Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Ja, dessa gamla och sjuka som inte får träffa sina barn och barnbarn innan dom lämnar jordelivet. 
De anhöriga är dessutom fler. 
 

Jag tror nog att morsan och farsan gladeligen hade lämnat jordelivet ifall dom inte fick träffa barn och barnbarn. 
Vad har dom då att leva för på sin ålders höst?

Leva bara för att överleva något virus och sedan klappa ihop. 
Då hade dom som sagt avstått den överlevnaden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Hur menar du?

Har du läst artikeln du länkade till?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Bra artikel, tycker jag. Just den här ensidiga fixeringen vid smittbekämpning och låta allt annat löpa amok (eller stå still), som en del (ofta äldre herrar med garanterad inkomst) har, har polariserat diskussionen. Om man inte stänger ner så är man mördare....

 

Bra att det kommer fram att det finns fler onda saker i världen att ta hänsyn till än elaka coronavirus👍

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev frogfish:

Bra artikel, tycker jag. Just den här ensidiga fixeringen vid smittbekämpning och låta allt annat löpa amok (eller stå still), som en del (ofta äldre herrar med garanterad inkomst) har, har polariserat diskussionen. Om man inte stänger ner så är man mördare....

 

Bra att det kommer fram att det finns fler onda saker i världen att ta hänsyn till än elaka coronavirus👍

Nåt exempel på det ??  Det enda jag känner till om mord på forumet angående detta ämne är ju när Nicholas tyckte att Anders Tegnell skulle arkebuseras.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Nåt exempel på det ??  Det enda jag känner till om mord på forumet angående detta ämne är ju när Nicholas tyckte att Anders Tegnell skulle arkebuseras.

Världen är större än forumet (iaf för de flesta av oss), tom i riksdagen stod väl partiledare och skrek att det mördades gamla i Sverige "med berått mod". Vill du kan jag givetvis peka finger och polarisera debatten ännu mer, eller så kan du acceptera att jag känner att de finns (för) många som förespråkar alldeles för stort fokus på enbart corona när det gäller folkhälsa. Och ofta är det äldre herrar som troligtvis (förståeligt) är rädda att dö.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Helt rätt. Hur många tar inte livet av sig på grund att sina företag går i puten. Hur många mår psykiskt dåligt och tar livet av sig. Det kommer vi troligtvis aldrig få reda på. Men att fokusera på   endast corona är totalt fel. Man kan vidta åtgärder. Helt rätt  . Men att stänga hela samhällen är totalt vansinne.

Är du helt frisk och under 70 år är chansen för att du dör av endast covid 0,04%. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev John Khonken:

Är du helt frisk och under 70 år är chansen för att du dör av endast covid 0,04%. 

En del ser det som en chans, andra som en risk......😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Helt rätt. Hur många tar inte livet av sig på grund att sina företag går i puten. Hur många mår psykiskt dåligt och tar livet av sig. Det kommer vi troligtvis aldrig få reda på. Men att fokusera på   endast corona är totalt fel. Man kan vidta åtgärder. Helt rätt  . Men att stänga hela samhällen är totalt vansinne.

Är du helt frisk och under 70 år är chansen för att du dör av endast covid 0,04%. 

Jag orkar inte följa vad du skriver, hur många här har sagt att dom som dött gjort det på grund av enbart covid?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev MickeN:

Jag orkar inte följa vad du skriver, hur många här har sagt att dom som dött gjort det på grund av enbart covid?

Det är ju den allmänna uppfattningen. Dödstalet redovisas varje dag och dom flesta har inte en susning om hur den rapporteringen görs. Verkar inte som om myndigheterna har något större intresse av att berätta det heller.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/2/2021 at 3:27 PM, spooncreek said:

Du kan få en bomb till Baa, en något återanvänd sådan. Senaste Vetenskapens Värld som det  refererats till i ett par inlägg här ovan av @Tallviking och @Esspe. Programmet berör delvis  de jobbiga effekterna som drabbar framförallt tredje världen vilket redogjorts för i dessa inlägg. Men, en stor del av programmet handlar även om konsekvenserna för Sverige och västvärlden  av den så kallade pandemin. 

