Jump to content
IGNORERAD

Någon som har ångrat sig?


PlayTheGame

Recommended Posts

wille, låter gulligt men vad blir alternativet för tjejerna då?

Bättre argument än så måste du väl ändå ha?

Att försöka rationalisera ett negativt beteende är ju iofs högst mänskligt men detta var ett av de mer patetiska försöken jag har sett...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    21

  • broder tuk tuk

    18

  • Baa

    15

  • Farang

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja,problemet blir nog inte löst om alla slutade gå på barerna osv. Dom flesta har nog ett eget val med vad dom vill jobba med. Tror nog att en bartjej väljer och jobba i en bar och kanske kan tjäna 15-30.000bath/mån än att jobba på fabrik eller risåker för några ynka bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

wille, låter gulligt men vad blir alternativet för tjejerna då?

Hej Farang!

Det finns miljoner arbetstillfällen som byggarbetare, taxiförare, städerska, hembiträde, servitris, försäljare, osv. i Bangkok och badorterna. Bara från Isaan kommer några miljoner. Eftersom det är svårt att hitta tillräckligt många arbetare inom landet har det kommit några miljoner illegala migranter från Kambodja, Burma, Laos, m.fl. för att tillsätta dessa möjligheter.

Bartjejer kan välja något av dessa andra yrkena om de vill. Lönen och arbetsvillkoren är visserligen urusla men är barbranschen verkligen så mycket bättre? Nej, ingen tvingas att jobba som bartjej för att överleva. Varje torsk som tror att han är biståndsarbetare är verklighetsfrämmande och självglorifierande!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre argument än så måste du väl ändå ha?

Att försöka rationalisera ett negativt beteende är ju iofs högst mänskligt men detta var ett av de mer patetiska försöken jag har sett...

Skrev ett längre svar förut, men forumet laggar som f-n här och jag glömde kopiera naturligtvis. Hänger inte med riktigt vad du menar med patetiskt, det är hård bister verklighet.

Visst kan man som Svarten rabbla upp massa jobb men vet du till exempel vad en outbildad byggnadsarbetare tjänar? Kul att du tog med den illigala traffickingen inom byggnadsbranschen, det är deras löner dom får. Ungefär samma betalt som städerska och hembiträde osv som du rabblade upp, inte så lätt att få jobb som taxichauför gissar jag om man inte har råd med körkortet, tror inte dom tjänar så bra heller.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev ett längre svar förut, men forumet laggar som f-n här och jag glömde kopiera naturligtvis. Hänger inte med riktigt vad du menar med patetiskt, det är hård bister verklighet.

Visst kan man som Svarten rabbla upp massa jobb men vet du till exempel vad en outbildad byggnadsarbetare tjänar? Kul att du tog med den illigala traffickingen inom byggnadsbranschen, det är deras löner dom får. Ungefär samma betalt som städerska och hembiträde osv som du rabblade upp, inte så lätt att få jobb som taxichauför gissar jag om man inte har råd med körkortet, tror inte dom tjänar så bra heller.

Inte råd med körkort? Hur många gånger har vi läst om alla bartjejer med nya pickups? :crazy:

Visst tjänar servitriser, outbildade byggsarbetare, städare, försäljare, butiksbiträden, osv. mycket låga löner. Men dessa tillsammans med bönder utgör mer än hälften av landets befolkningen. Varför tvingas en bartjej ta ett jobb som ger henne högre lön än majoriteten av sina landsmän? Om de andra klarar av att överleva med sina löner måste bartjejer också kunna göra det om de inte vill jobba i barbranschen!

Vari ligger tvånget att jobba som bartjej jämfört med andra jobb?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Farang!

Det finns miljoner arbetstillfällen som byggarbetare, taxiförare, städerska, hembiträde, servitris, försäljare, osv. i Bangkok och badorterna. Bara från Isaan kommer några miljoner. Eftersom det är svårt att hitta tillräckligt många arbetare inom landet har det kommit några miljoner illegala migranter från Kambodja, Burma, Laos, m.fl. för att tillsätta dessa möjligheter.

