Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

spooncreek

Så...Thailand väljer att tillverka AZ på licens för att säkra tillgången på vaccin till befolkningen och samtidigt tjäna en hacka (alltid prioriterat) på både den inhemska distributionen och på att sälja AZ på export (till bland annat Taiwan och Filippinerna).

 

När det skiter sig och man inte klarar vare sig att hålla leveranstider i Thailand eller till de andra länderna..ja då får man förlita sig på donationer av vaccin från andra länder, t.ex Japan.  Vad japanerna donerar? AZ förstås, dock givetvis inte made in Thailand. 

 

😷🤣😎. Sådana här historier är ju svåra att hitta på, ens under påverkan av starkare droger än ett covidvaccin...ledsamt nog är det ingen fabel....

 

image.png.d15a20e881f7626516a228edb21f5f04.png

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2146291/seniors-including-foreigners-to-get-jabs-donated-by-japan

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 minuter sedan, skrev Fantomen:

28 miljarder bara? Det var lite tunt tycker jag. De borde ju lätt gjort det dubbla om de skött sina kort lite bättre.

Finns nog ett rätt stort "mörkertal" i den siffran.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Finns nog ett rätt stort "mörkertal" i den siffran.....

Det kan jag väl aldrig tänka mig! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fantomen:

28 miljarder bara? Det var lite tunt tycker jag. De borde ju lätt gjort det dubbla om de skött sina kort lite bättre.

Lock down is da shit.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fantomen:

28 miljarder bara? Det var lite tunt tycker jag. De borde ju lätt gjort det dubbla om de skött sina kort lite bättre.

Och på beachen i Pattaya sitter folk i kö för att få ett mål mat. Det är ju nästan så man blir kommunist.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Fantomen:

Det är väl bättre att han och de andra äckligt rika låser upp sina överfulla kassaskrin istället så vi kan få ett slut snarast på dessa syner!

 

E5ynZqxVIAE3QWt?format=jpg&name=large

https://twitter.com/ThaiNewsReports/status/1413188449494921217

 

Men nu såg jag faktiskt som hastigast på nyheterna att han ska avstå från sin lön. Osäker på hur länge och i vilken omfattning men 125 000 i månaden tyckte jag det stod.
(Det låter ju dock väldigt lågt så jag såg förmodligen fel.)
OM det nu stämmer så är det ju otroligt nobelt av honom och det lär göra stor skillnad för personerna på bilden ovan!

Högsta hönset i Pathum Thani har skänkt sin lön till fattiga och Prayut säger sig vill göra detsamma. Gott så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 hours ago, Wanchai said:

Högsta hönset i Pathum Thani har skänkt sin lön till fattiga och Prayut säger sig vill göra detsamma. Gott så!

Men vad ska han leva av själv då?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Mr atm said:

Men vad ska han leva av själv då?

Klarar sig nog, lönen är bara 75 000 lite drygt men så tillkommer personlig utdelning plus expences.. Slipper nog snabbnudlar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
31 minutes ago, Baa said:

Klarar sig nog, lönen är bara 75 000 lite drygt men så tillkommer personlig utdelning plus expences.. Slipper nog snabbnudlar.

Jag menar Prayut. Vi kanske borde skramla som till barnhemmet. Mama noodles på 7/11 har jag hört ska vara ganska billiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 timmar sedan, skrev Esspe:

Och på beachen i Pattaya sitter folk i kö för att få ett mål mat. Det är ju nästan så man blir kommunist.

Ja, det är ju trevligare om alla kan samlas på beachen för att få sig ett mål mat 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Mr atm:

Men vad ska han leva av själv då?

Kanske på sin förmögenhet. Inte vet jag men han borde veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en artikel via FB som konstaterade att en hel del barn på NZ drabbats av en ovanlig sjukdom relaterad till covid pga att dom inte hade sedvanlig motståndskraft. Ungefär vad jag sagt hela tiden, vi behöver bli lite skitiga för att stå emot bättre.

