Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är officiella uppgifter. Alla som dör och har haft corona officiellt dom senaste 30 dagarna. Räknas in i statistiken.

Man kan till och med tillfrisknat. Och ändå räknas med i statistiken bara man var officiellt sjuk inom dom senaste 30 dagarna. 

Och ja! 

Det vet jag bestämt eftersom det har pratats ganska mycket om detta från myndighets håll. Och i tidningarna. 

I Sverige statistiskt. Dör man med corona! 

Inte av corona. 

har du rätt så är det fn rättsligt åtalbart, att sen som  myndighet sprida detta som en sanning är om det stämmer ren katastrof  Huuuaaa som Boa 52 skriver 

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev Bike:

har du rätt så är det fn rättsligt åtalbart, att sen som  myndighet sprida detta som en sanning är om det stämmer ren katastrof  Huuuaaa som Boa 52 skriver 

 

Eh, det är väl känt sedan länge....

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter av presskonferensen,  sen var jag tvungen att stänga av ljudet. Politiker och myndighetspersoner som mässar "aja baja, ni har inte skött er" till vuxna människor, fixar inte en klassisk liberal som jag. Blir tokig.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Bike:

har du rätt så är det fn rättsligt åtalbart, att sen som  myndighet sprida detta som en sanning är om det stämmer ren katastrof  Huuuaaa som Boa 52 skriver 

 

Slappna av!Du har gapat dig hes nu sedan i Mars.Först hundratals inlägg med samma malande på Thaisnack.Nu maler du på med samma grötsnack här.Vad fan har du för diagnos?Du måste va långt ifrån tillfreds med dig själv och ditt liv.

m.v.h Dick.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Bike

Vad tycker du om Foxnews?

 

https://www.foxnews.com/opinion/trump-2020-supporters-overcome-vote-reelect-liz-peek

 

In his rare virtual campaign events, Biden claimed he had a “plan” to combat the virus. He referenced that plan frequently on the stump, but nobody in the mainstream media bothered to investigate just what that plan was.   

As it turns out, Biden’s much-touted plan comes down to this: 

Encouraging everyone to wear a mask and 
Ramping up testing. 
As many have noted, evidence on wearing masks to help contain the spread of COVID-19 is mixed. In March, epidemiologist Anthony Fauci said, “wearing a mask might make people feel a little bit better” but “it’s not providing the perfect protection that people think it is.” That assertion was in line with the consensus of the medical community and with the World Health Organization’s guidance at the time.   

.

.

.

 

In any event, today more than 80% of Americans are wearing masks routinely; in the hardest-hit states, like California and New York, more than 90% of the population is now wearing masks, and still the case count rises. Biden is unlikely to douse the virus by imploring more Americans to don face coverings. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

11 minuter av presskonferensen,  sen var jag tvungen att stänga av ljudet. Politiker och myndighetspersoner som mässar "aja baja, ni har inte skött er" till vuxna människor, fixar inte en klassisk liberal som jag. Blir tokig.

Vilka blir du mest tokig på? Uppläxande politiker och myndighetspersoner eller vuxna människor som behöver läxas upp😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Krille said:

Vilka blir du mest tokig på? Uppläxande politiker och myndighetspersoner eller vuxna människor som behöver läxas upp😉

 

/Krille

Eftersom jag inte tycker att åtgärderna är nödvändiga, ogillar onödiga regler samt  avskyr statligt förmynderi, så är svaret på det ganska givet för min del.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Eftersom jag inte tycker att åtgärderna är nödvändiga, ogillar onödiga regler samt  avskyr statligt förmynderi, så är svaret på det ganska givet för min del.

Du bor inte i Sverige nu vad jag förstår? För många människor här är helt enkelt korkade och saknar helt det sunda förnuft som behövs i nuläget 😉 Jag är själv liberal men när människor fortsätter att trängas på köpcentrum, nattklubbar, restauranger o s v precis som vanligt så krävs nog tyvärr snart mer än pekpinnar. 

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Krille said:

Du bor inte i Sverige nu vad jag förstår? För många människor här är helt enkelt korkade och saknar helt det sunda förnuft som behövs i nuläget 😉 Jag är själv liberal men när människor fortsätter att trängas på köpcentrum, nattklubbar, restauranger o s v precis som vanligt så krävs nog tyvärr snart mer än pekpinnar. 

 

/Krille

Jag tycker rent åtgärdsmässigt att folka ska trängas mera elller i alla fall som förr, dvs leva som vanligt. Jag trodde det hade framgått vid det här laget av alla mina inlägg i covidtrådar, men jag kan upprepa det: Coronaviruset kan inte låsas ute, och är i alla händelser  inte tillräckligt dödligt för att vi ens ska försöka. Oavsett land.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Krille:

Du bor inte i Sverige nu vad jag förstår? För många människor här är helt enkelt korkade och saknar helt det sunda förnuft som behövs i nuläget 😉 Jag är själv liberal men när människor fortsätter att trängas på köpcentrum, nattklubbar, restauranger o s v precis som vanligt så krävs nog tyvärr snart mer än pekpinnar. 

