Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev SatanG:

Jag tror inte ens jag nämnt Novus, missförstod du verkligen det?

Vill du inte ens försöka ta in att denna artikel sannolikt både blev gjord och publicerades i syfte att ge negativa känslor/tankar för SD? Inga problem för min del, det ordnar sig ändå, ska snart vänta in John Blund.

 

/ SatanG  

Skapa negativa tankar om SD behövs inte......

Men att folk får negativa reaktioner på att folk inte vill vaccinera sig är ganska naturligt eftersom det visar på en själviskhet hos folk som därmed visar att dom inte bryr sig om andra....

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Tallviking said:

Skapa negativa tankar om SD behövs inte......

Men att folk får negativa reaktioner på att folk inte vill vaccinera sig är ganska naturligt eftersom det visar på en själviskhet hos folk som därmed visar att dom inte bryr sig om andra....

 

Nä det är väl därför de växer i varje val.

Själviska, inte bara det utan de vägrar säkert bära mask i trånga miljöer också, eller hur?😉

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaccinerar du dig mot Covid måste du ta två sprutor nu och inom en inte allt för lång framtid måste du ta fler.

Alla mutationer som senare kommer står du HELT oskyddad från, vilket du inte tänker på i.o.m.a. du är VACCINERAD

Vi som inte vaccinerar oss, är medvetna om vad vi gör eller inte gjort, kommer med andra ord att fortsättningsvis fortfarande vara försiktiga.

Du bör också ha i åtanke att trots du är vaccinerad kan du vara smittspridare.

Hur f*n vi än bär oss åt åker vi förr eller senare på att bli Coronasmittade eller smittade av någon mutation.

Finns redan idag tydliga bevis på att en person sjuk i Corona inte automatiskt blir immun, att sedan har en övertro på något vaccin kan var t.o.m. farligare än att inte vaccineras.

Å andra sidan är allt upp till var och en, just DU, sköt du ditt så sköter jag mitt.

Många av oss har ett gott minne från svininfluensavaccinet, tror DU att detta är säkrare - på lång sikt?

Det är med vaccin som med nya bilmodeller, allt måste utprovas under en LÄNGRE tid innan (barn)sjukdomarna är borta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det framgår inte hur många från respektive parti som redan har haft Civid-19! Kanske är det så enkelt att det är fler Sverigedemokrater som har haft Covid -19. Varför ska man vaccinera sig mot något som man redan har haft.

 

Källan i sig är väl lite mindre trovärdig i mina ögon och själv så kommer jag inte att ta några fusk antikroppar då jag redan har riktiga.  så mina sprutor kan någon annan ta trotts att jag har bidragit till dem. Samtidigt så pratas det väldigt mycket om vaccinations intyg men vi som redan gått igenom det borde kunna få ett intyg vi med kan man tycka...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
45 minuter sedan, skrev Tallviking:

Skapa negativa tankar om SD behövs inte......

Men att folk får negativa reaktioner på att folk inte vill vaccinera sig är ganska naturligt eftersom det visar på en själviskhet hos folk som därmed visar att dom inte bryr sig om andra....

 

Hur menar du?

Kan du utveckla det där lite mer angående att vaccinera sig eller inte

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Nu hörde jag på radion att Sverigedemokrater var de som var minst benägna att vaccinera sig mot Covid 19.
Kändes inte det som väldigt väntat?
Om alla andra vaccinerar sig så behöver ju inte dom göra det.
Dom ska ha allt utan att själva bidra.
Osolidariskt kallar man det. :snooty:

Så folk som tänker vaccinerar sig gör det av solidaritets själ? 

 

Jag tänker nog själv vaccinera sig men det är helt av egoistiska skäl. Om jag skulle känna mig orolig och tro att vaccinet inte är bra för mig skulle jag låta bli. Jag hoppas och tror att många resonerar likadant oavsett politisk åsikt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Skapa negativa tankar om SD behövs inte......

Men att folk får negativa reaktioner på att folk inte vill vaccinera sig är ganska naturligt eftersom det visar på en själviskhet hos folk som därmed visar att dom inte bryr sig om andra....

 

Nej skapa negativa tankar behövs ju inte. Alla vet ju redan sedan länge att SD-sympatisörer är onda människor. 🤪

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är man osolidarisk emot om man struntar i vaccinet.

Är det inte tvärtom, man låter andra gå före som vill vaccinera sig.

Du kanske slipper Covid om du vaccinerar dig men du kan fortfarande bära på smitta eller bli sjuk lite längre fram och då både av Covid eller någon mutation - är DU medveten om detta?

Vaccinet är inte Guds gåva till mänskligheten utan något som människan tagit fram och fortfarande är under utprovning.

Bara för att du har vinterdäck på bilen är det inte sommarväglag, ungefär så fungerar vaccinet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Jag också, men Astra Z vaccinet är väl subventionerat för nettopengar så du och jag betalar ca 30-40 kr för två vaccinationer. Inget att hetsa upp sig för då det finns tyngre poster som hamnar på våra skattesedlar. Moderna hamnar väl på det tredubbla, så inget att ligga sömnlös för.

