Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Nicholas:

Gäsp. 

 

Skivan har hakat upp sig. 

Det finns alltså ingen överdödlighet i covid är ditt budskap. 

 

Men det är ju skitsnack. 

En nyfödd förstår att det är skitsnack. 

Så varför denna desinformation? 

Man undrar. 

Inte dom skarpaste knivarna i lådan som spelar det här kortet om och om igen. 

 

Sverige hade en överdödlighet på ca 1,5% 2020 och då var 2019 ett år då färre än vanligt dog. Inte mycket att drabbas av panik för.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-02-03-tv-2-erfarer-danmark-indfoerer-digitalt-coronapas

 

Danmark kommer att införa ett corona pass, Initialt tänkt för inhemskt bruk men förberett för att även kunna användas vid resor och liknande.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

Sverige hade en överdödlighet på ca 1,5% 2020 och då var 2019 ett år då färre än vanligt dog. Inte mycket att drabbas av panik för.

 

Det är ju kul, men helt irrelevant data. 

Folk dör i covid. 

Det är ert faktum. 

Men genom art titta på siffrorna för överdödlighet så försöker ni bevisa att dom inte gör det. 

Snömos. 

 

Massvis med folk som annars inte skulle ha dött, dör. 

 

Att sitta och prata om överdödlighet och jämföra ett år med ett annat är snömos eftersom datat skulle behöva rensas från jättemycket problem för att ens bli jämförbart. 

 

Nästintill omöjligt. 

Men ni jämför dom rakt upp och ner och tar det som intäkt för att covid är ett icke-problem. 

 

Fail. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Det är ju kul, men helt irrelevant data. 

Folk dör i covid. 

Det är ert faktum. 

Men genom art titta på siffrorna för överdödlighet så försöker ni bevisa att dom inte gör det. 

Snömos. 

 

Massvis med folk som annars inte skulle ha dött, dör. 

 

Att sitta och prata om överdödlighet och jämföra ett år med ett annat är snömos eftersom datat skulle behöva rensas från jättemycket problem för att ens bli jämförbart. 

 

Nästintill omöjligt. 

Men ni jämför dom rakt upp och ner och tar det som intäkt för att covid är ett icke-problem. 

 

Fail. 

 

Vad är det för problem som datan ska rensas från? Ungefär 6 tusen fler dog 2020 än medeltalet för fem tidigare år. Mycket tydligare kan det inte bli. Varför skulle det inte vara jämförbart, förutom för att det är snömos.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

Vad är det för problem som datan ska rensas från? Ungefär 6 tusen fler dog 2020 än medeltalet för fem tidigare år. Mycket tydligare kan det inte bli. Varför skulle det inte vara jämförbart, förutom för att det är snömos.

 

Så exakt samma personer som dött i covid19 skulle dött ändå. 

Vid mer eller mindre samma tidpunkt som dom nu dog i covid-19.

 

Vanlig influensa helt enkelt.

Inget mer, inget mindre. 

 

Det är som bekant inte alls sant. 

Oklart varför ni dras som flugor till en sockerbit till detta resonemang. 

Många vill för sin egen sinnesro helst stoppa huvudet i sanden. 

Det gäller politik, läget i Sverige och världen, låtsas som att allt är bra, vi är världens bästa land etc, etc.

Kanske blir det ångest annars. 

Jag vet inte. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nicholas:

Så exakt samma personer som dött i covid19 skulle dött ändå. 

Vid mer eller mindre samma tidpunkt som dom nu dog i covid-19.

 

 

Jag vet inte. 

 

Dina inlägg är ju aldrig klarsynta utan oftast inlindade i nån sorts töckendimma men det där var mer snurrigt än vanligt. Fått en köldknäpp?

 

Noterar dock att du besitter ett visst mått av självinsikt i den sista meningen.

 

Vad var det som skulle rensas bort i datan?

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Esspe said:

Dina inlägg är ju aldrig klarsynta utan oftast inlindade i nån sorts töckendimma men det där var mer snurrigt än vanligt. Fått en köldknäpp?

 

Noterar dock att du besitter ett visst mått av självinsikt i den sista meningen.

 

Vad var det som skulle rensas bort i datan?

Skillnader från år till år. 

 

Inte samma fysiska personer dör 2 år i rad. 

Populationen är inte den samma. 

Vädret är inte detsamma. 

Virusen är inte samma. 

Etc etc. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Nicholas:

Skillnader från år till år. 

 

Inte samma fysiska personer dör 2 år i rad. 

Populationen är inte den samma. 

Vädret är inte detsamma. 

Virusen är inte samma. 

Etc etc. 

 

Vill man inte se logiken i det så gör man det inte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Så exakt samma personer som dött i covid19 skulle dött ändå. 

Vid mer eller mindre samma tidpunkt som dom nu dog i covid-19.

Själv är jag nog tveksam till att t.ex Adam Alsing hade dött vid mer eller mindre samma tidpunkt.

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev C-dude:

En tanke som har fastnat i mitt huvud är följande: Om man nu råkar ha T-celler och mitt immunsystem klarar av o hantera virus typ c19, vad händer med det om man nu skulle bli erbjuden vaccin?

