Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev flebbe:

Tyckte du något om det han skrev, eller hängde du bara upp dig på att det var han som skrev ? Om tex Marcus Oscarsson (Fritz brukar ju hänvisa till han) skrivit artikeln, hade du då kommenterat innehållet i artikeln? 🙂

Bäää  🐏

En så kallad hypotetisk fråga eftersom Marcus Oscarsson aldrig skulle skriva något så urbota falskt och dumt som Lars Bern gjorde och som du citerade. Hur tusan tänkte du när du blandade in honom i diskussionen ? :gasp:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag läste och tycker att han i vanlig ordning skrev mest skit. Jag köper inte alls hans ständigt återkommande åsikter om den metabola pandemin eller hans kritik av "globalisterna", och den tro han lanserar redan i rubriken i just denna artikel om att allt skulle vara en plan för att decimera jordens befolkning. Från artikeln bland annat detta:

 

"Den sydafrikanska forskaren säger att när du inser planen förstår du att de tänker döda de flesta av oss. Det är ingen slump att de hypermiljardärer med Bill Gates i spetsen som driver på masvaccinationen även är starkt engagerade i eugeniksrörelsen som kraftigt vill decimera jordens befolkning. Det är syftet med spikproteinet i “vaccinet” menar han."

 

Tror du på det är det naturligtvis upp till dig. Jag tycker det är rappakalja producerat av en gubbe som blev förvirrad för många herrans år sedan. Därav min kritik. Och du, tro inte att jag inte läser det jag kritiserar....

 

 

Såja du kan. Och du, om du svarar som du gjorde i det första svaret är det lätt att tro att du inte läst och bara ville ha lite kompiskarma och ryggdunkningar. 🤡

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

En så kallad hypotetisk fråga eftersom Marcus Oscarsson aldrig skulle skriva något så urbota falskt och dumt som Lars Bern gjorde och som du citerade. Hur tusan tänkte du när du blandade in honom i diskussionen ? :gasp:

Nä, Marcus är ju en kunnig jävel.  Han vet ju t.o.m att Titanic avgick från USA på sin jungfrutripp...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

En så kallad hypotetisk fråga eftersom Marcus Oscarsson aldrig skulle skriva något så urbota falskt och dumt som Lars Bern gjorde och som du citerade. Hur tusan tänkte du när du blandade in honom i diskussionen ? :gasp:

Nu får du nog tänka till lite, undrar varför jag blandade in han. 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev flebbe:

Tyckte du något om det han skrev, eller hängde du bara upp dig på att det var han som skrev ? Om tex Marcus Oscarsson (Fritz brukar ju hänvisa till han) skrivit artikeln, hade du då kommenterat innehållet i artikeln? 🙂

Bäää  🐏

Skulle alltså Bill Gates och världens medicintillverkare gått ihop om en plan. Då måste väl också Kina och Ryssland vara med i den komplotten?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Nä, Marcus är ju en kunnig jävel.  Han vet ju t.o.m att Titanic avgick från USA på sin jungfrutripp...

Här har man framgångsrikt undvikit spoilers om På spåret avsnitt 2 på alla sociala medier, och genom att inleda alla samtal med kollegor hemma med uppmaning att inte avslöja nått.  Och så kommer det i en tråd om Corona på MPR-forat. :bb2: Outgrundliga äro herrans (eller är det månne globalisternas) vägnar. :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Här har man framgångsrikt undvikit spoilers om På spåret avsnitt 2 på alla sociala medier, och genom att inleda alla samtal med kollegor hemma med uppmaning att inte avslöja nått.  Och så kommer det i en tråd om Corona på MPR-forat. :bb2: Outgrundliga äro herrans (eller är det månne globalisternas) vägnar. :friends:

Sorry, men då har du ju en timmes högklassig underhållning med Kajaltelevinken att se fram emot...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Benriach:

Sorry, men då har du ju en timmes högklassig underhållning med Kajaltelevinken att se fram emot...

Jag gillade Timbuktu och Marcus S i första programmet. Dra på åttan på Avignon...sylvasst.  De kan nog ta hem hela rasket. Men jag kan ana redan av första programmet att det inte är värt att lägga ett bet på Carina & Marcus O...

 

Om Marcus O:s journalistiska talanger: han dök upp i etern efter det att jag lämnade det förlovade landet,  tror jag. Men för ett par år sedan, när jag på allvar inträdde i gubbåldern, har jag kollat rätt ofta på hans förklaringssegment i TV4 morgon. Som hans personlighet är kan jag förstå att han retar många som ligger långt ut åt höger, men som en 10 minuters lättsam förkovran i vad som hänt politiskt under veckan...funkar bra för mig.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Benriach:

Kajaltelevinken

:rotfl::rotfl::rotfl:

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med en mixad cocktail var kanske inte så dumt @spooncreek Varför hålla på och mixa. En dos av varje i en stor jävla spruta verkar vara da shit.