 

https://www.theguardian.com/world/2021/jul/08/new-zealand-children-falling-ill-in-high-numbers-due-to-covid-immunity-debt

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Esspe said:

Och nu verkar thai regeringen äntligen också inse att Sinovac is NOT da shit. Men en del fick säkert sina konton påfyllda.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2147611/govt-shifts-stance-on-sinovac

 

Har Sinovac godkänts av EU och USA?

Tror skiten numera är med på WHOs rekommendationslista över vacciner men vet inte hur det skiljer där och US/EU.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Frankrike ökar pressen på antivaxxare, kommer Sverige att följa efter?
 

”Frankrike ökar nu pressen betydligt för att få befolkningen att vaccinera sig i takt med att deltavarianten slår allt hårdare mot landet. 

– Om vi inte agerar idag kommer antalet smittfall att öka, sa President Macron i ett TV-tal nu ikväll. Han betonade att han vill uppnå 100 % vaccinering i landet.

Frankrike har haft problem med anti-vaxxare som försöker lura folk att inte vaccinera sig vilket gör att kampen mot viruset försvårats.

En rad krav

För att öka trycket inför nu president Macron följande regler: 

 Vaccination blir obligatoriskt för all sjukvårdspersonal. Senast 15 september.

 Vaccineringskampanj inleds på landets skolor – från grundskolan och uppåt.

 PCR-test blir inte längre gratis.

Utan ett vaccinpass – som visar att man fått full vaccinering, PCR-test eller nyligen genomgången sjukdom – får man ej tillgång till restauranger, barer, kaféer eller shopping center med mera.

Direkt efter TV-talet kraschade Frankrikes hälsosida online där man kan boka vaccinationer.

ANALYS

Franska forskare har nyligen gått ut med att det krävs upp till 95 % vaccinationstäckning om man ska kunna hejda deltavarianten som nu sprids allt mer över världen. I linje med det beskedet gör Frankrike sannolikt det mest effektiva för alla de som vill att pandemin ska motverkas så att världen kan återgå till ett så normalt läge som möjligt. Det är troligt att fler länder kommer att följa efter när det gäller att öka incitamenten för att få flera att vaccinera sig.”

https://marcusoscarsson.se/just-nu-frankrike-skarper-tonen-okar-kraven-pa-vaccinering-for-folket/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 timmar sedan, skrev Esspe:

Och nu verkar thai regeringen äntligen också inse att Sinovac is NOT da shit. Men en del fick säkert sina konton påfyllda.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2147611/govt-shifts-stance-on-sinovac

 

Har Sinovac godkänts av EU och USA?

Nej, det är inte godkänt. FDA har inte ens godkänt AstraZeneca vaccin.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Esspe:

Och nu verkar thai regeringen äntligen också inse att Sinovac is NOT da shit. Men en del fick säkert sina konton påfyllda.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2147611/govt-shifts-stance-on-sinovac

 

Har Sinovac godkänts av EU och USA?

Å hur mycket bättre är AZ mot delta?

Enda skillnaden är väl risk för värre biverkningar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant jämförelse.

Två länder - grannar med varandra. Israel mest vaccinerad mot Libanon dåligt vaccinerad. Men de har liknande kurvor gällande smittobelastning... 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Intressant jämförelse.

Två länder - grannar med varandra. Israel mest vaccinerad mot Libanon dåligt vaccinerad. Men de har liknande kurvor gällande smittobelastning... 

Men knappast baserat på likvärdigt underlag. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, Esspe said:

Australiensarna tror fortfarande att man kan ta kål på viruset. Down under stämmer jäkligt bra. 

 

https://www.bangkokpost.com/world/2148643/sydney-virus-lockdown-extended-by-at-least-two-weeks

Samma lika med Saigon i Vietnam, total lockdown där.  Måste vara en udda känsla att titta ut genom fönstret nu i den normalt sett  livliga staden med alla motorbikes, bilar och det konstanta tutandet..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...