Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Risifrutti
6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det är för att det inte är en influensa. 

Lätt att tro det, men jag har sett baksidan på det och den kan slå hårt. Riktigt jäkla hårt så var försiktiga därute om ni inte har har fått vaccin.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev Risifrutti:

Lätt att tro det, men jag har sett baksidan på det och den kan slå hårt. Riktigt jäkla hårt så var försiktiga därute om ni inte har har fått vaccin.

 

 

Nu blev det missförstånd. Massa människor dör och får stora problem. Det finns dokumenterad. Detta är ett tillverkat bio vapen som troligtvis smet ut från från labbet i Wuhan. Ingen influensa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
38 minuter sedan, skrev berlitz:

Ivermectin verkar hjälpa enligt många läkare och forskare. 

Det hjälper om du tar det i förbyggande eller direkt när covid slår till. Måste tas så tidigt som möjligt. Annars hjälper det inte alls

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
3 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nu blev det missförstånd. Massa människor dör och får stora problem. Det finns dokumenterad. Detta är ett tillverkat bio vapen som troligtvis smet ut från från labbet i Wuhan. Ingen influensa. 

Dock lika farlig och bör tas på största allvar. Har barndomskompisar som ligger inne så sänk inte garden, det är mitt bästa tips. Kan drabba alla, det har vi sett nu efter ett år.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, Risifrutti said:

Dock lika farlig och bör tas på största allvar. Har barndomskompisar som ligger inne så sänk inte garden, det är mitt bästa tips. Kan drabba alla, det har vi sett nu efter ett år.

Vi kan också se efter ett år  att det drabbar (dvs allvarlig sjukdom) väldigt få såtillvida de inte är multisjuka. I den gruppen slår det emellertid ganska hårt och ska tas på allvar (även om de flesta multisjuka som insjuknar faktiskt tillfrisknar vad jag kan se av aktuella siffror). I Thailand verkar främst diabetes, ofta i kombination med övervikt, vara vanligt förekommande bland de som dör.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Esspe:

Vi är nu tillbaka på ruta 1 i Pattaya. Efter mer än ett år med influensan. Får inte lämna provinsen utan att ha skriftligt tillstånd. Vilket man bara får pga arbete eller medicinsk behandling någon annanstans. Restaurangerna endast take-away. Massager, barer m.m. stängda. Obligatorisk mask utomhus, även vid bil eller mc körning. Snart stänger dom förmodligen av beacherna.

 

Lock-down och masktvång visar sig ha väldigt bra effekt för att ta död på viruset :ironi: Hade man behandlat det här som en vanlig influensa hade vi varit av med skiten nu och dessutom sluppit allehanda konstiga mutationer som bara förlänger livslängden på viruset.

I Rawai kan man fortfarande få sig en matbit och en kall 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vi kan också se efter ett år  att det drabbar (dvs allvarlig sjukdom) väldigt få såtillvida de inte är multisjuka. I den gruppen slår det emellertid ganska hårt och ska tas på allvar (även om de flesta multisjuka som insjuknar faktiskt tillfrisknar vad jag kan se av aktuella siffror). I Thailand verkar främst diabetes, ofta i kombination med övervikt, vara vanligt förekommande bland de som dör.

Har en vän i Sverige som varit sjuk över ett år nu, hon var 100% frisk innan hon fick covid. Nu har hon ett helvete. 

Patrik Sjöberg var helt frisk men höll på att stryka med. 

Att multisjuka är en stor riskgrupp är helt klart men man kan drabbas iaf, ingen som vet vilka symptom man får förrän efteråt och just det skrämmer mig. Tror att det är väldigt avgörande hur mycket virus man får i sig när man blir smittad och hur fasen vet man det... 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

I Rawai kan man fortfarande få sig en matbit och en kall 😎

14 dagar karantän är värre iaf så riskerar inte att testa. Övertygad om att jag har antikroppar och då kan man åka in "för säkerhets skull".

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Har en vän i Sverige som varit sjuk över ett år nu, hon var 100% frisk innan hon fick covid. Nu har hon ett helvete. 

Patrik Sjöberg var helt frisk men höll på att stryka med. 

Att multisjuka är en stor riskgrupp är helt klart men man kan drabbas iaf, ingen som vet vilka symptom man får förrän efteråt och just det skrämmer mig. Tror att det är väldigt avgörande hur mycket virus man får i sig när man blir smittad och hur fasen vet man det... 

Sjöberg hade inte covid. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Esspe:

Sjöberg hade inte covid. 

Dom skrev artikeln så men du tycks ha rätt, men efter trafik olycka gav honom blodförgiftning. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Esspe:

14 dagar karantän är värre iaf så riskerar inte att testa. Övertygad om att jag har antikroppar och då kan man åka in "för säkerhets skull".

