Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

23 timmar sedan, skrev bambam:

Detta kommer med stor sannolikhet att bli som i våras, vi har europas lamaste restriktioner men inte ens dom följs  ordentligt.

Folk är egoistiska och less på covid så om man vill ha ner smittalen så är det hårdare tag som gäller typ tillfälliga lagar.

Själv är jag emot men folk verkar sakna förnuft och vilja att hjälpa till.

Och med ett gäng muppar på FHM som inte är villiga att ta ansvar så lär det bara bli sämre. ATs storhetstid  som Covidguru börjar grusas ordentligt  nu, vilken sopa han är med sina lögner i Agenda, socialministern har ju inte mycket moral i kroppen hon heller. Skandal ! Detta kommer att komma ikapp denna regering inklusive Svetspinnen som inte är bättre han 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago, spooncreek said:

Om du för en litet slag skiter i ett "blame game"  där du redan vet att jag inte håller med om vare sig förr, nu eller senare: vad är din rekommendation? Lagstadgad lock-down? Eller vad vill du göra för att stoppa viruset?

Om man tar till sig det faktumet att viruset är luftburet så kan nya rekommendationer som utgår från det utformas. 

 

Resultat? 

Minskad smittspridning utan lockdown. 

 

Man kan både äta och ha kakan om man gör rätt. 

 

Politrucken Tegnell har målat in sig i ett hörn och vägrar backa till kostnad av människoliv. 

 

Människor får betala med livet för hans prestige. 

 

Jag rekommenderar arkebusering. 

Ett liv är billigt för att rädda många. 

 

Men framförallt skulle vi kunna bryta smittspridningen och bli av med covid utan minsta lilla vaccin. 

 

Man kan faktiskt även rena luften från virus med ozone. 

 

Det finns redan sådana luftrenare som sålts kommersiellt/industriellt i decennier. 

 

Både labb, och djuruppfödning vill rensa luften från virus. 

 

Inga problem att tillverka för hemmabruk. 

 

Mycket smitta sker inom familjen. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Nicholas said:

Jag rekommenderar arkebusering. 

Ett liv är billigt för att rädda många

Vad fan är det du skriver? Du vill att Anders Tegnell ska avrättas?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Nu börjar polletten falla ner. 

 

Inget hopp för mänskligheten när den är så trög i skallen. 

 

Tegnell är trögast av alla. 

En politruck som skiter i forskning. 

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnzMB5/ny-studie-coronaviruset-sprids-via-luften

Halva priset

första månaden

99 kr

44:50

Köp plus

Förnyas med 99 kr/mån

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev frogfish:

Bara en fråga (eller ett par stycken faktiskt), vem ska se till att stenhårda regler med hot om böter och fängelse efterföljs? polisen? Ska de jaga 10 miljoner invånare? Och var ska de göra av dessa gravt kriminella typer? In på Kumla med 10 miljoner pers? Corona-Kumla?

 

Det är alltid enkelt att hota med hårda tag och hårda lagar. Men om de inte kan efterföljas blir det ju bara fånigt.

Koncentrationsläger?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Alarik:

Koncentrationsläger?

Du menar omskolningsläger för oliktänkande . Då behöver man bara stanna i soffan och lyssna på all smörja PK- media 

försöker tvinga på en.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, spooncreek said:

Vad fan är det du skriver? Du vill att Anders Tegnell ska avrättas?

Vad fan är det du skriver, du vill att folk ska fortsätta att dö? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Nicholas said:

Vad fan är det du skriver, du vill att folk ska fortsätta att dö? 

 

Kom igen nu, du skrev att du vill att Anders Tegnell ska avrättas.  Står du verkligen upp för det?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, spooncreek said:

Kom igen nu, du skrev att du vill att Anders Tegnell ska avrättas.  Står du verkligen upp för det?

Jag kan tänka mig att omvandla det till livstids fängelse om han avgår frivilligt.

 

Vilken normal människa som helst hade vid detta laget gett någon annan en chans att vända utvecklingen. 

 

Vi byter fotbollstränare efter 4 förlorade matcher, men vi byter inte Tegnell vid 4000 förlorade liv. 