Någon som har läst ngn rapport?

 

 

C;D

Citat från vård guiden:  https://www.1177.se/Orebrolan/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/om-vaccin-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-193/#section-121776

 

"Fråga: Ska man vaccinera sig även om man har antikroppar mot covid-19?

Vi saknar ännu kunskap om hur mycket och vilken typ av antikroppar som krävs för att man ska vara immun mot covid-19. Vi vet inte heller hur lång tid skyddet varar. Alla kommer därför att erbjudas vaccin, oberoende om de haft sjukdomen eller inte. Utifrån tidigare erfarenheter från vaccinationer finns ingen anledning att tro att det ger negativa effekter att vaccineras om man redan har varit sjuk."

 

Jag har fått samma svar från läkare.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Citat från vård guiden:  https://www.1177.se/Orebrolan/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/om-vaccin-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-193/#section-121776

 

"Fråga: Ska man vaccinera sig även om man har antikroppar mot covid-19?

Vi saknar ännu kunskap om hur mycket och vilken typ av antikroppar som krävs för att man ska vara immun mot covid-19. Vi vet inte heller hur lång tid skyddet varar. Alla kommer därför att erbjudas vaccin, oberoende om de haft sjukdomen eller inte. Utifrån tidigare erfarenheter från vaccinationer finns ingen anledning att tro att det ger negativa effekter att vaccineras om man redan har varit sjuk."

 

Jag har fått samma svar från läkare.

 

 

MVH

Nja,, att ha antikroppar och vara immun på grund av t-celler är väl inte riktigt samma sak. Antikroppar får du efter att ha varit sjuk men om man har ” t-celler” så vet man ju inte ens om att man har varit sjuk pågrund av kroppens immunförsvar.

 

så har jag iallafall tolkat det lilla jag vet.

 

 

C;D

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan ! nu vet man hur corona känns och förstår att äldre har svårt med denna sjukdom , nu är det bättre men när

termometern låg runt 40 strecket och man trodde man hade messmör i lungorna då var det mindre kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Tommy:

Såg på nyheterna att Astra-Z´s vaccin skall sluta ges till personer över 65 år i Sverige...

Skall ringa Pappas hemsjukvård direkt i morgon bitti, för att höra hur det blir med Pappas andra dos av A-Z vaccin, som skall ges denna veckan...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/personer-over-65-far-inte-astra-zenecas-vaccin

 

idi*ti eller är vaccinet farligt eller "bara" verkningslöst?

 

 

MVH

Är du säker på att din pappa fick Astra Zeneca vaccin i första dosen?

Enligt denna artikeln från 30 januari så kommer dom första doserna av Astras vaccin först den 8 februari.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bergstrom-400-000-doser-till-sverige-i-februari

 

 

  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swift 4X4:

Något att fundera över.

Schweiz godkänner inte Astra Zenecas coronavaccin .

 

https://omni.se/schweiz-godkanner-inte-astra-zenecas-coronavaccin/a/mBLJjv via @omni_red

Detta fick jag upp när jag klickade på länken.

 

Oops.
Den här sidan finns inte.

Antingen är länken du klickat på inte giltig, eller så behöver du kontrollera att du skrivit in rätt adress.

Känns det som att felet är vårt?

Kontakta oss i så fall gärna på info@omni.se

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

Detta fick jag upp när jag klickade på länken.

 

Oops.
Den här sidan finns inte.

Antingen är länken du klickat på inte giltig, eller så behöver du kontrollera att du skrivit in rätt adress.

Känns det som att felet är vårt?

Kontakta oss i så fall gärna på info@omni.se

Nu tror jag det fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Det ultimata beviset till att det inte finns någon som helst nedre gräns för hur lågt man kan sjunka i sin nivå på sina inlägg här på MPR.

Ändrades av Naam kaeng

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tommy:

Såg på nyheterna att Astra-Z´s vaccin skall sluta ges till personer över 65 år i Sverige...

Skall ringa Pappas hemsjukvård direkt i morgon bitti, för att höra hur det blir med Pappas andra dos av A-Z vaccin, som skall ges denna veckan...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/personer-over-65-far-inte-astra-zenecas-vaccin

 

idi*ti eller är vaccinet farligt eller "bara" verkningslöst?

 

 

MVH

A-Z vaccinet är inte testat på personer över 55år så man vet inte om det är verksamt för denna åldersgruppen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Mutationen trycker upp oss en aning. 

Avbrott i nedgången. 

Cirka 2 veckor paus i nedgång tippar jag på. 

 

Virus i avloppet ökar nu istället för minskar. 

Men inte lika illa som ökningen runt jul. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, UglyFarang said:

A-Z vaccinet är inte testat på personer över 55år så man vet inte om det är verksamt för denna åldersgruppen.

Ett skit-vaccin oavsett ålder. 

Tar hellre sputnik. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ett skit-vaccin oavsett ålder. 

Tar hellre sputnik. 

 

Jag kommer inte att ta något alls under innevarande år.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...