Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer att hända med Turister respektive expats samt långliggare i Thaialnd


Bike

Recommended Posts

Captain Morgan

Svaret kanske finns i Spanien.
Mallorca, Ibiza, Kanarieöarna, Costa Del Sol och Barcelona har alla haft ett flertal kraftiga nedgångar i turismen sedan 70-talet men alltid kommit tillbaka.

Spanjorerna är dock inte lika paranoida som kostymgeneralerna. När Generalissimo Francisco Franco dog 1975 vände Spanien till en demokrati som gav ny fart på ekonomin.
Skulle thailändarna klara av att handskas med en normal demokrati? 

 

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    21

  • spooncreek

    15

  • Jive

    12

  • Bike

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minute ago, Jive said:

Vet du vad det ska bli där Diana Inn låg?

The Edge, samma utvecklare och samma koncept som the Base som ligger bredvid

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På soi Bukhao ökar antalet barer och matställen i samma takt som kundunderlaget minskar.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Svaret kanske finns i Spanien.
Mallorca, Ibiza, Kanarieöarna, Costa Del Sol och Barcelona har alla haft ett flertal kraftiga nedgångar i turismen sedan 70-talet men alltid kommit tillbaka.

Spanjorerna är dock inte lika paranoida som kostymgeneralerna. När Generalissimo Francisco Franco dog 1975 vände Spanien till en demokrati som gav ny fart på ekonomin.
Skulle thailändarna klara av att handskas med en normal demokrati? 

 

Fast kriminaliteten ökade rejält efter att Franco dog......

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev spooncreek:

Snabbt ur minnet: Steak & Co, Longhorn, The Grill, Kitchen. Fyra steakhouse inom en radie av 500 meter av Patricks & Beefeater och som konkurrerar om samma kunder. . Brittisk lågbudget, där har vi tex Cheap Charlie, Hungry Hippo och Chunky Monkey som alla är under två år gamla och ligger inom 500 meter från varandra och en rätt rejäl kluns till med restauranger som erbjuder pub grub. Samma lika går säkert att spåna fram ur andra kategorier av restauranger.

 

Harrys är endast fem år gammalt, Retox Game On ännu yngre. Detsamma kan sägas om en stor del av barerna på LK.  När det gäller området Diana/LK/Buakhow, så skulle jag säga att de, i takt med att utbudet blivit bättre, plockat mycket folk både från WS och Soi 7-8, samt alla soierna som börjar på 13.

 

En del av dom där har väl funnits längre än ett par år (Kitchen måste vara mycket äldre, känns som jag käka där för 10 år sen) och några har bara ersatt andra så det påverkar ju inte utbudet så mycket. Vad som verkar ganska säkert är väl att "farangställena" flyttat från WS, Beach Road och även Second Rd till farangområdena runt Buakhow.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
18 minutes ago, apknug said:

Fast kriminaliteten ökade rejält efter att Franco dog......

Korrekt, samma hände i Chile after Pinochet. Det beror på veka politiker, typ Löfvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, Esspe said:

En del av dom där har väl funnits längre än ett par år (Kitchen måste vara mycket äldre, känns som jag käka där för 10 år sen) och några har bara ersatt andra så det påverkar ju inte utbudet så mycket. Vad som verkar ganska säkert är väl att "farangställena" flyttat från WS, Beach Road och även Second Rd till farangområdena runt Buakhow.

Ugångspunkten för denna diskussion var de senaste fem årens påstådda minskning av farangturister i Pattaya så mer än ett par år gamla får exemplen på ställen väl vara, för att påvisa att en del av förklaringen är en växande stad och ett ökat utbud även gentemot faranger? Du har dock helt rätt om the Kitchen, öppnade visst redan 2013.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Nu trampar jag kanske på en del ömma fötter här, men vad har Pattaya egentligen att erbjuda den "moderne" turisten?

