Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer att hända med Turister respektive expats samt långliggare i Thaialnd


Bike

Recommended Posts

jag tror inte Thailand anser det viktigt att återställa sex turismen till Pre-corona tillstånd. 

 

Så Pattayas lidande ser dom nog inte så hårt på. 

 

men longstay och vanliga turister ser jag ingen anledning till att dom skulle tacka nej till. 

 

värsta cheap Charlie longstay är nog mer problem än nöje förmodligen. 

billig sjukvård till longstay kan man ju fundera på hur länge det kommer pågå. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    21

  • spooncreek

    15

  • Jive

    12

  • Bike

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

jag tror inte Thailand anser det viktigt att återställa sex turismen till Pre-corona tillstånd. 

 

Så Pattayas lidande ser dom nog inte så hårt på. 

 

men longstay och vanliga turister ser jag ingen anledning till att dom skulle tacka nej till. 

 

värsta cheap Charlie longstay är nog mer problem än nöje förmodligen. 

billig sjukvård till longstay kan man ju fundera på hur länge det kommer pågå. 

 

Jodå om man som en snubbe som härjar på TS bor i Isaan (Udon) halvårsvis så har man gratis sjukvård, detta skroderar han om hela tiden, hittar ingen sanning i detta,"Billig sjukvård " vad är det? Kanske inget jag vill ha , ligga på allmän sal, nej tack, En bra försäkring har jag alltid när jag åker ner, 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

jag tror inte Thailand anser det viktigt att återställa sex turismen till Pre-corona tillstånd. 

 

Så Pattayas lidande ser dom nog inte så hårt på. 

 

men longstay och vanliga turister ser jag ingen anledning till att dom skulle tacka nej till. 

 

värsta cheap Charlie longstay är nog mer problem än nöje förmodligen. 

billig sjukvård till longstay kan man ju fundera på hur länge det kommer pågå. 

 

Sexturister ger också pengar till kassan. Även dom ska äta shoppa och göra annat än att ligga i sänghalmen. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Sexturister ger också pengar till kassan. Även dom ska äta shoppa och göra annat än att ligga i sänghalmen. 

Och långliggande sexturister, lär finnas det med har jag hört 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Mankan said:

Sexturister ger också pengar till kassan. Även dom ska äta shoppa och göra annat än att ligga i sänghalmen. 

jo men det matchar inte en större del av befolkningens syn på moral. 

 

Sedan må det vara dubbel-moral eller inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Nicholas:

jo men det matchar inte en större del av befolkningens syn på moral. 

 

Sedan må det vara dubbel-moral eller inte. 

Fast när pengarna rullar in är inte moralen lika viktig.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Sexturister ger också pengar till kassan. Även dom ska äta shoppa och göra annat än att ligga i sänghalmen. 

En nudelsoppa utanför en 7-11 i pattis och ett thaistyle rum på bakgatorna är inget som drar in några stora pengar till landet. Toppar men sen det med en barbrud på hemgång från jobb lär ju inte baren/go-go´n göra några pengar på sexturisten heller...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, Bike said:

Jodå om man som en snubbe som härjar på TS bor i Isaan (Udon) halvårsvis så har man gratis sjukvård, detta skroderar han om hela tiden, hittar ingen sanning i detta,"Billig sjukvård " vad är det? Kanske inget jag vill ha , ligga på allmän sal, nej tack, En bra försäkring har jag alltid när jag åker ner, 

Gratis sjukvård är nog svårt att hitta, någonstans.

 

Udon har säkert sjukvård på samma sätt som thailändare, iaf på det lokala sjukhuset. Hur det blir om han behöver en remiss till ett annat sjukhus kan ju bli annorlunda beroende på hur de ser det.

Så funkar det för mig när jag behöver gå på det lokala sjukhuset i Laahansai Buriram, det beror inte på hur länge man bor där utan helt enkelt på att sjukhuset har registrerat mig på en adress där. Har aldrig stannat längre än en vecka i stöten de sista 15 åren iaf.

 

Ett annat undantag är ju om hans fru har en statlig anställning, där ingår ju en sjukförsäkring för hela familjen samt föräldrar, om inte det ändrats på senare tid förstås.

