Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer att hända med Turister respektive expats samt långliggare i Thaialnd


Bike

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev samet:

Du har varit borta för länge. 

 

För det enda som satsats på senaste åren är shopping, vattenland, lekområden, teddybjörnsmuseeum osv... svårt att se dessa satsningar vara mot sexturister. 

 

Har besökt Pattaya i 15år och förändringen är mycket tydlig. Inget konstigt att se barnfamiljer eller par som turistade som i vilken stad som helst. Pattaya har fått "städa" och centralisera sina sexområden. 

 

Walking Street är idag mer restauranger och nattklubbar än horbarer och gogos. Visst finns dem, men de är en turistattraktion. Fram till 22-23 tiden ser man grupper med turister och barnfamiljer som tar en promenad i red light samt en middag på någon seafood restaurang. 

 

Inga problem alls att turista i Pattaya med en barnfamilj idag.

Glöm inte beachen, det är enorma mängder sand som transporterats dit för att göra den attraktiv igen.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    21

  • spooncreek

    15

  • Jive

    12

  • Bike

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min uppfattning är att sexturismen till stor del bär många byar i Isaan under sina armar. 

 

För även om en del är långliggare med begränsad budget så är den stora majoriteten 2-3 veckors turister som skall leka av sig romen. 

 

Hotellet och maten kanske inte är av det dyraste slaget, men då hamnar inte heller pengarna hos internationella storföretag som slussar dem ur Thailand, utan på en mindre lokalägt hotell och på matvagnen utanför 7/11. 

 

Däremot i baren rullar degen, rings i klockor, bjuds på drinkar och spelas biljard. Samtliga aktiviteter som ger drick till sällskapspersonerna. Framåt natten/gryningen är någon av dessa snälla nog att följa med som ledsagare till rummet. En tjänst som ersätts med några tusenlappar. 

 

Den uteslutande delen av dessa drickspengar som sällskapspersonerna tjänat skickas dagen efter till familjen hemma i risbyn. 

 

Hur hade det gått till om det bara vore barnfamiljer? 

 

Mina empiriska studier leder mig till att påstå att sexturismen hjälper de absolut fattigaste i Isaan betydligt mer än någon annan turistgrupp någonsin kommer göra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Du har varit borta för länge. 

 

För det enda som satsats på senaste åren är shopping, vattenland, lekområden, teddybjörnsmuseeum osv... svårt att se dessa satsningar vara mot sexturister. 

 

Har besökt Pattaya i 15år och förändringen är mycket tydlig. Inget konstigt att se barnfamiljer eller par som turistade som i vilken stad som helst. Pattaya har fått "städa" och centralisera sina sexområden. 

 

Walking Street är idag mer restauranger och nattklubbar än horbarer och gogos. Visst finns dem, men de är en turistattraktion. Fram till 22-23 tiden ser man grupper med turister och barnfamiljer som tar en promenad i red light samt en middag på någon seafood restaurang. 

 

Inga problem alls att turista i Pattaya med en barnfamilj idag.

Hur många av dess barnfamiljer bedömer du är från europa? Som alltså pratar tyska, franska eller Italienska internt?

 

Sist jag satt och drog några öl på Walking street så var de väldigt sällsynta, ganska många farang/thai familjer och rent asiatiska familjer men de enda västerländska familjen jag noterade under en timme dryg där var en halvt förskräckt rysk familj. Detta var för ungefär 5 år sedan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, samet said:

Du har varit borta för länge. 

 

För det enda som satsats på senaste åren är shopping, vattenland, lekområden, teddybjörnsmuseeum osv... svårt att se dessa satsningar vara mot sexturister. 

 

Har besökt Pattaya i 15år och förändringen är mycket tydlig. Inget konstigt att se barnfamiljer eller par som turistade som i vilken stad som helst. Pattaya har fått "städa" och centralisera sina sexområden. 

 

Walking Street är idag mer restauranger och nattklubbar än horbarer och gogos. Visst finns dem, men de är en turistattraktion. Fram till 22-23 tiden ser man grupper med turister och barnfamiljer som tar en promenad i red light samt en middag på någon seafood restaurang. 

 

Inga problem alls att turista i Pattaya med en barnfamilj idag.

När dottern började skolan för 12 år sedan var det otänkbart att åka till Pattaya för en helg; det var bara Hua Hin / Cha-am som gällde. Det var dock inte i första hand sexturismen som folk hade så mycket emot, utan mer den då allmänt sjaskiga staden och brist på bra hotell, restauranger och shopping. De senaste 3-5 åren har den bilden ändrats ganska totalt och det är nu inget konstigt för ens de allra mest kräsna Bangkokbor att spendera en helg i Pattaya.

