Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev Atom:

Jag skulle tro att Sverige, sett över hela pandemin, nog vinner VM i "Mest Covid-liberala land". Vi har bespottats internationellt, framförallt här i Asien, för att tagit för lätt på riskerna och om jag inte helt missminner mig så var även den gode JKK en av de som i början skrev indignerande inlägg om "regeringens massmord av äldre". 

 

Suck....det känns som hela västvärlden svämmar över och kvävs av alla dessa pissgnälliga människor. Är det inte för hårt så är det för mjukt och är det inte för långt så är det för kort. Varför skaffar de sig inte ett riktigt jobb, bryr sig om sin familj, börjar träna ett P10 lag i innebandy eller lånar en bok? Ett ständigt gnällande från höger och vänster som egentligen bara handlar om att just dessa jeppar är negativt särbehandlade och missförstådda; borde inte egentligen staten ge dem alla en egen talk-show? Gärna i samband med Melodifestivalens 34:e uttagning i Skellefteå; nog borde även JKK få vara Lucia?

"Folk dog som flugor", Spanska sjukan, Mengele och lite andra trevliga kommentarer var inget ovanligt. Fanns t.o.m. folk som lämnade forumet p.g.a. att andra inte höll med om nödvändigheten av maskbärande, lock-downs m.m.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Esspe:

"Folk dog som flugor", Spanska sjukan, Mengele och lite andra trevliga kommentarer var inget ovanligt. Fanns t.o.m. folk som lämnade forumet p.g.a. att andra inte höll med om nödvändigheten av maskbärande, lock-downs m.m.

Och en del jämförde sig med judar i förintelseläger med gula stjärnor fastsydda på kläderna. Det tycker jag var bottenrekordet. 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man jämföra det med då Fritte.  Att ni vaxxare vänder er mot era kamrater och kära endast för att dom använder hjärnan och läser på. Medans folk som är under 70 år och tar biovapnet är korkade.  Jag förstår att är man över 70 år och har flera andra problem  är det helt OK med biovapnet. 

Läs några studier får du se.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vad ska man jämföra det med då Fritte.  Att ni vaxxare vänder er mot era kamrater och kära endast för att dom använder hjärnan och läser på. Medans folk som är under 70 år och tar biovapnet är korkade.  Jag förstår att är man över 70 år och har flera andra problem  är det helt OK med biovapnet. 

Läs några studier får du se.

 

 

Khonken, du som brukar ha koll, vad är den senaste satta datumen för när alla vaccinerade dör knall & fall? Det har ju ändrats några gånger, men var sista budet om två år från nu?

 

Jag har funderat lite på den kommande apokalypsen på sistone. Nu hör ju både du och jag som fullvaccinerade till de som dör, så problemet blir inte vårt, men när en 5-6  miljarder människor dör samtidigt måste det bli massor med praktiska problem för överlevarna. Likbålen världen över till exempel,de lär bli gigantiska, och kan det verkligen vara bra för klimatet att bränna så många på en gång?

 

Har någon av de mer framstående anti-vaxxarna berört dessa logistiska tillika miljömässiga problem som uppstår? Ja, många frågor som du märker Khonken, men du kanske kan skicka en länk på lämplig Bitchutevideo i ämnet så jag kan få svar? 

 

Tackar på förhand.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag förstår

Det är detta som är ditt problem. Du förstår inte vad som händer i den riktiga världen. Du förstår inte att du endast tror på fake news och alternativ fakta propaganda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Vad ska man jämföra det med då Fritte.  Att ni vaxxare vänder er mot era kamrater och kära endast för att dom använder hjärnan och läser på. Medans folk som är under 70 år och tar biovapnet är korkade.  Jag förstår att är man över 70 år och har flera andra problem  är det helt OK med biovapnet. 

Läs några studier får du se.

 

 

Vad gör detta biovapen?

 

Oavsett så har du en liten poäng, en väldigt liten poäng iofs. 
 

Vaccinet skulle vara ”frälsningen” för att få stopp på smittan. Man skulle vaccinera sig så att man inte skulle sprida smittan. 
På den punkten vet jag inte om man kan säga att det har lyckats med vaccin. 

