Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev Dempa:

https://diariodevallarta.com/en/mas-de-75-deportistas-repentinamente-fallecidos-en-5-meses/?amp=1
 

Vet inte om listan är helt korrekt men det har gått rykten om detta länge. Tydligen fler fall av plötslig död och hjärtproblem hos idrottare.

Tack för länken. Det står bland annat att det finns ingen statistik på om det är onormalt många det senaste året, och det står också att det finns inga bevis för att det har med vaccin att göra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev JohanR:

Tack för länken. Det står bland annat att det finns ingen statistik på om det är onormalt många det senaste året, och det står också att det finns inga bevis för att det har med vaccin att göra. 

Så är det, men det är ovanligt många idrottare som drabbats av hjärtbesvär senaste tiden. Kan vara en ren slump. Svårt att veta eftersom ingen undersökt sammanhanget mellan alla dessa fall och vaccinet.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör på nyheterna att Omikron beräknas spridas dubbelt så fort som tidigare varianter, men verkar ge mildare symptom.

Låter positivt. Det når fler "värdar" på kortare tid, och minskar "smittcykeln". Ett steg mot det berömda "flock"-ordet kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Hör på nyheterna att Omikron beräknas spridas dubbelt så fort som tidigare varianter, men verkar ge mildare symptom.

Låter positivt. Det når fler "värdar" på kortare tid, och minskar "smittcykeln". Ett steg mot det berömda "flock"-ordet kanske.

Ja, istället för panik borde det vara en känsla av lättnad. Viruset beter sig precis förutspått, om man lyssnar på vetenskapen alltså. Har man politiker och kvällstidningar som informationskälla är man givetvis panikslagen.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det märkligt hur vi människor resonerar.  Här står vaxxade mot ovaxxade istället för att gemensamt vända oss mot dom som ställt till med skiten vi nu har. Eliten har lyckats splittra oss människor istället för att ena oss'.  Propagandan har lyckats. Men vad vet vi då.  Liten sammanställning.

 

Cornonan har det forskats om sedan milleniet. Patentet lämnades in i Surrey runt 2005.  Usa forskade runt detta  tills 2015 när det förbjöds. Då flyttade forskning till Wuhan. Syftet var med Gain of funktion ta fram ett  dödligt biovapen som möjligt. Usa genom Fauci finansierade skiten hela tiden. 

Varför var detta viktigt har aldrig framkommit.

Redan 2017 var biovapnet på gång. Det finns flera bevis på detta.  NU KOMMER EN KILL GISSNING. HADE MED VALET I USA ATT GÖRA-

Men släppes ut hösten 2019. Medvetet eller omedvetet får alla gissa . Ingen vet mer än dom inblandade. 

. VARFÖR VÄNDER VI OSS MOT VARANDRA DÅ.

Det har visat sig att vaxxade sprider smittan  även ovaxxade. Dom enda som inte sprider smittan är ovaxxade som haft covid. Deras imunförsvar är helt överlägset alla droger.

Nu visar det sig att jabbarna bara hjälper några månader. Alltså måste man ta nya hela tiden. Räcker 100st eller. 

FRÅGAN INGEN STÄLLER. VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT BLI HELT FRISK OCH LEVA ETT NORMALT LIV. UTAN JABB.

DET MAN KAN KONSTATERA MED SÄKERHET ÄR ATT BIG P UPPGIFT ÄR ATT TJÄNA PENGAR. ENDAST TJÄNA PENGAR. INTE HJÄLPA MÄNSKLIGHETEN TILL ETT BÄTTRE LIV.

 

DEN STORA FRÅGAN I SVERIGE. VARFÖR FÅR INTE DOKTORERNA RÄDDA LIV GENOM ATT GE FOLK IVERMECTIN I TIDIGT STADIUM

Vilka studier hänvisar folkhälsomyndigheten  till. Eller är det för att korkskallarna som bestämmer har köpt in 40 miljoner nya doser under två år. Då skulle det visa deras inkompetens. Då mörkar man hellre.