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev SatanG:

Gratis sjukvård är nog svårt att hitta, någonstans.

 

Udon har säkert sjukvård på samma sätt som thailändare, iaf på det lokala sjukhuset. Hur det blir om han behöver en remiss till ett annat sjukhus kan ju bli annorlunda beroende på hur de ser det.

Så funkar det för mig när jag behöver gå på det lokala sjukhuset, det beror inte på hur länge man bor där utan helt enkelt på att sjukhuset har registrerat mig på en adress där. Har aldrig stannat längre än en vecka i stöten de sista 15 åren iaf.

 

Ett annat undantag är ju om hans fru har en statlig anställning, där ingår ju en sjukförsäkring för hela familjen samt föräldrar, om inte det ändrats på senare tid förstås.

 

/ SatanG

 

Nästan rätt.

Min fru är statligt anställd och jag har därför fri, statlig sjukvård, liksom hennes föräldrar om de hade varit i livet, samt hennes barn, men endast tills barnen har fyllt 20 år.

Skulle min fru dö före mig, så upphör min fria vård att gälla.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev SatanG:

Gratis sjukvård är nog svårt att hitta, någonstans.

 

Udon har säkert sjukvård på samma sätt som thailändare, iaf på det lokala sjukhuset. Hur det blir om han behöver en remiss till ett annat sjukhus kan ju bli annorlunda beroende på hur de ser det.

Så funkar det för mig när jag behöver gå på det lokala sjukhuset, det beror inte på hur länge man bor där utan helt enkelt på att sjukhuset har registrerat mig på en adress där. Har aldrig stannat längre än en vecka i stöten de sista 15 åren iaf.

 

Ett annat undantag är ju om hans fru har en statlig anställning, där ingår ju en sjukförsäkring för hela familjen samt föräldrar, om inte det ändrats på senare tid förstås.

 

/ SatanG

 

Jo exakt så är det, billigt på kommunens eget sjukhus där jag även är skriven och kan besöka till en billig peng , Men farang betalar mer än vad Thai gör, i alla fall i vår kommun, även om det fortfarande är billigt. har varit diskussioner om detta med statlig anställning och sjukvård för ingift farang i familjen, men gäller kanske än idag 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

En nudelsoppa utanför en 7-11 i pattis och ett thaistyle rum på bakgatorna är inget som drar in några stora pengar till landet. Toppar men sen det med en barbrud på hemgång från jobb lär ju inte baren/go-go´n göra några pengar på sexturisten heller...

Om det bara är BTT typen som kvalar in på epitetet sexturist så kan väl hålla med dig men så är det inte. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

En nudelsoppa utanför en 7-11 i pattis och ett thaistyle rum på bakgatorna är inget som drar in några stora pengar till landet. Toppar men sen det med en barbrud på hemgång från jobb lär ju inte baren/go-go´n göra några pengar på sexturisten heller...

En sexturist eller för den delen en vanlig sol dyrkare supportar oftast sina lokala vattenhål oavsett ursprung så redan där är kedjan i gång. Land lorden får sina hyrespengar, falangen överlever och kan betala ut löner till dom anställda, golfspelandet ökar garanterat, massagen mitt emot får några extra kunder per dag samt att taxichaffisarna får mer att göra. Toppar man det sedan med en go-go tjej så ökar ju rikedomen i Isaan avsevärt på lång sikt.

 

Ser inget negativt i det då även en sexturist kan äta på Beefeater, bo på lite lyxigare hotell och shoppa loss i alla malls som finns numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Risifrutti said:

En sexturist eller för den delen en vanlig sol dyrkare supportar oftast sina lokala vattenhål oavsett ursprung så redan där är kedjan i gång. Land lorden får sina hyrespengar, falangen överlever och kan betala ut löner till dom anställda, golfspelandet ökar garanterat, massagen mitt emot får några extra kunder per dag samt att taxichaffisarna får mer att göra. Toppar man det sedan med en go-go tjej så ökar ju rikedomen i Isaan avsevärt på lång sikt.