 

En annan liten konspiration är att idrottare kanske inte borde ta vaccinet. Har man virus i kroppen så ska man inte träna. Har man noll symptom så tränar man givetvis. Då hade det varit bättre att man hade symptom och höll sig undan träning. 
Man bör inte heller träna med ett vanligt förkylningsvirus. 
 

Själv så kan jag ta hur många covidvaccin som helst. Det är inget som skrämmer mig eftersom jag bara har 4G på min telefon. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Vad ska man jämföra det med då Fritte.  Att ni vaxxare vänder er mot era kamrater och kära endast för att dom använder hjärnan och läser på. Medans folk som är under 70 år och tar biovapnet är korkade.  Jag förstår att är man över 70 år och har flera andra problem  är det helt OK med biovapnet. 

Läs några studier får du se.

 

 

 Jonas Jonasson skriver i Expressen 

https://www.expressen.se/kultur/om-antivaxxarna-bestamt--hade-min-mamma-varit-dod/

 

"En färsk, vetenskaplig (gäsp!) rapport från Schweiz säger att aktuella dödsfall i Covid-19 kan kategoriseras så här:

Ovaccinerade: 13,06 per 100.000 invånare.

Dubbelvaccinerade: 1,44.

Trippelvaccinerade: 0,27."

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hobbe:

 Jonas Jonasson skriver i Expressen 

https://www.expressen.se/kultur/om-antivaxxarna-bestamt--hade-min-mamma-varit-dod/

 

"En färsk, vetenskaplig (gäsp!) rapport från Schweiz säger att aktuella dödsfall i Covid-19 kan kategoriseras så här:

Ovaccinerade: 13,06 per 100.000 invånare.

Dubbelvaccinerade: 1,44.

Trippelvaccinerade: 0,27."

 

Hobbe

Tydliga siffror. Men undrar om de tagit höjd för att många redan hunnit trilla av pinn innan de fått shot nr 2 och 3? Innan folk fått nr 3 har ju de "klena" fallit bort.

 

Med det sagt tror jag på att vaccin gör verkan (och har tagit mina 3).

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Det här är en skylt som jag inte sett innan corona.

CA664948-4BBA-4BA0-9D8C-E4319344A7EF.thumb.jpeg.5f2b2be6d3665a210935821439b2ba9e.jpeg

Logik enl. JK : Det är för att personalen tvingats ta vaccin ................................

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hobbe:

 Jonas Jonasson skriver i Expressen 

https://www.expressen.se/kultur/om-antivaxxarna-bestamt--hade-min-mamma-varit-dod/

 

"En färsk, vetenskaplig (gäsp!) rapport från Schweiz säger att aktuella dödsfall i Covid-19 kan kategoriseras så här:

Ovaccinerade: 13,06 per 100.000 invånare.

Dubbelvaccinerade: 1,44.

Trippelvaccinerade: 0,27."

 

Hobbe

Jag tror vi prioriterar olika saker, så här kommer en liten fråga.

Hur många av de som vaccinerat sig har dött pga de som inte vaccinerat sig?

 

Som en slutparentes vill jag bara säga att det är nog få som säger att vaccinen inte hjälpt mot sjukdom och död.

Utan de flesta som kallas antivaxare är väl egentligen emot "tvånget". Inte vaccinet i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen lite goda nyheter för oss som får Covid i Sverige!!!

 

Hörde idag av en anställd (thai) att alla som får Covid i Sverige får 50000 kronor!

För det hade hennes man sett på nyheterna idag!

Hon hade ingen länk att visa upp, men var helt övertygad, vem som skulle betala pengarna kunde hon inte riktigt förklara, men det ÄR i alla fall goda nyheter!

 

Synd bara att jag fick Covid för andra gången i mellandagarna, undrar om beloppet betalas ut i efterskott, nån som vet?

100000 är ju också pengar...

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Jag tror vi prioriterar olika saker, så här kommer en liten fråga.

Hur många av de som vaccinerat sig har dött pga de som inte vaccinerat sig?

 

Som en slutparentes vill jag bara säga att det är nog få som säger att vaccinen inte hjälpt mot sjukdom och död.