 

Sexturismen har nog heller aldrig varit något som skrämt bort Asiatiska turister; red-light districts finns i varje liten håla i Kina, Korea och Japan. Jag tror dock att det har, och i stor mån fortfarande, håller Europeiska turister borta; undantaget Ryssar givetvis. Det är dock mer stranden och vattnet som gör att Europeiska barnfamiljer aldrig kommer se Pattaya som ett turismalternativ i större utsträckning; har man åkt så långt så förväntar man sig nog mer av klart vatten och fina stränder än vad Pattaya kan erbjuda. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
6 minutes ago, Atom said:

När dottern började skolan för 12 år sedan var det otänkbart att åka till Pattaya för en helg; det var bara Hua Hin / Cha-am som gällde. Det var dock inte i första hand sexturismen som folk hade så mycket emot, utan mer den då allmänt sjaskiga staden och brist på bra hotell, restauranger och shopping. De senaste 3-5 åren har den bilden ändrats ganska totalt och det är nu inget konstigt för ens de allra mest kräsna Bangkokbor att spendera en helg i Pattaya.

 

Sexturismen har nog heller aldrig varit något som skrämt bort Asiatiska turister; red-light districts finns i varje liten håla i Kina, Korea och Japan. Jag tror dock att det har, och i stor mån fortfarande, håller Europeiska turister borta; undantaget Ryssar givetvis. Det är dock mer stranden och vattnet som gör att Europeiska barnfamiljer aldrig kommer se Pattaya som ett turismalternativ i större utsträckning; har man åkt så långt så förväntar man sig nog mer av klart vatten och fina stränder än vad Pattaya kan erbjuda. 

 

Visst har Pattaya förändrats. När jag var där första gången 1979 så var där bara sexturister, och jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då ett jäkla tjat om att Pattaya måste ha västerländska barnfamiljer på gator och WS för att överleva. Konkurrensen om den målgruppen är stan övermäktig, speciellt då från öarna. Nej, stan bör marknadsföra sig som det unika hålligång och golfställe det är, inget fel med det, tvärtom. Bara min åsikt.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Atom said:

När dottern började skolan för 12 år sedan var det otänkbart att åka till Pattaya för en helg; det var bara Hua Hin / Cha-am som gällde. Det var dock inte i första hand sexturismen som folk hade så mycket emot, utan mer den då allmänt sjaskiga staden och brist på bra hotell, restauranger och shopping. De senaste 3-5 åren har den bilden ändrats ganska totalt och det är nu inget konstigt för ens de allra mest kräsna Bangkokbor att spendera en helg i Pattaya.

 

Sexturismen har nog heller aldrig varit något som skrämt bort Asiatiska turister; red-light districts finns i varje liten håla i Kina, Korea och Japan. Jag tror dock att det har, och i stor mån fortfarande, håller Europeiska turister borta; undantaget Ryssar givetvis. Det är dock mer stranden och vattnet som gör att Europeiska barnfamiljer aldrig kommer se Pattaya som ett turismalternativ i större utsträckning; har man åkt så långt så förväntar man sig nog mer av klart vatten och fina stränder än vad Pattaya kan erbjuda. 

Medhåll. Som det har sagts förr, Pattayas varumärke som en "Sin City" har en dragningskraft på bra många fler än västerländska pensionerade Cheap Charlies.  Jag har haft flera besök genom åren här av kineser och vietnameser, alltifrån par till sällskap av tjej- eller killkompisar, och minst ett agogo-besök har alltid funnits på listan. Nämner jag i Kina att jag bor i Pattaya, brukar det ta max tre meningar innan ordet "ladyboy" dyker upp oaktat om de varit i Pattaya (vilket förvånansvärt många har) eller bara drömmer om en kommande resa.

 

För de kinesiska grupperna kan också sex-shower ingå för de som så önskar, så alla nöjer sig inte med att promenera på WS.

 

Minns också min första och enda gång på en av WS ping-pong shower, det var när ryssturismen var som starkast. 80 % av gästerna var par, och av de såg nästan alla ryska ut.

 

Besök från thailändare brukar för övrigt också innehålla besök på agogos.  Då får farang Spooncreek agera värd, och ta sällskapet på de agogos på WS/LK som accepterar thailändska män som kunder.

 

Kontentan: Sex säljer.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Fritz:

Det var då ett jäkla tjat om att Pattaya måste ha västerländska barnfamiljer på gator och WS för att överleva. Konkurrensen om den målgruppen är stan övermäktig, speciellt då från öarna. Nej, stan bör marknadsföra sig som det unika hålligång och golfställe det är, inget fel med det, tvärtom. Bara min åsikt.