 

pS Gå in på youtube och lyssna på Doktor John Cambell ( han är vaxxare) om miraklet i Japan

 

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Dempa:

Ja, istället för panik borde det vara en känsla av lättnad. Viruset beter sig precis förutspått, om man lyssnar på vetenskapen alltså. Har man politiker och kvällstidningar som informationskälla är man givetvis panikslagen.

Tycker du verkligen politiker och kvällsmedia sprider panik? Personligen tycker jag de sköter sig rätt bra den här gången. Att omikron förmodligen är mindre farligt än tidigare mutationer tycker jag mig ha läst sedan dag ett. De hårdare tagen mot framförallt ovaccinerade började innan omikron och har med den senaste vågen att göra men även där har Sverige varit rätt lugna jämfört med de flesta andra europeiska länder.

 

Att viruset muteras tills det sprids som en prutt i en fullpackad tunnelbanevagn sägs ju vara den väg det alltid går och att det är det enda sättet att få slut på en epidemi. Att den också blir mer och mer ofarlig är nog också sant så jag välkomnar omikron. Även om det nu mest blir som en vanlig förkylning för unga och friska så kan jag ändå förstå att det för sådana som min far; 75 bast, överviktig, rökare med diabetes, ändå känns rätt trist då det kan innebära ytterligare 6 månader av inställda bridgemöten etc.   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Dempa:

Ja, istället för panik borde det vara en känsla av lättnad. Viruset beter sig precis förutspått, om man lyssnar på vetenskapen alltså. Har man politiker och kvällstidningar som informationskälla är man givetvis panikslagen.

Panik, sa Bull.....

 

Har befunnit mig i pestens smitthärd (Sthlm) största delen av pandemin. Och jag kan ärligt säga att här har vi levt i princip som vanligt, förutom en del mindre restriktioner angående restauranger bla. Men annars pågår livet som vanligt utan nedstängningar. Och ser vi oss omkring verkar det som om ingen kommer undan, även om de tar till drakoniska metoder och krossar sin ekonomi.

 

Enda undantaget i oro (för egen del) var när jag var i Thailand nu några veckor. Läser man media så målas det ju upp en bild om att Sverige håller på att gå under, och att i Sthlm ligger liken på gatorna. Helt galet. Jag spenderade en hel del tid med att försöka förklara för "klimatflyktingar" att det som står i media inte riktigt är överensstämmande med verkligheten, men inte så lätt att nå fram. Just detta är lite kul, för denna publik brukar väl gnälla som mest på media i Sverige. Men covid skapar egna regler tydligen.....

 

Till skillnad från många andra är jag ingen smittexpert. Dock litar jag på (liksom du) experterna som säger att såhär funkar virus (undantaget gaphalsen Olsen), håll i er och håll ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

Tycker du verkligen politiker och kvällsmedia sprider panik? Personligen tycker jag de sköter sig rätt bra den här gången. Att omikron förmodligen är mindre farligt än tidigare mutationer tycker jag mig ha läst sedan dag ett. De hårdare tagen mot framförallt ovaccinerade började innan omikron och har med den senaste vågen att göra men även där har Sverige varit rätt lugna jämfört med de flesta andra europeiska länder.

 

Att viruset muteras tills det sprids som en prutt i en fullpackad tunnelbanevagn sägs ju vara den väg det alltid går och att det är det enda sättet att få slut på en epidemi. Att den också blir mer och mer ofarlig är nog också sant så jag välkomnar omikron. Även om det nu mest blir som en vanlig förkylning för unga och friska så kan jag ändå förstå att det för sådana som min far; 75 bast, överviktig, rökare med diabetes, ändå känns rätt trist då det kan innebära ytterligare 6 månader av inställda bridgemöten etc.   

Beror lite på vilket land man tittar på. Sverige har absolut haft en mer öppen och sund inställning till viruset även om rapporteringen kunde varit mer objektiv. En handfull ”experter” som tycker i stort sett lika och propsar på vaccination för unga friska individer. Några av dessa ”experter” har dessutom en direkt koppling till Astra Zeneca, är väl ingen högoddsare direkt att de är PRO-vaccin

 

Allt är ju inte Sverige och många tar nog in nyhetsrapporteringen från andra länder. 
Att se vad som händer i Australien, Irland, Canada mm är skrämmande och verkligen anti science.

