Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev Bike:

Har inga behov av att byta nick på forum, jag byter nick och forum

Kom igen nu, de flesta känner dina tidigare nick, inget fel med att skapa ny nick eller profiler, känns mer udda att förneka att man gör så.

Du e säkert ok IRL, men aningen udda på forum.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Bike:

Inte alls, var och en med lite förstånd borde göra det, men det är ju min åsikt om detta med munskydd.

Dessutom så  kan jag sära på begreppet munskydd kontra mask vilket är en i sammanhanget väsentlig skillnad 

Även jag kan sära på munskudd och mask. 

Jag känner till en massa olika masker med diverse filter. För att göra dig besviken så känner jag inte till något om de militära maskerna.

 

Vad du är tidigt uppe. Svårt att sova med masken på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Direct and live i mask och munskyddsdebatten.

Så här ser det i regel ut, de är på men nästan ingen bär dem korrekt, absolut ingen nytta.

Just nu 12.10 på Central Plaza i Korat.

 

67AFE162-C733-4114-8033-FF9A3C52C570.thumb.jpeg.9ec2f943cc749471d24c2ab92e658826.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kom igen nu, de flesta känner dina tidigare nick, inget fel med att skapa ny nick eller profiler, känns mer udda att förneka att man gör så.

Du e säkert ok IRL, men aningen udda på forum.

 

Han vill vara barrikadgubbe. Tänk att göra revolt mot samhället på äldre dar.

 

Angående Bike och hans byten av nick.......

Han påminner välidgt mycket om det som är just det som är så irriterandes med Sverige.

 

Nu följer en liten kort historia runt ett köksbord i Västerbottens skogar.

 

Jag sitter och pratar med min äldre syster (kommunist, PK, SVT-arbetare, feminist)....ja, behöver jag säga något mer?

Oavsett vilket så råkar jag nämna ordet "zigenare", då vi faktiskt pratar om zigenare , av någon outgrundlig anledning.

Här blossar min syster upp och säger "Man får inte säga zigenare!"

 

Eh, varför får man inte säga zigenare?

- Det är ett skällsord, svarar min syster.

Eh, jaha och hur och varför är det ett skällsord numera?

- DET HETER ROMER

 

Jodu, visst heter det romer, men bara fram tills att zigenarna har dragit även det ordet i dyn och förstört det så att ordet blir oanvändbart utan att få negativa vibbar.

 

 

Likadant är det med Bike och hans nick.

När han har trashat sitt nick, eller varumärke, så kan han inte skriva någonting längre.

Ja, BTT har väl samma problem och så även IL.

 

Nu byter Bike nick och tror att "detta kommer att bli bra".

Vad zigenaren och Bike inte förstår är inte att det är benämningen som är problemet, det är beteendet som det är fel på.

 

Hitler, Stalin, Pol Pot och andra namn klingar ju inte något vidare fint i något huvud. 

Om vi byter namn på dessa i historieböckerna till Rosenknopp, Violdoft och Liljekonvalj så gör det ju inte deras handlingar till något vettigt.

Efter några år så klingar just Rosenknopp, Violdoft och Liljekonvalj väldigt dåligt i folks öro, dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minutes ago, Soengsang said:

Direct and live i mask och munskyddsdebatten.

Så här ser det i regel ut, de är på men nästan ingen bär dem korrekt, absolut ingen nytta.

Just nu 12.10 på Central Plaza i Korat.

 

67AFE162-C733-4114-8033-FF9A3C52C570.thumb.jpeg.9ec2f943cc749471d24c2ab92e658826.jpeg

Nu åker de av allt oftare också i Sin City, även när det är trångt. Skönt. Så här såg det ut utanför Central igår:

 

IMG_20201031_210057.thumb.jpg.45689e0c16ad55d4c651f00ef9ba3007.jpg

 

 

Nu är det strax dags för fotboll, även på Pattaya Uniteds arena lyser masken med sin frånvaro. Å andra sidan är det inte så trångt på läktaren där :-) .

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Soengsang said:

Direct and live i mask och munskyddsdebatten.

Så här ser det i regel ut, de är på men nästan ingen bär dem korrekt, absolut ingen nytta.

Just nu 12.10 på Central Plaza i Korat.