Jag undrar hur planerna ser ut för Pattaya. Är rädd för att ambitionerna med stan är lite större än att vara en tummelplats för festsugna västerlänningar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Fritz said:

Det var då ett jäkla tjat om att Pattaya måste ha västerländska barnfamiljer på gator och WS för att överleva. Konkurrensen om den målgruppen är stan övermäktig, speciellt då från öarna. Nej, stan bör marknadsföra sig som det unika hålligång och golfställe det är, inget fel med det, tvärtom. Bara min åsikt.

Jag tycker absolut inte att Pattaya ska satsa på västerländska barnfamiljer; dels är det, som du skriver, en grupp det redan konkurreras våldsamt om och dessutom saknar Pattaya de naturliga förutsättningarna för att lyckas.

 

Jag tror Pattaya gjort det mesta rätt de senaste 10 åren och ska fortsätta på den inslagna vägen. Pattaya är inte en beach resort utan en ganska stor stad som ligger vid havet. Att då satsa på ett vibrerande nattliv, bra utbud av hotell, restauranger och shopping samt golfbanor och aktivitetsparker på nära avstånd är givetvis perfekt. Mitt i Thailand och en timme från flygplats och Bangkok är perfekt för alla Asiater som sällan har mer än en veckas semester samt för folk som åker ned från Bangkok och affärsresenärer från några av Sydostasiens största industriparker. Pattaya är samtidigt stort nog att det också finns plats för långliggare, även om de flesta så sakteliga knuffas upp från strandnära områden och en dag kanske hamnar på andra sidan Sukhumvit pga ökande markpriser och därmed hyreskostnader. 

 

Jag tror dock Pattaya kommer förändra sig mindre 2020-2030 än det gjorde 2010-2020.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tycker absolut inte att Pattaya ska satsa på västerländska barnfamiljer; dels är det, som du skriver, en grupp det redan konkurreras våldsamt om och dessutom saknar Pattaya de naturliga förutsättningarna för att lyckas.

 

Jag tror Pattaya gjort det mesta rätt de senaste 10 åren och ska fortsätta på den inslagna vägen. Pattaya är inte en beach resort utan en ganska stor stad som ligger vid havet. Att då satsa på ett vibrerande nattliv, bra utbud av hotell, restauranger och shopping samt golfbanor och aktivitetsparker på nära avstånd är givetvis perfekt. Mitt i Thailand och en timme från flygplats och Bangkok är perfekt för alla Asiater som sällan har mer än en veckas semester samt för folk som åker ned från Bangkok och affärsresenärer från några av Sydostasiens största industriparker. Pattaya är samtidigt stort nog att det också finns plats för långliggare, även om de flesta så sakteliga knuffas upp från strandnära områden och en dag kanske hamnar på andra sidan Sukhumvit pga ökande markpriser och därmed hyreskostnader. 

 

Jag tror dock Pattaya kommer förändra sig mindre 2020-2030 än det gjorde 2010-2020.

Är dom inte redan där ? nu känner jag inte alla långliggare men av det 20-tal jag vet så bor nog 70% redan på andra sidan sukkan och dom 

andra väldigt nära. finns undantag men dom blir färre och färre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi sträcker ut fiskeby till Jomtien också så tycker jag mig sett en otrolig ökning de senaste åren av par, oftast medelålders+, samt även svenska barnfamiljer. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner flera familjer som älskar att åka till Pattayaområdet. Det beroende på det (numera) enorma utbudet på aktiviteter (badland, gokart, annan motorlek, golf, fiske, skytte, äventyrslekar etc), riktigt bra shopping, bra och billiga restauranger (finns dyra med för de som vill). Plus att stranden ligger i närheten, och så länge man inte badar är det riktigt trevligt. Och vill man bada finns fina stränder inte långt bort. Pattaya är perfekt att kombinera med Samet, Koh Chang eller valfri strand i krokarna.

 

Dock skulle de aldrig säga hemma att de åker till Pattaya, ffa mannen i familjen skulle vara bränd för livet. Sverige i ett nötskal. I andra länder, tex asiatiska, har de inte traditionen av att shama de som "gör fel".

 

Känner även många (en del tjejer) yngre som åker till Fiskebyn för att festa. De älskar utbudet av barer, vad de säger så "är det en helt annan sak" än Malmskillnadsgatan. Hur som helst, de finns där också.

 

Sen är de väl inte basen för turismen i Thailand, bara en idi*t kan ju undgå att förstå att Asien är framtiden. Men att påstå att de inte finns där (anser jag) vara fel. Dock är det som svensk omöjligt att skylta med det, facebookbilderna får vara från veckan på Samui eller Koh Chang.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev MaiChai:

Precis, Pattis lockar inte till sig till sig de lukurativa turisterna som många av de andra destinationerna i Thailand gör. Visst finns det sexturister av "BTT typ" på de flesta ställen i Thailand men ingenstans finns det så många samlade på ett och samma ställe som i Pattis.

