Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

9 hours ago, spooncreek said:

Vilket land var läkarna och nobelpristagarna i medicin från enligt din vän?

Måste väl vara de där Thailändska som äntligen dykt upp!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev mrco:

Hörde på nyheterna nu att det införs förbud att servera alkohol på krogar i hela Sverige efter kl. 22.00. Förbudet börjar gälla 20/11 och sträcker sig till 28/2 2021. Det innebär också att krogarna måste stänga 22.30 på kvällarna eftersom man inte får ha öppet längre än 30 minuter efter man har slutat servera alkohol.

 

// mrco

Fin liten känga till alla er som hyllar Sveriges corona strategi 😂😂😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Tror du verkligen på at DT fick Covid?
Snarare simpel sista minuten valtaktik...

Jag har ingen aning.

Du var säkert även en av dom som tyckte att han var oansvarig som inte bar mask.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev LTD:

Fin liten känga till alla er som hyllar Sveriges corona strategi 😂😂😂😂😂

Varför är det en känga? Det är bara en del i Sveriges corona strategi.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
39 minuter sedan, skrev LTD:

Fin liten känga till alla er som hyllar Sveriges corona strategi 😂😂😂😂😂

Vi har väl haft restriktioner även tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har ingen aning.

Du var säkert även en av dom som tyckte att han var oansvarig som inte bar mask.

Mask eller avstånd får var och en avgöra själv inget jag moraliserar om.

Vi har haft många grillkvällar hos oss i sommar, upp till 25 personer.

Jag har gjort en shoppingresa till Tyskland i år och använde mask/filter i butiker och på färjan annars aldrig om jag inte arbetar med tex eternit.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Mr atm:

Så ska ni få höra på en till då.

En av mina bästa vänner är från Södermalm. Han är läkare och har haft en klinik i Norge i många år.

Det roliga är att när han kommer hit så vill han alltid gå till pelikanen och käka deras specialitet (grisröv).

Inte mig emot eftersom han alltid vill bjuda på mat o dricka.

 

OK , allt är en Norgehistoria förstår jag nu,

 

Ojoj finns du verkligen på riktigt 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Boa52:

Med kol hur många dagar, en "vanlig" influensa hade släckt hans liv,Tyvärr

Min styvfar har haft kol i närmare 20 år och han sprattlar nog vidare i några år till om inte Covid drabbar honom.

Emfysem är nog värre.

Han blir 80 nästa gång, aldrig rökt om man inte räknar lite smygrökning som de flesta gjort någon gång i barndomen.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Hörde Lena Hallengren uttala sig om hur svårt det är att få förbud att fungera i Sverige🤥 Finland satte upp en vägspärr runt Helsingfors, hur svårt kan det vara om man vill och törs.

Det går väl inte med vår lagstiftning?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Mask eller avstånd får var och en avgöra själv inget jag moraliserar om.

Vi har haft många grillkvällar hos oss i sommar, upp till 25 personer.

Jag har gjort en shoppingresa till Tyskland i år och använde mask/filter i butiker och på färjan annars aldrig om jag inte arbetar med tex eternit.

Du förstod inte mitt inlägg helt. 
Samma människor som säger att DT covid var en bluff tyckte att han var en smittorisk då han inte bar mask...eftersom han hade covid. 
 

Den ekvationen är bra knepig att få ihop. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Det går väl inte med vår lagstiftning?

Och denna regering vill heller säkerligen inte ha lagar som gör att de tvingas ta ansvar, läskigt att igår på Agenda höra hur både AT samt Hallengren helt frånsade sig ansvar i denna totala katstrof, riktigt illa.

Skitfolk på myndigheterna i Sverige, helt utan ryggrad 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du förstod inte mitt inlägg helt. 
Samma människor som säger att DT covid var en bluff tyckte att han var en smittorisk då han inte bar mask...eftersom han hade covid. 
 

Den ekvationen är bra knepig att få ihop. 

Men om han inte hade Covid så behöver han inte skydda andra!

Jag har inget förtroende för jättebabyn!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Bike:

Och denna regering vill heller säkerligen inte ha lagar som gör att de tvingas ta ansvar, läskigt att igår på Agenda höra hur både AT samt Hallengren helt frånsade sig ansvar i denna totala katstrof, riktigt illa.

Skitfolk på myndigheterna i Sverige, helt utan ryggrad 

image.png.95429f4e4680fd4080bc73191b3874d6.png

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

Men om han inte hade Covid så behöver han inte skydda andra!

Jag har inget förtroende för jättebabyn!

Han hade säkert covid, men precis som alla andra jättebabyn här på MPR utan insikt om detta med Covid 19 så skyddar ju inte munskydd, Om han sen efter sin infektion inte bar munskydd är väl helt ok då endast 2% inte bildar antikroppar och kan du inte heller smitta, så inget munskydd i någotdera lol.

Men det går djäkligt bra att rapa ur sig en massa om DT just bara för att han är DT

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Bike:

Men det går djäkligt bra att rapa ur sig en massa om DT just bara för att han är DT

Det går djäkligt bra att rapa ur sig en massa om DT just bara för att han är iDi*T

 

 

 

 

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Bike:

Han hade säkert covid, men precis som alla andra jättebabyn här på MPR utan insikt om detta med Covid 19 så skyddar ju inte munskydd, Om han sen efter sin infektion inte bar munskydd är väl helt ok då endast 2% inte bildar antikroppar och kan du inte heller smitta, så inget munskydd i någotdera lol.

Men det går djäkligt bra att rapa ur sig en massa om DT just bara för att han är DT

Hans agerande som sk världsledare kan väl sägas vara en liten aning kontroversiellt.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vi har väl haft restriktioner även tidigare?

En 2'a corona våg var helt befängt var väl du en av dem som tyckte för ett tag sen... 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Men om han inte hade Covid så behöver han inte skydda andra!

Jag har inget förtroende för jättebabyn!

Nej, precis!

Men nu var det många av dem som sa att han fejkade som även tyckte att han skulle bära mask då han hade Covid....fast han inte hade det. 
 

Jag har varken förtroende för honom eller vänsterblivna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 minuter sedan, skrev LTD:

En 2'a corona våg var helt befängt var väl du en av dem som tyckte för ett tag sen... 

Kanske, jag kommer inte ihåg. 
Med det sagt så hade andra vågen blivit större om vi hade gjort som Frankrike. 
 

Jag anser fortfarande att man inte ska stänga ner samhället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

I mitten på oktober hade personal på hjärtintensiven i Växjö  fest i samband med ”Halloween” fast att smittspridningen då på nytt börjat ta fart.

Efteråt smittades flera av personalen av covid-19 och även patienter har fått viruset, rapporterar P4 Kronoberg.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Alarik:

 

I mitten på oktober hade personal på hjärtintensiven i Växjö  fest i samband med ”Halloween” fast att smittspridningen då på nytt börjat ta fart.

Efteråt smittades flera av personalen av covid-19 och även patienter har fått viruset, rapporterar P4 Kronoberg.

Helt klart inte bra men personalen som tar hand om du och jag måste väl få

ha en fest som jobbat arselet av sej tycker du inte det. Sen om det blev fel, inte bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...