Jump to content

Ett tack till...

andrejsdenruskige

Recommended Posts

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Sjävlklart.

Vem skulle frivilligt måla oljeplattformar i Nordjon, om de inte fick bra betalt.

Detta arbete tycker jag man skulle reservera som straffarbete for domda gängkriminella och gruppvåldtäktsmän

Här målas ingenting

• Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

39

• Soengsang

12

• Nicholas

12

• Atom

10

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dags för en ny tråd.    Härmed vill jag tacka @Nicholas för skattekronorna som han öser in i SAS.    Ett ”gratis” loungebesök efter en hård skattefinansierad flygning.    Det kans

Wolfgang och Henrisch bjöd på mat också. Att ätas masklös... aldrig käkat så långsamt tidigare i mitt liv 😊  

Jag tycker det är gulligt att du envisas med att tro att alla betalar sina flygbiljetter, och därmed sin höga status, med sina egna pengar. Jag skulle tro att det är färre än 10% av alla biz biljetter

Posted Images

ArneMorales
28 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Här målas ingenting

OK.Kan du tänka dig en framtid som kriminalvårdsdirektor i framtiden därute? 🤔🤑😉

andrejsdenruskige
8 minuter sedan, skrev ArneMorales:

OK.Kan du tänka dig en framtid som kriminalvårdsdirektor i framtiden därute? 🤔🤑😉

Absolut skulle jag kunna tänka mig något sådant. 

Nu är det inte så ofta jag är ”där ute”, men det är riktigt bra offshore. Beroende på vad man sysslar med så är pengarna ganska ok och 2 veckor jobb och 4 veckor ledigt är ganska trevligt. 
Det var en hel del folk som pendlade mellan Thailand och jobbet. 
Vill man tjäna mer pengar så kan man jobba under de 4 veckorna som man är ledig.

Så härmed vill jag tacka Norge och deras offshoreverksamhet och den låga skatten som baggarna erbjuder. 

Edited by andrejsdenruskige
  • Ge karma 5
  • Haha 1
Kenneth4618

Ett tack till skatteverket som ger med den ena handen och tar tillbaka med den andra 😀

Screenshot_2020-09-06-11-17-31-420.thumb.jpeg.c3e198986d08e639827aadb502ab124d.jpeg

Kom på Kivra idag 

• Ge karma 1

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Klart fan man har bra betalt. 

Jag gissar att @samet har några bilder på lager som kan visa att man inte behöver trängas så jävla mycket. 

Hur färdas du? Medelst sparkstötting och permobil?

Förstår att du har bra pröjs annars hade du väl inte tagit det jobbet. 

andrejsdenruskige
10 minuter sedan, skrev LTD:

Helt riktigt!

Hade det varit samma betalning som att sitta halvtid bakom kassan i närbutiken så hade det inte varit någonting lukrativt. 
Nu har jag jobbat i Norge mer eller mindre hela min yrkeskarriär och ”firar” 21år i Norge detta år. 

Det är nog väldigt få som väljer ett jobb bara för att dom får flyga. 
En del tackar säkert nej till jobb på grund av att dom måste flyga. 
Jag själv anser att det är en bonus att flyga. 

• Ge karma 7
Mankan
1 timme sedan, skrev Swift 4X4:

Som egen företagare så utnyttjade du säkert alla möjliga avdrag istället för att avsätta pengar till din pension.

Jag vet att pensionssystem är orättvist men många egna tänkte inte på framtiden utan på att leva gott liv nu.

Är pensionssystemet egentligen så orättvist? Det bygger väl på livets inkomst så ju mer man jobbar och ju mer man tjänar desto mer får man också i pension. Över ca 500 000 kr i årsinkomst får man inte mer oavsett hur mycket man tjänar så utöver det är det tjänstepension och eget sparade som påverkar pensionen. Väljer man som egenföretagare att ta ut lite lön till förmån för mer förmånligare sätt att få ut slantarna så påverkar ju även det naturligtvis den allmänna pensionen negativt.

• Ge karma 5
  • Fint 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Soengsang
1 timme sedan, skrev LTD:

Jobb och jobb, tror det är en grov missuppfattning på g här:rotfl:

Edit: har du inte lärt dig någonting, han är bara närvarande :)

Edited by Soengsang
  • Ge karma 1
  • Haha 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag är en ansvarsfull och hårt arbetande man i mina bästa år.

Upptagen från morgon till kväll med att jobba och utföra mina uppgifter fläckfritt.

Du själv sitter på en båt och gör ingenting. Inte fan behövs du där. Båtdjäveln flyter utan din hjälp!

Slöfock!!!!!

• Fint 1
  • Haha 8
andrejsdenruskige
17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jaha!!!!

