Jump to content
IGNORERAD

Siam-Nilsson tycker till


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Visst är det underbart med internet!!

Nu kan alla fega och duktiga, samlas tillsammans oberoende av kunskap, utbildning och övriga kunskaper bakom skärmen, och skriva var och en efter sin förmåga.

En del slänger skit, en andra har något att tillföra ett ämne, en del har ingenting.

Men alla har samma rättigheter.Sedan kan man undra vad, och hur, man skulle uttrycka sig om man inte kunde gömma sig bakom skärmen.

Vilket jag just nu har praktiserat.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    10

  • stefan5300

    10

  • Balut Power

    10

  • BaBoo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Vad är detta för tramsdiskussion...

Det är väl självklart att var och en skriver efter bästa förmåga? Kan man tycka, även om det kanske inte alltid blir så.

Att man skulle strypa sin förmåga att uttrycka sig av hänsyn till dom som inte kan är... otänkbart!

Om det nu mot förmodan är så att mina inlägg upplevs som jobbiga att läsa så kan jag bara beklaga. Jag avser icke förenkla mitt sätt att uttrycka mig. Till den som anser att jag borde göra det...

Tja, vad ska man skriva?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordbajseri i vanlig ordning!!

Jag orkade inte läsa skiten denna gång heller :)

Hur kommer det sig att du orkar kommentera? Kommentar utan någon som helst substans?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är detta för tramsdiskussion...

Det är väl självklart att var och en skriver efter bästa förmåga? Kan man tycka, även om det kanske inte alltid blir så.

Att man skulle strypa sin förmåga att uttrycka sig av hänsyn till dom som inte kan är... otänkbart!

Om det nu mot förmodan är så att mina inlägg upplevs som jobbiga att läsa så kan jag bara beklaga. Jag avser icke förenkla mitt sätt att uttrycka mig. Till den som anser att jag borde göra det...

Tja, vad ska man skriva?

Herr Chang har talat.

Förstår att det var mitt lilla inlägg som skapade en del tubolens, det är precis det som händer på ett forum, och Du har alldeles rätt i att var och en använder sitt språk, vad jag var ute efter var inte att begränsa goda skribenter utan mer belysa de olika tydningar av et inlägg skrivet på två olika sätt, försök själv att förstå allas egentliga mening, jag kan det inte just p.g.av att vi är olika, och tur är väl det.

Baa

PS Sover Du adrig? DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att det var mitt lilla inlägg som skapade en del tubolens, det är precis det som händer på ett forum, och Du har alldeles rätt i att var och en använder sitt språk, vad jag var ute efter var inte att begränsa goda skribenter utan mer belysa de olika tydningar av et inlägg skrivet på två olika sätt, försök själv att förstå allas egentliga mening, jag kan det inte just p.g.av att vi är olika, och tur är väl det.

Baa

PS Sover Du adrig? DS

Hej Baa,

Det är sant att alla kan bli missförstådda oavsett hur tydligt man tycker man skriver. Det är väl något man får leva med på ett forum som detta. Mitt enda tips är att läsa två eller tre gånger innan man känner sig tvingad att skriva ett upprört inlägg. Å andra sidan kan man ibland vara frestad att skriva något spydigt trots att man kanske känner att det man svarar på inte var menat så... jag gör mig själv ibland skyldig till det.

Förvisso får jag min beskärda del av sömn! Jag har dock väldigt få tider att passa, och kan därmed unna mig lyxen att gå och lägga mig först då jag känner mig trött. Till fru Changs förtvivlan ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej igen,

Den här tråden blir ju i studiesyfte riktigt intressant och den blir bara roligare och roligare. :preved:

Helt sanslöst vilka udda, nervösa och överspända personer det finns.

Deras irritation över småsaker är ju så dråpligt tragiskt, och helt i klass med den numera berömda ”Skogsturkens” ilska.

- Ni har kanske redan sett YouTube klippet där en lättretad blatte står och sprätter i skogen, och han kommer då i vägen för några svenska killar som spelar freesbee-golf. Av misstag kastar de en freesbee så att den nästan träffar turken. Förmodligen stod han där i skogen för att kunna smygdricka lite alkoläsk och han var därför skitnervös över att han bröt mot koranens heliga alkohollagar.

Han duckar förskräckt när den djävulsröda plastleksaken kommer svävande mot honom, och i hans uppbubblande ilska viftar han sedan till med armen och glaset så att han spiller ner sin tajta sidenskjorta.

