Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Bike:

Ja, för helv, man skall bara följa med strömmen, inte ha egna åsikter.

Att jag haft andra nick på TS är ingen hemlighet, tyckte bara att vissa här var djäkligt tramsiga så kul att skoja med dessa. Efterssom jag lagt ut bilder på mig själv på Ts så har jag heller inte gjort någon hemlighet av detta.

 Här har jag haft detta Nick sen jag reggade mig i Januari.

Aningen udda tar jag fö. som en komplimang , tackar för det och det  känns bara bra att inte tillhöra fårskocken  

Det heter inte "djäkligt" utan jäkligt.Samma på MPR eller TS. Du är lätt att spåra!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Wanchai:

Det heter inte "djäkligt" utan jäkligt.Samma på MPR eller TS. Du är lätt att spåra!

Och ??

 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Wanchai:

Det heter inte "djäkligt" utan jäkligt.Samma på MPR eller TS. Du är lätt att spåra!

Och du är djäkligt okunnig 

 

Märkligt att det finns med i Svensk ordlista 

Synonymer till djäklig

 

jäklig, helvetisk, elak, taskig, jädrig, djävlig

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev John Khonken:

Lyssna. Här får ni antalet smittade i Thailand

 

 

Självklart är alla nya fall importerade 🤦‍♂️

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago, LTD said:

Vet inte varför du kopplar detta till immunitet. Det är ju dom som inte insjuknat under våren som nu drabbats. Speciellt Skåne framhölls det i våras hur bra dom klarade sig från covid. Det är ju orsaken varför nu covid slår så hårt där bland annat. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Vet inte varför du kopplar detta till immunitet. Det är ju dom som inte insjuknat under våren som nu drabbats. Speciellt Skåne framhölls det i våras hur bra dom klarade sig från covid. Det är ju orsaken varför nu covid slår så hårt där bland annat. 

Och i Stockholm som hade så lite spridning våras ?? Största och snabbaste spridningen, de hade ju enligt AT närmast immunitet vid ett flertal tillfällen, alldeles för dålig koll. 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minutes ago, Bike said:

Och i Stockholm som hade så lite spridning våras ?? Största och snabbaste spridningen, de hade ju enligt AT närmast immunitet vid ett flertal tillfällen, alldeles för dålig koll. 

Nja det är ju fortfarande i grupper som inte vart speciellt drabbade i våras. 

Många ungdomar. Om jag uppfattar det hela rätt?

 

Situationen är ju inte i närheten mot vad den var i våras i Stockholm. 

Det är ju som alla sjukdomar. Dom kommer och går. Flockimmunitet betyder ju inte att sjukdomen försvinner helt. Utan det finns mindre folk som den kan smittas. Detta till trots har ju Stockholm ganska många stadsdelar, där smittan inte spreds alls. I våras var det ju i första hand på postnummer med mycket nysvenskar. 

Vilket gör att just dom stadsdelarna klarar sig bättre. Men om ungdomar från övriga stadsdelar festar på Stureplan från början. Så är det inte konstigt alls att flera testar positivt. Allra helst nu när många dessutom vistas inomhus mer. 

Dock klarar ungdomar covid bättre vilket gör att sjukdomen inte slår lika hårt. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev janne_h:

Utan det finns mindre folk som den kan smittas.

Återigen är det den lilla människan som drabbas. Nåt för DO kanske.....🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Nja det är ju fortfarande i grupper som inte vart speciellt drabbade i våras. 

Många ungdomar. Om jag uppfattar det hela rätt?

 

Situationen är ju inte i närheten mot vad den var i våras i Stockholm. 

Det är ju som alla sjukdomar. Dom kommer och går. Flockimmunitet betyder ju inte att sjukdomen försvinner helt. Utan det finns mindre folk som den kan smittas. Detta till trots har ju Stockholm ganska många stadsdelar, där smittan inte spreds alls. I våras var det ju i första hand på postnummer med mycket nysvenskar. 

Vilket gör att just dom stadsdelarna klarar sig bättre. Men om ungdomar från övriga stadsdelar festar på Stureplan från början. Så är det inte konstigt alls att flera testar positivt. Allra helst nu när många dessutom vistas inomhus mer. 

Dock klarar ungdomar covid bättre vilket gör att sjukdomen inte slår lika hårt. 

Om du killgissar eller om du vet kommer tiden att utvisa, förmodligen inom 10 dagar som är det vanligaste förloppet mellan insjuknande och IVA vård, hoppas innerligt att det är mest ungdomar som insjuknar. 30 ungdomar avled då mao igår i Sverige med /av Covid 19 eller hur man nu känner för att utrycka sig 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Bike said:

Om du killgissar eller om du vet kommer tiden att utvisa, förmodligen inom 10 dagar som är det vanligaste förloppet mellan insjuknande och IVA vård, hoppas innerligt att det är mest ungdomar som insjuknar. 30 ungdomar avled då mao igår i Sverige med /av Covid 19 eller hur man nu känner för att utrycka sig 

Du får sluta blanda äpplen och päron. 30 är för hela landet. Inte i Stockholm endast. 

Blir ju helt omöjligt att diskutera med dig. Om du ska slarva med fakta, på det viset. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Du får sluta blanda äpplen och päron. 30 är för hela landet. Inte i Stockholm endast. 

Blir ju helt omöjligt att diskutera med dig. Om du ska slarva med fakta, på det viset. 

Lär ju bli fler nu då det återigen är inne på äldreboenden .

Ja, det är svårt då du läser sånt jag inte skriver ..................