 

Tillexempel vad det innebär att barn inte får en normal skolgång eller för den delen fritid. Ökade depressioner, ångest, sömnsvårigheter hos den vuxna befolkningen. Att det missas cancer- och hjärtdiagnoser bland äldre vuxna. Tydligen har cancerdiagnoserna gått ner med 6000, vilket uppskattas innebära i alla fall 800 dödsfall som kunnat undvikas.  

 

Minskad BNP-tillväxt som även om den stabiliserats, drabbat av ett tapp som inte återhämtas i första taget. Negativa konsekvenser kan också ses för demokratin. Även en del positiva effekter av pandemin berörs, som det faktum att i princip ingen vare sig fått eller dött av influensa, vinterkräksjuka etc på vad som är nu två säsonger. Inte fy skam.

 

Många av oss i debatten här på MPR, undertecknad inkluderad, kan emellan varven skriva en del mindre balanserade inlägg, vilket väl är lite trist. Tur därmed att Public Service kan göra mer balanserade genomgångar ibland. Programmet kan rekommenderas till flera,  @Krille @Fritz  @Jive får en extra ping om ni inte redan sett det. Och till @SatanG kan jag meddela att man även kommer in på ämnet "långtidscovid" om än kort.

 

Ett par av många intressanta uttalanden:

 

Om lockdowns konsekvenser i tredje världen och som därmed även i viss mån relaterar till vårt Thailand:
”När man tar fattiga utsatta människor som är daglönare, inte har vatten hemma, ingen försäkringskassa, och säger att de inte kan gå till jobbet, barnen kan inte gå till skolan – det är bara dumt!” Professor Stefan Swartling Peterson, Karolinska Institutet


Om lockdowns konsekvenser i västvärlden:
”Jag är övertygad om att en del äldre människor hade velat förkorta sina liv med ett par månader om de fått leva med viss kvalitet” Professor John Ludvigsson, Linköpings Universitet. (77 år)
 

Om att spela på rädsla och begränsa demokratin samt individens frihet:
”Nästa gång vi drabbas av en pandemi, om den är allvarligare, mycket högre dödlighet, vad är människor beredda att gå med på då?  Rädsla är en väldigt farlig kraft. Det vet vi från 1930-talet. Det oroar mig mycket”
Professor Staffan Ingemar Lindberg, Göteborgs Universitet.

 

https://www.svtplay.se/video/30291114/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-34-coronakampens-pris?info=visa

 

 

659654062_1900taletspandemier.thumb.jpg.398f765edc07d83d2bfbe7df346f1d47.jpg

 

 

Du ska få ett tips, relax 

,koppla av som Povel sa,du är urtypen för tristess.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, John Khonken said:

Helt rätt. Hur många tar inte livet av sig på grund att sina företag går i puten. Hur många mår psykiskt dåligt och tar livet av sig. Det kommer vi troligtvis aldrig få reda på. Men att fokusera på   endast corona är totalt fel. Man kan vidta åtgärder. Helt rätt  . Men att stänga hela samhällen är totalt vansinne.

Är du helt frisk och under 70 år är chansen för att du dör av endast covid 0,04%. 

Ursäkta min vän.  BULLSHIT

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Fritz said:

Men dom gånger du hävdat att vi uppnått flockimmunitet och att smittan är på väg att dö ut vill du kanske inte påminna om ?

Vi var flockimmuna innan vi fick ett effektivare virus. 

Sedan har hela landet ägnat sig åt sportlov och det är inte slut ännu. 

 

Jag har aldrig förnekat (tvärtom påpekat det) att nya effektivare varianter av viruset kommer kräva en ännu högre grad av immuna. 

Naturligt immuna. 

Dom som genomgått infektion. 

Vaccinerade. 

Varav dom som genomgått infektion givetvis har det bästa skyddet emot framtida mutationer. 

 

Mutationen är den dominerande orsaken till "3:e vågen" 

 

Den våg som idi*ten Tegnell säger kan nå samma nivåer vi hade i peaken i julas, säger han vi kan få till sommaren. 

 

Den idi*ten är inte klok någonstans. 

 

För det första kommer värmen trycka ner viruset. 

Men framförallt så föll kurvan som en sten från i julas. 

Nu fick vi en platå. 

Obs en platå. 

Inte en dödsvåg. 

 

Kollar man på USA ser man att dom är redan på väg ner igen, trots mutationen. 

 

Om max 2 veckor är vi i fritt fall nedåt igen. 

 

Det gör mig så förbannad att höra att dom inte vill släppa på för en normal sommar när vi vet att smittspridningen närmast går ner till noll på sommaren. 

