Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Att skylla på ovaxxxade när det gäller IVA platser är bara löjligt. Vilka beslutar om hur många IVA vi ska ha i landet??????

Det finns ingen mening med att slösa mer skattepengar än vad som behövs. De ovaxxade kostar onödigt mycket skattepengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev flebbe:

World Class Athletes Suffer Vaccine Injuries

 

"After my 2nd dose I noticed that my heart rate was way higher than normal and my breath hold capacities went down significantly. During sleep I’m at 65-70bpm instead of 37-45bpm. During the day I’m now always over 100bpm instead of 65bpm, even when I sit down and relax. Once I even reach 177bpm while having dinner with friends !!!! 40days after 2nd jab, I had no progress so I went to see another cardiologist and got diagnosed with Myocarditis, Pericarditis and Trivial Mitral regurgitation! I’m now struggling to reach 8min breath hold, 150m down and I even have a strong urge to breath doing 40m dives. 30% decrease on my diving performance roughly.

 

https://kanekoa.substack.com/p/world-class-athletes-suffer-vaccine

min puls drog oxå upp i en vecka.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

min puls drog oxå upp i en vecka.

 

Min svärson drabbades av kraftig yrsel, blev inlagd ett dygn. Dom kunde inte hitta något fel. Yrseln höll i sig i 1.5 månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-07 at 12:08, skrev Nicholas:

Tror jag nog. 

 

Thailand är extremt skitnödigt. 

 

Visst låg Thailand i världstoppen gällande Covidhysteri från mars till oktober 2020; betänk att det var förbjudet att köpa öl ens i affär i typ en månad trots 0 Covid-fall. Nedstängningen för tredje vågen som startade 1:a april 2021 var också kraftigt överdriven men med Phuket Sandbox avancerade Thailand istället till att bli ett av Asiens allra mest Covidliberala länder. När sedan Test & Go kom så var Thailand absolut på medaljplats i Asien. 

 

Många svenska Thaifantaster verkar ha missat att nästan alla länder här borta har varit svårare att komma in i än det är att ta sig ut från Alcatraz sedan mars 2020. När runt 70% av turisterna som normalt sett kommer till Thailand bor i länder som det inte går att återvända till så var inte den ekonomiska förlusten i att dessutom hålla oss vitingar borta överdrivet stor.

 

Min teori är att mängden empati är konstant. I västvärlden fördelar vi vår empati på familj, vänner, landet och omvärlden men i Thailand är det bara familjen och allra närmaste vännerna som räknas; dock är de viktigare än de är för oss. Att 5% blivit arbetslösa pga bristen på turism är därför inget som gemene thailändare bryr sig det allra minsta om, så tillvida att den specifike thailändaren, eller hans familj, inte själva jobbar där. När regeringen från början lyckats skrämma slag på hela befolkningen har det därefter inte funnits någon push för att öppna upp från de 95% som inte jobbar inom turismindustrin och att regeringen skulle lyssna på övriga 5% var givetvis aldrig något alternativ. Det var först i höstas när överklassföräldrar ville kunna komma tillbaka smidigt efter att skickat sina ungar till internatskolor och universitet i UK och US som Phuket Sandbox trollades fram.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Atom:

Visst låg Thailand i världstoppen gällande Covidhysteri från mars till oktober 2020; betänk att det var förbjudet att köpa öl ens i affär i typ en månad trots 0 Covid-fall. Nedstängningen för tredje vågen som startade 1:a april 2021 var också kraftigt överdriven men med Phuket Sandbox avancerade Thailand istället till att bli ett av Asiens allra mest Covidliberala länder. När sedan Test & Go kom så var Thailand absolut på medaljplats i Asien. 

 

Många svenska Thaifantaster verkar ha missat att nästan alla länder här borta har varit svårare att komma in i än det är att ta sig ut från Alcatraz sedan mars 2020. När runt 70% av turisterna som normalt sett kommer till Thailand bor i länder som det inte går att återvända till så var inte den ekonomiska förlusten i att dessutom hålla oss vitingar borta överdrivet stor.

