Jump to content
IGNORERAD

Siam-Nilsson tycker till


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Det blev som jag tänkte mig, Vaxet körde en karma-kupp som lyckades :great:

Snyggt jobbat, du är snart ikapp dom andra.

Och detta hade jag också tänkt att någon skulle skriva.

Inte förvånat att det blev just "du".

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    10

  • stefan5300

    10

  • Balut Power

    10

  • BaBoo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Jag bryr mig inte om Karma eller ser detta som en tävling, jag har skrivet många år innan detta påfund fanns och trivdes alldeles utmärkt med detta.

på TT fanns små gulliga hjärtan man kunde klicka på, same same :yes:

ps, fick du numret? Fråga Maitan annars, jag behöver glasögon men vägrar in i det längsta :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Underbart skoj att "i studiesyfte" se en av dom antagligen mest snarstucka medlemmarna i mpr´s historia någonsin (?) skriva spydigt om ALLA ANDRA snarstuckna individer här. ha ha ;)

Du är nog, förutom snarstucken, även en av dom mest långsinta.

Ps Många gillar uppenbarligen vad du skriver och du är välkommen att skriva vidare på dina kåserier, det är ingen som hindrat dig även om du så gärna vill framhäva att det förhåller sig så. Du har aldrig varit avstängd från mpr en endaste minut... någonsin. Kritik mot dina skriverier, får du, precis som alla andra räkna med att få här. Det är inget du behöver gå i taket och ifrågasätta hela forumet för varje gång det inträffar. Censur av motåsikter kan du fortsätta hålla på din egen blogg, här får du dessvärre snällt fortsätta acceptera dom som alla andra. Vi kan inte göra skillnad för just dina kåserier.

Hej Kim,

Kul att du ville höra av dig med en lite arg och rolig kommentar.

Det är riktigt som du skriver att det helt uppenbarligen finns en hel del folk som uppskattar lite ironiska texter, och att det även finns de individer som inte alls förstår det roliga i det. Inget konstigt med att det förhåller sig så. Vi är alla olika individer som är präglade från olika uppväxtförhållanden, och därför är ingen på MPR perfekt eller normbildande i mina ögon. Speciellt inte jag själv.

Att jag ibland väljer att ge tillbaka lite och även går i svarsmål när det klagas på allt, eller när någon uppenbarligen vill smeta ner mig med påhittade uttalanden eller åsikter är väl inte så konstigt tycker jag. Detta kanske du misstolkar som att jag är evigt förbannad eller ogillar den kritiserande personen. Så är inte fallet, för jag begriper att vissa gillar en konfronterande och lite retsam debatteknik. Det är bara deras sätt att skriva och elda på en debatt, och sedan har jag mitt eget lilla sätt att skicka tillbaka bollen, vilket kanske inte faller alla på läppen. Om man nu vill slippa att råka ut för oliktänkande eller ”retstickor” så kan man antingen låta bli att läsa deras inlägg eller också kan man slå sig samman på facebook där alla i gänget är ryggdunkare och ja-sägare.

Man kan också göra som jag gjorde. Dvs i ensamt majestät skriva och filosofera på en egen blogg under tiden som man tillåter sina tanke-antagonister att få vila upp sig under en tid. Det funkar det också, ha ha.

Vidare är det naturligtvis så som du skriver att jag aldrig någonsin har varit portad från att uttrycka mig på MPR. Bittra och lite osanna synpunkter på innehållet har funnits, men inga förbud. Mig veterligen har jag heller aldrig sagt att det är så eller att jag har varit bannlyst på Mpr. Det var andra personer som trodde att så var fallet, trots att du under lång tid försökte förklara motsatsen. För att få större rörelsefrihet så valde jag självmant att istället skriva på en egen blogg, och som du säkert minns fanns det även meningsskiljaktigheter om bl.a. upphovsrätt till skrivet material som låg bakom att jag under en tid valde bloggvarianten.

Även jag och Surin hade en gång i tiden olika uppfattningar om var och hur man lämpligen kunde få länka till en egen blogg under det dåvarande samarbetsavtalet ”Länkvän”. Det blev en lite onödig och stark ordväxling mellan oss och till slut en strid i en ankdam där jag var en av de kacklande änderna. Men det där är ju överspelad gammal skåpmat som jag och Surin har rett ut för länge sedan. Vi båda har gått vidare utan att det ligger kvar någon sten i skon som ömmar.

