Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

AT är ett inkompetent rövhål. 

Det kan du hälsa honom. 

Han är aldrig i fas med var förloppet befinner sig. 

Är det dags åtgärder så bryr han sig inte ett skit. 

När loppet är över, då kommer han med snack om domedagen är här.

 

En nolla.

Han vet än i denna dag inte hur detta virus funkar.

Hans förmåga att ta till sig kunskap från forskare är obefintlig. 

 

Be honom dra åt helvete också. 

 

En jäkla tur vi har dig så vi kan få lite insikt i hur virus o sånt fungerar. Vet inte vad vi skulle gjort annars.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Funderat en del på droppsmitta efter att ha läst att lejon på zoo har blivet smittade. Klappar de lejonen eller bjuder de dem på restaurang?

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Fredman said:

Funderat en del på droppsmitta efter att ha läst att lejon på zoo har blivet smittade. Klappar de lejonen eller bjuder de dem på restaurang?

Måste ha varit den där jäkla burmesen som serverades till lunch.

 

 

Allt är ju deras fel.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-04 at 10:45, skrev 65Selander:

Men är det internationellt gångbart om du skall ut och resa? (sista stycket)

Så här ser dagens internationellt gångbara modell ut.

Denna har jag haft sedan förra millenniet.....

 

 

P2050004.thumb.JPG.2ba7e1c6e138659bae98dd35b2a53448.JPG

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/3/2021 at 7:33 PM, Nicholas said:

Leif GW. 

Han tänker själv han. 

Buse. 

https://www.expressen.se/kultur/allt-jag-begar-ar-ett-stick-i-armen/

Svar på tal på gubbgnället från gammelsossen. 😉

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-05/leif-gw-perssons-gubbgnall-om-vaccinet-ar-rent-trams

 

Vaccinforskaren Farshid Jalalvand ger Leif GW Persson svar på tal i Sydsvenskan:

"Det lilla landet Sverige kan inte ensamt konkurrera om stora vaccinmängder på den öppna marknaden. Tack och lov har vi trots det kunnat upphandla en stor mängd vacciner genom EU – närmare bestämt över 25 miljoner doser. Vaccinerna EU köper fördelas vidare till medlemsländerna enligt befolkningsmängd. Det är alltså delvis tack vare våra byråkrater som vi överhuvudtaget har kunnat få tag på bra vacciner så här snabbt.

Flaskhalsen i vaccinationen är leveranserna från läkemedelsföretagen. Pfizer, som hittills varit den största leverantören till Sverige, stängde i januari ner delar av sin produktion tillfälligt för att bygga ut och därefter kunna öka framställningen betydligt. Enligt företaget kommer de nu att kunna förse Sverige med nästan dubbelt så många doser (13 miljoner) än tidigare beräknat – i längden ett klart glädjande besked. Astra Zeneca, som förväntades leverera flest doser, har hittills inte heller kunnat producera tillräckligt. Företaget ligger just nu i öppen konflikt med EU på grund av detta – bland andra Italien har hotat att stämma dem.

Det är alltså långt ifrån bara Leif GW Persson som väntar på sitt vaccin – ca 500 miljoner EU-invånare gör detsamma.

 

Men, vacciner är på väg. Leveranserna kommer att öka markant till våren när produktionskapaciteten ökar. Det finns goda skäl att tro att Sverige kan nå målet att erbjuda vaccin till alla vuxna före midsommar – plus/minus någon månad. Att raljant och felaktigt utse svenska myndigheter till syndabockar för den ”långsamma” vaccinationen urholkar människors förtroende för myndigheterna i en kritisk fas – det är oansvarigt av professorn.

 

Viktigt då med lite perspektiv i sammanhanget. Tack vare enorma teknologiska framsteg, biologisk tur, ekonomisk makt, och geografiskt privilegium når flera välfungerande covidvacciner oss mindre än ett år efter att pandemin på allvar tog fart. Det är fantastiskt snabbt."

