Tommy Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Blir inget kvitto på något som helst innan bredband och mobiltelefoni betalas via skattsedeln Underbart! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 Skall jag vara helt uppriktig, så är jag grymt tacksam för vad diverse skattemedel gett vår familj, sedan vi flyttade till Sverige! Andrejs, ligger nog inte i topp bland medlemmar på MPR som överlever tack vare våra och andras skatteinbetalningar, men vi kanske gör det? Framförallt med tanke på allt stöd vår lilla Jasmine fått via framförallt skolsystemet men även vården, sedan flytten hit för strax 10 år sedan. Vi flyttade mest för hennes skull, och det har inte varit bara bra, men mest bra! Tack till oss alla som bidrar med hårt intjänade skatteslantar! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 10, 2020 Dela Inlagd Oktober 10, 2020 On 10/8/2020 at 7:52 PM, andrejsdenruskige said: @Nicholas Skulle man kunna få ägg till spenatsoppan åtminstone. Vad i helvete får man för skattepengarna egentligen Kolla i SAS appen för att se i vilken lounge äggen är denna vecka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 14, 2020 Dela Inlagd Oktober 14, 2020 ⁹Tacksam för helgens 12 biljetter som så fint subventionerades... tack @Nicholas och @apknug Tänkte boka lite biljetter för nästa vecka också... ser fram emot mer skatteåterbäring! @andrejsdenruskige.. börjar det inte suga lite i återbäringstarmen nu... gratismackan i loungen skiner som en hägring i öknen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 14, 2020 Dela Inlagd Oktober 14, 2020 37 minutes ago, samet said: ⁹Tacksam för helgens 12 biljetter som så fint subventionerades... tack @Nicholas och @apknug Tänkte boka lite biljetter för nästa vecka också... ser fram emot mer skatteåterbäring! @andrejsdenruskige.. börjar det inte suga lite i återbäringstarmen nu... gratismackan i loungen skiner som en hägring i öknen... Skönt att höra att pengarna kom till bättre nytta än tex vård och omsorg, skola etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2020 1 timme sedan, skrev samet: ⁹Tacksam för helgens 12 biljetter som så fint subventionerades... tack @Nicholas och @apknug Tänkte boka lite biljetter för nästa vecka också... ser fram emot mer skatteåterbäring! @andrejsdenruskige.. börjar det inte suga lite i återbäringstarmen nu... gratismackan i loungen skiner som en hägring i öknen... Jodå, abstinensen börjar göra sig påmind och att leva på skattepengar kan aldrig vara fel. Maten här hemma är för dyr och vad passar inte bättre än loungemackor. Kanske man även drar in på taxfree och shoppas skattesubventionerade cigaretter och annat trams. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2020 Jag kunde inte hålla mig. När det blir bra väder så flyr man fältet. Snart väntar gratis mat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2020 Svampsoppan var god och mackorna hade någon ny skinkröra. det verkar som att @apknug och @Nicholas äntligen har öppnat lädret. Apknug väntar nog med spänning på att ett land i det sydliga Europa ska öppna så att han kan ringa och boka biljetter med vouchers som han inte har. Nåja, nästa vecka kanske man skulle prova med att bo på skattefinansierad flyktingmottagning, äldreboende, titta på TV och eventuellt hämta ungen från dagis. En bild bjuder jag på...helt gratis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2020 Vilket kaffe är det godaste kaffet? Precis! Det skattefinansierade kaffet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2020 Babordsvinge är även den finansierad av er godhjärtade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2020 Chipstillverkare Larsson ber mig att tacka er. Den norska exporten skjuter i höjden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 14, 2020 Dela Inlagd Oktober 14, 2020 Taxfree är möjligen befriat från skatt, men Swedavia tar betalt med lokalhyran. Resultat, dyrare än på systemet? Känns så iallafall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2020 1 timme sedan, skrev Nicholas: Taxfree är möjligen befriat från skatt, men Swedavia tar betalt med lokalhyran. Resultat, dyrare än på systemet? Känns så iallafall. Nu är det skattesubvention vi snackar om och då är det alltså bortfall av inkomst till staten. Bara det i sig är ju en vinst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 