 

67AFE162-C733-4114-8033-FF9A3C52C570.thumb.jpeg.9ec2f943cc749471d24c2ab92e658826.jpeg

Det är i Thailand numer om inte lika svårt så svårare att få folket att ta till sig ett budskap som är så dubbelbottnat som detta,det finns ingen Covid 19 i Thailand, du måste sprita händer o bära munskydd i offentlig miljö... Klart som fan att man följer minsta motståndets lag. Men, skulle det.bli ett utbrott så kan jag  nästan lova attvi är tillbaka till i våras då ingen gick nånstans utan...hjälper om inte annat till att påminna om faran att smittas, kan det förhindra bara 10% är det bättre än 0.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Baa:

kan det förhindra bara 10% är det bättre än 0.

Skulle säkert kunna förhindra något.

Men pga den falska säkerheten den invaggar så slarvar folk med avstånd etc, så summan blir nog negativ.

Särskilt som mer än 50% slarvar med hur de använder maskerna.

Hade de vart en game changer så hade det naturligtvis vart lysande. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Skulle säkert kunna förhindra något.

Men pga den falska säkerheten den invaggar så slarvar folk med avstånd etc, så summan blir nog negativ.

Särskilt som mer än 50% slarvar med hur de använder maskerna.

Hade de vart en game changer så hade det naturligtvis vart lysande. 

Finns ju inget Covid i Thai , så varför mask ??

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Han vill vara barrikadgubbe. Tänk att göra revolt mot samhället på äldre dar.

 

Angående Bike och hans byten av nick.......

Han påminner välidgt mycket om det som är just det som är så irriterandes med Sverige.

 

Nu följer en liten kort historia runt ett köksbord i Västerbottens skogar.

 

Jag sitter och pratar med min äldre syster (kommunist, PK, SVT-arbetare, feminist)....ja, behöver jag säga något mer?

Oavsett vilket så råkar jag nämna ordet "zigenare", då vi faktiskt pratar om zigenare , av någon outgrundlig anledning.

Här blossar min syster upp och säger "Man får inte säga zigenare!"

 

Eh, varför får man inte säga zigenare?

- Det är ett skällsord, svarar min syster.

Eh, jaha och hur och varför är det ett skällsord numera?

- DET HETER ROMER

 

Jodu, visst heter det romer, men bara fram tills att zigenarna har dragit även det ordet i dyn och förstört det så att ordet blir oanvändbart utan att få negativa vibbar.

 

 

Likadant är det med Bike och hans nick.

När han har trashat sitt nick, eller varumärke, så kan han inte skriva någonting längre.

Ja, BTT har väl samma problem och så även IL.

 

Nu byter Bike nick och tror att "detta kommer att bli bra".

Vad zigenaren och Bike inte förstår är inte att det är benämningen som är problemet, det är beteendet som det är fel på.

 

Hitler, Stalin, Pol Pot och andra namn klingar ju inte något vidare fint i något huvud. 

Om vi byter namn på dessa i historieböckerna till Rosenknopp, Violdoft och Liljekonvalj så gör det ju inte deras handlingar till något vettigt.

Efter några år så klingar just Rosenknopp, Violdoft och Liljekonvalj väldigt dåligt i folks öro, dessutom.

Nick eller inte, det är ju skitkul att alla försöker spåra medlemmar med deras nick, en anledning god som någon att byta nick.

Här har jag haft detta nick sedan januari då jag först reggade. Fram tills att vissa amatörmobbare  förstår vem som skriver så är man ok trots sina åsikter, när någon sedan finner ut så vart det samma pajkastning pga att åsikterna inte passar, bara komiskt och faktiskt ganska kul. Fö har du helt rätt med ordet Zigenare samt även det förbjudna N ordet som även tagits bort från pippiböckerna, allt i god PK anda.

Ett fjantsamhälle där det fria ordet inte längre existerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Bike said:

Finns ju inget Covid i Thai , så varför mask ??

 

Och om mask hjälper varför avstånd?

Och om avstånd hjälper varför mask?

Varför tas masken av när inspelningar med tv slutar?

Vaffödådå, vaffödådå, vaffödådå?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Bike:

Nick eller inte, det är ju skitkul att alla försöker spåra medlemmar med deras nick, en anledning god som någon att byta nick.