Bartjejer kan välja något av dessa andra yrkena om de vill. Lönen och arbetsvillkoren är visserligen urusla men är barbranschen verkligen så mycket bättre? Nej, ingen tvingas att jobba som bartjej för att överleva. Varje torsk som tror att han är biståndsarbetare är verklighetsfrämmande och självglorifierande!

Hälsning

Svarten

Håller med, det behövs bara en sak till, se till att det inte ges tillfälle att tjäna grova pengar som mellanhänderna gör på den illegala arbetsmarknade samt se till att dessa pengar går till arbetarna samt, och detta sagt av en ickekommunist, se till att utjämna löneklyftan i landet. Men där är väl den största anledningen till att det ser ut som det gör med korruptionshieriarkin som toppen på pyramiden.

Sen om man får vara lite spellivink, visst är det understundom gött med ett (bi)stånd. :whistle:

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skrev ett längre svar förut, men forumet laggar som f-n här och jag glömde kopiera naturligtvis. Hänger inte med riktigt vad du menar med patetiskt, det är hård bister verklighet.

Visst kan man som Svarten rabbla upp massa jobb men vet du till exempel vad en outbildad byggnadsarbetare tjänar? Kul att du tog med den illigala traffickingen inom byggnadsbranschen, det är deras löner dom får. Ungefär samma betalt som städerska och hembiträde osv som du rabblade upp, inte så lätt att få jobb som taxichauför gissar jag om man inte har råd med körkortet, tror inte dom tjänar så bra heller.

Hej

Visst är många jobb dåligt betalda och det är väl detta faktum som vi turister ifrån hela världen utnyttjar.

Detta innebär ju att det finns folk som attraheras av sex industrins pengar.

Men visst har vi alla som har köpt dessa tjänster vår del i att det ser ut som det gör.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev ett längre svar förut, men forumet laggar som f-n här och jag glömde kopiera naturligtvis. Hänger inte med riktigt vad du menar med patetiskt, det är hård bister verklighet.

Visst kan man som Svarten rabbla upp massa jobb men vet du till exempel vad en outbildad byggnadsarbetare tjänar? Kul att du tog med den illigala traffickingen inom byggnadsbranschen, det är deras löner dom får. Ungefär samma betalt som städerska och hembiträde osv som du rabblade upp, inte så lätt att få jobb som taxichauför gissar jag om man inte har råd med körkortet, tror inte dom tjänar så bra heller.

Jag menar att din rationalisering, eller ursäkt, var lite väl uppenbar då du ju hävdar att ditt sexköpande skulle vara omtanke för tjejerna vilket du ju, precis som jag, vet att så inte är fallet.

Den enkla förklaringen är nog att du har lite (omedveten?)ångest över ditt beteende och därför vill rättfärdiga detta genom att linda in det du gör i snygga förpackningar.

En förklaring typ "jag är inte stolt över det jag gör, men jag gör det ändå av olika anledningar" hade känts mer ärlig och genomtänkt eftersom du då i.a.f visar att du vågar "äga" ditt eget beteende och de problem som detta ev. medför istället för att rationalisera bort det.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

De kan kanske jobba med att riva hotell, för vad skulle hända med turismen (och Thailands ekonomi) om barerna stängdes och tjejerna jobbar med annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

De kan kanske jobba med att riva hotell, för vad skulle hända med turismen (och Thailands ekonomi) om barerna stängdes och tjejerna jobbar med annat?

Hej Nobody!

Enligt tidigare diskussioner nämndes siffran 5% som den andel av Thailands BNP som kommer från utländska turister. Hur stor del att denna 5% som kommer från sexturister är förstås en öppen fråga här på forumet så länge ingen har sett någon undersökning.

Om vi säger att 2% procent av Thailands BNP kommer från utländska sexturister kan vi säga att landet är beroende av dessa?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

De kan kanske jobba med att riva hotell, för vad skulle hända med turismen (och Thailands ekonomi) om barerna stängdes och tjejerna jobbar med annat?

