Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev LTD:

Enligt expertisen här så var det ju helt befängt med en 2a corona våg, fanns inte på kartan. 

Jag skrev vänta tills efter sommaren...

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3PnLl/en-tsunami-av-corona

Ska dom hålla på att stänga ner för varenda liten nysning så lär vi väl få den sjunde vågen nån gång 2023. Blir inget kul för då har vi covid-20 och 21 också att tampas med. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ur Sydsvenskan:

 

Belastningen på intensivvården i Skåne har fram till och med september 2020 varit den lägsta på åtminstone fem år. Orsak: under pandemin sköts många planerade operationer på framtiden samtidigt som den befarade anstormningen av svårt sjuka covidpatienter uteblev.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Bike:

Det är ju bara i övriga Europa, enligt Experten inte i Sverige, trots 1200 nya positiva /dag 

Vadå pannslag ?? Det är kanske bättre att inse fakta att vi nu även i Sverige har en okontrollerad spridning, nu när andra begränsar antal personer i publika verksamheter så höjer FHM till 300 , smart drag tycker jag. Som vanligt Sverige går mot strömmen. 

Inte har vi en andra våg inte Lol 

Sverige 

Totalt antal nya fall 10 678 under tiden 

(8–21 oktober) Dryga 800 /dag 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Vadå pannslag ?? Det är kanske bättre att inse fakta att vi nu även i Sverige har en okontrollerad spridning, nu när andra begränsar antal personer i publika verksamheter så höjer FHM till 300 , smart drag tycker jag. Som vanligt Sverige går mot strömmen. 

Inte har vi en andra våg inte Lol 

Sverige 

Totalt antal nya fall 10 678 under tiden 

(8–21 oktober) Dryga 800 /dag 

Tusan om jag fick låna din miniräknare när jag renoverat en gammal hoj, den måste

vara unik och dj- vad rik jag skulle bli som den räknar, vilket märke

Link to comment
Dela på andra sajter

10,678 dividerat med 13 dagar blir 821/dag  

 

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Tusan om jag fick låna din miniräknare när jag renoverat en gammal hoj, den måste

vara unik och dj- vad rik jag skulle bli som den räknar, vilket märke

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

10,678 dividerat med 13 dagar blir 821/dag  

 

 

Det har du förmodligen rått i men var hämtar du dina uppgifter ifrån, smittade,

allvarlgt sjuka eller döda. Tror alla i höst har nån typ av influensa, det har vi alltid haft

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Nu är det tydligen dags igen.....

 

image.png.b6a04bb70f8d2f86f0ddbc02e3685131.png

Kul att du är vaken men vilken hemsk bild, är det det vi väntar oss, Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Det har du förmodligen rått i men var hämtar du dina uppgifter ifrån, smittade,

allvarlgt sjuka eller döda. Tror alla i höst har nån typ av influensa, det har vi alltid haft

Bry dig inte så mkt om detta, Boa. Det är den tiden på dygnet, nu ska det ut och mässas att "undergången är nära".

Paniken och rädslan personifierad....

 

Hur går det med Lambrettan förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Kul att du är vaken men vilken hemsk bild, är det det vi väntar oss, Huva

Det är ju vår egen undergångsprofet med de många namnen🙃.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Bry dig inte så mkt om detta, Boa. Det är den tiden på dygnet, nu ska det ut och mässas att "undergången är nära".

Paniken och rädslan personifierad....

 

Hur går det med Lambrettan förresten?

Lambrettan vilar sej i form, vinterprojekt om en mån kanske. fick flera jobb. Ut  mässa,

Har ingen att mässa för grannen är inte hemma ikväll 

men jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte gå i polemik om detta men tror personligen att vi kommer att få mer smittade pga att folk

inte orkar följa dom få restriktioner som finns.

Det jag är mest osäker är om den Svenska vården pallar en omgång till då den inte verkar hämtat sig

från våren.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-21 at 16:25, skrev Esspe:

Bra då vet vi var JK hittar sina väl underbyggda argument.

Esspe

Tack för infon. Ibland vet jag själv inte var jag hittar min info. Men det gör du och alla andra så bra eller hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Det har du förmodligen rått i men var hämtar du dina uppgifter ifrån, smittade,

allvarlgt sjuka eller döda. Tror alla i höst har nån typ av influensa, det har vi alltid haft

Vad skrev jag ?? Jag skrev "nya fall" Och hämtat direkt från FHM aktuella information .