Tack vare ditt inlägg så kände jag mig tvingad att svara.

Detta innebar att jag missade att gå hem och således har jag jobbat flera minuter extra.

• Haha 2
Soengsang
6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag är en ansvarsfull och hårt arbetande man i mina bästa år.

Upptagen från morgon till kväll med att jobba och utföra mina uppgifter fläckfritt.

Du själv sitter på en båt och gör ingenting. Inte fan behövs du där. Båtdjäveln flyter utan din hjälp!

Slöfock!!!!!

Nja, inte ens det med "mina bästa år" stämmer där, du har nog också passerat bäst före datum, resten i den meningen är inte värt att kommentera :)

Sitter, det gäller naturligtvis att ligga så mycket man kan på arbetstid, du om någon borde väl ha fattat......nu blir man ju djupt besviken....

Edited by Soengsang
  • Haha 7

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Nicholas
6 hours ago, Mankan said:

Är pensionssystemet egentligen så orättvist? Det bygger väl på livets inkomst så ju mer man jobbar och ju mer man tjänar desto mer får man också i pension. Över ca 500 000 kr i årsinkomst får man inte mer oavsett hur mycket man tjänar så utöver det är det tjänstepension och eget sparade som påverkar pensionen. Väljer man som egenföretagare att ta ut lite lön till förmån för mer förmånligare sätt att få ut slantarna så påverkar ju även det naturligtvis den allmänna pensionen negativt.

Nej det är ju bara en helt brutal dubbelbeskattning utan dess like. 

Hur skulle det möjligtvis vara fel? 

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Nej det är ju bara en helt brutal dubbelbeskattning utan dess like. 

Hur skulle det möjligtvis vara fel? 

Förklara....

Nicholas
5 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Förklara....

Man betalar progressiv inkomstskatt. 

Men den delen som avser pension den klipps bara av. 

Progresiviteten går till oändligheten. 

Så när man som jag tjänat ungefär 70k/månad i hela mitt yrkesliv (räknat dagens värde) så får jag väl cirka 15k i pension från staten om jag jobbar till 67.

Värdet av min tjänstepension uppgår ungefär till en faktor 4 av min statliga pension, trots att långt mindre pengar betalats in där. 

• Ge karma 1
andrejsdenruskige
14 minuter sedan, skrev Nicholas:

Så när man som jag tjänat ungefär 70k/månad i hela mitt yrkesliv (räknat dagens värde) så får jag väl cirka 15k i pension från staten om jag jobbar till 67.

Värdet av min tjänstepension uppgår ungefär till en faktor 4 av min statliga pension, trots att långt mindre pengar betalats in där. 

Det går väl att löneväxla?

• Ge karma 1
Nicholas
17 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Det går väl att löneväxla?

Det går att göra många saker.

Allt utom att erkänna att det allmäna pensions-systemet urholkats ganska rejält.

Äldre personer (jag är född 61) har klarat sig bättre och förstår möjligen inte vad jag pratar om.

Min far tex klarade sig ganska bra, dels pga han levde på gamla regler, dels att han aldrig tjänat speciellt mycket så han gick ganska smidigt över tlll pension.

• Ge karma 1
samet
53 minuter sedan, skrev Nicholas:

Eftersom du påstår att du maxat men bara skall få 15k. Så får du försvara det påståendet. Pensionmyndigheten menar att du kommer få ca 21k. 

Men å andra sidan, har du haft 70k hela livet och kommer få 60k i tjänstepension så kvittar det ju om du får 21k eller 15k. Du kommer ju ändå bara lägga dem på hög. 

• Ge karma 2
Nicholas
32 minutes ago, samet said:

Eftersom du påstår att du maxat men bara skall få 15k. Så får du försvara det påståendet. Pensionmyndigheten menar att du kommer få ca 21k. 

Men å andra sidan, har du haft 70k hela livet och kommer få 60k i tjänstepension så kvittar det ju om du får 21k eller 15k. Du kommer ju ändå bara lägga dem på hög. 

Säger dom att jag får 21K livet ut ?

minpension.se  som tidigare var jättebra har tyvärr gått och blivit helt kass.

Tidigare kunde man planera varje liten försäkring när den skulle starta och hur länge.

Inget av det är kvar.

samet
3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Säger dom att jag får 21K livet ut ?

minpension.se  som tidigare var jättebra har tyvärr gått och blivit helt kass.

Tidigare kunde man planera varje liten försäkring när den skulle starta och hur länge.

Inget av det är kvar.

https://www.pensionsmyndigheten.se/monicas-pensionsblogg/monicas-pensionsblogg/kan-man-maxa-sin-allmanna-pension

Något år äldre än dig i exemplet. 

