Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Precis nyss, skrev ArneMorales:

Som alltid Frogfish, har du svårt att ta in information.

Esspes lista avser  antal döda med Covid19 per 100.000 invånare.

Thailand har 59 döda.

Du verkar ha fått på dig läderstövlarna, har du förnedrat några som har dt sämre än dig idag? Annars hinner du nog, dagen är inte slut än.

 

Sen förstår jag att du har svårt att förstå att Thailands statistik (i mitt tycke) är värt ungefär lika mycket som ett sandkorn i Sahara. Men jag förstår att du är imponerad av vad glittret säger, lite uniform på ger väl dig styve....

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag. Ett mycket trevligt land att vara i (när det inte är pandemitider).

Bra Frogfish, BRA!

Du kanske kan skriva lite mer på något Swe-Tjeckien Forum, och mindre här eftersom du sällan/aldrig har något positivt att säga om Thailand.

När var du i Thailand senast?

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Bra Frogfish, BRA!

Du kanske kan skriva lite mer på något Swe-Tjeckien Forum, och mindre här eftersom du sällan/aldrig har något positivt att säga om Thailand.

Nu frågade du ju om vem som bryr sig om Tjeckien. Att du får svar på en fråga får du räkna med. Men jag förstår att du inte gillar att bli tilltalad när läderstövlarna och uniformen åkt på, då ska det bara de som har det jobbigt hånas i din värld. Börjar svastikatatueringen klia......

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Som alltid Frogfish, har du svårt att ta in information.

Esspes lista avser  antal döda med Covid19 per 100.000 invånare.

Thailand har 59 döda.

Jag hoppas du har rätt, men hur länge orkar de hålla i, Vaccin till hela befolkning. eller i varje fall till de vuxna, många svårt sjuka nu igen i Sverige, och nu är det yngre folk 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Bike:

många svårt sjuka nu igen i Sverige, och nu är det yngre folk 

Kan du länka till det?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Kan du länka till det?

Svårt att länka till vad de säger på morgonens SVT nyheter 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Esspe. Detta är ett Thailandsforum.

In med Thailands värde i din lista!

 

Vem här på forumet bryr sig om Tjeckien?

De som vill utmåla Sverige som ett föregångsland, de väljer även bort Finland Norge samt oftast Danmark 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Bike:

De som vill utmåla Sverige som ett föregångsland, de väljer även bort Finland Norge samt oftast Danmark 

Och de som inte tycker om Sverige gör allt för att svartmåla Sveige.ä, inklusive att de inte ser helheten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Och de som inte tycker om Sverige gör allt för att svartmåla Sveige.ä, inklusive att de inte ser helheten. 

Jo, sitter man med pension är det lätt att gapa om att allt ska stängas ned. Prova att stäng ned pensionsutbetalningarna, så får vi se hur länge lockdown är den bästa vägen.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Viruset är gjort i ett lab i Wuhan, syftet var att slippa betala så mycket i pension (USA och Kanada var med i början men hoppade av säger ett rykte, lär finnas två kineser häktade i Kanada som smugglade ut viruset när inte USA och Kanada ville vara med att utveckla det längre, detta inom parantes är inte lika säkert som det andra). "Bekräftat" än en en gång från en källa med större insyn än vad nån här har. Och nej, ni får ingen källa, men kom ihåg var ni hörde det först (var ej nu egentligen, kolla tillbaka några månader).

Basen är nån typ av SARS, sen toppat med lite Ebola och HIV, kanske nåt ytterligare.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Bike . Jag har en P3 mask. Men den skyddar inte. Den enda mask som möjligt skyddar är en övertrycksmask. Du har rätt att man ska ta fram allt själv så att ni andra slipper. Jag säger som du . Ta fram det själv. Jag har sett studien från CDC. Inte fan tänker jag leta reda på den åt er. Det orkar jag inte.

Resonemanget är så dumt så det finns inte, bara för att det inte skyddar 100% så är det värdelöst eller? 

Man tar sig för pannan när man läser er som skriver att mask inte skyddar.

Tro fn att det hjälper om alla har mask, även om det inte skyddar 100% så gör det nytta, spec när dem som är smittade har mask. 

Liten illustration om ni inte begriper. 

 

 

FB_IMG_1588775509337.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Bibben:

Viruset är gjort i ett lab i Wuhan, syftet var att slippa betala så mycket i pension (USA och Kanada var med i början men hoppade av säger ett rykte, lär finnas två kineser häktade i Kanada som smugglade ut viruset när inte USA och Kanada ville vara med att utveckla det längre, detta inom parantes är inte lika säkert som det andra). "Bekräftat" än en en gång från en källa med större insyn än vad nån här har. Och nej, ni får ingen källa, men kom ihåg var ni hörde det först (var ej nu egentligen, kolla tillbaka några månader).

Basen är nån typ av SARS, sen toppat med lite Ebola och HIV, kanske nåt ytterligare.

