Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

John Khonken

Krille vet vi vad vaccin gör med vår framtid. Ingen vet eftersom detta är något helt nytt. Dom som tar vaccinet är försökskaninerna. Kan bli bra . Kan bli riktigt illa. Varför då chansa om man är helt frisk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Krille:

Är det inte så att alla vaccin är en katastrof enligt dig? 😉 

 

Risken att dö av Corona är väl några tusen gånger högre än risken att dö av vaccinet - ändå är det vaccinet vi ska vara rädda för?

 

/Krille

 

 

 

Det där har jag skrivit om innan och orkar inte upprepa. Om vacciner är en katastrof får väl framtiden utvisa, nu var det AZ s hanterande av det hela jag kallar katastrof men det tycker inte du?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Krille vet vi vad vaccin gör med vår framtid. Ingen vet eftersom detta är något helt nytt. Dom som tar vaccinet är försökskaninerna. Kan bli bra . Kan bli riktigt illa. Varför då chansa om man är helt frisk

Nä vet du John - vacciner är inte alls något helt nytt. 

 

Största risken med corornavaccinen är alla foliehattar går i spinn och börjar yra om att vaccin (inkl t ex mässlingsvaccin) är något negativt. Det är något som definitivt kan sluta riktigt illa. 

 

/Krille

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Krille:

Nä vet du John - vacciner är inte alls något helt nytt. 

 

Största risken med corornavaccinen är alla foliehattar går i spinn och börjar yra om att vaccin (inkl t ex mässlingsvaccin) är något negativt. Det är något som definitivt kan sluta riktigt illa. 

 

/Krille

 

 

 

Varför blanda in vacciner som vi alla fick som barn och är livsvaraktigt som du nämner t.ex vaccin mot mässling. Jag har inga invändningar mot dessa vacciner som ges till alla i unga år.

 

Det som nu sker är inte samma sak. Troligtvis ska detta vaccin tas varje år, precis som tidigare influensavaccin.

 

Sluta upp med att smeta samman folk med tveksamhet till corona vaccinet med de som anser att all vaccinering är av ondo.

 

Du låter som en politiker som vill blanda bort alla kort, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Wanchai:

Varför blanda in vacciner som vi alla fick som barn och är livsvaraktigt som du nämner t.ex vaccin mot mässling. Jag har inga invändningar mot dessa vacciner som ges till alla i unga år.

 

Det som nu sker är inte samma sak. Troligtvis ska detta vaccin tas varje år, precis som tidigare influensavaccin.

 

Sluta upp med att smeta samman folk med tveksamhet till corona vaccinet med de som anser att all vaccinering är av ondo.

 

Du låter som en politiker som vill blanda bort alla kort, tyvärr.

Nu svarade jag ju John som skrev just generellt om vaccin och att vaccin skulle vara något nytt.

 

Mässlingsvaccin och "olika skolor" har redan förekommit i diskussionen om Coronavaccin. Det är väl just det som är största risken - att de som är oroliga för Coronavaccinet just blir generella vaccinationsmotståndare. Jag säger inte att det är alla eller ens många -  men bara här på forumet verkar det ju finnas ett antal. 

 

/Krille

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Krille:

Nu svarade jag ju John som skrev just generellt om vaccin och att vaccin skulle vara något nytt.

 

Mässlingsvaccin och "olika skolor" har redan förekommit i diskussionen om Coronavaccin. Det är väl just det som är största risken - att de som är oroliga för Coronavaccinet just blir generella vaccinationsmotståndare. Jag säger inte att det är alla eller ens många -  men bara här på forumet verkar det ju finnas ett antal. 

 

/Krille

 

Så tolkade jag inte JK och det tror jag egentligen inte du gjorde heller även om det var lite kryptiskt i vanlig ordning. 

 

Den stora risken för vad? Det bör vara upp till var och en om man vill ta ett vaccin eller inte. Den stora risken imo är att trenden går mot att alla ska skyddas mot allt, det är liksom inte så varken människan eller livet är utformat (nej jag är inte religös 😉). 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Så tolkade jag inte JK och det tror jag egentligen inte du gjorde heller även om det var lite kryptiskt i vanlig ordning. 

 

Den stora risken för vad? Det bör vara upp till var och en om man vill ta ett vaccin eller inte. Den stora risken imo är att trenden går mot att alla ska skyddas mot allt, det är liksom inte så varken människan eller livet är utformat (nej jag är inte religös 😉). 