15, 2020 Dela Inlagd Oktober 15, 2020 Härligt med givmildhet 😂 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 (ändrad) Veckans första av tre... Tar såklart @andrejsdenruskige favoritplats... Tackar @apknug för givmildheten! Ändrades Oktober 19, 2020 av samet Komplettering Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 On 10/14/2020 at 2:36 PM, andrejsdenruskige said: Svampsoppan var god och mackorna hade någon ny skinkröra. det verkar som att @apknug och @Nicholas äntligen har öppnat lädret. Apknug väntar nog med spänning på att ett land i det sydliga Europa ska öppna så att han kan ringa och boka biljetter med vouchers som han inte har. Nåja, nästa vecka kanske man skulle prova med att bo på skattefinansierad flyktingmottagning, äldreboende, titta på TV och eventuellt hämta ungen från dagis. En bild bjuder jag på...helt gratis https://sverigesradio.se/avsnitt/1582616 SAS VD, Rickard Gustafson i Ekots Lördagsintervju Han säger här att han tänker betala tillbaka dom 14 miljarderna. Så det verkar som om det kommer bli vatten och skorpor i framtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2020 58 minuter sedan, skrev Nicholas: https://sverigesradio.se/avsnitt/1582616 SAS VD, Rickard Gustafson i Ekots Lördagsintervju Han säger här att han tänker betala tillbaka dom 14 miljarderna. Så det verkar som om det kommer bli vatten och skorpor i framtiden. Det tror jag inte. Rycker man några procent extra i skatt så kan det bli riktiga brakmiddagar i loungerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 On 2020-09-24 at 20:25, skrev Nicholas: Andra klassens hundgodis. 😱 Choklad är giftigt för hundar. Nåja en kul tråd lite intressant där snillen spekulerar 😁 . Men visst som konsument får man ju se upp när nåt sägs vara gratis. Om man ska rädda flyget med skattepepengar eller inte är en komplicerad fråga. Men Sverige och Danmark är inte ensamma om att hålla sina nationella flygbolag under vingarna och skyffla in skattemedel i den blödande verksamheten. Men sen har vi (Sverige) mer samägda företag med Danmark som inte går så lysande postnord. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2020 36 minuter sedan, skrev Chrille Columbus: 😱 Choklad är giftigt för hundar. Nåja en kul tråd lite intressant där snillen spekulerar 😁 . Men visst som konsument får man ju se upp när nåt sägs vara gratis. Om man ska rädda flyget med skattepepengar eller inte är en komplicerad fråga. Men Sverige och Danmark är inte ensamma om att hålla sina nationella flygbolag under vingarna och skyffla in skattemedel i den blödande verksamheten. Men sen har vi (Sverige) mer samägda företag med Danmark som inte går så lysande postnord. Detta gör att jag genast måste beställa paket. Gratis frakt är alltid trevligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Det tror jag inte. Rycker man några procent extra i skatt så kan det bli riktiga brakmiddagar i loungerna. Läste att dom kommer att höja bilskatten för lyxbilar med 500% i Umeå så det är nog bäst att du äter gratis när du kommer åt 😟 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2020 3 minuter sedan, skrev Boa52: Läste att dom kommer att höja bilskatten för lyxbilar med 500% i Umeå så det är nog bäst att du äter gratis när du kommer åt 😟 Detta ska finansieras via kommunalskatten, så jag är inte bekymrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige: Detta ska finansieras via kommunalskatten, så jag är inte bekymrad. Nej Nej du skall finansiera vägskatten, helt rättvist ut och kör så betalar du via bränslet också då får jag lägre skatt, gyppi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2020 13 minuter sedan, skrev Boa52: Nej Nej du skall finansiera vägskatten, helt rättvist ut och kör så betalar du via bränslet också då får jag lägre skatt, gyppi FAN! Det här måste tas upp på högre ort. Alla skatter ska gå på skattsedeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 22, 2020 Tusen tack @Nicholas & @apknug Ni är ena ihärdiga skattebetalare. Jag hoppas ni blir rikligt belönade i himlen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 22, 2020 Vad bjuder skattebetalarna på idag då? Någon macka och currysoppa. Smaken var väl sådär, men vad kan man förvänta sig då marginalskatten inte är vad den en gång var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu