Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

On 2021-08-01 at 09:33, skrev janne_h:

Är på roadtrip med mustangen. Är just nu i Hamburg. På hotellet som är ett 4 stjärnigt Best Western hotell. Så kräver man uppvisande av covid pass. Men bara av mig som står som namn för rummet. Min fru brydde dom sig inte om alls om hon var vaccinerad. Såg ett annat par. Där dom struntade i covid pass för killen som stod bredvid. Medans dom krävde att få se tjejens covid pass. Handdukar fick man hämta i receptionen. Då det skulle vara säkrare av covid skäl. 🤣

 

Tog du med eget toapapper från Sverige?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Så här vill ju en del ha det. 

 

En man i Vietnam döms till fem års fängelse för att ha brutit mot coronarestriktioner, rapporterar Reuters.

Enligt en domstol i landet har mannen struntat i karantänsreglerna och därmed spridit smittan vidare.

Tidigare har två personer i landet döms till 18 månaders respektive två års fängelse för samma brott.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Så här vill ju en del ha det. 

 

En man i Vietnam döms till fem års fängelse för att ha brutit mot coronarestriktioner, rapporterar Reuters.

Enligt en domstol i landet har mannen struntat i karantänsreglerna och därmed spridit smittan vidare.

Tidigare har två personer i landet döms till 18 månaders respektive två års fängelse för samma brott.

Fem år kan man ju tycka är rätt hårt straff - fast kanske rimligt med tanke på att en av de han smittade faktiskt avled.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Krille:

Fem år kan man ju tycka är rätt hårt straff - fast kanske rimligt med tanke på att en av de han smittade faktiskt avled.

 

/Krille

Ja, varför inte fängsla alla som inte vill ta vaccinet, så vi får lite mer fast på den här lilla pandemin. Lite mer action liksom, det blir skojigt.

 

Åsså kan de ovaccinerade användas årligen  i Hunger games-liknande spektakel för ännu mer underhållning. De är ändå inte värda nåt, de där olydiga, lågstatus-människorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Surin P3:

Ja, varför inte fängsla alla som inte vill ta vaccinet, så vi får lite mer fast på den här lilla pandemin. Lite mer action liksom, det blir skojigt.

 

Åsså kan de ovaccinerade användas årligen  i Hunger games-liknande spektakel för ännu mer underhållning. De är ändå inte värda nåt, de där olydiga, lågstatus-människorna.

Det var väl inte riktigt det jag skrev.... 😉 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Krille:

Det var väl inte riktigt det jag skrev.... 😉 

 

/Krille

Nej, jag vet.

Jag spann bara vidare med lite sarkasm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara skönt för vaccarna att ha någon att skylla på . Inte på sin egna dumheter. Istället för att vända oss tillsammans mot dom som styr den här världen. Först skrämmer dom skiter ur er. För att manipulera er till vad fan som helst.

Tydliga exempel

I Sverige räknas alla som ligger på IVA som ovaccade OM

Inte tagit någon spruta- Tagit en spruta- eller tagit två sprutor. Innan 14 dagar är över.  Vad säger det. FAKE NEWS

I Israel var väl någonstans mellan 70-80 % på IVA full vaccade. Hur mycket skrivs om det

I stora delar av Indien fick befolkningen Ivermectin. Dödligheten är nära noll. 

Tidningen Rolling Stone hade en artikel som ni säkert kan hitta . Ren fake

Alla säger samma sak. Big P börjar bli desperata. Folk börjar få upp ögon om den nödgodkända  drogen. 

 

Ps Vilka är som värkar må dåligt. Drogen verkar göra folk mindre snälla. 

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Surin P3:

Nej, jag vet.

Jag spann bara vidare med lite sarkasm.

Spann vidare var väl en underdrift.... Tror de flesta tycker det är rätt rimligt att i alla fall konstaterad smittade håller sig i någon form av karantän? 

 

Känner till en thailändska här i Sverige som åkte och öppnade sin restaurang eftersom hon "bara hade lite feber". Hon blev inte så populär när det visade sig att hon hade Corona. Vet också flera fall där smittade besöker apotek och öppet berättar att de just fått provsvar som bekräftar att de är smittade...

 

Så människors dumhet upphör aldrig att förvåna.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Krille:

Spann vidare var väl en underdrift.... Tror de flesta tycker det är rätt rimligt att i alla fall konstaterad smittade håller sig i någon form av karantän? 

 

Känner till en thailändska här i Sverige som åkte och öppnade sin restaurang eftersom hon "bara hade lite feber". Hon blev inte så populär när det visade sig att hon hade Corona. Vet också flera fall där smittade besöker apotek och öppet berättar att de just fått provsvar som bekräftar att de är smittade...

 

Så människors dumhet upphör aldrig att förvåna.

 

/Krille

Men du skrev ju faktiskt att 5 års fängelse var rimligt. 

 

Och nej, jag är en av de som inte anser att det är rätt att låsa in (ofrivillig karantän) människor pga ett virus som detta. Jag tycker till och med att det är sjukt att någon kan förespråka det.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Surin P3:

Men du skrev ju faktiskt att 5 års fängelse var rimligt. 

 

Och nej, jag är en av de som inte anser att det är rätt att låsa in (ofrivillig karantän) människor pga ett virus som detta. Jag tycker till och med att det är sjukt att någon kan förespråka det.

Nu skrev jag i och för sig "kanske"..... Smittade han en släkting som kom på besök är 5 år naturligtvis orimligt men fortsatte han att jobba på ett sjukhus med svårt sjuka så känns väl 5 år inte helt orimligt. Jag tycker heller inte man ska låsa in någon men tycker (precis som jag skrev) att det är fullt rimligt att man håller sig i någon form av karantän om man är konstaterat smittad.

 

/Krille

 

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Krille:

Nu skrev jag i och för sig "kanske"..... Smittade han en släkting som kom på besök är 5 år naturligtvis orimligt men fortsatte han att jobba på ett sjukhus med svårt sjuka så känns väl 5 år inte helt orimligt. Jag tycker heller inte man ska låsa in någon men tycker (precis som jag skrev) att det är fullt rimligt att man håller sig i någon form av karantän om man är konstaterat smittad.

 

/Krille

 

 

Frivillig karantän är helt ok och det är ju så vi gjort i alla tider med liknande virus.

 

Problemen med ofrivillig karantän är många och i min mening oöverkomliga eftersom det förmodligen kommer drabba alla förr eller senare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2021-09-12 at 08:59, skrev spooncreek:

Helt sinnessjukt.

Här ser jag turismpotential. 
Byt ut befolkningen i Australien mot foliehattarna som är rädda för både banker, regeringar och virus och lås inne dessa i någon valfri håla i Australien. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2021-09-12 at 13:59, skrev spooncreek:

Helt sinnessjukt.

Såg idag att dom ska öppna upp nu för sina egna medborgare så dom kan få komma hem efter 18 månader (tror jag det var). Premiärministern såg så nöjd ut. Totalt under den tiden har 1311 dött av 107.171 smittade och en befolkning på 26 miljoner. G´day mate.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Esspe said:

Mitt i prick. 

 

Jag gillar henne, även det hon skrev om Thailand när det begav sig.

 

Jag tror du tänker på en annan journalist. Denna, Jennifer Wegerup, är Italienkorrespondent,   tillika  älskare av italiensk fotboll , och därmed också en stor fan av Zlatan. Tickar inga boxar hos dig således. 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag tror du tänker på en annan journalist. Denna, Jennifer Wegerup, är Italienkorrespondent,   tillika  älskare av italiensk fotboll , och därmed också en stor fan av Zlatan. Tickar inga boxar hos dig således. 😎

Ja just det. Men jag gillar henne med. Kommer inte ihåg vad den andra hette.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara jag som kände lukten av saltlösning så fort jag hörde talas om det där. 

 

 

Screenshot_20211001-213220_TextTv.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nicholas:

Inte bara jag som kände lukten av saltlösning så fort jag hörde talas om det där. 

 

 

Screenshot_20211001-213220_TextTv.jpg

Text-TV verkar ha blivit populärt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

I en  tid där stora delar av världen fortfarande befinner sig i lockdown, och där ropen efter fler restriktioner växer sig starkare nu när vintern  (oväntat för vissa tydligen) kommer igen : Värt att reflektera över vad Johan Anderberg tar upp i sin debattartikel.  Lockdowns är inte en särskilt vass eller effektiv åtgärd för att bromsa covid-19.

 

"Sveriges låga dödstal är en obekväm sanning för medier och makthavare i flera länder. De visar att miljontals människor har levt i ofrihet till ingen nytta"
 

"Ställda inför hotet från ett nytt coronavirus hittade världens makthavare på helt nya åtgärder för att hindra spridningen. Genom att stänga skolor, genom att förbjuda människor att träffas, genom att tvinga företagare att lägga ner sina verksamheter, genom att tvinga på medborgarna munskydd, var tanken att liv kunde räddas"

 

---

 

"Den väg som Sverige valde stack ut på flera sätt. För landets medborgare märktes det tydligast genom att de i stort sett slapp bära munskydd, att de yngre barnen gick i skolan och att deras aktiviteter till stor del fick fortsätta obehindrat.

Några grupper fick sina liv eller försörjningsmöjligheter beskurna på ett oproportionerligt sätt: gymnasieelever, människor över 70 år, anställda i restaurangbranschen. 

Men att svenskarna levde friare än andra stod det inget tvivel om.

Så hur gick det egentligen?"

 

-----

 

"Storbritannien, USA, Frankrike, Polen, Portugal, Tjeckien, Ungern, Spanien, Argentina, Belgien – länder som spärrat av lekplatser, tvingat på sina barn munskydd, stängt skolor, bötfällt medborgare för att de hängt på stranden, bevakat parker med drönare – alla har de drabbats värre än Sverige. 

I skrivande stund har över 50 länder högre andel döda i covid. 

Om man mäter överdödlighet för hela 2020 hamnar Sverige, enligt Eurostat, på plats 21 av 31 europeiska länder. 


Detta faktum måste vara en av världens mest underrapporterade nyheter. Med tanke på alla de artiklar och tv-inslag som gjordes om Sveriges dåraktigt frihetliga inställning till pandemin för ett år sedan, med tanke på hur vissa datakällor dagligen refererades i världens medier, är det underligt att samma källor idag förefaller helt ointressanta."

 

image.png.a1136d6b507aca7d4ebd0735d7b6bbaa.png

https://www.sydsvenskan.se/202.../katastrofen-som-aldrig-kom 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

I en  tid där stora delar av världen fortfarande befinner sig i lockdown, och där ropen efter fler restriktioner växer sig starkare nu när vintern  (oväntat för vissa tydligen) kommer igen : Värt att reflektera över vad Johan Anderberg tar upp i sin debattartikel.  Lockdowns är inte en särskilt vass eller effektiv åtgärd för att bromsa covid-19.

 

"Sveriges låga dödstal är en obekväm sanning för medier och makthavare i flera länder. De visar att miljontals människor har levt i ofrihet till ingen nytta"
 

"Ställda inför hotet från ett nytt coronavirus hittade världens makthavare på helt nya åtgärder för att hindra spridningen. Genom att stänga skolor, genom att förbjuda människor att träffas, genom att tvinga företagare att lägga ner sina verksamheter, genom att tvinga på medborgarna munskydd, var tanken att liv kunde räddas"

 

---

 

"Den väg som Sverige valde stack ut på flera sätt. För landets medborgare märktes det tydligast genom att de i stort sett slapp bära munskydd, att de yngre barnen gick i skolan och att deras aktiviteter till stor del fick fortsätta obehindrat.

Några grupper fick sina liv eller försörjningsmöjligheter beskurna på ett oproportionerligt sätt: gymnasieelever, människor över 70 år, anställda i restaurangbranschen. 

Men att svenskarna levde friare än andra stod det inget tvivel om.

Så hur gick det egentligen?"

 

-----

 

"Storbritannien, USA, Frankrike, Polen, Portugal, Tjeckien, Ungern, Spanien, Argentina, Belgien – länder som spärrat av lekplatser, tvingat på sina barn munskydd, stängt skolor, bötfällt medborgare för att de hängt på stranden, bevakat parker med drönare – alla har de drabbats värre än Sverige. 

I skrivande stund har över 50 länder högre andel döda i covid. 

Om man mäter överdödlighet för hela 2020 hamnar Sverige, enligt Eurostat, på plats 21 av 31 europeiska länder. 


Detta faktum måste vara en av världens mest underrapporterade nyheter. Med tanke på alla de artiklar och tv-inslag som gjordes om Sveriges dåraktigt frihetliga inställning till pandemin för ett år sedan, med tanke på hur vissa datakällor dagligen refererades i världens medier, är det underligt att samma källor idag förefaller helt ointressanta."

 

image.png.a1136d6b507aca7d4ebd0735d7b6bbaa.png

https://www.sydsvenskan.se/202.../katastrofen-som-aldrig-kom 

Nu är du där och tänjer på reglerna, nästan fake news. Har du inte lärt dig att om Sverige ska jämföras med nåt får det bara gälla en specifik vecka i april 2020, och man får bara jämföra med Norge och Finland.

 

Att en del aldrig lär sig.......

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu är du där och tänjer på reglerna, nästan fake news. Har du inte lärt dig att om Sverige ska jämföras med nåt får det bara gälla en specifik vecka i april 2020, och man får bara jämföra med Norge och Finland.

 

Att en del aldrig lär sig.......

Nu får man väl inte ens jämföra det med Norge.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...