Han blir sedan helt ”skogstokig” och kränkt över denna lilla händelse, och på känt manér från förorten rusar han fram och kräver sin upprättelse från de där jäkla Svennesvinen.

Mycket av den där stingsliga jargongen som ”Skogsturken” visar upp kan man även hitta hos de personer som hela tiden känner sig kränkta eller är medvetet snarstuckna på MPR.

Om ”Skogsturken” fick möjlighet att slänga käft här på MPR, så skulle det nog låta så här: :whistle:

Vem vare!

Vem vare som fackin skrev Va ?!?

Säg vem som facking skrev så att ja inte kunde fatta!!!

Den faan som skrev så jävla krångligt – den ska få fackin stryk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Med risk för att jag helt och hållet frångår huvudprincipen att bara skriva om saker som rör Thailand, så vill jag sist men inte minst flinka in en annan grej innan jag tar semester från MPR.

Innan någon hinner pumpa upp sig och samtidigt går igång på att jag skrev ”Turk” eller ”Blatte” så vill jag också tipsa om en annan liten lustig filmsnutt som visar att det även finns djurvänner och riktigt omtänksamma blattar i Sverige. (Precis som det finns olika typer av svenskar och thailändare). :D

Ankans vänner ropar och kämpar förtvivlat för att påkalla en taxichaffis uppmärksamhet eftersom han kar kört på en anka som oturligt nog har fastnat med näbben i bilens grill.

Jag tycker att filmen är både rolig och tragisk, precis som mycket annat som man läser, ser eller hör.

Originalklippet har även gjorts om till en reklamfilm:

Hej då alla vänner och tyckare :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

bla bla bla..

Den faan som skrev så jävla krångligt – den ska få fackin stryk!

Mkt passande att S-N anvander sig av fjortisreferenser i sitt forfattande - ar darmed foredomligt konsekvent iaf.

F.o skall man kanske inte blanda ihop avancerat/komplicerat med fattigt och innehallslost heller.

Folk skriver vad de vill och hur de vill sa lange de inte bryter mot reglerna. Sen har jag som lasare alla mojligheter att valja vad jag vill och inte vill lagga tid pa att lasa. Tyvar ar det fa skribenter (inklusive undertecknad) som bryter mot monstret och chockerar utan haller samma stil i det mesta och overraskningarna uteblir.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Mkt passande att S-N anvander sig av fjortisreferenser i sitt forfattande - ar darmed foredomligt konsekvent iaf.

F.o skall man kanske inte blanda ihop avancerat/komplicerat med fattigt och innehallslost heller.

Folk skriver vad de vill och hur de vill sa lange de inte bryter mot reglerna. Sen har jag som lasare alla mojligheter att valja vad jag vill och inte vill lagga tid pa att lasa. Tyvar ar det fa skribenter (inklusive undertecknad) som bryter mot monstret och chockerar utan haller samma stil i det mesta och overraskningarna uteblir.

Jag tror snarare att det var denna mening som fick dig att fatta sabeln och "hugga". :whistle:

"Förmodligen stod han där i skogen för att kunna smygdricka lite alkoläsk och han var därför skitnervös över att han bröt mot koranens heliga alkohollagar."

Jag ser fram emot den dagen då du själv har skrivit ihop något intressant och som kanske rent av kan uppfattas som kul.

Lycka till Wille.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser fram emot den dagen då du själv har skrivit ihop något intressant och som kanske rent av kan uppfattas som kul.

Lycka till Wille.

Nja, om du mot formodan nagon gang skulle uppskatta ett av mina inlagg sa skulle jag bli lite orolig och en hel del sjalvrannsakan skulle kravas. Men sa illa skall det inte behova bli far vi val bada hoppas pa.

ps. Koran/muslim-passningen var jattekul! Kandes valdigt ny, frasch och underfundig pa en och samma gang. :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att du orkar kommentera? Kommentar utan någon som helst substans?

Herr Chang har talat.

Substansen är att jag inte orkar läsa S-N inlägg, det är helt enkelt för många ord för att beskriva få antal ord (ordbajseri)!

Enligt mig så är man dålig på att skriva/prata om man måste slänga in massvis av extra ord för att få folk att förstå vad man säger/skriver (som i detta fall blir tvärtom, det blir obegripligt)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det där med personliga poängsystem och karmatilldelning kan verkligen sätta känslorna i svall.

Och än värre är det ju om ledningspersoner deltar i detta orättfärdiga spel. Ha, ha, ha.

Speciellt illa är det om den där oborstade SiamNilsson får för många ”poäng”, och om han då börjar närma sig samma nivåer som finns hos en del skribenter som idogt har skrapat ihop rent furstliga mänger av karaktärsomdömen. Grattis förresten!

– Ja fy sjutton för mig och alla andra populister som bara är ute efter att lura till oss karmapoäng från intet ont anande forumister.

Men snart är nog skördetiden över där uppe i Surin, och då kan vi nog alla förvänta oss en och annan uppgradering av MPR-forumet, vilket kanske även inkluderar en ombyggnad av hela Karmasystemet. Det har ju hänt förr, så varför inte än en gång?

- Vipps så har alla karmapoäng ”försvunnit”, och då är vi alla avklädda och satta på noll-nivån igen.

Det ska bli kul att se vilka som då hotar med att inte vilja vara med och leka längre. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tusan är det med er egentligen? Bråka om vem som skriver bäst och mest utförligt.

Tror vissa har drabbats av hybris och är avundsjuka :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Substansen är att jag inte orkar läsa S-N inlägg, det är helt enkelt för många ord för att beskriva få antal ord (ordbajseri)!

Enligt mig så är man dålig på att skriva/prata om man måste slänga in massvis av extra ord för att få folk att förstå vad man säger/skriver (som i detta fall blir tvärtom, det blir obegripligt)!

Sov och ät litegran så ska du se att även dina mensa hjärnceller aktiveras...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är förresten inne på forumet varje dag ändå, Siam-Nilsson.

Fast det är skördetider. Jag har en mobil med internet ansluting, samt ork att jobba när jag kommer hem, sådär mellan 21.00 och 23.00.

Plus att jag hinner titta till forumet på morgonen som nu.

Funderar inte på om jag ska bygga om Karmasystemet.

Det är bra som det är, pga att bl.a. tävlingen som jag håller på och knåpar på inte alls har med mängden enskild karma att göra.

Men jag kommer att gå igenom karmagiveriet när jag får mera tid, och som regel §3.2 säger som kan missbruk leda till vissa åtgärder.

Uppdateringar av själva forum-mjukvaran är oundviklig och det är inte jag som sätter upp intervallen för dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Den här tråden blir ju i studiesyfte riktigt intressant och den blir bara roligare och roligare. preved.gif

Helt sanslöst vilka udda, nervösa och överspända personer det finns.

Deras irritation över småsaker är ju så dråpligt tragiskt, och helt i klass med den numera berömda ”Skogsturkens” ilska.

Mycket av den där stingsliga jargongen som ”Skogsturken” visar upp kan man även hitta hos de personer som hela tiden känner sig kränkta eller är medvetet snarstuckna på MPR.

Underbart skoj att "i studiesyfte" se en av dom antagligen mest snarstucka medlemmarna i mpr´s historia någonsin (?) skriva spydigt om ALLA ANDRA snarstuckna individer här. ha ha ;)

Du är nog, förutom snarstucken, även en av dom mest långsinta.

Ps Många gillar uppenbarligen vad du skriver och du är välkommen att skriva vidare på dina kåserier, det är ingen som hindrat dig även om du så gärna vill framhäva att det förhåller sig så. Du har aldrig varit avstängd från mpr en endaste minut... någonsin. Kritik mot dina skriverier, får du, precis som alla andra räkna med att få här. Det är inget du behöver gå i taket och ifrågasätta hela forumet för varje gång det inträffar. Censur av motåsikter kan du fortsätta hålla på din egen blogg, här får du dessvärre snällt fortsätta acceptera dom som alla andra. Vi kan inte göra skillnad för just dina kåserier.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar den där lilla röda karmaknappen. Var så skoj att se hur personer som anser sig vuxna började lipa för lite minuskarma. Sen kändes det ju så värmande och trevligt när man fick lite minuskarma själv också, då visste man att man skrivit något som berört :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har läst här ibland men aldrig skrivet här förut. Varför jag läser här är därför jag gillar thailan och nu undrar ja varför man skriver här om man aldrig skriver om thailan.

Just nu känns det som om man bara vill visa upp att man kan skriva fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med personliga poängsystem och karmatilldelning kan verkligen sätta känslorna i svall.

Och än värre är det ju om ledningspersoner deltar i detta orättfärdiga spel. Ha, ha, ha.

Speciellt illa är det om den där oborstade SiamNilsson får för många ”poäng”, och om han då börjar närma sig samma nivåer som finns hos en del skribenter som idogt har skrapat ihop rent furstliga mänger av karaktärsomdömen. Grattis förresten!