 

/Krille

Kanske nån skrivit förut, men tål att tas en gång till. Studenter, ungdommar testar

sej för att veta om dom kan gå på fest. Utnyttjar testena som dom som verkligen

behöver en test för jobbet, sjukdom, då är det slut på test

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker rent åtgärdsmässigt att folka ska trängas mera elller i alla fall som förr, dvs leva som vanligt. Jag trodde det hade framgått vid det här laget av alla mina inlägg i covidtrådar, men jag kan upprepa det: Coronaviruset kan inte låsas ute, och är i alla händelser  inte tillräckligt dödligt för att vi ens ska försöka. Oavsett land.

Om du inte bor i Sverige har väl inte du nån insyn och ingen andledning med dina Inlägg

Bara gnäll

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev Krille:

Du bor inte i Sverige nu vad jag förstår? För många människor här är helt enkelt korkade och saknar helt det sunda förnuft som behövs i nuläget 😉 Jag är själv liberal men när människor fortsätter att trängas på köpcentrum, nattklubbar, restauranger o s v precis som vanligt så krävs nog tyvärr snart mer än pekpinnar. 

 

/Krille

Tycker att man koncentrerar sig på fel saker. Istället för att sluta med alkohol klockan 22.00 kunde de ha draget in samtliga danstillstånd (som vi märkligt nog har kvar i Sverige). Hade krogarna fått servera till 23.00 så skulle de hinna med tre sittningar per kväll istället för två. Det är inte heller de som är ute och äter som blir överförfriskade och får svårt att hålla avstånd.

Man tror att ca 5 % av de smittade kommer från restaurangbesök. Där och på idrottsarrangemang sätter man in de kraftfullaste åtgärderna och lämnar den stora delen utan större restriktioner. 

Regeringen ägnar sig åt att plocka lågt hängande frukt och ta billiga poäng. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Boa52 said:

Om du inte bor i Sverige har väl inte du nån insyn och ingen andledning med dina Inlägg

Bara gnäll

Utmärkt idé att ha en sån princip på MPR. Då slutar du skriva en endaste mening om Thailand från och med nu? Överens? 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att inse att detta är en luftburen smitta och inte en dropp smitta då lyser paniken igenom. 

 

Isolering kommer givetvis hjälpa i båda fallen, men på frågan om man inte borde ha munskydd på bussen så svarade Steffe JA så gott han kunde, FHM svarade med snömos, dead giveaway att vi har och göra med dårar som snöat in. 

Loose face myndigheten. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Utmärkt idé att ha en sån princip på MPR. Då slutar du skriva en endaste mening om Thailand från och med nu? Överens? 

Forumet handlar om Thailand eller har jag fel, bo i Thailand och ha såna åsikter om

Sverige, HUVA. Helt klart vet inte jag allt om Thailand men jag gnäller inte som du

gör om Sverige men du bor inte här eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Boa52 said:

Forumet handlar om Thailand eller har jag fel, bo i Thailand och ha såna åsikter om

Sverige, HUVA. Helt klart vet inte jag allt om Thailand men jag gnäller inte som du

gör om Sverige men du bor inte här eller hur

Äsch då Bosse, nu sprack det direkt när du började skriva Thailand. Då fortsätter jag som vanligt jag med. Överens?

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker rent åtgärdsmässigt att folka ska trängas mera elller i alla fall som förr, dvs leva som vanligt. Jag trodde det hade framgått vid det här laget av alla mina inlägg i covidtrådar, men jag kan upprepa det: Coronaviruset kan inte låsas ute, och är i alla händelser  inte tillräckligt dödligt för att vi ens ska försöka. Oavsett land.

Det är nog ingen som tror att viruset kan låsas ute - det kommer säkert att finnas kvar bra många år till. Det viktiga är bara att hålla antalet smittade på en sån nivå att inte hela sjukvården "går under" med alla andra negativa konsekvenser det ger. Som människor agerar nu i Sverige är vi inte på rätt väg.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Nicholas:

Utan att inse att detta är en luftburen smitta och inte en dropp smitta då lyser paniken igenom. 

 

Isolering kommer givetvis hjälpa i båda fallen, men på frågan om man inte borde ha munskydd på bussen så svarade Steffe JA så gott han kunde, FHM svarade med snömos, dead giveaway att vi har och göra med dårar som snöat in. 

Loose face myndigheten. 

 

Luftburen droppsmitta 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Krille:

Det är nog ingen som tror att viruset kan låsas ute - det kommer säkert att finnas kvar bra många år till. Det viktiga är bara att hålla antalet smittade på en sån nivå att inte hela sjukvården "går under" med alla andra negativa konsekvenser det ger. Som människor agerar nu i Sverige är vi inte på rätt väg.