 

Min teori är att mängden empati är konstant. I västvärlden fördelar vi vår empati på familj, vänner, landet och omvärlden men i Thailand är det bara familjen och allra närmaste vännerna som räknas; dock är de viktigare än de är för oss. Att 5% blivit arbetslösa pga bristen på turism är därför inget som gemene thailändare bryr sig det allra minsta om, så tillvida att den specifike thailändaren, eller hans familj, inte själva jobbar där. När regeringen från början lyckats skrämma slag på hela befolkningen har det därefter inte funnits någon push för att öppna upp från de 95% som inte jobbar inom turismindustrin och att regeringen skulle lyssna på övriga 5% var givetvis aldrig något alternativ. Det var först i höstas när överklassföräldrar ville kunna komma tillbaka smidigt efter att skickat sina ungar till internatskolor och universitet i UK och US som Phuket Sandbox trollades fram.  

Så är det i diverse andra länder också. 

Man tänker inte längre bort än familjen. 

Dvs inga samhällsbyggare direkt. 

 

Det är nyckeln till situationen i månget land. 

Du säger empati, jag tycker kanske det rör sig lite mer om fantasi och förståelse. 

Hur man kan förstå lite mer komplexa system än familjen, såsom ett samhälle. 

Simcity. 

 

Men att försöka få Thailand att framstå som stjärnor genom att jämföra med Asien, Mja. 

 

En relativ jämförelse med utvalda kombatanter påverkar ju inte den absoluta positionen. 

Den positionen som Thailand håller är inte byggd på några av mig kända fakta. 

 

Om nu omikron är så smittsamt som dom säger kommer alla åtgärder vara förgäves. 

Speciellt slöseriet med tid, inte köpa vettiga vaccin förräns man förankrat läget med CP group och då köpa sinovac.

Nu försöker man bemöta dr Kate med att det fanns inget annat. 

Lögner rakt igenom. 

 

Jag vet faktiskt inte exakt hur juntan tänker, normalt sett tänker dom bara på sina pengar, och säkerligen så även nu, men jag vet inte hur det här kan vara mest lönsamt, men uppenbarligen är det det. 

 

Logik är svår att finna i Thailand. 

Bara att acceptera.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Atom:

Visst låg Thailand i världstoppen gällande Covidhysteri från mars till oktober 2020; betänk att det var förbjudet att köpa öl ens i affär i typ en månad trots 0 Covid-fall. Nedstängningen för tredje vågen som startade 1:a april 2021 var också kraftigt överdriven men med Phuket Sandbox avancerade Thailand istället till att bli ett av Asiens allra mest Covidliberala länder. När sedan Test & Go kom så var Thailand absolut på medaljplats i Asien. 

 

Många svenska Thaifantaster verkar ha missat att nästan alla länder här borta har varit svårare att komma in i än det är att ta sig ut från Alcatraz sedan mars 2020. När runt 70% av turisterna som normalt sett kommer till Thailand bor i länder som det inte går att återvända till så var inte den ekonomiska förlusten i att dessutom hålla oss vitingar borta överdrivet stor.

 

Du skulle bli förvånad (eller kanske inte) över hur många stenbordsexperter i Sin City som yrar över att åka till någon av grannländerna utan att ha en susning över de restriktioner som alla av dem haft och i de allra flesta fortsatt har.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du skulle bli förvånad (eller kanske inte) över hur många stenbordsexperter i Sin City som yrar över att åka till någon av grannländerna utan att ha en susning över de restriktioner som alla av dem haft och i de allra flesta fortsatt har.

Inte det minsta förvånad, det bekräftar bara det jag redan filosoferat fram. För många av knivarna i nedersta lådan är framtiden förutbestämd redan när de gör sin första resa till Thailand:

1: 3-5 år av konstant klagande på allt som har med Sverige att göra; från feta kärringar via snöskottning till dumma politiker.

2: 3-6 månader av drömliv i Pattaya.

3: 6-12 månader av klagomål på hur dyrt det blivit, visaregler och allmänt korkade thailändare.

4: 3-6 månader av euforisk glädje över att bygga ett 60 m2 hus med tillhörande ankfarm i Isan Nowhere.