Nej, jag kommer inte heller att ligga sömnlös över denna kostnaden.

Jag kan evt vaccinera mej om 1-2år när vi sett hur det har gått för försökskaninerna/labbråttorna.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som inte kommer vaccinera er lycka till med era soffsemestrar dom närmaste åren, är helt övertygad att det kommer

krävas vaccinationsintyg för dom flesta resmål i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, bambam said:

Ni som inte kommer vaccinera er lycka till med era soffsemestrar dom närmaste åren, är helt övertygad att det kommer

krävas vaccinationsintyg för dom flesta resmål i framtiden.

Mer än hälften av amerikanarna då tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Mr atm said:

Mer än hälften av amerikanarna då tex.

Intressant, hur många procent "amerikanare" reser på utlandssemester idag? Eller ens semestrar bortom soffhorisonten över huvudtaget?

Har ingen aning, men gissar att detär knappt tvåsiffrigt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Baa said:

Intressant, hur många procent "amerikanare" reser på utlandssemester idag? Eller ens semestrar bortom soffhorisonten över huvudtaget?

Har ingen aning, men gissar att detär knappt tvåsiffrigt.

Jänkarna krävet test utav alla inflygande inkl medborgare, dock ej transit

Link to comment
Dela på andra sajter

19 hours ago, Tallviking said:

Synnerligen överspelat att vaccinera sig nu.

 

Förmodligen vill SD röstare inte vaccinera sig eftersom dom kan tänka.

Medans S röstare är flock och röst-boskap.

 

Vi har ju redan nått den flockimmunitet nu som AT ville ha.
Vacineringen nu är ju ett spel för galleriet.

Siffrorna sjunker nu i hela USA och Sverige.
VI har 500K+ bekräftat smittade.  det är mer än 5%

VI har 1.4% som fått första dosen.

 

Men sifforna går nu ner pga flock-immunitet.

Dessutom 2 månader kvar till våren.

Men givetvis kommer politiker göra allt för att påskina att vaccineringen var frälsaren, det kan man ju ta cred för.
 

Men nu har jag tänkt själv och tolkat data själv, jag vet att det får dig att må dåligt.

I vilket ögonblick blir en statsepidemolog gud ?

I det ögonblick hen får sin titel ?
Är AT:s företrädare Annika Linde, som numera inte är statsepidemolog en nolla nu utan sin titel ?

Hon anser ju att AT är en nolla.
Svårt.

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Baa said:

Intressant, hur många procent "amerikanare" reser på utlandssemester idag? Eller ens semestrar bortom soffhorisonten över huvudtaget?

Har ingen aning, men gissar att detär knappt tvåsiffrigt.

Dom behöver inte flyga utomlands. Allting finns i USA. Dessutom har dom ju blivit matade med att Mexico är livsfarligt.

Dom kan ju plötsligt se hur fritt man kan leva.

Landet är ju också så stort jämfört med oss som har nära till närmsta gräns. Man kan lätt ta en båtkryssning tex. så har man varit utomlands. Men vi är också ovanligt resebenägna jämfört med andra.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Ann-Cathrin Engwall, doktor i molekylär cellbiologi har lite intressanta funderingar på sin Facebooksida.

"Tyvärr visar det sig att det som jag tidigare förutsåg nu finns flera mutanter av SARS-CoV-2 som de nya vaccinerna högst sannolikt inte kommer att fungera emot. Studier visar att vaccingenererade antikroppar inte kan binda till några av dessa mutanter. De här varianterna av viruset kommer att sprida sig globalt relativt snabbt vad vi än gör och det borde vara uppenbart nu för de flesta som kan tänka logiskt att det inte går att utrota virus av den här typen permanent med hjälp av isolering, restriktioner och/eller vaccination"

"Vaccinimmuniteten som designats från ett mer än ett år gammalt virus kommer i princip snart vara verkningslös. Visst kan man ta fram nya vacciner och börja om men hur många gånger skall vi göra det och hur ofta? Skall vi fortsättningsvis i resten av våra liv tvingas leva isolerade med restriktioner? Har man haft infektionen och fått naturlig immunitet däremot har man som individ det allra bästa skyddet man kan få mot mutanter och närbesläktade virus. Därför är vaccinationspass när det gäller coronavirus inget som kommer garantera smittfrihet i samhället."

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Nicholas:

Synnerligen överspelat att vaccinera sig nu.

 

Förmodligen vill SD röstare inte vaccinera sig eftersom dom kan tänka.

Medans S röstare är flock och röst-boskap.

 

Vi har ju redan nått den flockimmunitet nu som AT ville ha.
Vacineringen nu är ju ett spel för galleriet.

Siffrorna sjunker nu i hela USA och Sverige.
VI har 500K+ bekräftat smittade.  det är mer än 5%

VI har 1.4% som fått första dosen.

 

Men sifforna går nu ner pga flock-immunitet.

Dessutom 2 månader kvar till våren.

Men givetvis kommer politiker göra allt för att påskina att vaccineringen var frälsaren, det kan man ju ta cred för.
 

Men nu har jag tänkt själv och tolkat data själv, jag vet att det får dig att må dåligt.