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev spooncreek:

Svar på tal på gubbgnället från gammelsossen. 😉

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-05/leif-gw-perssons-gubbgnall-om-vaccinet-ar-rent-trams

 

Vaccinforskaren Farshid Jalalvand ger Leif GW Persson svar på tal i Sydsvenskan:

"Det lilla landet Sverige kan inte ensamt konkurrera om stora vaccinmängder på den öppna marknaden. Tack och lov har vi trots det kunnat upphandla en stor mängd vacciner genom EU – närmare bestämt över 25 miljoner doser. Vaccinerna EU köper fördelas vidare till medlemsländerna enligt befolkningsmängd. Det är alltså delvis tack vare våra byråkrater som vi överhuvudtaget har kunnat få tag på bra vacciner så här snabbt.

Flaskhalsen i vaccinationen är leveranserna från läkemedelsföretagen. Pfizer, som hittills varit den största leverantören till Sverige, stängde i januari ner delar av sin produktion tillfälligt för att bygga ut och därefter kunna öka framställningen betydligt. Enligt företaget kommer de nu att kunna förse Sverige med nästan dubbelt så många doser (13 miljoner) än tidigare beräknat – i längden ett klart glädjande besked. Astra Zeneca, som förväntades leverera flest doser, har hittills inte heller kunnat producera tillräckligt. Företaget ligger just nu i öppen konflikt med EU på grund av detta – bland andra Italien har hotat att stämma dem.

Det är alltså långt ifrån bara Leif GW Persson som väntar på sitt vaccin – ca 500 miljoner EU-invånare gör detsamma.

 

Men, vacciner är på väg. Leveranserna kommer att öka markant till våren när produktionskapaciteten ökar. Det finns goda skäl att tro att Sverige kan nå målet att erbjuda vaccin till alla vuxna före midsommar – plus/minus någon månad. Att raljant och felaktigt utse svenska myndigheter till syndabockar för den ”långsamma” vaccinationen urholkar människors förtroende för myndigheterna i en kritisk fas – det är oansvarigt av professorn.

 

Viktigt då med lite perspektiv i sammanhanget. Tack vare enorma teknologiska framsteg, biologisk tur, ekonomisk makt, och geografiskt privilegium når flera välfungerande covidvacciner oss mindre än ett år efter att pandemin på allvar tog fart. Det är fantastiskt snabbt."

 

 

Intressant att lilla Sverige har köpt 25 miljoner doser till en folkmängd på drygt 10 miljoner där man endast ska vaccinera de frivilliga över 18 år.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, UglyFarang said:

Intressant att lilla Sverige har köpt 25 miljoner doser till en folkmängd på drygt 10 miljoner där man endast ska vaccinera de frivilliga över 18 år.

Först och främst illegala immigranter, papperslösa, asylsökande och andra icke svenska medborgare.

Svenne ska vara glad att det kommer fler doser än det finns svenskar för annars hade ni, som vill ha, blivit utan.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

Först och främst illegala immigranter, papperslösa, asylsökande och andra icke svenska medborgare.

Svenne ska vara glad att det kommer fler doser än det finns svenskar för annars hade ni, som vill ha, blivit utan.

 

/ SatanG

Nu har jag för mej att jag läste eller hörde något om att vi skulle dela med oss lite till lillasyster i väst, det var ju en av deras medborgare som startade spanskasjukan i Sverige en gång i tiden...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, UglyFarang said:

Nu har jag för mej att jag läste eller hörde något om att vi skulle dela med oss lite till lillasyster i väst, det var ju en av deras medborgare som startade spanskasjukan i Sverige en gång i tiden...

 

Glöm inte att vårt ansvar i första hand rör utländska medborgare och i andra hand oss själva. 

 

Jag börjar stortjuta bara jag tänker på alla ovacciinerade små afrikaner.

Även när jag sover darrar underläppen. 

 

Dagligen måste jag ringa Morgan Johansson och påpeka att vi måste göra mer, hans röst brister, och stämman bär knappt hans ädla ord när han instämmer. 

No limits. 

Money is not an issue. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Glöm inte att vårt ansvar i första hand rör utländska medborgare och i andra hand oss själva. 

 

Jag börjar stortjuta bara jag tänker på alla ovacciinerade små afrikaner.

Även när jag sover darrar underläppen. 

 

Dagligen måste jag ringa Morgan Johansson och påpeka att vi måste göra mer, hans röst brister, och stämman bär knappt hans ädla ord när han instämmer. 