5: 6-12  månader av klagomål på korruptionen, den jobbiga frun och, givetvis, allmänt korkade thailändare.   

6: 1-3 veckor av "Fan, Kambodja verkar ju vara drömmen!"

7: Begravning med de 3 närmast sörjande.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Tänka sig det tog nästan två år innan man kunde läsa ett vettig inlägg. Hur fan kan vi människor rösta på dessa skithögar till politiker som gör allt för att förtrycka den lilla människan. 

Hoppet finns. Fler och fler börjar vakna ur mass hypnosen. Vem som vanligt kommer få betala för allt skit vi ställt till med. 

Ps Sverige började bra under 2020. Varför försöka ändra allt under 2021 med flera restriktioner. Låt Omicron smitta oss så är det över. Att skylla på ovaxxxade när det gäller IVA platser är bara löjligt. Vilka beslutar om hur många IVA vi ska ha i landet??????. Frågan varför många inte ser igenom lögnen

Ett jävla tjatande från er vänsterextremister om "den lilla människan". Känner man sig som "en liten människa" så är man förmodligen det och då bör man sitta tyst i båten och vänta på gåvor istället för att klaga på att gåvan inte var bra nog. Fortsätt du att läsa på dina Xi- och Putinfinansierade "nationalistiska" sidor. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-08 at 07:14, skrev Koh Changer:

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2243811/search-for-6-more-infected-tourists-who-did-not-wait-for-results

Så alla som ska till Thailand, se till att sköta provtagningarna annars blir ni jagade. Dessa stjärnor stack innan resultaten kom, från Koh Chang. 

Hur dum får man bli eg, precis som om dom kan komma undan, snacka om att skaffa sig problem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev LTD:

Hur dum får man bli eg, precis som om dom kan komma undan, snacka om att skaffa sig problem. 

Nu har dom hittat dessa herrar, men så kom nyheter idag: 

Koh Chang national park closed to visitors

Home

»

In-Focus

»

Koh Chang National Park Closed To V...

Trat’s Mu Koh Chang National Park will be closed to tourists from Sunday to curb the spread of Covid-19, especially since the number of new cases is surging on the tourist island of Koh Chang.

The national park straddles several districts, including 52 islands with the most notable one being Koh Chang in the archipelago.

Så det var denna högsäsongen det. 

Arma människor på ön, precis när dom trodde sig fått tjänat lite deg i år så blir det så här igen. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Nu har dom hittat dessa herrar, men så kom nyheter idag: 

Koh Chang national park closed to visitors

Home

»

In-Focus

»

Koh Chang National Park Closed To V...

Trat’s Mu Koh Chang National Park will be closed to tourists from Sunday to curb the spread of Covid-19, especially since the number of new cases is surging on the tourist island of Koh Chang.

The national park straddles several districts, including 52 islands with the most notable one being Koh Chang in the archipelago.

Så det var denna högsäsongen det. 

Arma människor på ön, precis när dom trodde sig fått tjänat lite deg i år så blir det så här igen. 

Så dom stänger hela Koh Chang för besökare? Obegränsad tid? Jag som tänkte åka dit om ett par veckor.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Koh Changer:

Nu har dom hittat dessa herrar, men så kom nyheter idag: 

Koh Chang national park closed to visitors

Home

»

In-Focus

»

Koh Chang National Park Closed To V...

Trat’s Mu Koh Chang National Park will be closed to tourists from Sunday to curb the spread of Covid-19, especially since the number of new cases is surging on the tourist island of Koh Chang.

The national park straddles several districts, including 52 islands with the most notable one being Koh Chang in the archipelago.

Så det var denna högsäsongen det. 

Arma människor på ön, precis när dom trodde sig fått tjänat lite deg i år så blir det så här igen. 

Men Phuket får ha öppet på vid gavel. Vi har förmodligen betydligt mer covid här men det är Thailogik i ett nötskal. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Så dom stänger hela Koh Chang för besökare? Obegränsad tid? Jag som tänkte åka dit om ett par veckor.