Man ser världen med sina egna glasögon?

Precis som svarten påpekar är det väldigt liten del av BNP som härrör från sexturismen.

Personligen tror jag att Thailand skulle få större marknadsandelar om sexturismen försvann. Vet inte hur många frågat mig om vilket resmål i Thailand man ska välja för att slippa se sexturismen. Och dom som frågat är inga 40-åriga frikyrkliga barnfamiljer från Jönköping utan vanliga svenskar i alla åldrar och med alla olika civilstånd.

Jag tror att Thailands sexturim är till mer skada än nytta rent ekonomiskt för landet.

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte råd med körkort? Hur många gånger har vi läst om alla bartjejer med nya pickups? :crazy:

Visst tjänar servitriser, outbildade byggsarbetare, städare, försäljare, butiksbiträden, osv. mycket låga löner. Men dessa tillsammans med bönder utgör mer än hälften av landets befolkningen. Varför tvingas en bartjej ta ett jobb som ger henne högre lön än majoriteten av sina landsmän? Om de andra klarar av att överleva med sina löner måste bartjejer också kunna göra det om de inte vill jobba i barbranschen!

Vari ligger tvånget att jobba som bartjej jämfört med andra jobb?

Hälsning

Svarten

Råd till körkort har nog dom flesta bartjejerna med tanke på hur mycket pengar dom håvar in.

Sen att du säger att dom är "tvingade" till att jobba i bar?? Det är i alla fall ingen som jag känner som är tvingad till att jobba i bar och då känner jag väldigt mycket folk som har barer och jobbar/jobbat i barer.Dom jag känner och har pratat med jobbar i bar pga bra pengar och att dom inte vill jobba på en åker eller fabrik.Sen det är klart att många vill inte jobba i bar men inte heller på fabrik.Sen detta med sexköp osv.. flera tjejer som jag känner mycket bra blir inte heller tvingade till att gå med alla kunder,utan dom säger att dom väljer själv vilka dom vill gå med om dom nu ska gå med en kund,men dom flesta utav tjejerna hoppas ju på att träffa en farang för livet.Sen kan jag säga som så att dom tjänar ganska ok ändå på procenten på drinkar dom säljer + att dom har en månadslön från baren ochså.Detta gäller kanske inte alla barer i Thailand utan detta är bara dom vilka jag känner.

Jag säger inte detta bara till dig Svarten utan några fler här på MPR. Nu är det några som skriver att FY för bartjejer och stackars tjejer som måste sälja sex osv..Ni har säkert själva suttit i dessa barer och tagit med tjejer till hotellet och gladerligen betalat för dessa tjenster,men nu när ni har er thaigirlfriend (som ni säkert träffat i en bar)och fint familjeliv så är barlivet i Thailand plötsligt sååå smutsigt. :ph34r:Detta är väl kanske inte den glamorösaste branchen kanske men detta är ändå dem flestas egna val hur dom vill tjäna sina pengar.Sen tycker jag verkligen synd om dessa flickor som BLIR tvingade att sälja sig.

Ändrades av Up2You
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nobody!

Enligt tidigare diskussioner nämndes siffran 5% som den andel av Thailands BNP som kommer från utländska turister. Hur stor del att denna 5% som kommer från sexturister är förstås en öppen fråga här på forumet så länge ingen har sett någon undersökning.

Om vi säger att 2% procent av Thailands BNP kommer från utländska sexturister kan vi säga att landet är beroende av dessa?

Hälsning

Svarten

Andelen som kommer från sexturister är nog försvinnande liten. Stor koncentration på få ställen. I Pattis och på Nana i BKK har sexturismen såklart en stor inverkan på ekonomin, men sett över hela landet, och i relation till BNP, så tror jag nog inte att sexturismen har någon större inverkan och /eller betydelse.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Råd till körkort har nog dom flesta bartjejerna med tanke på hur mycket pengar dom håvar in.

