Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer att hända med Turister respektive expats samt långliggare i Thaialnd


Bike

Recommended Posts

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    21

  • spooncreek

    15

  • Jive

    12

  • Bike

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Alla dina svammlande åsikter

De var väl ingen högoddsare direkt att du inte kunde producera något svar i den frågan. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

En gång i mitt liv tidig 20 år ålder var jag arbetslös och sökte arbete på arbetsförmedlingen och då hade jag att göra med en äldre herre vid namn Carl Philip som snart skulle gå i pension. Jag ville att han skulle bevilja en utbildning som nätverkstekniker, tror det var i Umeå om jag inte mins fel. Carl Philip lät dock meddela mig att det inte vart något med det, datorer, skivare och sånt skit hade man några stycken på arbetsförmedlingen men de var inget som man kunde jobba med. Varför berättar jag då denna story. Ja fan vet men på något vis påminde du mig om Carls Philip. Pattis lockar till sig långt mer är BTT typen. Bara i min lilla bekantskapskrets som jag umgås med i Pattis finns det gott om välbeställda som inte tjänat sina pengar på att panta burkar och som villigt spenderar sina slantar på nöjen i Pattaya. Jag är knappast unik

 

 

Nu är ju internet bara en fluga enligt någon minister så Carl Philip hade säkert rätt...

 

Nu tror jag inte att du har några "BTT" typer (Ursäkta om någon blir kränkt men vi vet vilken typ det är) i din umgängeskrets men i mitt arbete så stötte jag på de här typerna ofta - över hela Thailand visserligen men den absolut största koncentrationen var i Pattis.

 

Men det betyder ju inte att du och dina bekanta behöver eller vill umgås med dem - de befinner sig oftast långt ifrån beach road och alla de med deras mått svindyra ställena där.

 

Var spenderar man sina pengar någonstans i Pattis om man inte vill sitta i en fyrkantsbar eller på en a go-go?

 

Vill ha god mat och lite bättre viner samt underhållning med klass.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Alla dina svammlande åsikter

Green Valley tycker du att mankan har riktiga och bra inlägg, inge skit snack utan 

bra inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev MaiChai:

Nu är ju internet bara en fluga enligt någon minister så Carl Philip hade säkert rätt...

 

Nu tror jag inte att du har några "BTT" typer (Ursäkta om någon blir kränkt men vi vet vilken typ det är) i din umgängeskrets men i mitt arbete så stötte jag på de här typerna ofta - över hela Thailand visserligen men den absolut största koncentrationen var i Pattis.

 

Men det betyder ju inte att du och dina bekanta behöver eller vill umgås med dem - de befinner sig oftast långt ifrån beach road och alla de med deras mått svindyra ställena där.

 

Var spenderar man sina pengar någonstans i Pattis om man inte vill sitta i en fyrkantsbar eller på en a go-go?

 

Vill ha god mat och lite bättre viner samt underhållning med klass.

BTT har väl flera gånger tydligt proklamerat sitt billiga levande så det finns liksom inget att bli krängt över. De handlar mer om apknugs iver att klanka ner på mig. Nåja. Vart spenderar man pengar i andra städer? På lite samma sak tänker jag. Jag har varit på ett antal konserter genom åren i Pattaya med kända artister som väl ändå som underhållning av klass. Sedan kan man ju diskutera vad underhållning av klass är. Det finns ju  mängder med bra coverband i pattis som jag tycker det ör trevligt att lysta till då och då. Men anser man bara att teater och opera hör till underhållning med klass så ör det nog lite fattigt av den varan i Pattaya. Trevliga restauranger finns det också många att välja bland. Inte alltid jätte dyra men att spendera några tusen battingar varje kväll med en god vinflaska är väl knappas några problem. Söndags brunchen med vinbuffén på Mantra kan jag rekommendera. Några kvällsdrikar på Hiltons takbar är också trevligt. Visst det finns mycket mycket mer av sådant i Bangkok men det innebär väl inte att det bara är nudelsoppa utan för 7/11 som man kan spendera pengar på i Pattaya.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Green Valley tycker du att mankan har riktiga och bra inlägg, inge skit snack utan 

bra inlägg

Ja jämfört med dina så är dom nog rent av gudomliga.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

BTT har väl flera gånger tydligt proklamerat sitt billiga levande så det finns liksom inget att bli krängt över. De handlar mer om apknugs iver att klanka ner på mig. Nåja. Vart spenderar man pengar i andra städer? På lite samma sak tänker jag. Jag har varit på ett antal konserter genom åren i Pattaya med kända artister som väl ändå som underhållning av klass. Sedan kan man ju diskutera vad underhållning av klass är. Det finns ju  mängder med bra coverband i pattis som jag tycker det ör trevligt att lysta till då och då. Men anser man bara att teater och opera hör till underhållning med klass så ör det nog lite fattigt av den varan i Pattaya. Trevliga restauranger finns det också många att välja bland. Inte alltid jätte dyra men att spendera några tusen battingar varje kväll med en god vinflaska är väl knappas några problem. Söndags brunchen med vinbuffén på Mantra kan jag rekommendera. Några kvällsfikat på Hiltons takbar är också trevligt. Visst det finns mycket mycket mer av sådant i Bangkok men det innebär väl inte att det bara är nudelsoppa utan för 7/11 som man kan spendera pengar på i Pattaya.