 

Du ser inga risker om människor slutar vaccinera sig mot t ex Polio och mässling? 

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Men Krille försök hålla dig till sakfrågan. Detta MRA ändrar ditt egna DNA. Det är första gången man prövar något sådant vad jag vet på människor.  Krille vet du något annat ????

Vanliga vacciner har använts under lång tid. Med bra och dåliga resultat. Vi diskuterar Moderna och Pfizers vaccin. Som ändrar kroppens DNA. 

Vad händer i framtiden vet ingen. I vanliga fall görs en djurstudie sedan en lång studie innan något blir godkänt. Brukar ta minst 10 år. 

Hade Svenska staten garanterat medborgarna full immunitet vid besvär . Så hade det varit mycket bättre.

Vad du än gör hoppas jag det går bra för dig 

GLAD PÅSK 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Krille:

 

Du ser inga risker om människor slutar vaccinera sig mot t ex Polio och mässling? 

 

/Krille

Vad skulle det vara för risker? Vill man ta vaccin och skydda sig så är det ok, vill man det inte så är det också ok. Eller du tycker det ska vara lagfört att det ska tas obligatoriskt? Straffskala?

 

Sen förstår jag inte varför du blandar in polio m.m. i diskussionen. Bevisligen vaccin med fullgott skydd och beprövat i decennier utan nämnbara biverkningar. Det kan man liksom inte säga om covid19. Känns lite som om du tillhör familjen maskfanatiker "har jag mask måste alla ha det".

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev John Khonken:

Men Krille försök hålla dig till sakfrågan. Detta MRA ändrar ditt egna DNA. Det är första gången man prövar något sådant vad jag vet på människor.  Krille vet du något annat ????

Vanliga vacciner har använts under lång tid. Med bra och dåliga resultat. Vi diskuterar Moderna och Pfizers vaccin. Som ändrar kroppens DNA. 

Vad händer i framtiden vet ingen. I vanliga fall görs en djurstudie sedan en lång studie innan något blir godkänt. Brukar ta minst 10 år. 

Hade Svenska staten garanterat medborgarna full immunitet vid besvär . Så hade det varit mycket bättre.

Vad du än gör hoppas jag det går bra för dig 

GLAD PÅSK 

 

Nä John- Coronavaccinen ändrar inte din DNA.

 

Nu är det du som igen blandar in andra vaccin och inte håller dig till sakfrågan. Vilka andra vaccin menar du har använts under lång tid med dåliga resultat? 

 

Ditt inlägg belyser igen största risken med Coronavaccinet. Att människor väljer att inte ta Corornavaccin är inget stort problem. Problemet är alla konspirationsteorier om att vaccin rent generellt är något negativt. 

 

/Krille 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.60a887ae5ee91982b8cfe00eeea7f7f2.png

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Vad skulle det vara för risker? Vill man ta vaccin och skydda sig så är det ok, vill man det inte så är det också ok. Eller du tycker det ska vara lagfört att det ska tas obligatoriskt? Straffskala?

 

Sen förstår jag inte varför du blandar in polio m.m. i diskussionen. Bevisligen vaccin med fullgott skydd och beprövat i decennier utan nämnbara biverkningar. Det kan man liksom inte säga om covid19. Känns lite som om du tillhör familjen maskfanatiker "har jag mask måste alla ha det".

 

Svarar du på det du citerar om polio och mässling? 

 

Men ja - jag ser risker om människor slutar vaccinera sina barn mot t ex mässling. Ett par miljoner liv sparas t ex genom mässlingsvaccin. De som drabbas hårdast är tyvärr barn som inte själva gör valet. 

 

Nej - jag ser inga större risker med att människor inte tar coronavaccinet. 

 

Så största risken som jag ser det är att vaccinationsmotstånder växer och påverkar människors vilja att vaccinera sig mot t ex mässling och Polio.

 

/Krille 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Krille:

 

Så största risken som jag ser det är att vaccinationsmotstånder växer och påverkar människors vilja att vaccinera sig mot t ex mässling och Polio.