Sen att du säger att dom är "tvingade" till att jobba i bar?? Det är i alla fall ingen som jag känner som är tvingad till att jobba i bar och då känner jag väldigt mycket folk som har barer och jobbar/jobbat i barer.Dom jag känner och har pratat med jobbar i bar pga bra pengar och att dom inte vill jobba på en åker eller fabrik.Sen det är klart att många vill inte jobba i bar men inte heller på fabrik.Sen detta med sexköp osv.. flera tjejer som jag känner mycket bra blir inte heller tvingade till att gå med alla kunder,utan dom säger att dom väljer själv vilka dom vill gå med om dom nu ska gå med en kund,men dom flesta utav tjejerna hoppas ju på att träffa en farang för livet.Sen kan jag säga som så att dom tjänar ganska ok ändå på procenten på drinkar dom säljer + att dom har en månadslön från baren ochså.Detta gäller kanske inte alla barer i Thailand utan detta är bara dom vilka jag känner.

Jag säger inte detta bara till dig Svarten utan några fler här på MPR. Nu är det några som skriver att FY för bartjejer och stackars tjejer som måste sälja sex osv..Ni har säkert själva suttit i dessa barer och tagit med tjejer till hotellet och gladerligen betalat för dessa tjenster,men nu när ni har er thaigirlfriend (som ni säkert träffat i en bar)och fint familjeliv så är barlivet i Thailand plötsligt sååå smutsigt. :ph34r:Detta är väl kanske inte den glamorösaste branchen kanske men detta är ändå dem flestas egna val hur dom vill tjäna sina pengar.Sen tycker jag verkligen synd om dessa flickor som BLIR tvingade att sälja sig.

Hej Up2you!

Tack för inlägget och insikten om hur vissa bartjejer upplever sitt yrkesval! Tyvärr missuppfattade du mitt upplägg. Jag tycker inte att bartjejer tvingas in i sitt jobb. Tvärtom frågar jag Farang varför han menar att bartjejer inte har något alternativ.

Varför att antar du att jag själv har suttit barstolen och betalat för sex och gift mig och plötsligt tycker att yrket är "sååå smutsigt"? Det är faktiskt ganska vanligt att män använder charm för att locka till sig kärlekpartner i stället för pengar!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske någon som vet hur stor "sexturism" är i förhållande till den sexindustri som vänder sig till lokalbefolkningen? För det finns väl ingen här som på fullt allvar tror att sexindustrin försvinner i Thailand bara man stoppar sexturisterna?

Det kanske är samma personer som "tycker till", som tror att sexhandelen i Sverige minskar bara man "städar upp" lite kring Malmskillnadsgatan och andra kända gator? :rolleyes:

Är tjejerna tvingade till baren?

Finns ju ett otal exempel på tjejer som efter att de träffat en farang och fått månadsbetalningar för att flytta hem till byn och leva sabai sabai, ändå valt att återvända till baren. Antingen är IL:s drömmar om det perfekta bylivet i Isaan betydligt överdrivet, eller så är barlivet mera lockande för dessa tjejer som väljer att återvända. Bevisligen finns det tjejer som väljer barlivet före ett lungt och stilla liv i hembyn.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

som clion sa, välkommen till verkligheten, och om ett par år serverar hon dig en öl i baren och kan lösas ut för ett par hundra baht antagligen. var hennes mormor för övrigt som jobbade där, var morsan höll till har jag ingen aning om.

Det kommer aldrig att bli min verklighet.

Och nu visar du ditt rätta jag med ditt siande om flickans framtid.

Det är inte bara kvinnosynen som är skev hos dig utan hela din människosyn.

BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja var och en blir ju salig på sin egen tro.

"The sex sector in the four countries is estimated to account for anywhere from 2 to 14 per cent of Gross Domestic Product (GDP), and the revenues it generates are crucial to the livelihoods and earnings potential of millions of workers beyond the prostitutes themselves. Government authorities also collect substantial revenues in areas where prostitution thrives, illegally from bribes and corruption, but legally from licensing fees and taxes on the many hotels, bars, restaurants and game rooms that flourish in its wake."

