Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Dom har ju lite svårt att få till panikrubriker om covid-19 nu, kanske det här kan vara nästa variant?

 

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-08/over-100-000-fjaderfan-avlivade-i-vietnam

100 000 är väl inget det har redan avlivats 2 miljoner värphöns i Mönsterås i år p.g.a. fågelinfluensa .

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/alla-honsen-pa-smittgarden-avlivade

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/ytterligare-700-000-honor-avlivas

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, spooncreek said:

Du förutsåg omfattande smittspridning på båten? Klokt.

Nä jag skrev globalt, inte båten :-)

Trodde de flesta förstod det när smittan spreds utanför Kina och vidare till Thailand och många länder..........................eller?

Ja förutom Tegnell förstås.

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, SatanG said:

Nä jag skrev globalt, inte båten :-)

Trodde de flesta förstod det när smittan spreds utanför Kina och vidare till Thailand och många länder..........................eller?

Ja förutom Tegnell förstås.

 

/ SatanG

 

Jag tror du har till de absoluta undtantagen när du förutsåg dagens situation redan i januari 2020. Imponerande.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, spooncreek said:

Jag tror du har till de absoluta undtantagen när du förutsåg dagens situation redan i januari 2020. Imponerande.

Tack men smittan hade ju poppat upp i ett 20-tal länder redan i Jan-20, även Sverige, så ingen direkt högoddsare.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, SatanG said:

Tack men smittan hade ju poppat upp i ett 20-tal länder redan i Jan-20, även Sverige, så ingen direkt högoddsare.

 

/ SatanG

Nähäpp. Imponerande som sagt, man blir alltid lika "starstruck" här på MPR av alla kloka människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nähäpp. Imponerande som sagt, man blir alltid lika "starstruck" här på MPR av alla kloka människor.

Världen är full av "efterkloka" människor med standarduttrycket "vad var det jag sa"

Titta bara på Nicholas t.ex !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-06 at 05:39, skrev UglyFarang:

Intressant att lilla Sverige har köpt 25 miljoner doser till en folkmängd på drygt 10 miljoner där man endast ska vaccinera de frivilliga över 18 år.

Krävs väl 2 doser / person och skyddet varar inte jättelänge 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev LTD:

Krävs väl 2 doser / person och skyddet varar inte jättelänge 

Och AsteaZenecas funkar ju bara på dom födda 3 mars med Andorramutationen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, Tallviking said:

Världen är full av "efterkloka" människor med standarduttrycket "vad var det jag sa"

Titta bara på Nicholas t.ex !

Efterklok my ass. 

Haft rätt hela tiden och du har jag aldrig haft en aning så du kan ju varken ha rätt eller fel. 

Bara allmänt clueless. 

 

 

Screenshot_20210209-082552_TextTV.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Nicholas:

Efterklok my ass. 

Haft rätt hela tiden och du har jag aldrig haft en aning så du kan ju varken ha rätt eller fel. 

Bara allmänt clueless. 

 

 

Screenshot_20210209-082552_TextTV.jpg

Snyggt självmål....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Esspe:

Dom beter sig ungefär som en del "experter" på MPR som inte gör något annat än att snacka skit om sitt eget land.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev LTD:

Krävs väl 2 doser / person och skyddet varar inte jättelänge 

Javisst, om vi räknar på att vi är 10,5 m så behövs 21 m doser minus alla under 18 år, vilket någon med faiblesse för statistik och tabeller säkert har koll på hur många det är.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Javisst, om vi räknar på att vi är 10,5 m så behövs 21 m doser minus alla under 18 år, vilket någon med faiblesse för statistik och tabeller säkert har koll på hur många det är.

Du glömde väl inte dom papperslösa?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Du glömde väl inte dom papperslösa?

Jo, helst.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde ni inte tacka Trumpen som redan 31 jan stängde flygen från flera länder. Tänk om Sverige gjort samma sak. Bara en tanke. Nej det är bättre att folk dör

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Borde ni inte tacka Trumpen som redan 31 jan stängde flygen från flera länder. Tänk om Sverige gjort samma sak. Bara en tanke. Nej det är bättre att folk dör

Jomen så att..det gick bra för USA med coronaspridningen efter stängningen av gränsen menar du?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Spooncreek vet du hur man räknade covid innan och efter Trumpen. Jag har som vanligt berättat det här. Och som vanligt stoppade du och andra huvudet i sanden

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Dom beter sig ungefär som en del "experter" på MPR som inte gör något annat än att snacka skit om sitt eget land.....

Det är alltså förbjudet enligt dig att vara regimkritiker. Då behöver du direkt kasta epitet på folk som har andra åsikter än dina egna?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Det framgår inte vilka personer är och vad har de för kunskap och vetskap om situationen.

Det kan vara vem som helst som ingår i gruppen det kan också vara folk med gedigen kunskap.

Artikel och reportage låter mest som skräckpropaganda.

Hata alla som kritiserar regimen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Swift 4X4 said:

Er3AKTxXUAUEzBI.jpeg.12180f51b704b7ce91ae5243ff9eeea6.jpeg

 

Det är som vi tidigare noterat JJC, du har anammat den kommunistiska instruktionen du själv föraktar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...