Utan de flesta som kallas antivaxare är väl egentligen emot "tvånget". Inte vaccinet i sig.

Tror du missuppfattat "Antivaxxare"...

De är emot all slags vaccinering, för deras barn, som "sluppit" vaccin, har minsann inte heller fått mässlingen, men de har hört att vaccin innehåller kvicksilver och orsakar, tex Autism...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Äntligen lite goda nyheter för oss som får Covid i Sverige!!!

 

Hörde idag av en anställd (thai) att alla som får Covid i Sverige får 50000 kronor!

För det hade hennes man sett på nyheterna idag!

Hon hade ingen länk att visa upp, men var helt övertygad, vem som skulle betala pengarna kunde hon inte riktigt förklara, men det ÄR i alla fall goda nyheter!

 

Synd bara att jag fick Covid för andra gången i mellandagarna, undrar om beloppet betalas ut i efterskott, nån som vet?

100000 är ju också pengar...

 

 

MVH

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/lena-fick-sin-langtidscovid-klassad-som-arbetsskada

 

Lena fick långtidscovid genom jobbet – klassas som arbetsskada.

Nu har Lena Bojarv fått sin långtidscovid klassad som arbetsskada.

Efter att ha gjort en arbetsskadeanmälan till Afa försäkring har hon fått 50 000 kronor i ersättning.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Jag tror vi prioriterar olika saker, så här kommer en liten fråga.

Hur många av de som vaccinerat sig har dött pga de som inte vaccinerat sig?

 

Som en slutparentes vill jag bara säga att det är nog få som säger att vaccinen inte hjälpt mot sjukdom och död.

Utan de flesta som kallas antivaxare är väl egentligen emot "tvånget". Inte vaccinet i sig.

Har ingen som helst aning men många har nog spridit covid särskilt som antivaxxare verkar ha en tendens att fullständigt skita i att hålla avstånd utan gärna har massdemonstration och minglar friskt på uteställen,gapar och skriker om deras kropp deras val även om dom jobbar med sjuka och svaga.  

 

Sen var väl artikeln som sådan mest riktad till såna jävla klappträn som JK och hans gelikar

som anser att vaccin är ett biovapen. 

Så här kommer en liten fråga till dig .

Hur många har inte han och hans anhang dödat med sina lögner och påhittade fakta?

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Utan de flesta som kallas antivaxare är väl egentligen emot "tvånget". Inte vaccinet i sig.

Väldigt många av de som "kallas antivaxare", är övertygade om att vaccinet i sig är skadligt. Det är i alla fall min erfarenhet.

 

Många  som tycker att vaccinering måhända inte är helt nödvändigt tar det ändå eftersom de trots allt har förstånd nog att begripa (olikt antivaxare) att vaccinet i sig inte är skadligt. Pragmatism snarare än att gå på skräckpropaganda gäller i denna ganska stor grupp.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Jag tror vi prioriterar olika saker, så här kommer en liten fråga.

Hur många av de som vaccinerat sig har dött pga de som inte vaccinerat sig?

 

Som en slutparentes vill jag bara säga att det är nog få som säger att vaccinen inte hjälpt mot sjukdom och död.

Utan de flesta som kallas antivaxare är väl egentligen emot "tvånget". Inte vaccinet i sig.

Hur många i västvärlden har blivit tvångsvaccinerade mot sin vilja ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev hobbe:

Hur många har inte han och hans anhang dödat med sina lögner och påhittade fakta?

Ingen, gissar jag.

Om någon väljer att inte vaccinera sig pga vad folk skriver på t.ex. Facebook eller MPR istället för att lyssna på sin läkare, så kanske det är nåt som inte riktigt stämmer.

 

Eget ansvar är nyckeln till det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Hur många i västvärlden har blivit tvångsvaccinerade mot sin vilja ?

Ingen direkt, skulle jag säga.

 

Men det indirekta "tvånget" i flera västländer är svår att missa.

Österrike, Kanada, Australien för att nämna några.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev spooncreek:

Väldigt många av de som "kallas antivaxare", är övertygade om att vaccinet i sig är skadligt. Det är i alla fall min erfarenhet.