"The report, entitled The Sex Sector: The economic and social bases of prostitution in Southeast Asia, is based on detailed studies of prostitution and commercial sex work in four countries - Indonesia, Malaysia, Philippines and Thailand."

Utan belägg så tror jag att Thailand har en högre andel än de övriga i undersökningen.

http://www.ilo.org/global/About_the_ILO/Media_and_public_information/Press_releases/lang--en/WCMS_007994/index.htm

Man ska då också betänka att sexindustrin försörjer långt fler än just sexarbetarna och barerna. Allt ifrån hotell och restauranger mm till de som blir ihop med sin bartjej och börjar att skicka pengar in till byn. Ser man lite längre än det korta perspektivet så inser man att många byggnadsarbetare, chaufförer bygghandlare mm har sin inkomst som i grunden kommer från Farangers längtan efter lilla Noi i baren som någon skulle ha sagt. Det finns väl ingen som tror att det skulle vara så gott om Faranger i Isaan om det inte vore för att de träffat en bartjej som bott där från början. Farangers inverkan på ekonomin i de fattiga delarna är mycket stor.

Sedan kan man tycka vad man vill om fenomenet bartjejer och sexindustrin men helt klart så står det för en hög del av Thailands ekonomi.

Ändrades av Nobody
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nobody!

Enligt tidigare diskussioner nämndes siffran 5% som den andel av Thailands BNP som kommer från utländska turister. Hur stor del att denna 5% som kommer från sexturister är förstås en öppen fråga här på forumet så länge ingen har sett någon undersökning.

Om vi säger att 2% procent av Thailands BNP kommer från utländska sexturister kan vi säga att landet är beroende av dessa?

Hälsning

Svarten

Jag ställer mig lite tveksam till hur man ska kunna sätta en exakt siffra på sexindustrins andel av BNP. Hur har man räknat ut den? Speciellt med tanke att rör sig om pengar som inte inkomstdeklareras än mindre betalas skatt för...

Uppenbarligen finns det personer i hög ställning som tjänar grova pengar på detta. Annars vore det väl bara att avskaffa denna näring som ger Thailand så dåligt rykte i omvärlden? Det finns ju resterande 98% av roffa åt sig från?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske någon som vet hur stor "sexturism" är i förhållande till den sexindustri som vänder sig till lokalbefolkningen? För det finns väl ingen här som på fullt allvar tror att sexindustrin försvinner i Thailand bara man stoppar sexturisterna?

Det kanske är samma personer som "tycker till", som tror att sexhandelen i Sverige minskar bara man "städar upp" lite kring Malmskillnadsgatan och andra kända gator? :rolleyes:

Hej Silom!

Vi har diskuterat omfattningen av den inhemska prostitutionsindustri förr. Det presenterades mycket olika uppgifter. Flera hänvisade till någon konstig amerikansk "undersökning" som tyder på att hälften av alla unga thailändskor har varit prostituerade. Som bekant finns det en hel på forumet som säger att alla thailändskor är bartjejer. Jag har ingen aning själv och låter bli att tro på något från detta forum i alla fall!

Hur som helst om västerlänningar skulle sluta köpa sex i Thailand skulle omfattningen minska i alla fall. De som inte tycker om prostitution måste ändå tycka att det är bättre med en halv miljon bartjejer i Thailand än en miljon.

Ditt resonemang kan man använda på allt. Varför förfölja till exempel narkomän? Det kommer alltid att finns knarkare kan man resonera. Men är inte 100 000 missbrukare i Sverige bättre än miljoner missbrukare?

Det finns folk som rättfärdigar USA:s tidigare slavhandel med argumentet att slaveri fanns i västra Afrika innan europeiska slavhandlare kom dit och finns fortfarande kvar idag. Men är det verkligen samma sak med att 1000 människor förslavas varje år inom Afrika som att 20 miljoner skickades till USA - hälften därav som dog under resan?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Visst har jag ångrat!

En bekant till mig lät sin lata thailändska flickvän söka UT och flytta hit till Sverige och jag ångrar nu att jag bistod honom i pappersarbetet.