 

Du tjänar minimalt med pengar på denna typen av turister och jag vill hävda att det är en utdöende sorts turister vilket man ju kan se på bland annat den höga medelåldern.

 

Hittar väldigt få västerländska turistande barnfamiljer i Pattis - var ska man hitta turisterna som ska befolka Pattis om 10-20 år när dagens klientel kilat vidare?

En gång i mitt liv tidig 20 år ålder var jag arbetslös och sökte arbete på arbetsförmedlingen och då hade jag att göra med en äldre herre vid namn Carl Philip som snart skulle gå i pension. Jag ville att han skulle bevilja en utbildning som nätverkstekniker, tror det var i Umeå om jag inte mins fel. Carl Philip lät dock meddela mig att det inte vart något med det, datorer, skivare och sånt skit hade man några stycken på arbetsförmedlingen men de var inget som man kunde jobba med. Varför berättar jag då denna story. Ja fan vet men på något vis påminde du mig om Carls Philip. Pattis lockar till sig långt mer är BTT typen. Bara i min lilla bekantskapskrets som jag umgås med i Pattis finns det gott om välbeställda som inte tjänat sina pengar på att panta burkar och som villigt spenderar sina slantar på nöjen i Pattaya. Jag är knappast unik

 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev apknug:

Ja riskerar man att bli avstängd för att man tjafsar med medlemmarna här på forumet så kan man nu alltid börja tjafsa med BTT som inte är medlem längre.

 

Så höjer man ett forum! 

 

Bra jobbat! 

 

 

 

 

Anser du att det ska vara förbjudet att nämna mytomanen vid namn ellr vad menar du?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Anser du att det ska vara förbjudet att nämna mytomanen vid namn ellr vad menar du?

Om du tycker han är en mytoman behöver inte alla tycka så eller hur. Du har alltid

konstiga åsikter så vi förstår hur du tänker

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Om du tycker han är en mytoman behöver inte alla tycka så eller hur. Du har alltid

konstiga åsikter så vi förstår hur du tänker

Nej nej självklart inte. Det finns alltid undantag även om de allra flesta på det här forumet nog ska ses som intelligenta tänkande varelser.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Om du tycker han är en mytoman behöver inte alla tycka så eller hur. Du har alltid

konstiga åsikter så vi förstår hur du tänker

Det är en taktiskt mobbar fint från hans sida. Han börjar att gå på BTT som inte kan svara och som det är OK att tjafsa med / mobba på forumet. Han vet sedan att andra kommer att både haka på samt bemöta det hela och vips han han fått igång tjafaset och tycker sen han kan sitta där o säga "jag började inte tjafsa med boaorm!" exvis.

 

Det finns vissa som inte bidrar med nåt överhuvudtaget utan bara sänker forumet......

 

 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Nej nej självklart inte. Det finns alltid undantag även om de allra flesta på det här forumet nog ska ses som intelligenta tänkande varelser.

Nä inte alla, många lallar ,ljuger, fantiserar,snackaskit i sin kammare. Tror folk och inte

minst sörlänningar som sitter i sin läganhet och har inget att göra svammlar en del på

ett forum som detta. Skaffa er en hobby vad som helst. nånting att göra

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Nä inte alla, många lallar ,ljuger, fantiserar,snackaskit i sin kammare. Tror folk och inte

minst sörlänningar som sitter i sin läganhet och har inget att göra svammlar en del på

ett forum som detta. Skaffa er en hobby vad som helst. nånting att göra

Om man vill råda bot på svamlandet är det nog ingen idé att flytta till Tavelsjö i alla fall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev apknug:

Det är en taktiskt mobbar fint från hans sida. Han börjar att gå på BTT som inte kan svara och som det är OK att tjafsa med / mobba på forumet. Han vet sedan att andra kommer att både haka på samt bemöta det hela och vips han han fått igång tjafaset och tycker sen han kan sitta där o säga "jag började inte tjafsa med boaorm!" exvis.

 

Det finns vissa som inte bidrar med nåt överhuvudtaget utan bara sänker forumet......

 

 

Ja du gör ju verkligen stordåd för forumet 🤣

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Om man vill råda bot på svamlandet är det nog ingen idé att flytta till Tavelsjö i alla fall.

Du blir nog inte med dina åsikter insläppt. så stanna där du är, snälla

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Du blir nog inte med dina åsikter insläppt. så stanna där du är, snälla

Vilka åsikter är det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fritz:

Glöm inte beachen, det är enorma mängder sand som transporterats dit för att göra den attraktiv igen.

Som att sminka en.....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja du gör ju verkligen stordåd för forumet 🤣

Apknug har ju rätt men det förstår du inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...