Ett skrivtips till dig Kim.

Det är ofta vinnande och garderande att först tänka över innehållet i texten om man nu vill gå till motattack.

Håll med om att det blir lite motsägelsefullt och även lustigt när du uppfattar och utmålar mig mig som snarstucken och även anklagar mig för att vara en av de mest långsinta medlemmarna på MPR när du i samma veva själv väljer att dra upp gammalt uttjatat groll från förra året. Man kan man ju undra om du drar upp gammalt groll för att ge fyr åt debatten eller bara för att försöka skjuta karaktären och den förbaskade karmamagneten ”SiamNilsson” i sank?

Visst har jag ibland skämtat och retats lite. I det tysta har jag även nyligen pikat dig lite grann i mina texter. Men skämten var mer av intern karaktär mellan oss båda, och jag har medvetet valt att inte skriva ut ditt namn eftersom skämtet då lätt kan bli misstolkat av de andra som inte känner till vår gamla ”tit for tat” historik (equivalent retaliation).

Du och jag är nog minst lika skjutglada, långsinta eller snarstuckna båda två, och vi både tar och ger, och hur otroligt det än låter så tycker jag ändå rätt bra om dig, om nu det är någon tröst i sammanhanget. :great:

Ha det bra och plåta på i gammal god stil.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag har hängt på Forumet (TT,MPR 7 år) för länge för att kunna låta bli att skriva, så till mångas uppenbara förtret så vill jag härmed meddela att jag nu efter redan sex dagar tänker sluta att sluta skriva.

Och jag gör detta genom nedanstående jättelånga inlägg som dock är förenlig med denna tråd.

Avslutningsvis vill jag påstå att det för mig är alldeles uppenbart att SiamNilson blev oerhört bitter och förbannad på MPR när han inte fick göra gratisreklam för sig själv och sin blogg.

Han hade ju räknat med att kunna dra medlemmar härifrån till sin egen sida och på detta sätt tjäna lite extra kulor.

När sedan Surin och Kim stoppade detta snyltförsök så blev han arg, ja så förbannad att han till slut bestämt sig för att försöka komma tillbaka och ta billiga poäng.

Gärna då på Kims eller SurinP3s bekostnad, men även på de andra som är mycket aktiva här.

Tråkigt tycker jag, men ni är ju många här som tydligen tycker det är jättebra, och alla får ju tycka vad de vill.

Än en gång en stor ursäkt till alla som tog illa vid sig av mitt lilla utbrott.

Vaxet som inte tänker sluta skriva igen, i alla fall inte just nu! :yes:

Hej hopp vilken saftig rallarsving den nu utvilade Vaxet fick till.

- Jojjo, delar ur stödtrupperna återvänder och formerar sig i försvaret mot SiamNilssons tjuvnyp. Ha ha.

Välkommen tillbaka Vaxet.

- Det är rena rama dumheterna att jag inte tilläts vara länkvän med MPR, och indirekt är påståendet en örfil åt ledningen på Mpr.

Det kan säkert SurinP3 intyga att så var fallet.

På Surins inbjudan var jag också länkvän med MPR under en tid innan jag och SurinP3 gemensamt kom fram till att vi skulle avsluta det länksamarbetet. Orsakerna till att vi kom fram till den lösningen avhandlades till största delen i våra interna PM mellan honom och mig. Så den korrespondensen är privat mellan honom och mig. Så med respekt för honom tänker jag inte orda mer om den gamla privatsaken här ute i den publika delen. Gammal ointressant skåpmat helt enkelt..

SurinP3 har en stor portion humor och vad jag senare har förstått har han även viss självdistans, så jag tror inte att han tog illa upp när jag skämtade om kommande uppdateringar och borttappade karmapoäng. Kunde jag så skulle gärna donera alla mina karmapoäng till Surin, så att han fick sig en rejäl karmaklapp på axeln för allt dataslit han har med att få forumet att fungera.

För att inte trampa helt i klaveret så borde väl du Vaxet i alla fall ha lite substans i en utslungad lögn.

Min blogg har aldrig varit kommersiell, och den har aldrig haft som syfte att intjäna några pengar till mig. Aldrig någonsin har det funnits någon reklambanner eller dylikt som man kan antyda att min blogg skulle ha ett kommersiellt budskap eller funktion.