 

 

Detta är ren och skär ondska, jag har inte mycket till övers för det. 

 

Inget till övers till den mellanmjölks mentaliteten att det blev som det blev. 

 

Nyttan av att lägga skattemedel på FHM är helt meningslös om deras rekommendationer inte kan uppvisa några resultat. 

 

Placebo, humbug och homeopati, same same, här upphöjt till religion. 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Nicholas said:

Jag kan tänka mig att omvandla det till livstids fängelse om han avgår frivilligt.

 

Vilken normal människa som helst hade vid detta laget gett någon annan en chans att vända utvecklingen. 

 

Vi byter fotbollstränare efter 4 förlorade matcher, men vi byter inte Tegnell vid 4000 förlorade liv. 

 

 

Detta är ren och skär ondska, jag har inte mycket till övers för det. 

 

Inget till övers till den mellanmjölks mentaliteten att det blev som det blev. 

 

Nyttan av att lägga skattemedel på FHM är helt meningslös om deras rekommendationer inte kan uppvisa några resultat. 

 

Placebo, humbug och homeopati, same same, här upphöjt till religion. 

 

 

Fine, det var iofs ingen nyhet, men du är helt enkelt inte riktigt frisk. 

 

Jag tycker det är att passera en gräns med flera mil  att genuint önska att Anders Tegnell ska avrättas. Du tycker inte det, och är dessutom den på MPR som bestämmer gränserna. Det finns allt mindre hopp för detta forum.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag kan tänka mig att omvandla det till livstids fängelse om han avgår frivilligt.

 

Vilken normal människa som helst hade vid detta laget gett någon annan en chans att vända utvecklingen. 

 

Detta är ren och skär ondska, jag har inte mycket till övers för det. 

 

Inget till övers till den mellanmjölks mentaliteten att det blev som det blev. 

 

Nyttan av att lägga skattemedel på FHM är helt meningslös om deras rekommendationer inte kan uppvisa några resultat. 

 

Placebo, humbug och homeopati, same same, här upphöjt till religion. 

 

 

Att du har konstiga åsikter OK men det du skriver nu och dessutom som mod kan inte

sluta med livs tids avstängning på MPR. N¨så dj dumt formulerat av dej finns inte

ens ord för även om man är onykter så är gränsen nåd för dej, kliv av MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Boa52:

Att du har konstiga åsikter OK men det du skriver nu och dessutom som mod kan inte

sluta med livs tids avstängning på MPR. N¨så dj dumt formulerat av dej finns inte

ens ord för även om man är onykter så är gränsen nåd för dej, kliv av MPR

Haha, och det ska komma från dig den största imbecillen på forat, man ska inte kasta sten i glashus.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fine, det var iofs ingen nyhet, men du är helt enkelt inte riktigt frisk. 

 

Jag tycker det är att passera en gräns med flera mil  att genuint önska att Anders Tegnell ska avrättas. Du tycker inte det, och är dessutom den på MPR som bestämmer gränserna. Det finns allt mindre hopp för detta forum.

Har inte förut anmält nåt inlägg men dom här från Nicholas har jag skickat till Surin

tycker jag ni skall göra också, fy fan vilken idi*t

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev bambam:

Haha, och det ska komma från dig den största imbecillen på forat, man ska inte kasta sten i glashus.

Är du också dyngrak, läs i morgon vad han skrev och vad du skrev

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

Journalister hyllar Tegnell: ”Han är exceptionell”

I den nya undersökningen pr-barometern – som genomförs av pr-byrån Aalund – lyfts statsepidemiolog Anders Tegnells hantering av coronakrisen fram som ett föredöme. Det rapporterar tidningen Journalisten.

Totalt har 143 journalister deltagit i undersökningen, 42 procent av dessa anser att Tegnell är den som varit bäst på mediehantering under krisen.