30 ungdomar avled då mao igår i Sverige med /av Covid 19 eller hur man nu känner för att utrycka sig 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, frogfish said:

Återigen är det den lilla människan som drabbas. Nåt för DO kanske.....🙉

Lät mig inspireras av BP Svanberg. 😀🤣🤣

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant med jämförande data såhär långt in i pandemin. Tex hur många som dör där man kan hitta ett "vanligt" influensavirus etc. Är det 0? Eller 30 där också? Om en person har både influensa och covid19, vad har personen dött av? Kanske av lastbilen hen blev påkörd av?

Eller även internationellt hur många som dör av andra sjukdomar (som ingen bryr sig om nämnvärt) som malaria etc.

 

När man bara slänger sig med siffror för en åkomma, tycker iaf jag att det är svårt att få en överblick. Nu finns det säkert i nån databas eller sajt, men jag vädjar till "nån annan"....😀

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, frogfish said:

Skulle vara intressant med jämförande data såhär långt in i pandemin. Tex hur många som dör där man kan hitta ett "vanligt" influensavirus etc. Är det 0? Eller 30 där också? Om en person har både influensa och covid19, vad har personen dött av? Kanske av lastbilen hen blev påkörd av?

Eller även internationellt hur många som dör av andra sjukdomar (som ingen bryr sig om nämnvärt) som malaria etc.

 

När man bara slänger sig med siffror för en åkomma, tycker iaf jag att det är svårt att få en överblick. Nu finns det säkert i nån databas eller sajt, men jag vädjar till "nån annan"....😀

Ja det är ju ungefär lika relevant som vem som dör med diskbråck. Tror säkert att den statistiken slår corona på fingrarna. 🤣

 

Om jag drabbas av corona. Och kör till sjukhuset själv. Krockar på vägen, och dör. Då har jag magiskt, dött med corona i statistiken. 🙄

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, janne_h said:

 

 

Om jag drabbas av corona. Och kör till sjukhuset själv. Krockar på vägen, och dör. Då har jag magiskt, dött med corona i statistiken. 🙄

Det är nog fel uppfattat, men det visste du nog. 

Förmodligen hade du hamnat i statistikstapeln över smittade.

Frågeställningen blir mer intressant om du mirakulöst överlevt smällen men på grund av nedsatt kroppsförsvar avlider i komplikationer just orsakade av Covid och att du sannolikt överlevt om du inte varit smittad.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Baa:

Det är nog fel uppfattat, men det visste du nog. 

Förmodligen hade du hamnat i statistikstapeln över smittade.

Frågeställningen blir mer intressant om du mirakulöst överlevt smällen men på grund av nedsatt kroppsförsvar avlider i komplikationer just orsakade av Covid och att du sannolikt överlevt om du inte varit smittad.

Är det?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, frogfish said:

Skulle vara intressant med jämförande data såhär långt in i pandemin. Tex hur många som dör där man kan hitta ett "vanligt" influensavirus etc. Är det 0? Eller 30 där också? Om en person har både influensa och covid19, vad har personen dött av? Kanske av lastbilen hen blev påkörd av?

Eller även internationellt hur många som dör av andra sjukdomar (som ingen bryr sig om nämnvärt) som malaria etc.

 

När man bara slänger sig med siffror för en åkomma, tycker iaf jag att det är svårt att få en överblick. Nu finns det säkert i nån databas eller sajt, men jag vädjar till "nån annan"....😀

Finns många sjukdomar man skulle kunna rabbla upp.

Ett exempel: Bara barn i Afrika som är under 5 år så dör 275 000 årligen av malaria. Typ 750 om dagen.

 

I Thailand så dog det nästan 100 personer i trafiken under måndagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev frogfish:

Återigen är det den lilla människan som drabbas. Nåt för DO kanske.....🙉

Janne Svanberg... 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Bananen said:

Är det?

Nog..!!!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tegnell valde ``Flocken``.

 

Sverige med 10 miljoner invånare har nu 6000 döda med/av Covid19.

Om Thailand  med 70 miljoner invånare gjort samma val skulle det inneburit 42000 döda med/av Covid19.

 

Tacksam för att jag  nu bor i Thailand. som inte valde ``Flocken``, eftersom jag tillhör riskgrupp pga ålder, och tidigare bodde i Stockholm, som är värst drabbat i Sverige.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgg13r/tegnell-varnades-tidigt-for-hoga-dodstal-huvudlos-strategi

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Tegnell valde ``Flocken``.

 

Sverige med 10 miljoner invånare har nu 6000 döda med/av Covid19.

Om Thailand  med 70 miljoner invånare gjort samma val skulle det inneburit 42000 döda med/av Covid19.

 

Tacksam för att jag  nu bor i Thailand. som inte valde ``Flocken``, eftersom jag tillhör riskgrupp pga ålder, och tidigare bodde i Stockholm, som är värst drabbat i Sverige.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgg13r/tegnell-varnades-tidigt-for-hoga-dodstal-huvudlos-strategi

 

 

 

 

 

Så du tror att C19 kommer att försvinna på nåt magiskt sätt när T öppnar upp? Eller ska de aldrig öppna upp? Eller att vaccinet (ett av några hundra verkar det som) löser alla problem för all framtid?

 

Jag vet inte, har absolut ingen aning, men känns som du har koll.

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kan inte en kombination funka,fortsätta med ett.öppet samhälle men med lite egenuppoffring, t.ex bära munskydd i kollektivtrafik, butiker och andra platser där det uppstår nära kontakt människor emellan.. vad är det för merit att visa sig odödlig, det är ju i alla fall en tidsfrågs

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...