Du kunde stannat 😉

Grymt kul att bada här nu när vindarna har vänt, skitroliga vågor i Naiharn och fullt med fina rumpor på eftermiddagarna 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 4/27/2021 at 9:55 AM, Esspe said:

Nu börjar det komma rapporter om folk som blivit bötfällda för att dom inte haft mask. Ensamma i sina egna bilar. Bib ser till att sko sig.

Jag har tonade rutor och kör med masken på hakan annars immar glasögonen igen och jag kan inte se vart jag kör. Har nog med allt tingel-tangel frun har hängt i upp i backspegeln.

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
19 hours ago, Risifrutti said:

Dock lika farlig och bör tas på största allvar. Har barndomskompisar som ligger inne så sänk inte garden, det är mitt bästa tips. Kan drabba alla, det har vi sett nu efter ett år.

Man kan dö av allt möjligt om man inte har ett immunförsvar, ja.

IMG-20210430-WA0008.thumb.jpg.597de3b3c2d99a0c96aa7d24c10ad1e2.jpg

 

IMG-20210430-WA0002.thumb.jpg.c6844ffcd21ae03a79aaea55fd389304.jpg

 

IMG-20210430-WA0004.thumb.jpg.982c38f40d4f3692e65238cfe5f171a8.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev LTD:

Har en vän i Sverige som varit sjuk över ett år nu, hon var 100% frisk innan hon fick covid. Nu har hon ett helvete. 

Patrik Sjöberg var helt frisk men höll på att stryka med. 

Att multisjuka är en stor riskgrupp är helt klart men man kan drabbas iaf, ingen som vet vilka symptom man får förrän efteråt och just det skrämmer mig. Tror att det är väldigt avgörande hur mycket virus man får i sig när man blir smittad och hur fasen vet man det... 

Nu var det väl inte Covid som Patrik hade .

 

https://www.gp.se/sport/patrik-sjöberg-om-varför-han-hamnade-på-iva-1.44175174

 

"Det jag trodde var covid-19 var fyra spräckta revben och innanför skadan hittade läkarna bakterier som gått ut i blodet och skapat sepsis dvs blodförgiftning.”, skriver Sjöberg på Instagram."

 

Hobbe

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
On 2021-04-28 at 03:01, skrev Risifrutti:

Den här tycker jag är bra

 

Sverige stängde som enda OECD-land inte parker, restauranger, barer, biografer, icke livsviktiga butiker eller andra offentliga platser, enligt rapporten. Övriga 30 OECD-länder stängde en eller flera sådana platser. Norge höll stängt i 64 dagar, mot 30 i Danmark.

Våren 2020 hade Danmark och sju andra europeiska länder rekommendationer om munskydd, och i 18 länder var det obligatoriskt. Men inte i Sverige och Norge.

20 av 31 europeiska länder stängde sina gränser fullständigt våren 2020, Danmark från 14 mars och Norge från 16 mars. Övriga länder, däribland Sverige, stoppade bara inresor från enskilda länder.

Sverige stoppade från England. Men åkte man via ett annat land var det riskfritt. Till slut struntade flyget att bry sig för att de som kom från England fick garantera att de inte hade Covid och lova att isolera sig om de fick symptom. Svenska myndigheter sa som vanligt att vi kan inte hindra folk.

 

När pandemin började hade vi ett väldigt dåligt utgångsläge med brist på det mesta.

 

Idag är en bekant thailändska smittad av Covid. Troligtvis har hon fått smittan av andra thailändare. Här är det tydligen så att om man har Covid så är det skämmigt att andra får reda på det. Därför beter man sig som om man inte har Covid. Dvs. ut och handla och umgås med andra så att ingen kan ana att du har Covid. I västernorrland har det varit den största spridningen av Covid i europa. Man går ut med en lokal rekommendation att bära mask på offentliga ställen. Går man på de större affärerna har på vissa affärer 20-30% mask på andra 50-60%. Anställda har 100% mask. Man kan förvånas över att de inte skriver att rekommendationerna är att bära mask. De rekommenderar bara att hålla avstånd. 

 

På TV säger de att sjukhusen är fulla och att folk ska ta hänsyn till det. Inte så många bryr sig. Folk som ligger inne på sjukhusen och skulle behöva IVA-vård ligger ute på avdelningarna. Sjukhusen har besöksförbud. Min bekant har legat inne tre veckor nu, när det var som värst blev det några dagar på IVA. Sen ut igen och ligga på avdelning. Behöver man förstärkt syrgas och är så dålig att man inte orkar prata så är det väl frågan om det inte skulle vara IVA som gäller.  