Din jakt på BTT är ju känd sen tidigare, varför förstår jag inte. Detta inlägg förstår jag

inte hellre. Vad du gjort eller spenderat dina pengar i Pattaya, so what det är väl ditt

eget intresse

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, Mantra är noterat. Hittade något ställe till som ser ut att vara värt att prova.

 

Älskar livemusik och de bästa coverbanden i Thailand har jag hört på så udda ställen som en parkeringsplats bakom ett hotell i Udon och på Anusorn market i Chiang Mai.

 

Vill helst inte uggla på något hotells restaurang eller vinbar utan letar efter det med klass utanför den sfären.

 

Får se vart det bär hän efter karantänen...

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Ja jämfört med dina så är dom nog rent av gudomliga.

Frågade jag dej där, som vanligt HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Boa52:

Green Valley tycker du att mankan har riktiga och bra inlägg, inge skit snack utan 

bra inlägg

Klassen på dina inlägg gör att man tror att det är det avkokta älghuvudet som komponerat dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Din jakt på BTT är ju känd sen tidigare, varför förstår jag inte. Detta inlägg förstår jag

inte hellre. Vad du gjort eller spenderat dina pengar i Pattaya, so what det är väl ditt

eget intresse

Att inte du förstår skrivna inlägg är väl mer en regel än ett undantag. Det visar du ju gång på gång i dina korkade svar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Att inte du förstår skrivna inlägg är väl mer en regel än ett undantag. Det visar du ju gång på gång i dina korkade svar.

Prova en vecka iaf,utan att hugga å dissa andra människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev berlitz:

Prova en vecka iaf,utan att hugga å dissa andra människor.

Prova själv vetja så kan du berätta sedan hur det kändes.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Prova själv vetja så kan du berätta sedan hur det kändes.

Ett inte oväntat förepuberteringsvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ok, Mantra är noterat. Hittade något ställe till som ser ut att vara värt att prova.

 

Vill helst inte uggla på något hotells restaurang eller vinbar utan letar efter det med klass utanför den sfären.

 

 

 

 

Mantra och dess söndagsbrunch är mig veterligen stängd o finito sedan flera år tillbaka, tyvärr. Så det tipset är inte mycket värt i dagsläget.

 

Det var riktigt bra dock! Firade min 40 årsdag där! 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev berlitz:

Ett inte oväntat förepuberteringsvar.

Ja lite i samma klass som ditt inlägg då. De var väl kanske inte helt oväntat att du skulle hoppa in matchen och hugga nu när apknug och boa fått upp farten. Att jag när är din favorit skribent har du ju tydligt visat förut å eftersom jag nu i el-tråden hade mage att inte hålla med dig har väl gjort att jag återigen flyttat upp till polposition på din skitlista. Det är alltid trevligt att liga först dock.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev berlitz:

Prova en vecka iaf,utan att hugga å dissa andra människor.

Huggen som kommer därifrån biter väl max på en mellanstadieelev

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja lite i samma klass som ditt inlägg då. De var väl kanske inte helt oväntat att du skulle hoppa in matchen och hugga nu när apknug och boa fått upp farten. Att jag när är din favorit skribent har du ju tydligt visat förut å eftersom jag nu i el-tråden hade mage att inte hålla med dig har väl gjort att jag återigen flyttat upp till polposition på din skitlista. Det är alltid trevligt att liga först dock.

Är du frisk, inte vara dum men sök hjälp, snälla

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Är du frisk, inte vara dum men sök hjälp, snälla

Vad ska jag söka hjälp för? Era små påhopp klara jag att svara på själv.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja lite i samma klass som ditt inlägg då. De var väl kanske inte helt oväntat att du skulle hoppa in matchen och hugga nu när apknug och boa fått upp farten. Att jag när är din favorit skribent har du ju tydligt visat förut å eftersom jag nu i el-tråden hade mage att inte hålla med dig har väl gjort att jag återigen flyttat upp till polposition på din skitlista. Det är alltid trevligt att liga först dock.

I rest my case,tydligen så är du så självupptagen för att inse dina påhopp är bara för mycket.Inget går fram som kan avläsas.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev berlitz:

I rest my case,tydligen så är du så självupptagen för att inse dina påhopp är bara för mycket.Inget går fram som kan avläsas.

Kan du inte berätta för mig vad jag gjorde för fel i denna tråd för att förtjäna påhopp av apknug och boa och nu av dig?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Kan du inte berätta för mig vad jag gjorde för fel i denna tråd för att förtjäna påhopp av apknug och boa och nu av dig?

Personangrepp å dissningar.

Å nu Provar du tydligen att bli martyr med.I mina ögon så sluta att nedvärdera alla som inte som inte tycker som dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev berlitz:

Personangrepp å dissningar.

Å nu Provar du tydligen att bli martyr med.I mina ögon så sluta att nedvärdera alla som inte som inte tycker som dig.

Inget konkret alltså? Om du tittar tillbaka så började det hela med att apknug dissade mig sedan hoppade boa in med sitt vanliga dissande. Så jag försvarar mig bara 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Inget konkret alltså? Om du tittar tillbaka så började det hela med att apknug dissade mig sedan hoppade boa in med sitt vanliga dissande. Så jag försvarar mig bara 

Självklart är du oskyldig.Nu är det nattatime.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är för härlig den där människan, han är fenomenal på att kunna få det till att alla andra "började", alltid jämt varje gång oberoende av situationen. 

 

Han måste varit skolgårdens mästare i att bara försvara sig.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...