Det vet också de som har besökt den och läst det ganska spretiga innehållet, vilket jag inte tror att ”Vaxet” har gjort.

Slutligen tycker jag att din konspirationsteori var ganska rolig och fantasirik.

Nu vet alla varför både du och jag återvände till Mpr. :dance1:

Du får med andra ord både ris och ros av mig för inlägget i debatten. :diablo::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

För alla de som undrar vad det är som är så intressant med den nuvarande diskussion och vad som är värt att bråka om, så kan jag berätta att hela tråden egentligen handlar om "Ingenting", vilket i sig tydligen gör den så intressant. :crazy:

Fenomenet "det innehållslösa kan faktiskt bli intressant" fanns även beskrivet i TV-serien Sienfeld:

Ha de bra

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu SiamNilson, vi tycks i just denna tråd ha helt olika uppfattning om många saker.

Själv har jag tidigare oftast uppskattat dina smått underfundiga inlägg och ja, jag har läst din blogg.

För övrigt en blogg som blivet bättre och bättre samt numera dessutom är lättorienterad. :great:

I denna tråd, eller rättare sagt under senaste tiden har min upplevelse dock varit att du vid varje enskilt tillfälle valt att gå i klinch med utvalda skribenter här på forumet.

Du är ju dessutom påhejad av många, och framför allt då av vissa som tycks ogilla alla på forumet som kan göra mer än att skråla skål och prata underliv.

Nästan ironiskt att just dessa blivet din svans när du är en av forumets mest verbala skribenter.

Jag tolkar dock denna din popularitet hos dessa mer som ett uttryck för att de skarpt ogillar mig och några andra här på forumet, än att de gillar dig, och dessas ogillande bär jag med lätthet.

Jag tror eller rättare sagt vet att du förstår vad jag menar.

Angående din konsensus med SurinP3 om vad som hänt tidigare tycks det mig som om han inte känner samma som dig.

Du har dock rätt i att jag inte känner till detaljerna i era tidigare mellanhavande.

En framgångsrik Blogg genererar riktigt bra med stålar, det vet vi båda. Att då dra slutsatsen att ditt länkförsök för ett antal månader sedan var av av bl.a. ekonomisk natur har nog fler än jag gjort.

Du lämnade ju dessutom forumet med större buller och bång än någon annan som jag kan erinra mig, inklusive mig själv.

Ironiskt nog har just dina inlägg och några av oss som svarat dig gjort att vi fått två lag på forumet och jag kan knappast se hur detta kan gagna oss som verkligen gillar att skriva av oss här.

För mig är denna diskussion nu rätt färdig och jag antar att även du känner lite på samma sätt, och om inte så får vi ta några svängar till, och då lovar jag att stanna, inte dra, och stå på mig igen och igen och igen.. :yes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång hade min kära mor en kungspudel, a fan nu yrar jag, måste gå på meningsciterarkurs

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR verkar nu äntligen ha hittat sin form och handlar numera om vad MPR skall handla om.

MPR - forumet om forumet själv.

Handlaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR verkar nu äntligen ha hittat sin form och handlar numera om vad MPR skall handla om.

MPR - forumet om forumet själv.

Handlaren Arne

Dvs. alla sjalvomkande narcissister med klena egons vata drom :rolleyes:

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet

du skriver

"Jag tolkar dock denna din popularitet hos dessa mer som ett uttryck för att de skarpt ogillar mig"

Tror du tänker lite fel där.

För att jag tycker om Siam,s humor så har det inget med dig att göra.

kanske för att göteborghumorn är annorlunda än din.

Så alla som gillar Siam,s inlägg är inte emot dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

"bla bla bla... jag var inte alls sur.. det var inte alls viktigt för mig.. ville bara få "rörelsefrihet" och låta andra vila ... bla bla bla". rolleyes.gif

Tycker inte alls du ska vara orolig för att folk fattat att du var lite lättstött. Eller blev sur för att du inte fick den uppmärksamhet du ville ha.

Och välkommen tillbaka iaf!

Tänk hur mycket karma du haft om du varit här hela tiden. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl inte säga att jag tillhör någon av de två huvudkombatanternas tidigare påstådda svansar men ser

fram emot att Vaxet och Siam Nilsson, självömkande narcisister eller ej, fortätter att skriva här då de båda

är läsvärda och bidrar med mycket på forumet. Lycka till grabbar! :great:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet

du skriver

"Jag tolkar dock denna din popularitet hos dessa mer som ett uttryck för att de skarpt ogillar mig"

Tror du tänker lite fel där.