 

Så nej. 

Jag ser inte att jag har haft fel. 

 

Jag bifogar en bild direkt från det pravda, som visar att 3:e dödsvågen är en liten liten ökning. 

Förvisso erkänner jag det blev lite längre än jag trodde. 

Hursomhelst, ju fler som smittas desto färre återstår som kan smittas (oaktat nyfödda) 

 

It's over. 

Och att Tegnell som tidigare inte ville göra någonting nu bara håller på med skrämselpropaganda och plakat-politik är rent kriminellt. 

Oerhörda omotiverad kostnader i dags läget. 

Alldeles för många döda i början pga vägran av munskydd. 

 

idi*ten drar ju fortfarande sitt mantra om droppsmitta och avstånd. 

Helt imun emot basala observationer och forskningsresultat. 

Helt enkelt en idi*t på en plats som skulle vara betjänt av en fungerande hjärna. 

 

 

 

Screenshot_20210304-084204_SVT Nyheter.jpg

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu får ni spunk igen. Mississippi -Texas och Florida öppnar upp allt. Folket börjar arbeta som vanligt utan masker.

En annan sak som är trevlig Florida som har varit öppet har betydligt mindre dödlighet än New York som varit stängt. Självklart är det en slump

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
15 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu får ni spunk igen. Mississippi -Texas och Florida öppnar upp allt. Folket börjar arbeta som vanligt utan masker.

En annan sak som är trevlig Florida som har varit öppet har betydligt mindre dödlighet än New York som varit stängt. Självklart är det en slump

Bra att de gör som Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Vadan denna påminnelse? Har det helt plötsligt dykt upp några klara bevis på att allmänt bärande av munskydd har någon större avgörande betydelse för smittspridningen? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv insjuknade jag jag och familjen i covid 25 mars. 
Hela familjen hade antikroppar i augusti. 
Jag testade mig igår igen och fick positivt👍svar inom 24 timmar. 
 

Tänker inte vaccinera mig såvida inte militärjuntan kräver detta för inresa. 
 

Känner mig stark😎💪 och odödlig. 5B831048-2A82-4ABD-A11C-6BF2F308956C.thumb.png.9f9e1348ce0f6fd2c1f973dc64da7fbf.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Antalet dödsfall i covid fram till dags datum, 2021-03-03.

 

Eftersom en stor del av dom äldre är vaccinerade så sjunker dödstalen trots ökad smittspridning och "3:e vågen" 

 

Släpp fångarne loss det är vår! 

Screenshot_20210304-184055_SVT Nyheter.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Mankan said:

Vadan denna påminnelse? Har det helt plötsligt dykt upp några klara bevis på att allmänt bärande av munskydd har någon större avgörande betydelse för smittspridningen? 

För folk som läskunniga och eller kan tänka ja. 

 

För övriga kan det ärligt talat kvitta. 

Rumpnissar är där dom är oavsett vad som händer. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Nicholas:

För folk som läskunniga och eller kan tänka ja. 

 

För övriga kan det ärligt talat kvitta. 

Rumpnissar är där dom är oavsett vad som händer. 

 

Ok du anser alltså att jag saknar dessa färdigheter. Budskapet i debattartikeln du länkade till framgick i alla fall tydligt för mig, trotts min bristande läsförmåga.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, Mankan said:

Ok du anser alltså att jag saknar dessa färdigheter. Budskapet i debattartikeln du länkade till framgick i alla fall tydligt för mig, trotts min bristande läsförmåga.

Det finns inte nog med data för vissa. 

Det är helt ställt utom tvivel. 

 

Saknas alltid nåt. 

En guld-stämpel förmodligen. 

Eller kanske ett uttalande från landsfadern. 

Man vet inte. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Det finns inte nog med data för vissa. 

Det är helt ställt utom tvivel. 

 

Saknas alltid nåt. 

En guld-stämpel förmodligen. 

Eller kanske ett uttalande från landsfadern. 

Man vet inte. 

 

Fan vänen fatar nada

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok du anser alltså att jag saknar dessa färdigheter. Budskapet i debattartikeln du länkade till framgick i alla fall tydligt för mig, trotts min bristande läsförmåga.

Va har du fått det ifrån ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev clion:

Va har du fått det ifrån ?

Mankan jag gilar dig mycket 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...