Skit i de där jävla öarna och kom hit nu istället så bjuder jag på ett par GT och grillat.
Jag känner dessutom en kille som har ett par burkar pepperoni och lite annat gott som ligger och väntar på dig. ;)

 

 

Ändrades av Fantomen
jag kann innte sfatva
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fantomen:

Skit i de där jävla öarna och kom hit nu istället så bjuder jag på ett par GT och grillat.
Jag känner dessutom en kille som har ett par burkar pepperoni och lite annat gott som ligger och väntar på dig. ;)

 

 

Jag har hört rykten om att bara en burk feferoni är kvar och att all hjortronsylt är slut.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
22 timmar sedan, skrev Atom:

Ett jävla tjatande från er vänsterextremister om "den lilla människan". Känner man sig som "en liten människa" så är man förmodligen det och då bör man sitta tyst i båten och vänta på gåvor istället för att klaga på att gåvan inte var bra nog. Fortsätt du att läsa på dina Xi- och Putinfinansierade "nationalistiska" sidor. 

Du är för god Atom. Du är nog ensam att kalla mig vänster, Alla andra kallar mig allt. sakfrågan är som vanligt skit

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
18 minuter sedan, skrev John Khonken:

Du är för god Atom. Du är nog ensam att kalla mig vänster, Alla andra kallar mig allt. sakfrågan är som vanligt skit

Det går inte att diskutera sakfrågan med dig. Du läser bara fake news, alternative facts och pravda propaganda. Sedan förstår du inte helheten heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Så dom stänger hela Koh Chang för besökare? Obegränsad tid? Jag som tänkte åka dit om ett par veckor.

Kollat upp, det är "bara" officiella nationalparken som stänger, vattenfallen, wievpoints och dylikt, allt annat är som vanligt än så länge. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Historien upprepar sig 😀

261735008_10159149081741154_5933243902700701771_n.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Kollat upp, det är "bara" officiella nationalparken som stänger, vattenfallen, wievpoints och dylikt, allt annat är som vanligt än så länge. 

Hittade det också.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-09 at 20:25, skrev John Khonken:

Du är för god Atom. Du är nog ensam att kalla mig vänster, Alla andra kallar mig allt. sakfrågan är som vanligt skit

I ett svenskt och europeiskt perspektiv så är du tveklöst extremvänster. I USA har det alltid funnits en liten falang hos Republikanerna som består av det vi ofta benämner "white trash"; alltså dåligt utbildade och taskigt avlönade vita som skyller sina egna tillkortakommanden på samhället.

 

I Europa och Sverige så har högern alltid bestått av välutbildade och välavlönade människor som tror på staten, vetenskap och storföretag; det har alltså aldrig funnits någon grund för konspirationsteorier. Det finns givetvis inga länder där "välutbildade och välavlönade" utgör en majoritet så därav styrdes Västeuropa huvudsakligen av Socialdemokrater och mittenpartier i efterkrigstiden. Vänstervågen under sent 60-tal tyckte att Socialdemokrater hade gått för långt mot mitten och det är nog där jag placerar dig; de revolterade mot all erkänd vetenskap, media, storföretag och etablissemanget. 

 

De senaste 10-15 åren har de traditionella högerpartierna gått mot mitten och de traditionella vänsterpartierna likaså. Nu känns det som en engelsk Tipsextramatch i januari 1981; 20 spelare bökar i mitten utan att få något gjort medans både höger- och vänsterflank är helt fria för vilken halvdan opportunist som helst.

 

Många av mina barndomskompisar i Tibro är vänster, alltså långt vänster om Maggan, men de tycker och tänker precis som du i nästan alla frågor; allt är samhällets och elitens fel och de gör det bara för att jävlas just med mig. Så tänker ingen person som är höger; de löser sina problem och ser till att inte vara beroende av vad staten säger och gör.

 

  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Nu känns det som en engelsk Tipsextramatch i januari 1981; 20 spelare bökar i mitten utan att få något gjort medans både höger- och vänsterflank är helt fria för vilken halvdan opportunist som helst.

555555555...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

😉

FB_IMG_1642691525496.jpg.cd46d13013fed97b3e8e150cf4c1d267.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...