 

/Krulle 

Största risken för att det ska hända är om man "rundar hörn" pga en global hysteri och plockar fram nåt som inte borde vara ute. Typ svininfluensan och ev covid19 vaccin. Då tappar folk förtroende och hoppar över sprutan, vilket jag har full förståelse för. Ffa därför att själva sjukdomen inte är speciellt farlig. Bättre att ha haft det än att chansa med en spruta.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Största risken för att det ska hända är om man "rundar hörn" pga en global hysteri och plockar fram nåt som inte borde vara ute. Typ svininfluensan och ev covid19 vaccin. Då tappar folk förtroende och hoppar över sprutan, vilket jag har full förståelse för. Ffa därför att själva sjukdomen inte är speciellt farlig. Bättre att ha haft det än att chansa med en spruta.

Det är absolut en risk om det är så.

 

Jag har också förståelse för att man är tveksam och försiktig till vaccinet om man inte är i en riskgrupp. Det går bara lite långt när människor börjar yra om att vaccinet ändrar DNA och börjar ifrågasätta t ex mässlingsvacccinationens nytta. 

 

Rent statistiskt är det ändå inte "bättre" att få Corona än att ta en spruta eftersom risken att dö av Coron är några tusen gånger så hög. 

 

Däremot är det naturligtvis bättre att ha överlevt Corona och ha antikroppar än att ta en spruta. 🙂

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya beräkningar: Svenska dödligheten under 2020 klart lägre än Europasnittet

 

Sverige hade en relativt låg så kallad relativ kumulativ åldersstandardiserad dödlighet under 2020, enligt nya beräkningar från Office for National Statistics – den brittiska motsvarigheten till Statistiska centralbyrån. Det skriver TT.

På en lista över 25 länder hamnar Sverige på plats 18 med en dödlighet på 1,7 procent.

De länder som hamnar högst upp på listan är Polen, Spanien och Belgien med en dödlighet på 11,6 procent, 10,6 procent respektive 9,7 procent.

De nya beräkningarna baseras inte enbart på hur många flera som dog 2020 jämfört med åren innan, utan tar hänsyn till hur befolkningssammansättningen förändrats under jämförelseåren 2015–2019 och 2020. Man parerar även för länder som har en hög andel personer som är 70 år eller äldre.

– Man har alltså standardiserat de olika befolkningarna för att eliminera eventuella skillnader i ländernas ålders- och könssammansättningar, förklarar Tomas Johansson, befolkningsstatistiker på SCB, till TT.

 

https://omni.se/nya-berakningar-svenska-dodligheten-under-2020-klart-lagre-an-europasnittet/a/2dzeoa

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-04-02 at 09:50, skrev John Khonken:

Men Krille försök hålla dig till sakfrågan. Detta MRA ändrar ditt egna DNA. Det är första gången man prövar något sådant vad jag vet på människor.  Krille vet du något annat ????

Vanliga vacciner har använts under lång tid. Med bra och dåliga resultat. Vi diskuterar Moderna och Pfizers vaccin. Som ändrar kroppens DNA. 

Vad händer i framtiden vet ingen. I vanliga fall görs en djurstudie sedan en lång studie innan något blir godkänt. Brukar ta minst 10 år. 

Hade Svenska staten garanterat medborgarna full immunitet vid besvär . Så hade det varit mycket bättre.

Vad du än gör hoppas jag det går bra för dig 

GLAD PÅSK 

 

Vaccinet ändrar kroppens DNA! HAHAHAHA, den konspirationsteorin var bra. Ni har verkligen livlig fantasi. Du har möjligtvis inte en länk för jag vill absolut veta mer. Känner du till om DNAt blir ändrat till någon annan människa eller om det kanske blir som ett djur?

Om det finns en uns av sanning i detta finns det många saker som kan hända. Lek med tanken att någon är väldigt arg på en person. Denne åker och misshandlar sin fiende rejält en mörk natt. Morgonen efter tar han vaccinet och då kommer polisen inte kunna knyta honom till brottet då hans DNA inte matchar. Fantastiskt.

Tack för helgens garv.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Vaccinet ändrar kroppens DNA! HAHAHAHA, den konspirationsteorin var bra. Ni har verkligen livlig fantasi. Du har möjligtvis inte en länk för jag vill absolut veta mer. Känner du till om DNAt blir ändrat till någon annan människa eller om det kanske blir som ett djur?

Om det finns en uns av sanning i detta finns det många saker som kan hända. Lek med tanken att någon är väldigt arg på en person. Denne åker och misshandlar sin fiende rejält en mörk natt. Morgonen efter tar han vaccinet och då kommer polisen inte kunna knyta honom till brottet då hans DNA inte matchar. Fantastiskt.