För att jag tycker om Siam,s humor så har det inget med dig att göra.

kanske för att göteborghumorn är annorlunda än din.

Så alla som gillar Siam,s inlägg är inte emot dig.

Instämmer med erik-sson :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vaxet

du skriver

"Jag tolkar dock denna din popularitet hos dessa mer som ett uttryck för att de skarpt ogillar mig"

Tror du tänker lite fel där.

För att jag tycker om Siam,s humor så har det inget med dig att göra.

kanske för att göteborghumorn är annorlunda än din.

Så alla som gillar Siam,s inlägg är inte emot dig.

Hej Eriksson

Jag har precis samma åsikt som dig, du sammanfattade detta perfekt.

Själv försöker jag läsa vad personen skriver och vad han tycker i en viss fråga, det kan innebära att man ibland har samsyn

med någon som man ofta tycker är helt vilse i pannkakan ibland.

Och tvärtom att man ibland inte alls håller med någon som man annars ofta har samsyn med, man får försöka skilja på person

och sak.

Jag tycker att det är roligt att både Vaxet och Siam-Nilsson berikar forumet med sina klurigheter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam..

Lägg upp din reseskildring När jag fick bottennapp på Soi 11 för det är många nya som inte har läst den

Det är bland det bästa jag har läst inom reseskildringar det är som man var med.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång hade min kära mor en kungspudel, a fan nu yrar jag, måste gå på meningsciterarkurs

Wow nästan en hel mening med kommatecken och allt, gått ut komvux nu eller är det bara ren röta?

Vaxet

du skriver

"Jag tolkar dock denna din popularitet hos dessa mer som ett uttryck för att de skarpt ogillar mig"

Tror du tänker lite fel där.

För att jag tycker om Siam,s humor så har det inget med dig att göra.

kanske för att göteborghumorn är annorlunda än din.

Så alla som gillar Siam,s inlägg är inte emot dig.

Instämmer med erik-sson :great:

Hej Eriksson

Jag har precis samma åsikt som dig, du sammanfattade detta perfekt.

Själv försöker jag läsa vad personen skriver och vad han tycker i en viss fråga, det kan innebära att man ibland har samsyn

med någon som man ofta tycker är helt vilse i pannkakan ibland.

Och tvärtom att man ibland inte alls håller med någon som man annars ofta har samsyn med, man får försöka skilja på person

och sak.

Jag tycker att det är roligt att både Vaxet och Siam-Nilsson berikar forumet med sina klurigheter.

Mvh Isan Lover

Knasen, Erik-sson och framförallt IL.

Kan väl knappast säga att ni tillhör dem på forumet som bara brölar skål och pratar underliv, snarare är ni ju aktiva och skriver mycket om många olika saker.

SiamNilsson uppskattas självklart av många för vad han skriver och inte för att han tjafsar med sådana som mig.

Men kolla t.ex. in vår kompis Stefan från komvux och leta reda på hans karmakommentarer " Bara hugg på" så förstår ni vad jag menar.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kolla t.ex. in vår kompis Stefan från komvux och leta reda på hans karmakommentarer " Bara hugg på" så förstår ni vad jag menar.

Var din karmakommentar bättre, U-hjälpskarma till en stackars invandrare som mig. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan fortfarande inte citera meningar men små sittande knähundar (pudlar)som söker tröst hos andra är ju löjligt

inga kommatecken har aldrig gått på komvux men det behövs väl inte för att förstå en liten sur vovve

sen kan jag ju tillägga att folk som bryter löften är ju inga man högaktar precis

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var din karmakommentar bättre, U-hjälpskarma till en stackars invandrare som mig. :whistle:

Tjena BP, Vissa gör ju allt för att fjäska in sig till en god ställning igen, men fingrarna är väl snabbare än ,,,,,,,,,,,,,,

himla massa kommatecken men det blev nog fel i alla fall

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

De karmakommentarer som det har refererats till, var finns dem? Finns det en karmalogg eller ej?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet, U-hjälps karma, den tyckte jag var rolig. yes.gif

Men hur visste du att jag är en invandrare?

Är vi inte alla invandrare ?blink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...