No limits. 

Money is not an issue. 

 

Att vaccinera människor som inte har rätt att stanna i detta landet skulle vara olagligt!

Bunta ihop dem och skicka hem dem!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju absolut inte kul med ett dödligt virus som sprider sig bland befolkningen, men jag är förvånad över att vissa verkar upprörda och förvånade, rent av överraskade.
Är vi inte överens om att det handlar om en pandemi?
Själva definitionen av en pandemi är väl att den sprider sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-05 at 23:39, skrev UglyFarang:

Intressant att lilla Sverige har köpt 25 miljoner doser till en folkmängd på drygt 10 miljoner där man endast ska vaccinera de frivilliga över 18 år.

Du missade tydligen att när vaccinet köptes så sa myndigheter att allt som blir över skall sänkas till fattiga länder. 

Orkar inte nu att bläddra bland gamla Aftonbladet nummer. Men googla lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Det är ju absolut inte kul med ett dödligt virus som sprider sig bland befolkningen, men jag är förvånad över att vissa verkar upprörda och förvånade, rent av överraskade.
Är vi inte överens om att det handlar om en pandemi?
Själva definitionen av en pandemi är väl att den sprider sig?

Det skulle ju inte spridas några virus i Sverige. Det har de lovat.EtnZwzeXEA0JWn0.jpeg.thumb.jpg.6a6bbe653d8aaebd3fb30ecf56ac6cdb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Det skulle ju inte spridas några virus i Sverige. Det har de lovat.EtnZwzeXEA0JWn0.jpeg.thumb.jpg.6a6bbe653d8aaebd3fb30ecf56ac6cdb.jpg

Han kommer likt Dan Eliasson inte att ha några problem med att få ledande positioner i framtiden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev apknug:

Han kommer likt Dan Eliasson inte att ha några problem med att få ledande positioner i framtiden. 

Han går i pension i höst....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Batting said:

Det är ju absolut inte kul med ett dödligt virus som sprider sig bland befolkningen, men jag är förvånad över att vissa verkar upprörda och förvånade, rent av överraskade.
Är vi inte överens om att det handlar om en pandemi?
Själva definitionen av en pandemi är väl att den sprider sig?

Jag säger som David Eberhard, det är främst en global självskadepandemi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur någon kan försvara att generaldirektören för folkhälsomyndigheten, som ska ha koll på läget  vad gäller detta, förringar och negligerar risken med en pandemi övergår mitt förstånd.

 

Men det är väl kanske så att statligt anställda håller varandra bakom ryggen oavsett........

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minutes ago, apknug said:

Hur någon kan försvara att generaldirektören för folkhälsomyndigheten, som ska ha koll på läget  vad gäller detta, förringar och negligerar risken med en pandemi övergår mitt förstånd.

 

Men det är väl kanske så att statligt anställda håller varandra bakom ryggen oavsett........

Medhåll, vi på det mensatäta MPR förutsåg naturligtvis vad som skulle hända redan i januari. Men du måste ju förstå att alla inte är lika smarta som vi, inte ens i efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag säger som David Eberhard, det är främst en global självskadepandemi.

Vet inte vem det är men håller absolut med.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, spooncreek said:

Medhåll, vi på det mensatäta MPR förutsåg naturligtvis vad som skulle hända redan i januari. Men du måste ju förstå att alla inte är lika smarta som vi, inte ens i efterhand.

Att pandemin skulle sprida sig globalt fattade nog de flesta, utanför FHM iaf.

Det var en av orsakerna jag lämnade in min avskedsansökan 28-Jan -2020 :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, SatanG said:

Att pandemin skulle sprida sig globalt fattade nog de flesta, utanför FHM iaf.

Det var en av orsakerna jag lämnade in min avskedsansökan 28-Jan -2020 :-)

 

/ SatanG

Du förutsåg omfattande smittspridning på båten? Klokt.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Esspe said:

Dom har ju lite svårt att få till panikrubriker om covid-19 nu, kanske det här kan vara nästa variant?

 

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-08/over-100-000-fjaderfan-avlivade-i-vietnam

Ingenting kommer ändå att slå "minkpaniken" när framtidens historiker ska försöka förklara hur världen blev galen år 2020.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...