– Ja fy sjutton för mig och alla andra populister som bara är ute efter att lura till oss karmapoäng från intet ont anande forumister.

Men snart är nog skördetiden över där uppe i Surin, och då kan vi nog alla förvänta oss en och annan uppgradering av MPR-forumet, vilket kanske även inkluderar en ombyggnad av hela Karmasystemet. Det har ju hänt förr, så varför inte än en gång?

- Vipps så har alla karmapoäng ”försvunnit”, och då är vi alla avklädda och satta på noll-nivån igen.

Det ska bli kul att se vilka som då hotar med att inte vilja vara med och leka längre. suicide.gif

Var inte orolig. Jag har tagit en screenshot som bevis på att du hade en massa karma. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Är det inte så att man har ett väldigt dåligt ordförråd när man måste använda hundratals ord för att beskriva något som de flesta kan beskriva med ett fåtal ord?

Hej BoBoo,

och ni alla andra som gillar korta och konsista texter.

Ordrikedom är förmodligen inte ett tecken på dåligt ordförråd, men ibland kan nog för mycket ordbroderande vara ett sätt att dölja en medioker story.

- Ungefär som när en hobbyfotograf idogt arrangerar sitt barn för att bilden ska bli intressantare. . .

Till skillnad från mitt eget hobbyskrivande så finns det riktiga författare som är jätteduktiga på att få fram budskapet med några fåtal ord. Jag önskar att jag vore lika duktig på det.

En sådan författare var "Ernest Hemingway" som en gång i tiden antog ett vad om att han skulle kunna skriva en roman på endast 6 ord.

Resultatet blev i form av en annonstext:

"For sale: baby shoes, never worn".

Dessa 6 ord sätter fantasin i svallning hos de flesta, och var och en kan då med utgångspunkt från sina känslor skapa sig en egen roman.

Det finns en bok som heter ”Not Quite What I Was Planning” och den är skriven av Larry Smith.

I den kan man hitta mängder av 6-ords historier.

http://www.harpercollins.com/books/9780061374050/Not_Quite_What_I_Was_Planning/index.aspx

Här nedan är några andra 6-ords meningar som också är fyndiga.

Jag hittade dem nätet.

9-åriga Hannah Davies skriver t ex

"Cursed with cancer. Blessed by friends".

Zak Nelson säger

"I still make coffee for two".

Rip Riley uttrycker sig :

"No wife. No kids. No problems".

Här kommer mitt eget lilla bidrag:

- You wonder why? She was Thai.

Är det någon annan på Mpr som vill bidra med en egen 6-ords berättelse?

Ps: gärna med ett Thai-tema :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon annan på Mpr som vill bidra med en egen 6-ords berättelse

Tackar för inbjudan, men för tillfället har jag ingen 6-ords berättelse att bidraga med.

Har dock ett antal sex- ords berättelser, men med tanke på forumets allmänna strävan att vara någotsånär rumsrent,

avstår jag från att lägga in dem här

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam + på det inlägget.

Här kommer mitt eget lilla bidrag:

- You wonder why? She was Thai.

Ha det så bra

Erik-sson

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

I detta mitt första inlägg någonsin på MPR.

En undran över sk ordbajseri, jag har följt diverse trådar i snart ett år, eftersom jag inte är någon språkvirtuås så har jag lärt mig mycket av S-N och andra som kan uttrycka sig lite annorlunda än gemene man. Kontentan av mitt inlägg är lär av dom som kan var inte avogt intälld. I övrigt är det mycket underhållande att läsa debatterna om diverse saker.

Från ett hotellrum i Auyttthaya

mvh

kongo24

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon annan på Mpr som vill bidra med en egen 6-ords berättelse

Tackar för inbjudan, men för tillfället har jag ingen 6-ords berättelse att bidraga med.

Har dock ett antal sex- ords berättelser, men med tanke på forumets allmänna strävan att vara någotsånär rumsrent,

avstår jag från att lägga in dem här

det är det nightlife e till för så sätt igång och skriv :clapping:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

En sådan författare var "Ernest Hemingway" som en gång i tiden antog ett vad om att han skulle kunna skriva en roman på endast 6 ord.

Resultatet blev i form av en annonstext:

"For sale: baby shoes, never worn".

Jag antar att han förlorade vadet?

(sex ord i min mening ovan)

(sex ord igen i parentesen ovan)

(nu blev det sex ord igen)

(det är dags att sluta nu) :crazy:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...