Jag ångrar också att jag inte varnade honom när jag fick reda på att hans flickvän ljög om att använda p-piller och att hon försökte bli med barn mot hans egen vilja. Hon skulle på så viss slippa arbeta som hon hade sett att andra Thaikvinnor i Göteborg fick göra.

Nu sitter min manliga bekant och hans sambo där i en liten lägenhet och riktigt ogillar varandra, ja de vill nästan kräkas på varandra. Han kommer (rätt eller fel) aldrig att förlåta henne att hon blev med barn. Med en beteendestörd två-åring på halsen är de nu helt tröttkörda utan någon livsglädje i förhållandet. De är så tröttkörda att de inte ens orkar bråka med varandra.

Familjen har besökt mig då och då sedan barnet var riktigt liten och jag såg tidigt att detta var ett ”annorlunda” barn som man inte fick kontakt med. Hans sambo är totalt ovillig att ta till sig några tips eller råd angående handskandet med små barn. Hon blir tvärsur om man försöker ”hjälpa” till. Barnet är nu en bit över två år och det kan fortfarande inte säga ett enda ord. Inte mamma eller pappa eller bu eller bä får det ur sig. Bara olika typer av gallskrik och plötsliga utfall mot modern och fadern kommer från barnet medans modern med ett snett leende låtsas att allt är fullständigt normalt. Fadern sitter där vid middagsbordet och ser besvärad ut eftersom han anar att både han och vi som är middagsvärdar förstår att både barnet och dess föräldrar faktiskt behöver professionell hjälp.

När vi ska börja äta sätts ungen ner på golvet för att leka, och han gallskriker då hysteriskt efter ca 10 sekunder. Modern plockar med automatik upp honom för att trösta och för att invänta barnets knytnävar och klösande fingrar i hennes ansikte. Jag och min manliga bekant sveper ännu ett stort glas med rödvin för att döva våra sinnen och för att stänga ute det själsligt deformerade barnskriket som rister långt inne i vår märg.

Barnet sätts ner på golvet igen och modern leker lite taffligt i en halv minut tills barnet hittar något roligare att göra. Modern sjunker då ner på stolen och petar runt med gaffeln i den framdukade maten som för att hitta något ätbart bland allt det tydligen oätliga.

Lådor i köket dras ut och in i maniska rörelser av barnet medans modern lamt ser på och fadern blickar ut genom fönstret mot horisonten. Pang, Pang, pang smäller det och det rasslar av vass metall när barnet med pulserande rörelser skjuter in och ut besticklådan med hysterisk kraft och höga vrål.

Modern har resignerat och min fru försöker ensam hejda barnets beteende genom att ställa en högryggad köksstol i vägen för lådorna. Gallskriket tilltar då i volym och väcker modern ur hennes funderingar. Hon plockar åter igen upp barnet och får då några nya rejäla snytingar i fejset och en och annan hårtuss lossnar. Efter 10 minuter har gaphalsen lugnat ner sig något, och jag och fadern har hunnit tanka ännu mer rödvin plus sjungit lite visor till ett par snapsar.

Barnet är nu åter på golvet och sliter nu maniskt i varje skåpslucka som han får tag på. Skåpsluckorna smäller ännu högre än kökslådorna och jag väntar bara på att ett finger kläms av. - - Nämen, nämen stammar fadern med ett sluddrande skratt för att i uppfostringssyfte hjälpa till. Modern sitter kvar på stolen med sitt rufsiga hår och rabblar oengagerat ”inte göra så älskling, inte göra så. . .”.

Barnet är svettigt och stirrar omväxlande på mig och min fru likt en livs levande ”Chucky-docka”, och utan något vettigt prat eller joller slår han igen skåpsluckorna så att jag tror att de ska rämna.

Så där förflöt en flera timmar lång sittning vid matbordet när vi senast träffades, och jag anar att det bara kommer att bli värre och värre med åren. De har fått, eller möjligen har de skapat sig ett eget litet ”Monster”.

