag ju tidigare bara fått att andra inte får tycka saker och att mina frågor är foliehatt (ditt eget svar). Det här svaret tyckte jag var mer konstruktivt, tycker du inte det själv?

Frun och barnen har också covidförsäkringar, så de är ingen nyhet.

 

Varför du anser att det är foliehatt att fråga sånt får stå för dig. Jag undrade om antal tester då det i tråden basuners ut att det är 0 smitade (inhemska) senaste 4 månaderna, jag tycker det låter konstigt. Men det kanske är så.

 

Men jag kan sluta diskutera. Då blir både du, Nisse-gonggong och gubben i norr glada. Ingen dg-kommentar, känns bara meningslöst.

Bra att du uppfattade det informativt, jag hoppades på det.

Tycker inte alls att du bör sluta diskutera, tyckte jag annorlunda skulle jag inte försökt svara på din fråga. Du är en skärpt snubbe och du brukar ha rätt åsikter, samma som mig alltså :-)

 

Foliehattssvaret fick du då du själv matat ut liknande till andra som inte delar din åsikt, tyckte du kunde påminnas om det. Kan faktiskt inte komma på någon jag ansett borde sluta diskutera, inklusive de jag inte alls håller med :-)

 

Trevlig kväll / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

Bra att du uppfattade det informativt, jag hoppades på det.

Tycker inte alls att du bör sluta diskutera, tyckte jag annorlunda skulle jag inte försökt svara på din fråga. Du är en skärpt snubbe och du brukar ha rätt åsikter, samma som mig alltså :-)

 

Foliehattssvaret fick du då du själv matat ut liknande till andra som inte delar din åsikt, tyckte du kunde påminnas om det. Kan faktiskt inte komma på någon jag ansett borde sluta diskutera, inklusive de jag inte alls håller med :-)

 

Trevlig kväll / SatanG

Det har du missförstått helt och hållet. Jag delar ut gonggongen till folk som inte kan acceptera att andra inte gör samma val som dem, dvs de blir upprörda för att andra inte tycker som de. Hela min argumentation bygger på precis tvärtom, dvs att man ska göra de val man vill, men låta andra göra sina. Tex mask, en del är jättearga att jag inte bär mask istället för att fokusera på sin egen mask.

 

Att folk inte delar min åsikt har jag inget problem med, men att de är upprörda över att jag inte delar deras tycker jag är värt en gonggong, speciellt till den "Nissen".

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minutes ago, frogfish said:

Bra svar, info som jag efterfrågat och tyckte var intressant. Som svar har jag ju tidigare bara fått att andra inte får tycka saker och att mina frågor är foliehatt (ditt eget svar). Det här svaret tyckte jag var mer konstruktivt, tycker du inte det själv?

Frun och barnen har också covidförsäkringar, så de är ingen nyhet.

 

Varför du anser att det är foliehatt att fråga sånt får stå för dig. Jag undrade om antal tester då det i tråden basuners ut att det är 0 smittade (inhemska, var väl Läderstövelns ord) senaste 4 månaderna, jag tycker det låter konstigt. Men det kanske är så.

 

Men jag kan sluta diskutera. Då blir både du, Nisse-gonggong och gubben i norr glada. Ingen dq-kommentar, känns bara meningslöst.

Enligt länken är det knappt en miljon officiellt testade i Thailand. Vet inte om det är antal testningar eller antal personer.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Jag har ofta funderat på varför det är så vanligt med just cancer, är dettaskig sprit eller mat med parasiter eller är det matburen Hepatit som ev kan ge allvarligare leversjukdomar 

Jag har läst att orsaken till levercancer är fisksåsen. Thailand har väl mest levercancer i världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Jive:

Big C extra?

Mycket märkligt i så fall.

Där sitter två tjejer med var sin bok att skriva in sig i.

En vakt har ordning på kön.

Samma har de på Makro, Nua road - skriva sitt namn och tel.nr.

Jag brukar använda line för in/utloggning.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev frogfish:

Det har du missförstått helt och hållet. Jag delar ut gonggongen till folk som inte kan acceptera att andra inte gör samma val som dem, dvs de blir upprörda för att andra inte tycker som de. Hela min argumentation bygger på precis tvärtom, dvs att man ska göra de val man vill, men låta andra göra sina. Tex mask, en del är jättearga att jag inte bär mask istället för att fokusera på sin egen mask.

 

Att folk inte delar min åsikt har jag inget problem med, men att de är upprörda över att jag inte delar deras tycker jag är värt en gonggong, speciellt till den "Nissen".

Haha. Jag gav dig några pannslag för inlägg som jag tyckte var helt uppåt väggarna. Vad gör du då? Du går in i flera andra trådar och ger pannslag åt mig. Hämnd? Tydligen väldigt känsligt.

 

Jag förstår att det inte är lätt att vara i Sverige nu, mörkt, kallt och snö och kallare om ett par dar. Höstdepressionerna kommer och det känns tungt.

 

Tur att man är i Thailand och regnperioden är över. Solen skiner väldigt skönt och man trivs.

 

Gonggong

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Wanchai:

Haha. Jag gav dig några pannslag för inlägg som jag tyckte var helt uppåt väggarna. Vad gör du då? Du går in i flera andra trådar och ger pannslag åt mig. Hämnd? Tydligen väldigt känsligt.

 

Jag förstår att det inte är lätt att vara i Sverige nu, mörkt, kallt och snö och kallare om ett par dar. Höstdepressionerna kommer och det känns tungt.

 

Tur att man är i Thailand och regnperioden är över. Solen skiner väldigt skönt och man trivs.

 

Gonggong

Har du ramlat i laokao-tunnan?

 

Fortsätt du som vanligt. De tramskarma du får har du nog förtjänat pga det du skrivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...