Nicholas
15 minutes ago, samet said:

bättre regler för dom födda 52.

17900 kr/ månad säger minpension.se att jag ska få i allmän pension från 65års ålder om jag jobbar hela vägen fram.

Förvisso har det funnits perioder i mitt liv då jag tagit en bunt sabbatsår och i allmänhet latat mig.

(levt på mina egna pengar)

Tidigare regler tillät uttag av allmän pension från 61år, men så kom staten på att Nicholas är ju snart 61 så dags att höja till 63.

Från början räknades enbart dom x  bästa åren, och det var ju jag klar med efter x år.

Då ändra dom och sa att det skulle bara räknas från det att du var över en viss ålder, och efter en några år till i saltgruvan var jag klar med även detta.

Då ändra dom och sa att det var livets hela inkomst som räknades, men bara upp till 7.5 basbelopp.

så tillkom lite andra regler såsom "bromsen" etc etc.

Tjänstepension kan man ännu ta ut från 50, men det vill staten höja.

• Ge karma 2
Mankan
On 2020-09-06 at 20:58, skrev Nicholas:

bättre regler för dom födda 52.

17900 kr/ månad säger minpension.se att jag ska få i allmän pension från 65års ålder om jag jobbar hela vägen fram.

Förvisso har det funnits perioder i mitt liv då jag tagit en bunt sabbatsår och i allmänhet latat mig.

(levt på mina egna pengar)

Tidigare regler tillät uttag av allmän pension från 61år, men så kom staten på att Nicholas är ju snart 61 så dags att höja till 63.

Från början räknades enbart dom x  bästa åren, och det var ju jag klar med efter x år.

Då ändra dom och sa att det skulle bara räknas från det att du var över en viss ålder, och efter en några år till i saltgruvan var jag klar med även detta.

Då ändra dom och sa att det var livets hela inkomst som räknades, men bara upp till 7.5 basbelopp.

så tillkom lite andra regler såsom "bromsen" etc etc.

Tjänstepension kan man ännu ta ut från 50, men det vill staten höja.

Jag får enligt minpension ca 18 500 kr i allmänpension från 65 år. Då har jag väl maxat från ca 35 år ålder skulle jag tro och är 51 nu. Gick på studielån i 3-4 år runt 30 års ålder. Tjänstepension och privatsparade får bli räddningen.

Jag trodde det var 55 år tidigast för privat sektor men det finns säkert tidigare avtal som har andra villkor. Vad jag förstår är arbetsmarknadens parter som i avtal bestämmer när tjänstepensionen kan tas ut inte staten. Jag kan tidigast ta ut min tjänstepension från staten vid 61 år. 

Edited by Mankan
  • Ge karma 3

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Nicholas
29 minutes ago, Mankan said:

Jag får enligt minpension ca 18 500 kr i allmänpension från 65 år. Då har jag väl maxat från ca 35 år ålder skulle jag tro och är 51 nu. Gick på studielån i 3-4 år runt 30 års ålder. Tjänstepension och privatsparade får bli räddningen.

Jag trodde det var 55 år tidigast för privat sektor men det finns säkert tidigare avtal som har andra villkor. Vad jag förstår är arbetsmarknadens parter som i avtal bestämmer när tjänstepensionen kan tas ut inte staten. Jag kan tidigast ta ut min tjänstepension från staten vid 61 år. 

Stämmer att det ska vara 55.

Parter kan bestämma vad dom vill, men staten styr över det som sker i landet.

Och tankar på att ändra 55 har luftats från regeringsföreträdare.

andrejsdenruskige

Jag får åter igen tacka @Nicholas för den generösa hjälpen. 
Flyg nummer 2 sätter snart igång. 
Jag missade ledsamt nog gratisutbudet i loungen i Oslo, men jag tar igen det med råge när jag landar på Arlanda. 

8750BC0C-8D57-47D8-AAF7-EE1B955C5F42.jpeg

• Ge karma 7
  • Fint 2
andrejsdenruskige

Det blir att fylla på mer av detta. 
Soppan var god @Nicholas

Har du bara betalat den eller har du även receptet?

EF20E7E4-DDA2-4231-BCA4-632C54AED449.jpeg

• Ge karma 5
  • Fint 1
  • Haha 3
andrejsdenruskige

Jadu @Nicholas

Det där chokladgrejen kan du genast stryka från inköpslistan. 
Vi provar kycklingmackan med grovbröd, öl, chips och en kaffe på det. 

D79D1E74-9EF9-4120-8F5C-3B5614F03A63.jpeg

• Ge karma 4
  • Ojojoj 1
  • Fint 1
  • Haha 1