 

Ser inget negativt i det då även en sexturist kan äta på Beefeater, bo på lite lyxigare hotell och shoppa loss i alla malls som finns numera.

Jag tror det vimlar av sexturister som är riktiga storspenderare. Igen; det Thailand vill ha är personer som spenderar mycket per dag och en snubbe som checkar in på Hilton Pattaya och betalar 8,000 Baht/natten, lägger 3,000 Baht på lunch och middag och sedan 5,000 Baht på kvällsnöje är givetvis en drömturist; varför skulle hans 5,000 Baht i kvällsnöje vara mindre värda än om han lagt dem på en guidad tur i tolv tempel?

 

Det Thailand gärna kan vara utan är de som hyr en 3,000-Baht-per-månadslägenhet och sedan köper cup-noodles på Tesco Lotus. Huruvida de är sexturister som plockar upp ett 500-Bahtshugg en gång i veckan eller ett pensionärspar som lyxar till det med ett Pizza Companybesök i veckan spelar nog ingen roll; de är fortfarande oönskade då alternativkostnaden är för hög.   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Om det bara är BTT typen som kvalar in på epitetet sexturist så kan väl hålla med dig men så är det inte. 

Pattis stora problemet ju att stället har alldeles för många BTT typer som häckar där, alla turistorter har sin beskärda del av BTT typerna men de andra ställena har mycket färre av dem.

 

När/om turismen återkommer i större skala till Thailand så kommer myndigheterna att göra allt de kan för att göra det svårt/dyrt för BTT typerna att åka dit och inte spendera,

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev MaiChai:

Pattis stora problemet ju att stället har alldeles för många BTT typer som häckar där, alla turistorter har sin beskärda del av BTT typerna men de andra ställena har mycket färre av dem.

 

När/om turismen återkommer i större skala till Thailand så kommer myndigheterna att göra allt de kan för att göra det svårt/dyrt för BTT typerna att åka dit och inte spendera,

Var hittar man alla BTTare ? Alla jag träffar där nere ligger över 3000b/dygn(snitt) där nere och då räknar jag inte boende, golf mm.

Jag är nog blind eller rör mig i fel kretsar för några riktiga snåljåpar har jag aldrig träffat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev bambam:

Var hittar man alla BTTare ? Alla jag träffar där nere ligger över 3000b/dygn(snitt) där nere och då räknar jag inte boende, golf mm.

Jag är nog blind eller rör mig i fel kretsar för några riktiga snåljåpar har jag aldrig träffat.

BTT finns bara i fantasin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja riskerar man att bli avstängd för att man tjafsar med medlemmarna här på forumet så kan man nu alltid börja tjafsa med BTT som inte är medlem längre.

 

Så höjer man ett forum! 

 

Bra jobbat! 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Pattis stora problemet ju att stället har alldeles för många BTT typer som häckar där, alla turistorter har sin beskärda del av BTT typerna men de andra ställena har mycket färre av dem.

 

När/om turismen återkommer i större skala till Thailand så kommer myndigheterna att göra allt de kan för att göra det svårt/dyrt för BTT typerna att åka dit och inte spendera,

Vistas du mycket i Pattaya eller gissar du bara?  

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Fritz:

Vistas du mycket i Pattaya eller gissar du bara?  

Förstår att det är känsligt att påpeka den pittoreska fiskbyns skönhetsfläckar men under 6 års arbete för blaskan i Thailand så var ration på svenskar som ställde till det för sig ungefär 7/10 i Pattis fördel. Alltså 70% av svenskarna som hamnade i trubbel fanns i och runt Pattis, 30% i övriga Thailand.

 

Så jag har ganska bra inblick i deras vanor - för han som hamnat i trubbel hade ju några polare där och de levde i mångt och mycket ett "BTT" liv där och - de är inte de ideala turisterna.

 

Du som verkar ha järnkoll, hur många yngre västerländska turister hittar du i Pattis? Alltså i 20-35 års åldern? Hur många par och västerländska barnfamiljer hittar du där?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill påstå att medelåldern på dom turister som endast krökar och gökar är betydligt äldre, ungefär 45-50 år.