Tack för helgens garv.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev berlitz:

 

Ett tydligt exempel på hur DNA kan få någon förlamad.... 😉

 

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bibben:

Ett tydligt exempel på hur DNA kan få någon förlamad.... 😉

 

 

 

 

Ännu en gång att du har lite otur när du tänker.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev berlitz:

Ännu en gång att du har lite otur när du tänker.. 

Förklara är du snäll.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar alltmer som så att den så kallade tredje vågen som nu drabbat Thailand sprids bland "hi-so", dvs överklassen. Främst  bland de yngre som partajat på trendiga klubbar, men även bland parti- och regeringstoppar som varit och kalasat sent och sedan spritt smittan vidare. Hela Bumjaithai (Buriram)partiets ledning verkar vara smittade eller i karantän, t.ex.  De har därmed fallit lite i samma fälla som svenska politiker gjorde över jul- och nyår, inte brutit några regler, men agerat på ett sätt som de uppmanar befolkningen att inte göra. Någon som är förvånad? 😎

 

För övrigt låter både "Cassette bar" "Barbarbar" och "Pub Dirty", av namnen att döma som ställen värda ett besök. :party:

 

170083965_10157896620816937_4687739581349004101_n.thumb.jpg.79ff2a0d9285a13a1cf34a6b138eb570.jpg

 

169130811_10157899153836937_1691262498205086266_n.thumb.jpg.16749171cbcfcbf295c19b05557b9244.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det verkar alltmer som så att den så kallade tredje vågen som nu drabbat Thailand sprids bland "hi-so", dvs överklassen. Främst  bland de yngre som partajat på trendiga klubbar, men även bland parti- och regeringstoppar som varit och kalasat sent och sedan spritt smittan vidare. Hela Bumjaithai (Buriram)partiets ledning verkar vara smittade eller i karantän, t.ex.  De har därmed fallit lite i samma fälla som svenska politiker gjorde över jul- och nyår, inte brutit några regler, men agerat på ett sätt som de uppmanar befolkningen att inte göra. Någon som är förvånad? 😎

 

För övrigt låter både "Cassette bar" "Barbarbar" och "Pub Dirty", av namnen att döma som ställen värda ett besök. :party:

 

170083965_10157896620816937_4687739581349004101_n.thumb.jpg.79ff2a0d9285a13a1cf34a6b138eb570.jpg

 

169130811_10157899153836937_1691262498205086266_n.thumb.jpg.16749171cbcfcbf295c19b05557b9244.jpg

Därför Nevin satte karantän för röd zon i Buriram. T.o.m. Anutin, trodde han bara Var mottaglig för kryptonit. 

 

Verkar pågå en maktkamp nu mellan regionerna och regeringen. Röda zoner blev oranga zoner. Korat införde karantän i går men idag var det bara en missuppfattning. Hua Hin ska stänga alla Entertainment vendors, vad nu det innebär mer än soi 80.

 

Kan det möjligen vara så att Prayut och Co insett att det här inte håller längre med tanke på öppningar för turister och vaccin. Thailands ekonomi måste lida oerhört av det här. Frugan fick dör resten 7000 baht att handla för :) tack Prutten.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2021-04-02 at 10:32, skrev Krille:

Nä John- Coronavaccinen ändrar inte din DNA.

 

Nu är det du som igen blandar in andra vaccin och inte håller dig till sakfrågan. Vilka andra vaccin menar du har använts under lång tid med dåliga resultat? 

 

Ditt inlägg belyser igen största risken med Coronavaccinet. Att människor väljer att inte ta Corornavaccin är inget stort problem. Problemet är alla konspirationsteorier om att vaccin rent generellt är något negativt. 

 

/Krille 

 

 

Krille snacka om att blanda bort korten. Mra attackerar ditt Dna . Det ändrar inte ditt Dna. Jag skrev fel. Vad som händer sedan tvistar dom lärda om. Men ditt skydd minskar med tiden.

I andra stycket verkar jag ha skrivit om något vaccin som varit dåligt. Kan du förtydliga. 

Sista stycket är  bra till en början men slutklämmen är bara patetisk som vanligt.  Vad som är problemet  med vacciner över huvudtaget är att dom redan muterat när människor får sin dos. Att vaccinet skyddar mot just en eller ett par stammar. 

 

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...