 

/Krille

Helt rätt av dej, som jag skrev tidigare ungdommar testar sej för att gå på fest OK

före festen är dom Ok men det finns altid någon som är smittad, en smittad efter det

100 st, klokt eller vad

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, Krille said:

Det är nog ingen som tror att viruset kan låsas ute - det kommer säkert att finnas kvar bra många år till. Det viktiga är bara att hålla antalet smittade på en sån nivå att inte hela sjukvården "går under" med alla andra negativa konsekvenser det ger. Som människor agerar nu i Sverige är vi inte på rätt väg.

 

/Krille

Jag är väl medveten om att min åsikt om corona är i minoritet och av många betraktas som något extrem. Men återigen: Jag tycker inte det finns någon tillförlitligt empiri hittills som tyder på att restriktioner som handlar om att begränsa människors frihet funkar särskilt väl. Dessutom tycker fortsatt i grunden att covid-19 inte är en tillräckligt allvarlig sjukdom  för att motivera några restriktioner. 

 

Jag tror inte jag kan vara så mycket tydligare än så om var jag står avseende covid-19 som sjukdom, och de restriktioner som är relativt lika världen över.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Fredman:

Tycker att man koncentrerar sig på fel saker. Istället för att sluta med alkohol klockan 22.00 kunde de ha draget in samtliga danstillstånd (som vi märkligt nog har kvar i Sverige). Hade krogarna fått servera till 23.00 så skulle de hinna med tre sittningar per kväll istället för två. Det är inte heller de som är ute och äter som blir överförfriskade och får svårt att hålla avstånd.

Man tror att ca 5 % av de smittade kommer från restaurangbesök. Där och på idrottsarrangemang sätter man in de kraftfullaste åtgärderna och lämnar den stora delen utan större restriktioner. 

Regeringen ägnar sig åt att plocka lågt hängande frukt och ta billiga poäng. 

Gymen är självklart ett ställe som det sprids snabbt på

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
47 minuter sedan, skrev Boa52:

Forumet handlar om Thailand eller har jag fel, bo i Thailand och ha såna åsikter om

Sverige, HUVA. Helt klart vet inte jag allt om Thailand men jag gnäller inte som du

gör om Sverige men du bor inte här eller hur

Forumet handlar om Thailand. Spooncreek är ju åtminstone där, till skillnad från dig

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Nicholas:

Loose face myndigheten.

Ja, den här myndigheten för lösa ansikten är för j*klig. Om de ändå kunde satsa mot ett stramt eller hårt ansikte, lite Clintan-stuk, eller Chuck Norris. Det vore nåt🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag är väl medveten om att min åsikt om corona är i minoritet och av många betraktas som något extrem. Men återigen: Jag tycker inte det finns någon tillförlitligt empiri hitills som tyder på att restriktioner som handlar om att begränsa människors frihet funkar särskilt väl. Dessutom tycker fortsatt i grunden att covid-19 inte är en tillräckligt allvarlig sjukdom  för att motivera några restriktioner. 

 

Jag tror inte jag kan vara så mycket tydligare än så om var jag står avseende covid-19 som sjukdom, och de restriktioner som är relativt lika världen över.

Ja det är ju en ganska extrem åsikt. All empiri visar att spridning sker mellan människor och har i alla länder visat att sjukvården inte klarar av den höga belastning okontrollerad spridning medför. D v s alla som behöver sjukvård drabbas hårt. 

 

Sen är vi nog helt överens om att empiri visar att människor är för korkade/egoistiska för att restriktioner ska fungera 😉

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minutes ago, spooncreek said:

Jag är väl medveten om att min åsikt om corona är i minoritet och av många betraktas som något extrem. Men återigen: Jag tycker inte det finns någon tillförlitligt empiri hittills som tyder på att restriktioner som handlar om att begränsa människors frihet funkar särskilt väl. Dessutom tycker fortsatt i grunden att covid-19 inte är en tillräckligt allvarlig sjukdom  för att motivera några restriktioner. 

 

Jag tror inte jag kan vara så mycket tydligare än så om var jag står avseende covid-19 som sjukdom, och de restriktioner som är relativt lika världen över.

Det är en stor belastning nu på IVA. 

 

Vi kan givetvis neka all vård till covid sjuka, men då upphör vi ju att vara ett civiliserat samhälle. 

 

Jag förstår inte riktigt vart du tänkte landa med full frihet. 

 

Sedan kan jag hålla med både dig och Tegnell att spridningen är svår att bromsa, dels för att vi har full spridning i dagis, skolor och även i hemmen (Tegnells ord) , så redan där får man ju en rejäl dos smittade, och inte ens lärare föreslås väl ha munskydd mig veterligen. 

 

Denna begränsning till 8 personer lät ju Tegnell idag förstå att det var inte hans idé. 

Han är mera lagd åt hållet "avstånd", tror faktiskt aldrig jag hört någon annan formel än det från honom. 

 

Rapport från helgen:

Bauhaus knökfullt (trots Peter Stormare i högtalarna) 

Ikea knökfullt. 

Återvinning knökfullt, men utomhus. 

Ica knökfullt. 

 

Svårt läge. 

Svårare än tidigare. 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...