 

Det känns som att go-go barer och fyrkantsbarer med ringklocka och tandlösa damer hör till det förgångna.  Stenbordsturisterna tjänar man inga pengar på heller.

 

Nu har jag inte varit i Pattis på en 5-6 år men redan då kändes destinationen väldigt passé. Lite samma sak med Patong på Phuket, "förr" i tiden fanns där väl ett par dussin olika go-go barer och någon miljon fyrkantsbarer men idag är de flesta tomma och öde. Ifall man nu inte bara vill kröka och göka på semestern, vad ska man då i Pattaya eller Patong att göra?

 

Båda dessa destinationer måste lägga örat mot marken och fundera på vad framtidens turister vill ha, det svåra är inte att acceptera det nya utan det är arr överge det gamla...

 

Vad är det framtidens turister vill ha då? Är dom som gillar att supa, göka och spela golf ett utdöende släckte? Tänker du att den moderna mannen nu mera bara kommer att uppsöka hälsospa med kurser i kvinnosaksfrågor på kvällarna?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag upplever det på ett helt annat sätt, snudd på stendött, men jag knallar ju hemåt ganska tidigt på kvällarna så jag har ju inte full koll. ;) 

Är inte du i lapphelskota då förstår jag att det är stendött även om du går hem tidigt😏

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev spooncreek:

Pattaya har i viss mån övergivit det gamla, eller i alla fall kompletterat det med en hel del nytt. Några rejäla äventyrsbad, nya shoppingscenters, mer shower, lyxiga hotell.

Och en jäkla massa sand har transporterats till stranden som var på väg att försvinna.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 10/1/2020 at 7:18 PM, Scandinaviancorner said:

Snor deras vackraste damer, tvartom vi far halla till godo med dom fulaste damerna.

Vi är nog inte så enkla att leva ihop med.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/1/2020 at 7:18 PM, Scandinaviancorner said:

Snor deras vackraste damer, tvartom vi far halla till godo med dom fulaste damerna.

Ja inte platsar bardamerna med pepparkaksbrun hud, griljerat på ett risfält i Isaan. Hos det övre skiktet av grabbar i Bangkok precis..... 

Vitt skinn ska det helst vara, lite utbildning är inte så dumt heller. 🤣

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ugångspunkten för denna diskussion var de senaste fem årens påstådda minskning av farangturister i Pattaya så mer än ett par år gamla får exemplen på ställen väl vara, för att påvisa att en del av förklaringen är en växande stad och ett ökat utbud även gentemot faranger? Du har dock helt rätt om the Kitchen, öppnade visst redan 2013.

Stängt för gott står det om Kitchen på Google. Synd, ganska trevligt ställe. Minns speciellt en sea bass lemon sauce.  Väldigt god men så liten att den gömde sig under salladsbladet.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

Vi är nog inte så enkla att leva ihop med.

Tur att thaidamerna är det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
5 timmar sedan, skrev janne_h:

Ja inte platsar bardamerna med pepparkaksbrun hud, griljerat på ett risfält i Isaan. Hos det övre skiktet av grabbar i Bangkok precis..... 

Vitt skinn ska det helst vara, lite utbildning är inte så dumt heller. 🤣

Ja sa ar det

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-04 at 17:30, skrev spooncreek:

Ugångspunkten för denna diskussion var de senaste fem årens påstådda minskning av farangturister i Pattaya så mer än ett par år gamla får exemplen på ställen väl vara, för att påvisa att en del av förklaringen är en växande stad och ett ökat utbud även gentemot faranger? Du har dock helt rätt om the Kitchen, öppnade visst redan 2013.

Longhorn har väl funnits i minst i 20 år om det är den på 2nd road du tänker på. Dock i lite olika ägarkonstellationer.

 

Tycker själv att utbudet har ökat på vissa områden, typ Bukhao, men det beror nog på att man blivit äldre och inte fladdrar runt så mycket längre. Soi 7-8 är knappast värt ett besök längre och WS kan jag inte uttala mig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Risifrutti said:

Longhorn har väl funnits i minst i 20 år om det är den på 2nd road du tänker på. Dock i lite olika ägarkonstellationer.

