Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ja, men denna gång kanske vi kommer till flock-imunitet innan vintern kommer till vaccin. 

 

Många många fler månader nu och dessutom gick vi in i hösten med befintlig bas-smitto-nivå, så jag skulle inte vara förvånad om vi planar ut snart, och då kan det sjunka raskt när R faller under 1.

Ett par tusen döda till innan nyår 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Bike said:

Ett par tusen döda till innan nyår 

42*45=1890

 

Låter inte orimligt nej. 

 

Sedan kanske kurvan viker ner. 

Låt oss säga hälften då i snitt till början av maj. 

42*4*30/2=2500

Låt oss säga 3K mellan nyår och sommaren. 

 

10K på 10M

En promille. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller att kolla om man har corona eller inte är inte svårt, en "lukt doktor"

på tv i morse sa tappar du luktsinnet har du corona, Jag gav grannen taskigt

innälvsmat från älg sen följde jag han med på toa. Jag har inte corona, HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-14 at 07:30, skrev samet:

Käre vän... inget som anses... det är ett faktum som dagligen bevisas!

 

Ja du själv skriver ju ett och annat ibland, så visst stämmer ditt påstående. 

Bara lite ovanligt med en sådan självinsikt 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Bike said:

Ett par tusen döda till innan nyår 

Sen ska man se det i ljuset av att folk dör med corona i statistiken. Inte av corona. I princip är det så att om en person har corona. Och dör i sista stadiet av cancer. Så räknas personen in i döds statistiken för corona. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, janne_h said:

Sen ska man se det i ljuset av att folk dör med corona i statistiken. Inte av corona. I princip är det så att om en person har corona. Och dör i sista stadiet av cancer. Så räknas personen in i döds statistiken för corona. 

Visst. 

Men en ganska stor andel dör av corona rätt och slätt. 

Man får inte överdriva det åt något håll, men senare rön lutar emot att bakomliggande orsaker inte är fullt så fullt så vanliga som det framstått tidigare. 

 

Möjligen för att dom redan mulat till större del. 

 

 

Jag är mer orolig nu för egen del än tidigare. 

 

#1, det kom tillbaka big time. (Tegnell lovade motsatsen) 

#2, nu dröjer det till april maj innan säsongen är slut, mycket längre tid nu, rysk roulette med fler kulor. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sägs att nu har vi så eneormt många smittade. Men eftersom vi inte testade i våras så vet vi inte om vi har fler eller egentligen färre än då...

 

Inlagda på iva talar för att vi trots den enorma spridningen som nu pågår, ändock har färre. 

 

Samtidigt talas det om att viruset nu är mildare, fler har antikroppsar, många svaga avled redan i våras osv. osv...

 

Så vad fan stämmer egentligen? Jaja, den som lever får se...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev samet:

Det sägs att nu har vi så eneormt många smittade. Men eftersom vi inte testade i våras så vet vi inte om vi har fler eller egentligen färre än då...

 

Inlagda på iva talar för att vi trots den enorma spridningen som nu pågår, ändock har färre. 

 

Samtidigt talas det om att viruset nu är mildare, fler har antikroppsar, många svaga avled redan i våras osv. osv...

 

Så vad fan stämmer egentligen? Jaja, den som lever får se...

Att det är färre på IVA kan också bero på att vården har blivit bättre, så färre behöver IVA.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Wanchai:

Att det är färre på IVA kan också bero på att vården har blivit bättre, så färre behöver IVA.

Det är vad de inom vården anser vara relevant, man gör en riskbedömning direkt när sjukfall kommer in, sätter in blodförtunnande mm. Sen har man nu försökt med att inte lägga folk i respirator utan forcerad syrgasbehandling. 

Uppgifter direkt från min dotter som nu igen jobbar med Covidpatienter på ST görans 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev janne_h:

Sen ska man se det i ljuset av att folk dör med corona i statistiken. Inte av corona. I princip är det så att om en person har corona. Och dör i sista stadiet av cancer. Så räknas personen in i döds statistiken för corona. 

Och detta vet du bestämt ? Helt taget ur luften anser jag,  tycker mer  att det verkar som att du tillhör gänget som gärna vill förvanska en taskig statistik 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Nicholas:

42*45=1890

 

Låter inte orimligt nej. 

 

Sedan kanske kurvan viker ner. 

Låt oss säga hälften då i snitt till början av maj. 

42*4*30/2=2500

Låt oss säga 3K mellan nyår och sommaren. 

 

10K på 10M

En promille. 

 

Försumbart ? Mest äldre och sjukpensionärer som kolar dvs staten tjänar in på utbetalningar som kan ges i bidrag till Sveriges framtida och lönsamma medborgare 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Visst. 

Men en ganska stor andel dör av corona rätt och slätt. 

Man får inte överdriva det åt något håll, men senare rön lutar emot att bakomliggande orsaker inte är fullt så fullt så vanliga som det framstått tidigare. 

 

Möjligen för att dom redan mulat till större del. 

 

 

Jag är mer orolig nu för egen del än tidigare. 

 

#1, det kom tillbaka big time. (Tegnell lovade motsatsen) 

#2, nu dröjer det till april maj innan säsongen är slut, mycket längre tid nu, rysk roulette med fler kulor. 

