Jump to content
IGNORERAD

Löner i Thailand


woffe2

Recommended Posts

Jag vet en restaurnag i Pattaya där min sambo som är chasier får ut långt under 10.000 bath/ månad inklusive dricks.

"Sånt är livet" som Anita Lindblom sjöng en gång...

Fritz..

Det här är ett ställe där det är svårt att kliva ut med en räkning mindre än 600 baht, ganska mycket high spenders och egentligen inget för den som letar efter billig thaimat (Vilket det finns i gatuvagnen utanför) personalen pratar bra engelska och är väl utbildad. Samt en ägare som verkar uppskatta kvalité hos personalen framför kvantitet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    4

  • svampen

    3

  • Stickan

    2

  • mamma bäng fan pappa käng

    2

Mest aktiva i denna tråd

mamma bäng fan pappa käng

Här är 2 exempel från några jag känner i Bangkok.

Person 1. Utbildning: MBA från utlänskt universitet, 9 års arbetslivserfarenhet, högre tjänsteman i statlig tjänst; THB 18.000/månad.

Person 2. Utbildning: MBA från utlänskt universitet, nyexaminerad, nyanställd på utlänskt företag i livmedelsbranchen; THB 50.000/månad

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är 2 exempel från några jag känner i Bangkok.

Person 1. Utbildning: MBA från utlänskt universitet, 9 års arbetslivserfarenhet, högre tjänsteman i statlig tjänst; THB 18.000/månad.

Person 2. Utbildning: MBA från utlänskt universitet, nyexaminerad, nyanställd på utlänskt företag i livmedelsbranchen; THB 50.000/månad

/mvh

Jo men statligt anställda har massor av andra förmåner som fri sjukvård för hela sin familj, pension och annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jo men statligt anställda har massor av andra förmåner som fri sjukvård för hela sin familj, pension och annat!

Jo det är sant. Hur mycket är den statliga pensionen egentligen? Hörde ngn som plockade ut den på ett bräde när hon bytte till privat tjänst och det var inte mycket om jag kommer ihåg rätt. / mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara både thailändare, kvinna och tjäna runt 100 000 baht i månaden kan inte vara speciellt vanligt så din frus vännina är att gratulera. great.gif

En tanke som slår mig är att det för sådanaa personer som henne, som borde ligga riktigt högt på den thailändska sociala stegen, måste kännas aningen tufft när det kommer förbi en full, ohyfsad, tatuerad och odräglig farang i singhalinné och flipflops... hand i hand med en uppenbart prostituerad... fast som i sitt land tjänar den dubbla summan eller mer. :)

Blir lite... ehh... var ska farangen placeras på den i Thailand så viktiga sociala skalan. yes.gif

Tjena Kim,

Just denna farang hamnar nog dar han hor hemma, langt ner pa skalan, mojligen ovanfor araber och svarta men endast knappt. Rent allmant tror jag att de flesta forvaxlar artighet och odmjukhet mot utlanningar med att de skulle ges respekt och social status/ranking.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är sant. Hur mycket är den statliga pensionen egentligen? Hörde ngn som plockade ut den på ett bräde när hon bytte till privat tjänst och det var inte mycket om jag kommer ihåg rätt. / mvh

Min svärmor skall gå i pension vid 60 och får då en avgångssumma som är rätt hög och sedan en summa i månaden som inte är så hög!

Statligt anställda får även ta lån på banken till lägre ränta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...