I sina intervjusvar levererar flera journalister rena hyllningar till epidemiologen. Två av deras motiveringar:

”Tegnell är exceptionell. Han svarar alltid på telefon när man ringer”, ”allt annat bleknar i jämförelse” samt ”han berättar som det är, han packar inte in saker. Han kommunicerar aktivt”.

https://omni.se/journalister-hyllar-tegnell-han-ar-exceptionell/a/Ln1pzJ

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Tallviking said:

Journalister hyllar Tegnell: ”Han är exceptionell”

I den nya undersökningen pr-barometern – som genomförs av pr-byrån Aalund – lyfts statsepidemiolog Anders Tegnells hantering av coronakrisen fram som ett föredöme. Det rapporterar tidningen Journalisten.

Totalt har 143 journalister deltagit i undersökningen, 42 procent av dessa anser att Tegnell är den som varit bäst på mediehantering under krisen.

I sina intervjusvar levererar flera journalister rena hyllningar till epidemiologen. Två av deras motiveringar:

”Tegnell är exceptionell. Han svarar alltid på telefon när man ringer”, ”allt annat bleknar i jämförelse” samt ”han berättar som det är, han packar inte in saker. Han kommunicerar aktivt”.

https://omni.se/journalister-hyllar-tegnell-han-ar-exceptionell/a/Ln1pzJ

Journalisterna drar ekonomisk nytta av Tegnells självgodhet. 

 

Vilken ironi. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Är du också dyngrak, läs i morgon vad han skrev

Om man ska bli avstängd för man skriver dynga så har du överlevt länge med tanke all skit du vräkt ur dig, försvarar inte Thomas men det skulle va många i

skamvrån och du är en av dom, du kanske har läst vad folk kommenterar när du skrivit något.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Vad fan är det du skriver? Du vill att Anders Tegnell ska avrättas?

Var skrev han det ?  Han skrev inte ordagrant att Tegnell skall avrättas. Många kanske vill skriva om texten , vad han menade kan man tolka som man vill 

 

 

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Har inte förut anmält nåt inlägg men dom här från Nicholas har jag skickat till Surin

tycker jag ni skall göra också, fy fan vilken idi*t

Vem ? Boa 52 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev bambam:

Om man ska bli avstängd för man skriver dynga så har du överlevt länge med tanke all skit du vräkt ur dig, försvarar inte Thomas men det skulle va många i

skamvrån och du är en av dom, du kanske har läst vad folk kommenterar när du skrivit något.

Har läst vad dom kommeterar är du skriver också, Ok retas, dj lite men det gossen

skriver måste väl gå över din gräns också

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Bike said:

Var skrev han det ?  Han skrev inte ordagrant att Tegnell skall avrättas. Många kanske vill skriva om texten , vad han menade kan man tolka som man vill 

 

Hur tolkar du:  "Jag rekommenderar arkebusering.  Ett liv är billigt för att rädda många".  Uppenbarligen har du en alternativ tolkning på det.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Boa52:

Att du har konstiga åsikter OK men det du skriver nu och dessutom som mod kan inte

sluta med livs tids avstängning på MPR. N¨så dj dumt formulerat av dej finns inte

ens ord för även om man är onykter så är gränsen nåd för dej, kliv av MPR

Finns väl inga gränser om man är onykter , det har ju du stadfäst 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bike:

Var skrev han det ?  Han skrev inte ordagrant att Tegnell skall avrättas. Många kanske vill skriva om texten , vad han menade kan man tolka som man vill 

 

 

Vem ? Boa 52 

Jag rekomederar arkubusering är inte det samma som avrättas

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

hur tolkar du:  "jag rekommenderar arkebusering".  Uppenbarligen har du en alternativ tolkning på det.

Att man kan tolka skrift som det passar efter egen tolkning borde du veta då du är en av experterna på detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken för att Tegnell ska arkebuseras i Sverige är tämligen låg. 

 

Risken att han ens utkrävs minsta lilla ansvar enär makt borde kopplas till ansvar, är även det om möjligt ännu lägre. 

 

Så återstår då frågan om jag skulle arkubusera Tegnell om jag fick bestämma. 

 

Svaret är enkelt, nej. 

Jag hade bytt ut den honom senast i April månad, gett han en blindkäpp som avgångsvederlag. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...