 

 

Tegnell vet inte ett skit om hur viruset beter sig, det börjar nu även omvälden samt resten av EU länderna förstå. Det han är bäst på, det är att snacka samt att göra just ingenting, mycket irriterande person som nu mer och mer avslöjar sig  

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Tegnell vet inte ett skit om hur viruset beter sig, det börjar nu även omvälden samt resten av EU länderna förstå. Det han är bäst på, det är att snacka samt att göra just ingenting, mycket irriterande person som nu mer och mer avslöjar sig  

Tycker mig känna igen det där, är ni släkt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Tycker mig känna igen det där, är ni släkt?

I så fall släkt med Tyska virologer samt pandemiexperter, men nej inte släkt men om du verkligen är så upplyst som du vill göra gällande så vet du att han nu ifrågasätts över hela EU.

Men han har ju rätt förstås, Tegnell är en gudagåva. 

Eller kanske inte !!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom lögner som även framkom i Agenda då man intrvjuade AT, Han påstod där att man aldrig haft denna tanke om att låta smittan härja fritt, vilket är en förbannad lögn, först och främst så har AT flertal ggr under våren surrat om att snart har vi flockimmunitet, men nej, felräkning efter ett par veckor då "bara" 20 % har burit på smittan osv, osv hela våren. Ändock påstår han att man aldrig satsat på detta, en förbannad lögn påstår jag samt de som är insatta, jag grundar mitt påstående på vad han själv sade i presskonferenser under våren samt detta. En ordbajsare av rang samt passar bra ihop med gänget Löfven samt Strandhäll, lögnare och ryggdunkare hela gänget 

 

Citat

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Bike said:

Och detta vet du bestämt ? Helt taget ur luften anser jag,  tycker mer  att det verkar som att du tillhör gänget som gärna vill förvanska en taskig statistik 

Det är officiella uppgifter. Alla som dör och har haft corona officiellt dom senaste 30 dagarna. Räknas in i statistiken.

Man kan till och med tillfrisknat. Och ändå räknas med i statistiken bara man var officiellt sjuk inom dom senaste 30 dagarna. 

Och ja! 

Det vet jag bestämt eftersom det har pratats ganska mycket om detta från myndighets håll. Och i tidningarna. 

I Sverige statistiskt. Dör man med corona! 

Inte av corona. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om världens alla ledare kunde logga in på MPR och denna tråd och lära sig ett och annat om covid19. I så fall skulle väl smittan vara utrotad från planeten innan jul antar jag. :good:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

Tänk om världens alla ledare kunde logga in på MPR och denna tråd och lära sig ett och annat om covid19. I så fall skulle väl smittan vara utrotad från planeten innan jul antar jag. :good:

Har hört ett rykte att det var här Donald hittade sina mirakelkurer. Sant - ja inte helt otroligt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Fritz said:

Tänk om världens alla ledare kunde logga in på MPR och denna tråd och lära sig ett och annat om covid19. I så fall skulle väl smittan vara utrotad från planeten innan jul antar jag. :good:

Svårt att undvika kritik när Sverige är sämst i klassen. 

 

Kanske någon tog FHM i örat nu? 

Till och med Steffe vill ta ansvar? 

 

14.30

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/stefan-loefven-blixtinkallar-till-presstraeff.wx2skXMHf

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart när alla blir sossar o kommunister.

Staten ska kontrollera folket....

Spyr på när sånt här blir politik, experter som Tegnell sköter det bäst!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska spekulera ett slag trots att det inte är så långt till 14.30 då vi får ytterligare indikationer över vilka restriktioner som väntar svenskarna över vintern; Om än kanske inte idag, så kommer det att bli en ganska omfattande lockdown. Ni som skrikigt högst här på forumet om Sveriges tidigare strategi får därmed som ni vill och kan gratulera er själva.

 

Till övriga, ett råd från en som suttit dryga tre månader i en lockdown i Sin City: Dra om ni kan, om inte till Thailand, som det iofs just nu verkar vara relativt lätt att få visum till, så till annat land med mindre förväntade restriktioner.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ni som skrikigt högst här på forumet om Sveriges tidigare strategi får därmed som ni vill och kan gratulera er själva.

Tror inte du menar att de haft rätt tidigare, men jag förtydligar min ståndpunkt på gonggongsektens beteende nedan:

 

Jag skulle väl säga att oavsett vilka restriktioner som väntar i em, så betyder det långt ifrån att det skulle varit rätt att införa dem tidigare (tex i juli-augusti). Som jag skrivit tidigare, börjar man i juli att gapa om att "imorgon snöar det" och upprepar det varje dag, så kommer man förr eller senare få rätt. Det betyder inte att man var rätt ute i juli.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, frogfish said:

Tror inte du menar att de haft rätt tidigare, men jag förtydligar min ståndpunkt på gonggongsektens beteende nedan:

 

Jag skulle väl säga att oavsett vilka restriktioner som väntar i em, så betyder det långt ifrån att det skulle varit rätt att införa dem tidigare (tex i juli-augusti). Som jag skrivit tidigare, börjar man i juli att gapa om att "imorgon snöar det" och upprepar det varje dag, så kommer man förr eller senare få rätt. Det betyder inte att man var rätt ute i juli.....

Medhåll,

 

För min egen del skulle dock jag helst höra Stefan Löfven och Anders Tegnell sjunga "släpp covidfångarne fria det är vinter", med budskapet att alla restriktioner härmed är över. Något jag önskar för alla oss covidfångar världen över. 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...