Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nu följer en liten kort historia runt ett köksbord i Västerbottens skogar.

 

Jag sitter och pratar med min äldre syster (kommunist, PK, SVT-arbetare, feminist)....ja, behöver jag säga något mer?

Oavsett vilket så råkar jag nämna ordet "zigenare", då vi faktiskt pratar om zigenare , av någon outgrundlig anledning.

Här blossar min syster upp och säger "Man får inte säga zigenare!"

 

Eh, varför får man inte säga zigenare?

- Det är ett skällsord, svarar min syster.

Eh, jaha och hur och varför är det ett skällsord numera?

- DET HETER ROMER

 

Jodu, visst heter det romer, men bara fram tills att zigenarna har dragit även det ordet i dyn och förstört det så att ordet blir oanvändbart utan att få negativa vibbar.

Fråga din syster vid tillfälle

vad du får kalla de zigenare

som inte är romer?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Alarik:

Fråga din syster vid tillfälle

vad du får kalla de zigenare

som inte är romer?

Sörlänningar så klart, enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Kom igen nu, de flesta känner dina tidigare nick, inget fel med att skapa ny nick eller profiler, känns mer udda att förneka att man gör så.

Du e säkert ok IRL, men aningen udda på forum.

 

Ja, för helv, man skall bara följa med strömmen, inte ha egna åsikter.

Att jag haft andra nick på TS är ingen hemlighet, tyckte bara att vissa här var djäkligt tramsiga så kul att skoja med dessa. Efterssom jag lagt ut bilder på mig själv på Ts så har jag heller inte gjort någon hemlighet av detta.

 Här har jag haft detta Nick sen jag reggade mig i Januari.

Aningen udda tar jag fö. som en komplimang , tackar för det och det  känns bara bra att inte tillhöra fårskocken  

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Bike:

Ja, för helv, man skall bara följa med strömmen, inte ha egna åsikter.

Att jag haft andra nick på TS är ingen hemlighet, tyckte bara att vissa här var djäkligt tramsiga så kul att skoja med dessa. Efterssom jag lagt ut bilder på mig själv på Ts så har jag heller inte gjort någon hemlighet av detta.

 Här har jag haft detta Nick sen jag reggade mig i Januari.

Aningen udda tar jag fö. som en komplimang , tackar för det och det  känns bara bra att inte tillhöra fårskocken  

Skulle tro att fåren skulle må dåligt om du försökte tillhöra dom

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Bike said:

Ja, för helv, man skall bara följa med strömmen, inte ha egna åsikter.

Att jag haft andra nick på TS är ingen hemlighet, tyckte bara att vissa här var djäkligt tramsiga så kul att skoja med dessa. Efterssom jag lagt ut bilder på mig själv på Ts så har jag heller inte gjort någon hemlighet av detta.

 Här har jag haft detta Nick sen jag reggade mig i Januari.

Aningen udda tar jag fö. som en komplimang , tackar för det och det  känns bara bra att inte tillhöra fårskocken  

Ursäkta men du glömde att ge dig en blå tumme.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Boa52:

Sörlänningar så klart, enkelt

Blanda dig inte i det som du inte begriper.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Skulle tro att fåren skulle må dåligt om du försökte tillhöra dom

Hmm undrar vad du brukar göra med dem, du verkar veta vad de gillar 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Alarik:

Blanda dig inte i det som du inte begriper.

Inte elak nu, då får han ju inte alls trycka ner tangenten 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Det trode jag du visste med alla dina uttalanden i ämnet, läs gärna allt, även det som inte passar dina åsikter i denna fråga 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Munskydd_(sjukvård)

Det är väl mest det där med olika ventiler jag undrar över. Och hur set är med öronen, spelar det nån roll om bandet är i bomull eller nåt syntetmaterial?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Ja, för helv, man skall bara följa med strömmen, inte ha egna åsikter.

Att jag haft andra nick på TS är ingen hemlighet, tyckte bara att vissa här var djäkligt tramsiga så kul att skoja med dessa. Efterssom jag lagt ut bilder på mig själv på Ts så har jag heller inte gjort någon hemlighet av detta.

 Här har jag haft detta Nick sen jag reggade mig i Januari.

Aningen udda tar jag fö. som en komplimang , tackar för det och det  känns bara bra att inte tillhöra fårskocken  

Ja, du ska ha ett väldigt stort tack för ditt val av nick!

 

mvh biker, reggad juni 2008

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Baa:

Att du är valutasnille visste jag men tvärsäkra utralanden om vad som hjälper mot Covid tror jag du ska avhålla dig ifrån, visst får du, liksom alla andra ha en.åsikt, men du vet inte mer än du kan läsa dig till, precis som jag, och alla andra.

Det är bara åsikter, ingenvetenskap och det beror för de flesta på vilken artikel eller skribent man tror på, kanske även vilken politisk inställning man har, men tvärsäkert påstå att det är si eller så och samtifigt dömma ut andras uppfattningar och persona som mindre vetande visar ju bara på  osäkerhet, den personliga situationen har också betydelse, ibland önskar man något så mycket att det som passar in på  egen situation blir det man tror och tycker är rätt,  jag har inga opoblem med att du har en annan uppfattning, så borde fler tänka.

Självklart ska vi få ha åsikter. Ingen vet med hundra framtiden med covid. Men tendensen av avlidna pekar åt ett visst håll. Nu talar jag om Sverige. Att ställa det mot restriktionerna som nu genomförs tycker jag är fel. Frågan som vi borde få veta från våra beslutsfattare är hur många som dör varje vecka av endast covid. Vi borde även redovisa andra dödstal.  Att vi ska visa hänsyn är aldrig fel .