 

Många  som tycker att vaccinering måhända inte är helt nödvändigt tar det ändå eftersom de trots allt har förstånd nog att begripa (olikt antivaxare) att vaccinet i sig inte är skadligt. Pragmatism snarare än att gå på skräckpropaganda gäller i denna ganska stor grupp.

Så kan det ju vara, i din krets.

Vi har några såna här uppe också.

 

Men när t.ex Merriam Websters definition ändras till att ordet anti-vaxxer även innefattar dem som är emot vaccinmandat, så är det kanske ändå många som hamnar i den gruppen, utan att vara emot vaccin som sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

Så kan det ju vara, i din krets.

Vi har några såna här uppe också.

 

Men när t.ex Merriam Websters definition ändras till att ordet anti-vaxxer även innefattar dem som är emot vaccinmandat, så är det kanske ändå många som hamnar i den gruppen, utan att vara emot vaccin som sådant.

Merriam Websters definition var okänd för mig ända tills du nog tog upp den i ditt inlägg. Känns inte som en kioskvältare, ärligt talat.  

 

Jag är som du vet för individers fria val så långt det är möjligt att utan att världen trillar över i anarki. Men just i detta fall handlade min invändning inte om detta utan mer om vilka man inkluderar när man pratar om "anti-vaxare".  Jag vill nog vidhålla att de för allra flesta handlar om att mena personer som tror att vaccinet i sig är skadligt, eller till och med dödligt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Surin P3:

Ingen direkt, skulle jag säga.

 

Men det indirekta "tvånget" i flera västländer är svår att missa.

Österrike, Kanada, Australien för att nämna några.

Det är mycket i livet man kan tänka sig att göra för att uppnå vissa mål

 

men faktum kvarstår att inga blir tvångsvaccinerade mot sin vilja. Att vaccinera sig är och förblir upp till varje individ att avgöra själv om man vill ha det i kroppen eller inte

 

Allt annat "uppfattat tvång" är mer ett problem mellan öronen på en del individer. Att arbetsgivare och regeringar tar sitt lagliga ansvar för säkerheten i verksamheter eller samhällen är mer att hedra dom för än att klandra dom för

 

Klagar man högt eller "skriker som en stucken gris" för att några bryr sig om säkerheten får man nog ta sig en allvarlig funderare om ens egen beteende.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är mycket i livet man kan tänka sig att göra för att uppnå vissa mål

 

men faktum kvarstår att inga blir tvångsvaccinerade mot sin vilja. Att vaccinera sig är och förblir upp till varje individ att avgöra själv om man vill ha det i kroppen eller inte

 

Allt annat "uppfattat tvång" är mer ett problem mellan öronen på en del individer. Att arbetsgivare och regeringar tar sitt lagliga ansvar för säkerheten i verksamheter eller samhällen är mer att hedra dom för än att klandra dom för

 

Klagar man högt eller "skriker som en stucken gris" för att några bryr sig om säkerheten får man nog ta sig en allvarlig funderare om ens egen beteende.

Jag håller inte alls med dig i vad du skriver. Du kan ju inte avskriva att det är ett tvång, som för övrigt är direkt och inte ens indirekt,  om det är ett lagligt tvång eller tvång för att behålla jobbet att vaccinera sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev spooncreek:

Merriam Websters definition var okänd för mig ända tills du nog tog upp den i ditt inlägg. Känns inte som en kioskvältare, ärligt talat.  

 

Jag är som du vet för individers fria val så långt det är möjligt att utan att världen trillar över i anarki. Men just i detta fall handlade min invändning inte om detta utan mer om vilka man inkluderar när man pratar om "anti-vaxare".  Jag vill nog vidhålla att de för allra flesta handlar om att mena personer som tror att vaccinet i sig är skadligt, eller till och med dödligt.

 

Då är jag också antivaxxare, för att idag tro att vaccinet är helt ofarligt eller riskfritt är fel. Men jag är helt med på att riskerna med covid vaccinerna är mer eller mindre minimala.

 

Med det sagt så finns det undersökningar som visar att pojkar i vissa åldrar har större risk för smärre hjärtproblem av vaccin, än av covid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...