Jag har ingen aning om hur många allvarligt sjuka, förhoppningsvis inga alls 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Bike:

Vad skrev jag ?? Jag skrev "nya fall" Och hämtat direkt från FHM aktuella information .

Jag har ingen aning om hur många allvarligt sjuka, förhoppningsvis inga alls 

 

Så 800 smittade om dagen... men inga allvarligt sjuka.

 

Vad fan håller vi då på och jiddrar om? 

 

Inte fan begränsar och stänger ner verksamheter för influensan, vinterkräksjukan eller mpndagsbaksmällan! 

 

Betydligt fler som drabbas varje år av dem! 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

 

Så 800 smittade om dagen... men inga allvarligt sjuka.

 

Vad fan håller vi då på och jiddrar om? 

 

Inte fan begränsar och stänger ner verksamheter för influensan, vinterkräksjukan eller mpndagsbaksmällan! 

 

Betydligt fler som drabbas varje år av dem! 

Jag börjar också fundera på det här, dödligheten är som normalt, inget mer än just då det small till då dom som redan låg för döden fall ur.

Men vi kan styra massorna ( världen ) genom att göra som vi gör nu.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev samet:

 

Så 800 smittade om dagen... men inga allvarligt sjuka.

 

Vad fan håller vi då på och jiddrar om? 

 

Inte fan begränsar och stänger ner verksamheter för influensan, vinterkräksjukan eller mpndagsbaksmällan! 

 

Betydligt fler som drabbas varje år av dem! 

Två saker,  för det första, detta kan du ha helt rätt i, men vad håller då våra myndigheter på med ? Och för det andra så inget  jidder från min sida , jag framförde  fakta från folkhälsomyndigheten i en tråd som avhandlar Covid 19 

Link to comment
Dela på andra sajter

Samet- Du har hundra rätt. Öppna upp skiten men visa hänsyn. Däremot ha full koll på äldreboenden. Låt folk gå på musik underhållning igen och sport. Detta är patetiskt. 

Mask skyddar absolut ingenting mot covid. Men är bra att visa hänsyn. Men något skydd är det inte.

 

Frågan ingen ställer sig många tragiska öden det blivit på grund av covid. Alltså inte sjukdomen utan hur friska människor mår på grund av nedstängningen . Förlorade jobb ingen hjälp inom sjukvården på grund av att allt satsas på covid. T.ex cancerpatienter som får vänta längre på behandling. 

Är det värt detta när vi nu vet att covid är som en vanlig influensa. Lite starkare och lite okänd

 

Nu kan ni gnälla hela dagen över det jag skriver. Det är ju ändå lördag och flaskan är framme

Så Boys ha det bra och njut av lördagen

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Samet- Du har hundra rätt. Öppna upp skiten men visa hänsyn. Däremot ha full koll på äldreboenden. Låt folk gå på musik underhållning igen och sport. Detta är patetiskt. 

Mask skyddar absolut ingenting mot covid. Men är bra att visa hänsyn. Men något skydd är det inte.

 

Frågan ingen ställer sig många tragiska öden det blivit på grund av covid. Alltså inte sjukdomen utan hur friska människor mår på grund av nedstängningen . Förlorade jobb ingen hjälp inom sjukvården på grund av att allt satsas på covid. T.ex cancerpatienter som får vänta längre på behandling. 

Är det värt detta när vi nu vet att covid är som en vanlig influensa. Lite starkare och lite okänd

 

Nu kan ni gnälla hela dagen över det jag skriver. Det är ju ändå lördag och flaskan är framme

Så Boys ha det bra och njut av lördagen

Äntligen ett bra inlägg från dig - tror jag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev John Khonken:

Esspe

Tack för infon. Ibland vet jag själv inte var jag hittar min info. Men det gör du och alla andra så bra eller hur.

Jepp, och det är ett sant nöje att kolla upp dom källor du refererar till. Keep up the good work. :thumbsup:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

Jepp, och det är ett sant nöje att kolla upp dom källor du refererar till. Keep up the good work. :thumbsup:

Tänka sig vi är helt överens. Det är bra. Att kolla upp källorna år A och O. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...