Här har jag haft detta nick sedan januari då jag först reggade. Fram tills att vissa amatörmobbare  förstår vem som skriver så är man ok trots sina åsikter, när någon sedan finner ut så vart det samma pajkastning pga att åsikterna inte passar, bara komiskt och faktiskt ganska kul. Fö har du helt rätt med ordet Zigenare samt även det förbjudna N ordet som även tagits bort från pippiböckerna, allt i god PK anda.

Ett fjantsamhälle där det fria ordet inte längre existerar.

Ibland så avslöjar åsikter och sättet man uttrycker åsikterna vem det är som skriver.

Visst skriver jag korkade saker och rätt ofta så skriver jag i rent provocerande syfte och ofta skriver jag inte ens det jag tycker och är således helt oenig med mig själv.

Jag har dock så långt inte känt mig tvungen att byta nick och jag kommer nog aldrig till den punkten heller, raljering, spydigheter och faktiskt rena elakheter till trots.

 

Jag undrar hur långt jag måste gå för att känna mig tvungen att byta nick

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ibland så avslöjar åsikter och sättet man uttrycker åsikterna vem det är som skriver.

Visst skriver jag korkade saker och rätt ofta så skriver jag i rent provocerande syfte och ofta skriver jag inte ens det jag tycker och är således helt oenig med mig själv.

Jag har dock så långt inte känt mig tvungen att byta nick och jag kommer nog aldrig till den punkten heller, raljering, spydigheter och faktiskt rena elakheter till trots.

 

Jag undrar hur långt jag måste gå för att känna mig tvungen att byta nick

Är väl bara att byta om du så vill, här tillåts det att byta nick tre ggr. 

Jag känner inga behov att byta nick för tillfället, inte heller av de anledninar du angett jag bytt nick utan mer för att se hur folk agerar när poletten trillar ner, visar mer på att det är inte innehållet det handlar om,  även  hur stereotypt vissa medlemmar reagerar, speciellt på fredagar och lördagar.

Hornen växer i takt med att innehållet i flaskan minskar  😆

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mr atm:

Och om mask hjälper varför avstånd?

Och om avstånd hjälper varför mask?

Varför tas masken av när inspelningar med tv slutar?

Vaffödådå, vaffödådå, vaffödådå?

Sammanfattningsvis ?

Menar du att det spelar ingen roll ? 

Varför då ingen Covid i Thai.

Och varför inget eller mycket lite i i China 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Soengsang:

Skulle säkert kunna förhindra något.

Men pga den falska säkerheten den invaggar så slarvar folk med avstånd etc, så summan blir nog negativ.

Särskilt som mer än 50% slarvar med hur de använder maskerna.

Hade de vart en game changer så hade det naturligtvis vart lysande. 

Pandemin kan bara skyllas på folk som skiter i alla föreskrifter, inga avstånd och inga masker, och då skall även då de som förespråkar mask hånas av slapptaskarna 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Bike said:

Sammanfattningsvis ?

Menar du att det spelar ingen roll ? 

Varför då ingen Covid i Thai.

Och varför inget eller mycket lite i i China 

Om det nu inte finns Covid i Thailand är det då för att dom håller avstånd och bär mask?

Om det hjälper med mask och lockdown i länder som provat det. Varför gör man om det efter att man prövat i några månader.

 

Hur kommer det sig att dödstalen är färre än normalt i Sverige nu?

Ja masken släpper igenom Corona som man kan se i bilden jag skickade tidigare.

Nej masken hjälper inte.

 

 

IMG-20200901-WA0001.jpg

IMG-20200901-WA0004.jpg

IMG-20200901-WA0005.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
27 minuter sedan, skrev Bike:

Är väl bara att byta om du så vill, här tillåts det att byta nick tre ggr. 

Jag känner inga behov att byta nick för tillfället, inte heller av de anledninar du angett jag bytt nick utan mer för att se hur folk agerar när poletten trillar ner, visar mer på att det är inte innehållet det handlar om,  även  hur stereotypt vissa medlemmar reagerar, speciellt på fredagar och lördagar.

Hornen växer i takt med att innehållet i flaskan minskar  😆

Så du menar att du inte är någon kontroversiell person som kan uppfattas väldigt rabiat?

Nu är du ju inte allt för konspiratorisk. Men tar vi våra mest kända konspirationsteoretiker på detta forum, så hjälper det knappast om dom byter nick.