 

Jag tror att vi hade haft detta bakom oss om vi hanterat pandemin som en svår influensa från början. Alltså sett till att skydda de mest utsatta och låtit samhället go about their business as usual.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Dempa:

Beror lite på vilket land man tittar på. Sverige har absolut haft en mer öppen och sund inställning till viruset även om rapporteringen kunde varit mer objektiv. En handfull ”experter” som tycker i stort sett lika och propsar på vaccination för unga friska individer. Några av dessa ”experter” har dessutom en direkt koppling till Astra Zeneca, är väl ingen högoddsare direkt att de är PRO-vaccin

 

Allt är ju inte Sverige och många tar nog in nyhetsrapporteringen från andra länder. 
Att se vad som händer i Australien, Irland, Canada mm är skrämmande och verkligen anti science.

 

Jag tror att vi hade haft detta bakom oss om vi hanterat pandemin som en svår influensa från början. Alltså sett till att skydda de mest utsatta och låtit samhället go about their business as usual.

Jag har bara läst tidningar från Sverige, Thailand samt de globala bjässarna och jag tyckte absolut att thailändsk media och, framförallt, CNN var väl alarmistiska länge. Just angående omikron tycker jag dock inte det varit så farligt; att den verkligen är relativt ofarlig vet vi ju faktiskt inte än.

 

Jag har alltid varit emot nedstängningar och tycker Sverige, på det stora hela, hanterat det hela bra. Att "skydda de mest utsatta" låter ju rimligt och bra men är givetvis inte så enkelt; de äldre och svaga är ändå en del av samhället som vårdas av yngre, handlar av yngre och umgås med yngre så finns smittan i samhället så är det inte så mycket man kan göra om vi inte helt sonika ska låsa in dem.

 

Förhoppningsvis har vi lärt oss något men min känsla är att en potentiell Covid 24 eller Covid 29 kommer mötas med betydligt hårdare åtgärder än Covid 19; det kommer bli omedelbara nedstängningar av gränser och restriktionerna kommer hagla i backen. Opinionsundersökningar från runtom i världen visar ändå, oavsett vad du och jag tycker, att det är vad en majoritet vill ha. Väldigt få länder har en så liberal och pragmatisk inställning som Sverige och det är lätt att se hur nära ytan det totalitära tänkandet ändå finns i kvasiliberala länder som Norge och Finland. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Dempa:

https://diariodevallarta.com/en/mas-de-75-deportistas-repentinamente-fallecidos-en-5-meses/?amp=1
 

Vet inte om listan är helt korrekt men det har gått rykten om detta länge. Tydligen fler fall av plötslig död och hjärtproblem hos idrottare.

Förstår inte vad man ska läsa ut på den listan. Ingenstans står det vem som varit vaccinerad eller inte. Provade att googla en del namn, några fanns inte alls några stod det bara om på wiki och en alternativ nyhetssida. Några var inte ens namngivna. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Dempa:

Så är det, men det är ovanligt många idrottare som drabbats av hjärtbesvär senaste tiden. Kan vara en ren slump. Svårt att veta eftersom ingen undersökt sammanhanget mellan alla dessa fall och vaccinet.

Varför ska man ödsla tid på att undersöka sådana osannolika samband?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev spooncreek:

Varför ska man ödsla tid på att undersöka sådana osannolika samband?