 

Sjukhusen gör vad de kan men naturligtvis blir de trötta på detta. En bekant IVA sjuksjöterska som inte klarade av att ständigt jobba och dessutom sköta småbarn slutade och började ett annat jobb som sjuksköterska. Nu håller de på att kommendera henne tillbaka till IVA. Förmodligen slutar det väl med att hon säger upp sig och börjar hos ett privat bolag. Om de sett till att hon kunde ha småbarn och jobba hade hon fortsatt på IVA, men de som bestämmer har inte förståelse för att man inte kan jobba hur som helst när man är ensamstående med småbarn. 

 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

En mycket intressant analys av pandemin. 


 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Här är de fem som pekas ut som arrangörer efter lördagens stora coronaprotest i Stockholm.

Bland dem finns en ”levnadskonstnär” klädd i samisk dräkt, en tidigare ”Idol”-deltagare och en ”glädjeinspiratör” som ville ”dansa och kramas med polisen”.

Filip Sjöström, Max Winter, Samuel Andreasson, Martin Wijkström och Erik-Stefan Årsjok Sagelind får nu totalt 150 000 kronor i vite av länsstyrelsen.

 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fem-man-pekas-ut--far-150-000-i-vite/

 

bild.png.1f93949c4fb4a11b957ac1969fa69687.png

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev Dempa:

En mycket intressant analys av pandemin. 


 

 

Väldigt bra . Att vända på alla stenar genom utbyte av forskningsresultat leder världen framåt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
27 minutes ago, Mr atm said:

IMG-20210502-WA0023.jpg

Nu ljuger du igen.  För övrigt är det intressant att notera att du numera mest kommunicerar här på forat med diverse memes. Annorlunda men likväl ett  spännande sätt att bygga en argumentation på, tecknade serier i kombination med uppenbara lögner. 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 hours ago, Tallviking said:

Här är de fem som pekas ut som arrangörer efter lördagens stora coronaprotest i Stockholm.

Bland dem finns en ”levnadskonstnär” klädd i samisk dräkt, en tidigare ”Idol”-deltagare och en ”glädjeinspiratör” som ville ”dansa och kramas med polisen”.

Filip Sjöström, Max Winter, Samuel Andreasson, Martin Wijkström och Erik-Stefan Årsjok Sagelind får nu totalt 150 000 kronor i vite av länsstyrelsen.

 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fem-man-pekas-ut--far-150-000-i-vite/

 

bild.png.1f93949c4fb4a11b957ac1969fa69687.png

Rätt intressant betraktelse av Oisin Cantvell i dagens Aftonblaska, under rubriken:

 

Tänk om knäppgökarna får rätt?

 

(Det inleds med att han själv raljerar rätt ordentligt över tokpannorna i demonstrationen)

 

"Ja, det är tacksamt att raljera över det här sällskapet. Det är frestande att inleda en text av det här slaget med att nämna en dam som har en sten hemma som skyddar mot mobilstrålning.

En annan tänkbar vinkel hade varit att de faktiskt har rätt i att vi lever i en tid där regeringar i hela den fria världen inskränker våra grundläggande rättigheter, där rätten att mötas, organisera sig, och protestera närmast är förbjuden. En värld där några av de länder som har hårdast lockdowns också har högst smittspridning och det inte tycks finnas något självklart samband mellan å ena sidan nedmonterad demokrati och å andra sidan räddade människoliv.


Tänk om?
Tänk om framtiden finner det dystert att det var dessa konspirationsteoretiker, vaccinskeptiker, nyandliga profeter och allt vad det nu är som stod för motståndet?

Tänk om det en dag häpnas över hur snabbt och tyst majoriteter fogade sig i ett undantagstillstånd som infördes i den heliga coronabekämpningens namn?

Tänk om historiker rent av kommer att skaka på huvudet åt hur få intellektuella, opinionsbildare, jurister och journalister det var som höjde sina röster och ifrågasatte?

 

Efter någon timme var talarna färdiga med sina krav på avskaffad pandemilag, rop om ”medicinsk apartheid” och varningar för att eliten försöker omdana samhället.

Samlingen skingrades, mindre sällskap strosade iväg och upplöstes i storstaden.

 

En trendigt klädd ung kille dröjde sig kvar och berättade för ett japanskt tv-team att över 8 000 äldre har mördats med morfin på svenska sjukhus .

En skylt låg slängd i gräset. Bill Gates har tydligen fått ett patent för ”kryptovaluta i kroppen”. "

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dlEogB/tank-om-knappgokarna-far-ratt

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev LTD:

Du kunde stannat 😉

Grymt kul att bada här nu när vindarna har vänt, skitroliga vågor i Naiharn och fullt med fina rumpor på eftermiddagarna 😎

Ser fram mot bilder. 

Vågorna har jag redan sett. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...