 

Tycker själv att utbudet har ökat på vissa områden, typ Bukhao, men det beror nog på att man blivit äldre och inte fladdrar runt så mycket längre. Soi 7-8 är knappast värt ett besök längre och WS kan jag inte uttala mig om.

Inte Longhorn såpass länge  vad jag minns? Däremot fanns  ju Big Horn länge, innan den blev Calles Grill & Bar. Nu blir det dock annat koncept i den lokalen, ombyggnad pågår för fullt. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Inte Longhorn såpass länge  vad jag minns? Däremot fanns  ju Big Horn länge, innan den blev Calles Grill & Bar. Nu blir det dock annat koncept i den lokalen, ombyggnad pågår för fullt. 

Kan mycket väl stämma att det hette så. Drevs dock av Scandinavier runt millennium redan, så same same, but different name😀

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev janne_h:

Ja inte platsar bardamerna med pepparkaksbrun hud, griljerat på ett risfält i Isaan. Hos det övre skiktet av grabbar i Bangkok precis..... 

Vitt skinn ska det helst vara, lite utbildning är inte så dumt heller. 🤣

Tur man inte gillar Bkk då

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2020-10-01 at 17:02, skrev Bike:

Läste på ett grannforum att turister med speciellt turistvisum föreslås tvingas bära fotboja

Man ska inte tro allt man läser.

Lätt det blir galet då.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Man ska inte tro allt man läser.

Lätt det blir galet då.

Njaa, att det föreslås tvivlar jag inte på, men däremot till att det skulle bli verklighet, knappast troligt Hahahah

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-06 at 09:59, skrev LTD:

Tur man inte gillar Bkk då

Själv är jag inget för de vitskinnade som springer runt och fjantar med solparaply, riktiga Isaan tjejer som är vana att jobba på risfälten faller mig bättre i smaken 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Bike:

Njaa, att det föreslås tvivlar jag inte på, men däremot till att det skulle bli verklighet, knappast troligt Hahahah

Förslaget var väl app eller armband om personen inte har en listig telefon.

Fotboja har jag inte sett nämnas?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/3/2020 at 6:07 PM, Esspe said:

Ska bli intressant att se vem som öppnar upp på riktigt först av turistländerna här. Skulle t.ex. Vietnam öppna nästa vecka utan restriktioner skulle det bli kul att se vad glittergubbarna här gör då. Dom har ju liksom målat in sig i ett hörn genom att skrämma upp befolkningen till den milda grad att folk anser ett öppnande vara en säker väg till massdöd.

 

Kambodja tror jag inte på som någon allvarlig konkurrent. Sihanoukville har dom redan förstört och sen har dom inte så mycket mera hav av erbjuda. Återstår Anchor Wat och lite annat. Vietnam kan ta stora andelar däremot, trevligt land och väldigt trevliga människor. Fina stränder, oerhört vackert och mångfacetterat, ungefär som Thailand.

Det funkar alltid så bra att vara "ledaren". 

Även dom som säger att dom hatar prutten tror ju ändå på vad han säger. 

Dom thai jag pratar med (boende i Thailand) är skit rädda för covid och ser Thailand som unikt skonade. 

Denna förmåga att alltid tro att dom är unika. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/5/2020 at 12:49 PM, janne_h said:

Ja inte platsar bardamerna med pepparkaksbrun hud, griljerat på ett risfält i Isaan. Hos det övre skiktet av grabbar i Bangkok precis..... 

Vitt skinn ska det helst vara, lite utbildning är inte så dumt heller. 🤣

södra Thailand är brunast såklart. 

Även en likblek svensk blir ju brun om man står ute i solen varje dag. 

isan damer som bor i Sverige är tämligen bleka. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...