Jag är tveksam till att bjuda hem dem någon mer gång, och jag ångrar som sagt att jag inte höjde ett varningens ord i tid. Jag skulle nog ha gjort detta även om det i vanlig ordning skulle ha inneburit att jag som budbärare hade ”hängts”.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag ställer mig lite tveksam till hur man ska kunna sätta en exakt siffra på sexindustrins andel av BNP. Hur har man räknat ut den? Speciellt med tanke att rör sig om pengar som inte inkomstdeklareras än mindre betalas skatt för...

Uppenbarligen finns det personer i hög ställning som tjänar grova pengar på detta. Annars vore det väl bara att avskaffa denna näring som ger Thailand så dåligt rykte i omvärlden? Det finns ju resterande 98% av roffa åt sig från?

Herr Chang har talat.

2 % är väl ett antagande med utgångspunkt från dom 5 % som är hela turistindustrins andel av BNP.

Själv tror jag det är lägre. Men några rejäla siffror lär väl aldring ligga i nationalräeknskaperna /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen finns det personer i hög ställning som tjänar grova pengar på detta. Annars vore det väl bara att avskaffa denna näring som ger Thailand så dåligt rykte i omvärlden? Det finns ju resterande 98% av roffa åt sig från?

Herr Chang har talat.

Det är ju just det som är problemet med stort sett allt som rör pengar och samhälle, några få "maffioso" i toppen som med hot och repressalier tillskansat sig makten att låta andra tjäna en smula, bara smulan sprider sig till egen ficka.

Det finns många exempel inte bara i barmijö på detta och så länge man är nöjd med den lilla smulan som man får behålla och inte gör något så lär det förbli på detta viset. :diablo:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andelen som kommer från sexturister är nog försvinnande liten. Stor koncentration på få ställen. I Pattis och på Nana i BKK har sexturismen såklart en stor inverkan på ekonomin, men sett över hela landet, och i relation till BNP, så tror jag nog inte att sexturismen har någon större inverkan och /eller betydelse.

Hallå vill ställa ett antal frågor?

Vart kommer tjejerna ifrån?

Tror nordliga breddgrader Thai?

Vilka jobb får dom i byn?

Över hela landet yta nord?

Många försörjer hel familj?

Det var ett par jag tror ju inte på dessa låga & BNP.

Vill säja antal tjejer typ 20000 Pattis a 1000 bath/dag plus

farang betalar hotell,restaurange,transport osv osv!!!!!

Sen tror jag ju inte att dessa tjejer tar upp mycket till

skatt som likaså polisen med böter,mutor,beskydd osv inte

heller tar upp eller vad tror ni?

Sen kan vi ju gå högre upp i rangskalan men det är ju i

grund & botten en hel del som skor sig på dessa tjejer?

Sen kan man ju diskutera om "full includent" phuket med

barnfamiljer drar in så mycket till landet mer än flygskatt

& lite souvernier?

Eftersom hela systemet är korrupt önskar jag lycka till

med att lägga ner denna verksamhet!!!!!!

Eller vad tror ni Nätvänner ser fram emot svar!

MVH Svampen "black money rouels!" :great:

PS: Glömde säja att alla dessa svarta pengar som inte

syns omsätts ju i samhället i LOS!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ar det inte ganska blekt att konsekvent skylla pa att problemet ar sa stort och omfattande att den enskilde individens/sexturistens beteende och val inte spelar nagon roll. Man kan val iaf konstatera att sa lange man ar en del av problemet kommer man aldrig vara en del av losningen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst Svampen,

Tror inte heller vi kan förvänta oss någon större förändring av sexindustrin i Thailand inom överskådlig framtid. Om det inte mot förmodan skulle utspelas en omvälvande förändring av thailändska samhället. Typ röda khmererna i Kambodja...

Vad gäller dessa återkommande diskussioner på detta forum om prostitution, så tror jag inte att det är särskilt många sexturister som får dåligt samvete och slutar med det. Snarare är det nog fler som blir sugna att prova själva för första gången... bara min teori!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...