Har jag påstått att det behöver undersökas? Jag sa bara att ingen har kollat på sambandet mellan vaccin och de hjärtproblem som drabbat många idrottare senaste tiden. Inget jag förlorar sömn över

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Dempa:

Har jag påstått att det behöver undersökas? Jag sa bara att ingen har kollat på sambandet mellan vaccin och de hjärtproblem som drabbat många idrottare senaste tiden. Inget jag förlorar sömn över

Det kanske du borde. Antivaxare går igång på sånt skit och då lär vi aldrig få stopp på pandemin. 
Någon undrade varför svt inte tog upp en diskussion om detta men de ansåg att det vore samma nivå som att samla en panel och diskuterar om jorden är platt. Det skulle nog vara de samma som argumenterade om det dom om vaccinets inverkan.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Dempa:

Har jag påstått att det behöver undersökas? Jag sa bara att ingen har kollat på sambandet mellan vaccin och de hjärtproblem som drabbat många idrottare senaste tiden. Inget jag förlorar sömn över

Hur många råkade ut för samma sak pre covid? Inget nytt fenomen. 

Kopplingar till ont i halsen och träning har gjorts men fler studier behövs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Hur många råkade ut för samma sak pre covid? Inget nytt fenomen. 

Kopplingar till ont i halsen och träning har gjorts men fler studier behövs. 

Bara att inse att träning är farligt för vissa. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev rolba:

Bara att inse att träning är farligt för vissa. 😎

Jag provade att träna en gång. Blev alldeles varm & svettig & jävligt trött. Törstig som fasen efteråt också. Inget jag kommer att göra om.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag provade att träna en gång. Blev alldeles varm & svettig & jävligt trött. Törstig som fasen efteråt också. Inget jag kommer att göra om.

Törsten kan man ju stå ut med och åtgärda på närmaste bar. Men det övriga, nä nä.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Fredman:

Det kanske du borde. Antivaxare går igång på sånt skit och då lär vi aldrig få stopp på pandemin. 
Någon undrade varför svt inte tog upp en diskussion om detta men de ansåg att det vore samma nivå som att samla en panel och diskuterar om jorden är platt. Det skulle nog vara de samma som argumenterade om det dom om vaccinets inverkan.

När det gäller vaccinering av unga fullt friska människor är jag absolut en anti-vaxxare som du så fint kallar det.

 

Häpnas dagligen över de föräldrar som stolt skriver på sociala medier att deras barn nu är fullt vaccinerade. Även om risken för biverkningar är liten förstår jag inte varför man tar risken när risken för svår sjukdom och död i den åldersgruppen är ännu mindre.

 

https://e.vnexpress.net/news/news/120-children-hospitalized-province-suspends-pfizer-vaccine-batch-4397748.html

 

”Over the past week, three children have died following their vaccination with the Pfizer Covid-19 vaccine in Bac Giang, Hanoi and Binh Phuoc. The cause of death has been determined as "overreaction to the vaccine."

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
36 minuter sedan, skrev Dempa:

När det gäller vaccinering av unga fullt friska människor är jag absolut en anti-vaxxare som du så fint kallar det.

 

Häpnas dagligen över de föräldrar som stolt skriver på sociala medier att deras barn nu är fullt vaccinerade. Även om risken för biverkningar är liten förstår jag inte varför man tar risken när risken för svår sjukdom och död i den åldersgruppen är ännu mindre.

 

https://e.vnexpress.net/news/news/120-children-hospitalized-province-suspends-pfizer-vaccine-batch-4397748.html

 

”Over the past week, three children have died following their vaccination with the Pfizer Covid-19 vaccine in Bac Giang, Hanoi and Binh Phuoc. The cause of death has been determined as "overreaction to the vaccine."

Inte utan att man undrar om foliehattsförbundet publicerar en lista på små suspekta nyhetssidor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Inte utan att man undrar om foliehattsförbundet publicerar en lista på små suspekta nyhetssidor. 

VnExpress international är ju bara Vietnams mest lästa nättidning så givetvis är det bara fake news som skrivs där.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Bosten är dubbelt så stark som jabben 100ml .Det skapar miljarder spik proteiner. Och varianten är covid . Så smittspridarna är dom vaxxade . Så håll er borta från folk som nyligen tagit bosten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
13 minuter sedan, skrev Dempa:

VnExpress international är ju bara Vietnams mest lästa nättidning så givetvis är det bara fake news som skrivs där.

Det måste finnas en lista. Hur kommer man annars på att man ska söka nyheter på en vietnamesisk nättidning? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...