Man fångar fort upp dessa tomtar och tycker att dom är lika tramsiga som vanligt. Att dom sedan skulle tro att grunden till att man tycker att dom är tramsiga är för att man har listat ut deras gamla nick är nog fel.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Masken behövs inte mot Covid 19. Det är för att skapa rädsla inget annat. 

 

Att fler och fler har covid är självklart. Det är som alla andra influenser. Varken mer eller mindre. Det är dödstalen vi ska fokusera på.

Vad våra beslutsfattare ska bestämma . Ska vi ta hänsyn till alla parametrar i samhället eller som nu covid 19 ?????

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Så du menar att du inte är någon kontroversiell person som kan uppfattas väldigt rabiat?

Nu är du ju inte allt för konspiratorisk. Men tar vi våra mest kända konspirationsteoretiker på detta forum, så hjälper det knappast om dom byter nick.

Man fångar fort upp dessa tomtar och tycker att dom är lika tramsiga som vanligt. Att dom sedan skulle tro att grunden till att man tycker att dom är tramsiga är för att man har listat ut deras gamla nick är nog fel.

 

 

 

IMG-20201002-WA0000.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
29 minuter sedan, skrev Mr atm:

 

IMG-20201002-WA0000.jpg

Jag ser att du kände dig träffad. 
Du ligger ju rätt högt uppe i foliehattshierarkin, så det var ju inte direkt oväntat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Jag ser att du kände dig träffad. 
Du ligger ju rätt högt uppe i foliehattshierarkin, så det var ju inte direkt oväntat. 

Träffad?? 

Men det var en verklig högoddsare att tallviking gav pannslag som emoj på den bilden.

IMG-20200903-WA0000.thumb.jpg.727b770c3bda51b0f8abd80d9f9d6076.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 minuter sedan, skrev Mr atm:

Träffad?? 

Men det var en verklig högoddsare att tallviking gav pannslag som emoj på den bilden.

IMG-20200903-WA0000.thumb.jpg.727b770c3bda51b0f8abd80d9f9d6076.jpg

 

Ja, det pannslaget var egentligen inte heller så oväntat.

 

Oavsett vilket. Vad är det för bild du har postat?

Handlar den om flat earth, att Elvis lever, månlandningen eller KSP 58 eller någonting annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Bike:

Inte alls, var och en med lite förstånd borde göra det, men det är ju min åsikt om detta med munskydd.

Dessutom så  kan jag sära på begreppet munskydd kontra mask vilket är en i sammanhanget väsentlig skillnad 

Vad är det för skillnad?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Masken behövs inte mot Covid 19. Det är för att skapa rädsla inget annat. 

 

Att fler och fler har covid är självklart. Det är som alla andra influenser. Varken mer eller mindre. Det är dödstalen vi ska fokusera på.

Vad våra beslutsfattare ska bestämma . Ska vi ta hänsyn till alla parametrar i samhället eller som nu covid 19 ?????

Att du är valutasnille visste jag men tvärsäkra utralanden om vad som hjälper mot Covid tror jag du ska avhålla dig ifrån, visst får du, liksom alla andra ha en.åsikt, men du vet inte mer än du kan läsa dig till, precis som jag, och alla andra.

Det är bara åsikter, ingenvetenskap och det beror för de flesta på vilken artikel eller skribent man tror på, kanske även vilken politisk inställning man har, men tvärsäkert påstå att det är si eller så och samtifigt dömma ut andras uppfattningar och persona som mindre vetande visar ju bara på  osäkerhet, den personliga situationen har också betydelse, ibland önskar man något så mycket att det som passar in på  egen situation blir det man tror och tycker är rätt,  jag har inga opoblem med att du har en annan uppfattning, så borde fler tänka.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Om det nu inte finns Covid i Thailand är det då för att dom håller avstånd och bär mask?

Om det hjälper med mask och lockdown i länder som provat det. Varför gör man om det efter att man prövat i några månader.

 

Hur kommer det sig att dödstalen är färre än normalt i Sverige nu?

Ja masken släpper igenom Corona som man kan se i bilden jag skickade tidigare.

Nej masken hjälper inte.

 

 

IMG-20200901-WA0001.jpg

IMG-20200901-WA0004.jpg

IMG-20200901-WA0005.jpg

Ingen av dessa bär mask, de bär munskydd och inte tättslutande och skyddande mask 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Munskydd_(sjukvård)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...