I vilket ögonblick blir en statsepidemolog gud ?

I det ögonblick hen får sin titel ?
Är AT:s företrädare Annika Linde, som numera inte är statsepidemolog en nolla nu utan sin titel ?

Hon anser ju att AT är en nolla.
Svårt.

 

 

Här kommer en lite intressant kommentar om AT:

"Din strategi kan inte ta livet av folk hur länge som helst innan du antingen får sparken eller jämförs med en nazist”.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wevdoP/bidens-coronaradgivare-om-tegnell-geniet-bakom-ignorera-strategin

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Här kommer en lite intressant kommentar om AT:

"Din strategi kan inte ta livet av folk hur länge som helst innan du antingen får sparken eller jämförs med en nazist”.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wevdoP/bidens-coronaradgivare-om-tegnell-geniet-bakom-ignorera-strategin

Bidens covidrådgivare Andy Slavitt vill sälja schweiziska munskydd.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade nån förväntat sig något annat?

Inte jag i alla fall.

 

 

Screenshot_20210122-155309_TextTVnu.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Batting:

Nu hörde jag på radion att Sverigedemokrater var de som var minst benägna att vaccinera sig mot Covid 19.
Kändes inte det som väldigt väntat?
Om alla andra vaccinerar sig så behöver ju inte dom göra det.
Dom ska ha allt utan att själva bidra.
Osolidariskt kallar man det. :snooty:

Smart e ett annat ord.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-21 at 13:38, skrev UglyFarang:

Menar du att det är i Sverige osolidariskt att betala för något som man inte utnyttjar?

Då finns det otroligt många osolidariska människor i vårt land...

Nu är jag inte SD-sympatisatör men jag kommer inte heller att vaccinera mej, men betala kommer jag att göra! 

Så du tror att vaccinationen skulle funka om vi alla gör som mesiga du?
Vi betalar men ingen tar sprutan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-21 at 15:44, skrev Wanchai:

Vilken tur för vänsterpartisterna då som kan få vaccin tidigare. Var du glad för din lycka.

 

Är väl inte bara Sd-are som inte vill ha. Det var väl ett äldreboende eller vårdcentral där 42 % vägrade vaccinering för några dagar sen. Jag tror inte de alla var sd-are.

 

Jag har själv inte tagit något vaccin, förutom de som man får som barn, och en vaccinering inför min första Thailandsresa 2001. Ja någon strelkrampsspruta har det också blivit efter någon olycklig omständighet. Jag är inte ens en sd-are utan en vanlig människa som tror att kroppen, naturen, sköter om detta. Vaccinering enligt mig är för riskgrupper och det har inget med vilket parti som man sympatiserar med.

 

Jag kommer inte ta något vaccin om det inte blir ett krav för inträde till Thailand.

 

Jag ger mitt vaccin till dig, min forumbroder!

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag hoppas och tror att många resonerar likadant oavsett politisk åsikt.

Ja det skulle man ju hoppas, men alla jönsar verkar ju söka sig till just SD.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Baa:

Intressant, hur många procent "amerikanare" reser på utlandssemester idag? Eller ens semestrar bortom soffhorisonten över huvudtaget?

Har ingen aning, men gissar att detär knappt tvåsiffrigt.

Jag jobbade i USA för ca 10 år sedan och var tvungen att förnya mitt 1-års visum till Thailand innan hemresa till familjen.

Fick ledigt en dag för att ta bilen upp till Thailands Ambassad i Washington, en 4 timmars bilresa, enkel väg.

 

Jag hade kollat Ambassadens hemsida och det skulle visst ta 48 timmar att ordna ett visa, "men va fasen, jag testar!"

Jag klev in på Ambassaden när de just hade öppnat vid 9-tiden, och sökte visum.

Kvinnan som skulle ta emot ansökan sa "Du måste söka från ditt hemland" (Det måste man inte).

Sen såg hon fotot i min plånbok som jag "råkat" lägga framför hennes näsa med fotot på frugan och 3 små barn...

"Är det din familj?" undrade hon.

"Ja, och jag behöver Visum för att resa hem", sa jag, sen tog hon emot ansökan!

 

Jag undrade hur lång tid det skulle ta?

"2 dagar, så du kan komma in i morgon och hämta ditt visum"...

"Tack, hur dags?"

"När vi öppnar på morgonen"...

"Fantastiskt! Jag får köra upp från Virginia igen imorgon och hämta det... Men om visat är klart på morgonen, betyder inte det att ni gör det klart innan ni stänger idag?

 

"Jo, så egentligen kan du hämta det strax innan 16:00 idag" sa den trevliga damen!

Jag fick en dags turistande i Huvudstadens centrum och åkte hem med visum klart,efter 8 timmar!

 

Vad har historian med saken att göra, eller Baa´s fundering???

Jag var inne på Ambassaden i cirka 1,5 timmar totalt, och jag var den enda som sökte visum under den tiden, alltså jag var helt ensam på den avdelningen...

 

Jämför det med Ambassaden i Stockholm, eller Konsulatet i Göteborg, där det ALLTID är kö...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...