 

 

Har iofs haft tanken att det är CHINESERNA som skapat detta, men den informationen du gav ger dig helgens gapskratt av mig 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bike:

Har iofs haft tanken att det är CHINESERNA som skapat detta, men den informationen du gav ger dig helgens gapskratt av mig 🤣

 

Varsågod, hoppas du inte sätter den i halsen en dag. SC (Pattisversionen, så låt oss kalla honom SCP) tycker också den är rolig. Kul att man kan glädja människor.

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Och de som inte tycker om Sverige gör allt för att svartmåla Sveige.ä, inklusive att de inte ser helheten. 

Jag älskar Sverige , men inte inkompetenta myndigheter med politiskt tillsatta tjänstemän, Sverige skall drivas av kompetent folk, som fått jobbet pga av utbildning eller erfarenhet

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Bike:

Jag älskar Sverige , men inte inkompetenta myndigheter med politiskt tillsatta tjänstemän, Sverige skall drivas av kompetent folk, som fått jobbet pga av utbildning eller erfarenhet

Och dom skulle du vilja tillsätta, dom du tycker är kompetenta, f-n

vilket Sverige vi skule ha då

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Boa52 said:

Och dom skulle du vilja tillsätta, dom du tycker är kompetenta, f-n

vilket Sverige vi skule ha då

 

Jadu Boa, då kanske kneget på Samhall ryker 😉

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Och dom skulle du vilja tillsätta, dom du tycker är kompetenta, f-n

vilket Sverige vi skule ha då

Har jag sagt vilka jag vill tillsätta ??  Inga politiker utan adekvat utbildning på ministerposter , svårt med läsförståelse 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Jadu Boa, då kanske kneget på Samhall ryker 😉

 

/ SatanG

Du har inte varit med och läst på forumet, jag är pensionär sen 2 år tillbaka. Ett jobb

på Samhall är inte dumt för vissa, du borde prova så hade du också ett jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har åsikter om dom som styr Sverige varför gör du inte nåt åt det då, gnälla

på ett forum som detta blir inge bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Om du har åsikter om dom som styr Sverige varför gör du inte nåt åt det då, gnälla

på ett forum som detta blir inge bättre

"Sörlänningarna" lär varken bli mindre i antal, sämre eller gilla dig bättre, så sluta gnäll, logga ut och bosätt dig i din kåta.
Här lär du inte kunna påverka dem i din riktning, bara motsatsen med din ofattbara imbecilla personalitet.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bibben:

"Sörlänningarna" lär varken bli mindre i antal, sämre eller gilla dig bättre, så sluta gnäll, logga ut och bosätt dig i din kåta.
Här lär du inte kunna påverka dem i din riktning, bara motsatsen med din ofattbara imbecilla personalitet.

 

 

Ett riktigt inteligent inlägg från dej, om man inte giller dom som styr Sverige, vad gör

man då, gnälla på ett forum eller skriva som du, gillar jag inte läget gör jag nåt åt det

Det gör inte ni sörlänningar, ni bara sitter fast i er etta och gnäller på allt som händer

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Ett riktigt inteligent inlägg från dej, om man inte giller dom som styr Sverige, vad gör

man då, gnälla på ett forum eller skriva som du, gillar jag inte läget gör jag nåt åt det

Det gör inte ni sörlänningar, ni bara sitter fast i er etta och gnäller på allt som händer

 

Tack :)

 

Nja, gnälla här löser inget, hur tänkte du då, vad gör du åt det?

 

Ja, jobbigt att sitta i min lilla etta i en tråkig förort... 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker allt mer att det verkar som om Anders Tegnell skjuter från höften rakt ut i mörkret.
Precis som de flesta andra, och det är ju inte så konstigt.
Något annat som inte heller är speciellt märkligt är väl att det är mest gamla och sjuka som dött?
Trist och tråkigt, men inte det minsta konstigt.

Munskydd skulle ju förmodligen hindra spridningen lite, men kanske bara förlänga det hela.
Personligen så skulle jag troligen inte ta på mig ett munskydd inan det blir lag på det.
Jag vet ju själv hur jag reagerar när jag ser någon här i min lilla stad som går omkring med munskydd.
Jag borde tänka att här är några som tar sitt ansvar, men det gör jag inte.
Jag tänker, "Jaha, och vad är det för speciellt med er då?"  :73:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Bibben said:

Viruset är gjort i ett lab i Wuhan, syftet var att slippa betala så mycket i pension (USA och Kanada var med i början men hoppade av säger ett rykte, lär finnas två kineser häktade i Kanada som smugglade ut viruset när inte USA och Kanada ville vara med att utveckla det längre, detta inom parantes är inte lika säkert som det andra). "Bekräftat" än en en gång från en källa med större insyn än vad nån här har. Och nej, ni får ingen källa, men kom ihåg var ni hörde det först (var ej nu egentligen, kolla tillbaka några månader).

Basen är nån typ av SARS, sen toppat med lite Ebola och HIV, kanske nåt ytterligare.

 

 

Det finns patent från 2003-2004 på det.

Går att hitta på nätet t.o.m

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...