 

Personer som har fått en första dos covidvaccin från Pfizer-Biontech eller Astra Zeneca, följt av en andra dos nio veckor senare, men med Moderna, fick ett bättre immunförsvar.

Det visar en ny brittisk studie.

Studien, som bygger på data från 1 070 volontärer, visade bland annat att om en första dos med Astra Zeneca-vaccinet följdes av Moderna eller Novavax, ökade antalet antikroppar och T-celler, jämfört med två doser Astra Zeneca.Den visade också att en dos Pfizer följd av en dos Moderna gav bättre resultat än två doser med Pfizer. En dos Pfizer följt av Novavax gav fler antikroppar än två doser Astra Zeneca, men denna kombination gav dock sämre resultat än två doser av enbart Pfizer.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev flebbe:

bild.png.8c88fa3c49a76c94f9b1d7f116c9274c.png

Kan man dra slutsatsen att många som kände sig sjuka drog sig för att gå till sjukvården under pandemin?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-06 at 20:03, skrev flebbe:

De systematiskt falska PCR-testerna gjorde det möjligt för den medicinska etablissemanget att utse nästan alla dödsfall i cancer, hjärtinfarkt etc. som “Covid-dödsfall” om patienterna fått det falska PCR-testet som körts på för många cykler. En person som dog med falskt positivt räknades som en Covid-död. Italienska medicinska myndigheter har senare korrigerat Italiens covid-dödstal till att endast inkludera personer som dött av Covid. Antalet döda i covid-19 sjönk då från 130 000 till 3 783. Med andra ord, i Italien skapades “pandemin” genom att överskatta Covid-dödsfallen över 30 gånger

 

https://www.metabolhalsa.se/2021/11/11/ar-planen-att-decimera-jordens-befolkning/ 

 

Å så va det ju det här med käll granskning.... 

Internet är fantastiskt och man kan finna mycket bra info men om man inte kan sålla ut seriösa källor blir det lätt lite tokigt.. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kan man dra slutsatsen att många som kände sig sjuka drog sig för att gå till sjukvården under pandemin?

Det där är väl IVA det handlar om så det är knappast någon som inte uppsökt vård pga pandemin.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Det där är väl IVA det handlar om så det är knappast någon som inte uppsökt vård pga pandemin.

Det har du rätt i!

Jag gjorde diagram över antal vårddagar på IVA istället. Eftersom att covidpersoner ofta ligger längre borde det vara ett bättre mått, än antal vårdade. Då ser man att vårddagarna har ökat. Samma input till alla tre tabeller(förutom datum).

2019 drygt  84 000

2020 drygt 120 000

2021 drygt 105 000 (då är inte året slut än)

 

1561002118_iva2019.png.75a44de9e85ef1a00f9405aee856c0aa.png29846087_iva2020.png.9619d36867fb963e655f568a7a9a0963.png1294068961_iva2021.png.d9a66acd6b58552734bcc3ae8f968512.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså drygt 31 000 personer har legat på IVA ett dygn mer i år än 2019.

Eller 3 100 personer i 10 dagar mer.

Eller nån annan kombination...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Alltså drygt 31 000 personer har legat på IVA ett dygn mer i år än 2019.

Eller 3 100 personer i 10 dagar mer.

Eller nån annan kombination...

Då får man också ta hänsyn till att många planerade åtgärder har ställts in under pandemin. Hur många är kanske svårare att säga, men det finns kanske duktigt folk på forumet som kan ta fram dom siffrorna också. Vårdskulden har ökat!

 

Edit. Sedan har P3 räknat lite fel, såg det en stund efter jag postat.

21 000 dagar mer 2021 (hitills) jämfört med 2019.

drygt 35 000 dagar mer 2020 jämfört med 2019.

Ändrades av Wangthong
P3's räknefel
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

However, he spent the 4th to the 6th of December suffering from a fever, tiredness and a sore throat. 

 

Nämen!!!! Stäng alla gränser, förbjud alkohol och håll minst 5 meters avstång. Och glöm inte masken natirligtvis. Be careful out there.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2235135/test-go-country-list-to-change

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nicholas:

har du trovärdig källa ?

 

Vill du hävda att jag inte är trovärdig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Hade vi redan fått besked om för några dagar Sean och vi har det till den 27 februari till att börja med

 

 

enis

31/1 för mig.

 

Följande gäller vid Försvarshögskolan från och med 23 december:

Endast de medarbetare som måste vara på plats för att utföra sina arbetsuppgifter, såsom att undervisa, ska vara det. Statliga arbetsgivare har åter fått ett skärpt uppdrag att se till att så många medarbetare som möjligt kan arbeta hemifrån. Uppdraget gäller till och med 31 januari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...