20 åringar ser jag knappt i pattis  i alla fall när det gäller Svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev MaiChai:

Förstår att det är känsligt att påpeka den pittoreska fiskbyns skönhetsfläckar men under 6 års arbete för blaskan i Thailand så var ration på svenskar som ställde till det för sig ungefär 7/10 i Pattis fördel. Alltså 70% av svenskarna som hamnade i trubbel fanns i och runt Pattis, 30% i övriga Thailand.

 

Så jag har ganska bra inblick i deras vanor - för han som hamnat i trubbel hade ju några polare där och de levde i mångt och mycket ett "BTT" liv där och - de är inte de ideala turisterna.

 

Du som verkar ha järnkoll, hur många yngre västerländska turister hittar du i Pattis? Alltså i 20-35 års åldern? Hur många par och västerländska barnfamiljer hittar du där?

Jag förstår att det var en känslig fråga jag ställde..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev bambam:

Jag vill påstå att medelåldern på dom turister som endast krökar och gökar är betydligt äldre, ungefär 45-50 år.

20 åringar ser jag knappt i pattis  i alla fall när det gäller Svenskar.

Precis, Pattis lockar inte till sig till sig de lukurativa turisterna som många av de andra destinationerna i Thailand gör. Visst finns det sexturister av "BTT typ" på de flesta ställen i Thailand men ingenstans finns det så många samlade på ett och samma ställe som i Pattis.

 

Du tjänar minimalt med pengar på denna typen av turister och jag vill hävda att det är en utdöende sorts turister vilket man ju kan se på bland annat den höga medelåldern.

 

Hittar väldigt få västerländska turistande barnfamiljer i Pattis - var ska man hitta turisterna som ska befolka Pattis om 10-20 år när dagens klientel kilat vidare?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev MaiChai:

Precis, Pattis lockar inte till sig till sig de lukurativa turisterna som många av de andra destinationerna i Thailand gör. Visst finns det sexturister av "BTT typ" på de flesta ställen i Thailand men ingenstans finns det så många samlade på ett och samma ställe som i Pattis.

 

Du tjänar minimalt med pengar på denna typen av turister och jag vill hävda att det är en utdöende sorts turister vilket man ju kan se på bland annat den höga medelåldern.

 

Hittar väldigt få västerländska turistande barnfamiljer i Pattis - var ska man hitta turisterna som ska befolka Pattis om 10-20 år när dagens klientel kilat vidare?

När väl Coronans effekt försvunnit så finns det gott om folk att tjäna pengar på.
Jag läste någonstans att svenska turister utgjorde några få promille av Thailands turistinkomster. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev bambam:

Jag vill påstå att medelåldern på dom turister som endast krökar och gökar är betydligt äldre, ungefär 45-50 år.

20 åringar ser jag knappt i pattis  i alla fall när det gäller Svenskar.

Klart som tusan att turistindustrin gör mer pengar på dom i åldern 45-50 än dom runt 20. Dom i medelåldern har både pengar och lust medans dom yngre bara har lust men inga pengar. :thumbsup:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Hittar väldigt få västerländska turistande barnfamiljer i Pattis - var ska man hitta turisterna som ska befolka Pattis om 10-20 år när dagens klientel kilat vidare?

Du har varit borta för länge. 

 

För det enda som satsats på senaste åren är shopping, vattenland, lekområden, teddybjörnsmuseeum osv... svårt att se dessa satsningar vara mot sexturister. 

 

Har besökt Pattaya i 15år och förändringen är mycket tydlig. Inget konstigt att se barnfamiljer eller par som turistade som i vilken stad som helst. Pattaya har fått "städa" och centralisera sina sexområden. 

 

Walking Street är idag mer restauranger och nattklubbar än horbarer och gogos. Visst finns dem, men de är en turistattraktion. Fram till 22-23 tiden ser man grupper med turister och barnfamiljer som tar en promenad i red light samt en middag på någon seafood restaurang. 

 

Inga problem alls att turista i Pattaya med en barnfamilj idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...