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev John Khonken:

Självklart ska vi få ha åsikter. Ingen vet med hundra framtiden med covid. Men tendensen av avlidna pekar åt ett visst håll. Nu talar jag om Sverige. Att ställa det mot restriktionerna som nu genomförs tycker jag är fel. Frågan som vi borde få veta från våra beslutsfattare är hur många som dör varje vecka av endast covid. Vi borde även redovisa andra dödstal.  Att vi ska visa hänsyn är aldrig fel .

Där är vi överens 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swift 4X4:

Dödsligan i Covid 19, Sveriges placering per capita i världen. 

covid.thumb.jpg.99ceff9e41f5572b0447b495f1d04d36.jpg

 

Sverige med Covid, de flesta andra redovisar av Covid, så de där listorna är egentligen rätt värdelösa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sverige med Covid, de flesta andra redovisar av Covid, så de där listorna är egentligen rätt värdelösa.

Just nu sänkte du regeringar, erkända universitet, erkända forskare och företag.

Och det bara därför att sanningen svider.

men det är din åsikt som du helt har rätt till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk i världen kommer att ha nedstängningar och tyg framför munnen tills dom får nog av den här Coca-Cola viruset.

Nästa agenda vaccinationer.

 

IMG-20200828-WA0001.jpg

IMG-20200731-WA0000.jpg

IMG-20200901-WA0009.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 minuter sedan, skrev Mr atm:

Folk i världen kommer att ha nedstängningar och tyg framför munnen tills dom får nog av den här Coca-Cola viruset.

Nästa agenda vaccinationer.

 

IMG-20200828-WA0001.jpg

IMG-20200731-WA0000.jpg

IMG-20200901-WA0009.jpg

Så du påstår åtminstone denna gång att Sverige åtminstone är det minst konspiratoriska landet i världen, till skillnad från t.ex Finland med en ytterst ond och dold agenda?

 

Ja, ibland gör även Sverige rätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, andrejsdenruskige said:

Så du påstår åtminstone denna gång att Sverige åtminstone är det minst konspiratoriska landet i världen, till skillnad från t.ex Finland med en ytterst ond och dold agenda?

 

Ja, ibland gör även Sverige rätt. 

Ja i detta fall så stämmer det. Finns väl andra länder där man inte behöver ha trasan framför munnen också. 

I Finland så är det en rekommendation att ha den inget mer. Men även dom flesta människorna där tittar på tv.

 

IMG-20200901-WA0007.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
21 minuter sedan, skrev Mr atm:

Ja i detta fall så stämmer det. Finns väl andra länder där man inte behöver ha trasan framför munnen också. 

I Finland så är det en rekommendation att ha den inget mer. Men även dom flesta människorna där tittar på tv.

 

IMG-20200901-WA0007.jpg

Munnskyddets eller maskens vara eller icke vara är väl en struntgrej i sammanhanget.

Det som har större betydelse är övriga åtgärder man gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev biker:

Ja, du ska ha ett väldigt stort tack för ditt val av nick!

 

mvh biker, reggad juni 2008

På tiden att du byter då 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Munnskyddets eller maskens vara eller icke vara är väl en struntgrej i sammanhanget.

Det som har större betydelse är övriga åtgärder man gör.

Vad menar du exakt?

Ge gamlingar morfin men ingen syrgas eller har massarresteringar i hemmen när dom stänger ned städer eller länder?

Efter ett halvår prova igen eftersom det var sååå effektivt. Ja tyget är ju bara en del av det hela.

 

IMG-20200619-WA0016.jpg

IMG-20200524-WA0002.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
26 minuter sedan, skrev Mr atm:

Vad menar du exakt?

Ge gamlingar morfin men ingen syrgas eller har massarresteringar i hemmen när dom stänger ned städer eller länder?

Efter ett halvår prova igen eftersom det var sååå effektivt. Ja tyget är ju bara en del av det hela.

 

IMG-20200619-WA0016.jpg

IMG-20200524-WA0002.jpg

Sedär! Du klarar ju av att vara balanserad mellan raderna.

 

Sveriges strategi har varit ok.

Att man klantat till sig på några håll och kanter är dock synd.

 

Stänga ner är inget bra alternativ, men en del åtgärder bör man ta.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, John Khonken said:

Självklart ska vi få ha åsikter. Ingen vet med hundra framtiden med covid. Men tendensen av avlidna pekar åt ett visst håll. Nu talar jag om Sverige. Att ställa det mot restriktionerna som nu genomförs tycker jag är fel. Frågan som vi borde få veta från våra beslutsfattare är hur många som dör varje vecka av endast covid. Vi borde även redovisa andra dödstal.  Att vi ska visa hänsyn är aldrig fel .

Du kan aldrig få veta vilka som dog exakt av den här influensan lika lite som tidigare år.

 

IMG-20200901-WA0008.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Swift 4X4 said:

Just nu sänkte du regeringar, erkända universitet, erkända forskare och företag.

Och det bara därför att sanningen svider.

men det är din åsikt som du helt har rätt till.

Det var som fan JJC! Har du helt plötsligt full tilltro till statistik världen över från olika regeringar, myndigheter och erkända forskare och företag?

 

  Vad säger dina kompisar på Breitbart, Tass och QAnon om det?

 

Stefan Löfven känner sig nog stolt över dig dock.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...